..: Aktualitások és cikkek :..

Výběr šotoklubu Tak jako každý večer otevírám e-mail abych smazal spamy, ale místo toho nacházím zprávu, která dle předmětu tak nevypadá. Tak si ji přečtu a nemohu uvěřit vlastním očím. Nebýt oslovení na mojí osobu, řekl bych si, že je to zřejmě nějaký omyl. Překvapen jsem byl především proto, že už nějaký ten rok jsem ve své činnosti na ŽelPage spíše outsider, fotografie i články sice pravidelně sleduji, ale prakticky už delší dobu nepublikuji, a když, tak s několikaměsíčními pauzami a výhradně ze šuplíku. Znám osobně i řadu fotografů, ale ani s těmi už jsem se nějaký ten rok neviděl, občas mě to sice trochu mrzí, když si prohlížím starší fotky, ale časy se prostě mění. Proto jsem se bez váhání rozhodl tuto nabídku přijmout a trochu se vžít do starších časů a některé věci si připomenout. 

1.5.2011 - 15:13 - Koridor Plzeň – Cheb plně otevřen – nehoda provoz opět přerušila

koridor Stříbro — Cestující na trati 170 z Plzně do Chebu se po pěti letech nepřetržitých náhradních autobusových doprav konečně dočkali přímého železničního spojení. Poslední dokončeným úsekem trati ze Svojšína do Plané u Mariánských Lázní jako první projel vlak R 750 z Prahy do Chebu, který díky 5minutovému zpoždění minul stanici Svojšín v 6.49. V téže době se ve stanici Stříbro dával do pohybu první ranní osobní vlak ze Svojšína do Plzně. Jeho cesta bohužel nevedla daleko, protože vykolejil ve Stříbře na plzeňském zhlaví při vjezdu na širou trať posledním podvozkem posledního vozu soupravy – služebního vozu řady BDs, který byl nesprávně řazen na konci soupravy. Příčina vykolejení není dosud známa, ale nehoda se překvapivě stala na úseku trati, který byl již několik let v provozu a jezdily po něm pravidelné vlaky, takže trať byla řádně „zajeta“ a s otevřením zbytku koridoru nemá zdánlivě nic společného. Z důvodu mimořádnosti byla zavedena náhradní autobusová doprava Kozolupy — Planá u Mariánských Lázní a podle tiskového mluvčího drah Radka Joklíka je třeba počítat s prodloužením několikaleté výluky ještě minimálně do zítřejšího večera z důvodu ohledání a opravy poškozeného úseku. Záchranné práce komplikuje také terén, kdy vlak vykolejil v terénním zářezu a těsně u mostu.

Zdroje: iDnes.cz, České dráhy – Mimořádnosti, ŽelPage

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Praha — České dráhy se po dvou letech jednání s Deutsche bahn rozhodly vypsat mezinárodní výběrové řízení pro nákup 100 používaných rychlíkových vozů ze zahraničí. Dřívější snahy drah o přímý odkup 100 vozů Bimz od Německých spolkových drah bez výběrového řízení dohodou nevyšly — zejména díky nejisté formě financování, finálního vlastnictví vozů a možnosti nasazení mimo Českou republiku. Ve výběrovém řízení poptávají 100 vozů vybavených klimatizací, maximální rychlostí alespoň 160 km/h pro nasazení na expresy a další vlaky vyšší kvality. Standardem má být 6 míst v kupé, část dodaných vozů musí mít prostor pro přepravu jízdních kol a 10 z uvedené stovky vagónů by mělo být 1. třídy. V současnosti se jedná o nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak získat kvalitativně lepší vozy za relativně nízkou cenu. Celý kontrakt má být financován pomocí desetiletého leasingu a hodnota kontraktu přesáhne přibližně 1,5 miliardy Kč (cca. 60 milionů eur).

13.4.2009 - 14:00 - V podtatranských vlacích hučela diskotéka

Tatranská Lomnica, foto: Vítek_V Poprad – Neobvyklou jízdu zubačkou ze Štrby na Štrbské pleso či vlaky Tatranských elektrických železnic mohli o velikonoční neděli zažít cestující v rámci netradiční promoakce organizátorů místních koncertů. U příležitosti festivalu T-Mobile Music City v Popradě se naskytla i pasažérům možnost poslechu taneční hudby přímo ve vlaku. Mezi 8. a 18. hodinou byli na palubě dvou jednotek 425.9 a jedné soupravy zubačky přítomni DJ s mixážní aparaturou a cestujícím zpříjemňovali jízdu svou hudební performancí. Ohlasy cestujících na tento netypický "bonus" k běžné jízdě byly obecně velmi kladné.

Video z místa dění přínáší deník SME.

Zdroj: sme.sk

ESN TrainsZcela neuvěřitelný projekt, který nemá obdoby se odehraje od 28.března 2009, kdy se na cestu vydá zvláštní vlak, který pojede napříč Evropou. Jeho trasa má délku přes 12 000 km, kterou zdolá za 25 dní a projede při ní 18 Evropskými zeměmi včetně České republiky. Má za úkol spojit dohromady tisíce lidí a podpořit dialog mezi kulturami jednotlivých států Evropy. Vlak započne svůj maraton ve stanici Bratislava-Petržalka naší sousední země, kam by se měl také po 25 dnech vrátit. Vlak pojede převážně v noci, aby účastníci měli přes den čas pokochat se celkem čtyřiceti městy, ve kterých bude plánovaná prohlídka. Bude možnost seznámit se s velkým množstvím památek UNESCO či jiných památek nebo se dozvědět něco o historii, kultuře a způsobu života každého místa. Program se bude skládat z denního a večerního, kdy denní bude hlavně prohlídka měst, různé sportovní akce, koncerty a další činnosti, které se budou odehrávat mimo vlakovou soupravu. Večerní program bude probíhat přímo v soupravě vlaku, který už bude uhánět do dalšího města či státu. Večerní program bude zahrnovat akce jako taneční kurzy, jazykové kurzy, hry, prezentace či semináře.

15.2.2009 - 8:00 - Zvíkovští nechtějí protihlukové stěny v obci

Ilustrační obrázek, foto: Přema Zvíkov (Českokrumlovsko) - Součástí modernizace trati 196 České Budějovice - Summerau je i výstavba protihlukové stěny v obci Zvíkov, kterou tato trať prochází. Toto opatření má obyvatele chránit před zvýšeným hlukem projíždějících vlaků; těm se ovšem výstavba PHS nelíbí, protože by měla rozdělit obec na dvě části. Dvousetmetrová betonová zeď za desítky milionů ochrání pouze jediný obydlený objekt a několik rekreantů v chatové oblasti od hluku, který trvá dohromady asi pět minut denně, a zároveň znehodnotí přilehlé pozemky a omezí přísun světla do oken některých domů. Investor, kterým je SŽDC, naopak tvrdí, že výstavba stěny je v souladu s nařízením krajské hygienické stanice, která se musí řídit přísnými hlukovými normami. Obyvatelé přiznali, že o stavbě betonové zdi vůbec nevěděli a o záměru na její vztyčení se dozvěděli až při samotné výstavbě. Veřejná vyhláška údajně obsahovala jen rekonstrukci mostu s tím, že budovatel má k dispozici pozemky kolem mostu; zeď ve vyhlášce zmíněna nebyla. Obyvatelé Zvíkova protestují proti budované stěně už skoro rok, ale zatím jediným výsledkem je pozastavení stavby na několik měsíců. V březnu tohoto roku se stavební firma chystá znovu budovat. Jedinou možností obyvatel je podat stížnost na ministerstvo dopravy, které je řídícím orgánem celého projektu. To je asi poslední šance jak se rozumně domluvit. Ze strany SŽDC padla nabídka průhledných PHS, jiné řešení krajská hygienická stanice nepovolila.

Zdroj: ČTK/České noviny

11.2.2009 - 13:32 - Výběrové řízení na řídicí vozy řady 961 bez vítěze

blesk Praha - Modernizace železničních osobních vozů Bdt279 na moderní řídicí vozy 961 pro ovládání neobsazených motorových a elektrických lokomotiv se konat nebude. Důvodem zrušení výběrového řízení je vyloučení všech dodavatelů ze soutěže. Žádný z přihlášených účastníků tendru totiž nebyl schopen splnit požadavky zadavatele. Zakázka byla vypsána na 34 modernizací včetně dodávky technické dokumentace a náhradních dílů primárního vybavení. Předpokládaná dodací lhůta podle podmínek soutěže byla stanovena na 47 měsíců od zadání zakázky, přičemž celková cena měla dosáhnout 990 mil.Kč bez DPH. Řada 961 měla představovat kompletní rekonstrukci s bezbariérovým WC s uzavřeným okruhem, velkým oddílem pro přepravu větších spoluzavazadel, novým velkoprostorovým odíílem 1. a 2. třídy k sezení a schopností jezdit rychlostí až 140 km/h. Řídicí vozy měly pomoci při ostrých obratech v konečných stanicích a u spojů projíždějících úvratí.

Zdroj: iszvus.cz

Vráž u Písku - Dnes v dopoledních hodinách došlo ve stanici Vráž u Písku na trati 200 k nehodě. Osobní vlak 7912 jedoucí z Březnice vjel kvůli probíhající výluce v úseku Vráž u Písku-Písek na obsazenou kolej, zastavit už na ní ale nedokázal. Vlak přitom jel do odbočky rychlostí jen asi 15 km/h. Když ale strojvedoucí viděl stojící soupravu, zastavit už kvůli kluzké vrstvě obrůstající mokré trávy nedokázal. Strojvedoucí uvedl, že nepomohlo ani pískování. Tři lidé byli lehce zraněni a převezeni k ošetření do písecké nemocnice, ostatní odjeli dále do Písku autobusem. Strojvedoucí je nyní postaven mimo službu a čeká na prošetření celé situace.

Ilustrační obrázekPraha - V pondělí 1.září bude uvedeno do zkušebního provozu "Nové spojení", které výrazně ovlivní provoz mezi nejvýznamnějšími pražskými nádražími (hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Libeň, Vysočany, Holešovice) díky vybudování zcela nového kolejového propojení, které se bude technologicky řadit ke světové špoičce. Odpadne tak například nutná jízda úvratí z Masarykova nádraží do Vysočan nebo pomalá jízda (někdy až 40 km/h) mezi nádražími samotnými a výrazně se zvýší i kapacita tratí. Nové spojení umožní postupně převést drtivou většinu přiměstských a dálkových spojů přímo do centrálních nádraží Prahy.

Ilustrační obrázekPraha - Železniční trať z pražského Hlavního nádraží do Hostivaře se bude modernizovat. Úpravou souběžného kolejiště z Vršovic do Malešic tak vznikne čtyřkolejná trať, díky které se zvýší dopravní propustnost a bude tak možné oddělit příměstskou a dálkovou železniční dopravu. Rekonstrukce se netýkají jen tratě, ale i některých nádraží a zastávek. Například současná zastávka Praha-Strašnice bude zrušena. Namísto ní vyrostou dvě nové: stanice Zahradní Město a zastávka Eden. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) celkové náklady projektu odhaduje na devět miliard korun. Počátek stavby je plánován na rok 2012. Při dostatečném a včasném množství prostředků by to mohlo být již v roce 2010. Nyní se zpracovávají podklady pro územní řízení a Správa usiluje o získání prvního územního rozhodnutí ještě v letošním roce.

26.7.2008 - 19:19 - Vlaková nehoda v Pňovanech se obešla bez zranění

[LOGO] Novinka Pňovany - Dnes kolem půl druhé vykolejil Os 7305 směřující do Plzně při odjezdu ze stanice Pňovany (trať 170). Stanice se nachází v již optimalizovaném úseku III. koridoru. Podle prvotního šetření Policie ČR a Drážní inspekce došlo k přestavení výhybky a část vlaku chybně přejela na jinou kolej. Nikdo z cestujících a personálu zraněn nebyl. První odhady materielních škod na soupravě a svršku hovoří o půl mil. Kč. Trať je v součanosti vyloučená a byla zavedena náhradní autobusová doprava. K obnovení provozu by mělo dojít kolem dnešní půlnoci.

Zdroj: Novinky

Ilustrační obrázek  autor: JRtrainLitomyšl - Cestující na trati 018 Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl se od 15.června dočkají vyšší kultury cestování díky nově nasazené moderní jednotce Regionova, která bude oproti obstarožní 810+010 pro místní cestující jistě příjemnou změnou. Jednotka bude zajišťovat pravidelné spoje z Chocně do Vysokého Mýta-města a dvakrát denně se podívá až do Litomyšle. Pod hlavičkou Pardubického kraje to bude již šestá takováto nízkopodlažní jednotka, která usnadní výstup a nástup osobám se sníženou pohyblivostí či manipulaci s jízdním kolem nebo kočárkem.

810.177 Železniční stanice Příbram leží na trati 200 z Protivína do Zdic. Nádraží je dlouhé přibližně 850 metrů a disponuje sedmi staničními kolejemi, z nichž koleje 2 a 3 jsou určeny pro osobní dopravu. Třetí kolej je stanicí rovně průjezdná, sedmá kolej je kusá a je přístupná pouze ze Zdického zhlaví, byť již pěje svou labutí píseň. První kolej je využívána pro odstavení staniční zálohy, kterou obvykle obstarává lokomotiva řady 742. V pracovní dny odpoledne zde nalezneme také odstavenou soupravu "blatenské lokálky", která zde čeká na svůj další výkon. Na této koleji nalezneme také odbočku do lokomotivního depa.

Ilustrační obrázekSokolov/Chodov - Trestní oznámení na neznámécho pachatele bylo podáno SŽDC na základě zjištění nesrovnalostí v hospodaření. Záhy se ale ukázalo, že za trestným činem stojí zaměstnanci Českých drah, konkrétně trojice mistrů traťových okrsků. Ti měli rozkrást a odvézt do sběru koleje a kovový odpad za více než jeden milión korun, který byl majetkem SŽDC ve správě ČD. Pachatelů již byli dopadeni a obviněni z trestného činu krázeže. Po shromáždění potřebných důkazů byli umístěni do policejní cely, kde nyní čekají na výrok soudu. V případě odsouzení jim hrozí trest odnětí svobody až na osm let.

   
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 06:04
nyugszik: 20:00