..: Při srážce vlaků ve Vráži u Písku se zranili tři lidé :..

Vráž u Písku - Dnes v dopoledních hodinách došlo ve stanici Vráž u Písku na trati 200 k nehodě. Osobní vlak 7912 jedoucí z Březnice vjel kvůli probíhající výluce v úseku Vráž u Písku-Písek na obsazenou kolej, zastavit už na ní ale nedokázal. Vlak přitom jel do odbočky rychlostí jen asi 15 km/h. Když ale strojvedoucí viděl stojící soupravu, zastavit už kvůli kluzké vrstvě obrůstající mokré trávy nedokázal. Strojvedoucí uvedl, že nepomohlo ani pískování. Tři lidé byli lehce zraněni a převezeni k ošetření do písecké nemocnice, ostatní odjeli dále do Písku autobusem. Strojvedoucí je nyní postaven mimo službu a čeká na prošetření celé situace.

Před dvěma dny na stejné trati u Příbrami srazil R 890 devětadvacetiletého muže, který si krátil cestu chůzí po kolejích. Nešťastník byl údajně opilý a zřejmě vůbec netušil, že se k němu blíží vlak. Strojvedoucí už nestihl střetu a následné tragédii zabránit.

zdroj: Písecký deník, vlastní zjištění


Špáňa Poslat mail autorovi | 8.9.2008 (20:03)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Jihočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
10.09.2008 (20:23)  
Vlak jel na kolej číslo 3, je otázka, kde stála souprava 7909. Samostatný motor se brzdí přímočinnou brzdou, takže strojvedoucí obeznámený s vjezdem na obsazenou kolej upravil rychlost tak, aby mohl bezpečně zastavit u nástupiště dlouhého jen 80 metrů. Pokud strojvedoucí vypověděl, že nepomohlo pískování, pak pravděpodobně došlo k zablokování kol a motor se dostal do smyku a vlastně nekontrolovaně klouzal jako puk po ledě, strojvedoucí chtěl pískováním tomu smyku zabránit a obnovit valení kola po kolejnici.
09.09.2008 (23:16)  
to Masakost: nárazová rychlost byla 10km/h.
09.09.2008 (19:25)  
A 15km/h byla rychlost nárazová, nebo rychlost v momentu spuštění brzd?
09.09.2008 (18:42)  
Taky si myslim, že neni tak jednoduchý to i z 15 km/h zabrzdit..... a ve Vráži ta staniční kolej neni nijak extra dlouhá...
Registered user bobr 
09.09.2008 (11:06)  
O skutečnosti, že jede na obsazenou kolej strojvedoucí jistě věděl a proto taky asi přes veksl jel těch 15 km/h. A jestli byla dál kolej skutečně zarostlá travou (ono stačí i trochu), tak ti lehkej motor chytne smyk ani nevíš jak a pak jenom hledíš. Prostě blbej den.
09.09.2008 (10:07)  
Kdyby fakt jel vlak 15 km/h tak by stihl zabrzudit minimálně na rychlost 5 km/h cvož by se nic nestalo. A zdá se mi velmi málo jet přes výhybku 15 km/h...
Registered user karosa  mail  
09.09.2008 (9:28)  
Nevím, nevím..., ve výše uvedeném článku je uvedeno,že strojvedoucí vjížděl rychlostí asi 15km/hod. V jiných zdrojích,např. ČT24,se mluví o rychlosti 35km/hod,což už je,aspoň podle mne,dost podstatný rozdíl rychlosti při vjezdu na obsazenou kolej,navíc zarostlou mokrou trávou. Nechci nikomu sahat do jeho svědomí,ale občas mi to připadá tak,že redakce těchto stránek je řízena(nebo aspoň ovlivňována) přímo vedením ČD,stejně jako např. časopis Železničář.
Registered user Frava  mail  
09.09.2008 (9:10)  
Mato: Samozřejmě pravdopodobně viníkem nehody je strojvedoucí, pakliže byl řádně zpraven o jízdě na obsazenou kolej, že nepřizpůsobil rychlost vozidla, aby zastavil před každou překážkou. Ale rychlost 15 km/h. která je uvedena v článku, mi zrovna nepřipadá moc velká. Příště se strojvedoucí ponaučí a pojede radši třeba 5 km/h.Je však smutné, že SŽDC argumentuje u návěstidel na které není dostatečně vidět, že má strojvedoucí jet tak,aby před ním zastavil. Strojvedoucí má povinnost jet co nejbezpečněji. Ale SŽDC by mělo svou povinnost také plnit´a to udržovat tratě.
09.09.2008 (8:11)  
Frava: Domnívám se, že SŽDC si moc nemohla vybírat, jestli a kdy něco převezme nebo ne. Náš ctihodný parlament odsouhlasil novelu transformačního zákona ve stavu, v jakém je, tedy podle mého názoru tále ještě ne zcela napravující chyby původního transformačního zákona č. 77/2002). Naopak ČD u vědomí toho, že se údržby v dohledné době zbaví, přestaly takřka zcela vykonávat jakékoliv činnosti, které by je stály peníze. SŽDC sice stejně tak dlouho věděla, že ji údržba spadne do klína, ale před 1.7.2008 na jakékoliv práce (byť i přípravné) neměla peníze ani lidi. Dva měsíce je sice dlouhá doba, ale jen relativně, tedy pro koho na co a za co (když nevidím svou milou dva měsíce, je to strašně dlouho, když trvají prázdniny dva měsíce, není to nic, uběhne to jako voda).
Registered user HonzaL 
09.09.2008 (7:31)  
Pokud je pravda co se píše, tak strojvedoucí jel na obsazenou kolej, byl o tom zpraven a stanice určitě není tak zarostlá, že by od krajní výhybky ty vozy mohl přehlédnout. I kdyby byla kolej částečně zarostlá trávou, o čemž dost pochybuji, tak to snad viděl a mohl se podle toho zachovat. Podle mě je v tom strojvedoucí. Ono se také nedá všechno svádět na údržbu.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko