Praha - V pondělí 1.září bude uvedeno do zkušebního provozu "Nové spojení", které výrazně ovlivní provoz mezi nejvýznamnějšími pražskými nádražími (hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Libeň, Vysočany, Holešovice) díky vybudování zcela nového kolejového propojení, které se bude technologicky řadit ke světové špoičce. Odpadne tak například nutná jízda úvratí z Masarykova nádraží do Vysočan nebo pomalá jízda (někdy až 40 km/h) mezi nádražími samotnými a výrazně se zvýší i kapacita tratí. Nové spojení umožní postupně převést drtivou většinu přiměstských a dálkových spojů přímo do centrálních nádraží Prahy.
Bylo vystavěno několik železničních mostů, nejvýznamější jsou čtyřkolejná estakáda z hlavního nádraží k Vítkovským tunelům a estakáda Sluncová. Celkem bylo postaveno 2615 m opěrných zdí, 2807 protihlukových stěn, přes 27 km kolejí a 16 km trolejového vedení. Zcela nové je i trakční vedení, zabezbečovací a sdělovací technika.
Zkušební provoz nového spojení bude zahájen 1.záři 2008, původní plán hovořil o podzimu 2010. První bude uvedena do provozu jedna kolej mezi hlavním nádražím a Holešovicemi v jižním tunelu a dvoukolejně mezi hlavním nádražím a Libní v severním tunelu. O deset dní později by se měl rozjet provoz i po druhé koleji mezi hlavním nádražím a Holešovicemi a dvoukolejný provoz z hlavního nádraží do Vysočan. 1.října 2008 se rozjede provoz i na posledním úseku a to na dvoukolejném propojení Masarykova nádraží a Vysočan.
V průběhu zkušebního provozu se s Novým spojením budou seznamovat výpravčí, dispečeři a strojvedoucí, aby od změny GVD mohlo Nové spojení sloužit v plném svém rozsahu. S novými tratěmi se již nyní seznámili první strojvedoucí a dispečeří. Po zaškolení českých strojvedoucích se plánuje na nových tratích zaškolit i strojvedoucí z okolních států: Slovenska a Německa zajíždějících na české území.
Po zahájení zkusebního provozu zaroveň skončí dvouměsíční výluka mezi hlavním a Smíchovským nádražím, během níž bylo ve Vinohradském tunelu opraveno kolejiště a trakční vedení. Další rekonstrukce probíhá na samotném hlavním nádraží, kde platí některá omezení, pro cestující zejména přístup k nástupištím pouze severním podchodem. Nástupiště 1a, 1 a 2 budou až do konce listopadu mimo provoz.
Dá se říci, že prosincová změna jízdního řádu přinese některé významné novinky: díky Novému spojení se zrychlí doprava na lince S2 z Masarykova nádraží do Vysočan, dojde ke kompletnímu zprovoznění nástupišť a podchodů na hlavním nádraží a v pracovní dny zvažují České dráhy také prodloužit některé spoje linky S9 ze Strančic přes hlavní nádraží až do Vysočan.
Základní údaje:
• Název: Nové spojení Praha hl. n., Masarykovo n. – Libeň, Vysočany, Holešovice
• Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
• Zhotovitel: Sdružení Pražské spojení – Skanska DS a.s. (vedoucí sdružení), Stavby silnic a železnic, a.s., Metrostav a.s., Subterra a.s.
• Projektant: SUDOP PRAHA a.s.
• Doba výstavby podle smlouvy: červenec 2004 - září 2010
• Doba výstavby reálně: červenec 2004 – červen 2009
• Zkušební provoz: od 1.9.2008
• Uvedení do provozu: prosinec 2008
Zdroj: Tisková zpráva ČD, www.novespojeni.cz
Posledním vlakem směr Libeň > HLN Os 9346; Libeň 23.48, Vítkov 23.52 (-2), HLN 23.57 (-1); EJ 471 009 (071 009, 971 009)
Posledním vlakem směr Vysočany - HLN Os 9456; Vysočany 0.01 (+3), Vítkov 0.05(+3), HLN 0.18(+11), EJ 471 021 (071 021, 971 012)
Posledním vlakem HLN > Libeň Os 9331, HLN 0.20 (+6), Vítkov 0.23 (+4), Libeň (0.27 (+3), obrat od 9346
Předposledním vlakem HLN > Vysočany a posledním HLN > Horní Počernice Os 9441, HLN 0.23 (+5). Vítkov 0.27 (+4), Vysočany 0.33 (+6), odb. Skály 0,40 (+6), Horní Počernice 0.42 (+6) (obrat od 9456)
A úplně posledním vlakem, byl vlak 9540, který ovšem podle informačních výlukových vývěsek neměl vůbec jet a na elektronickém nástupištním informátorovi bylo uvedeno, že vlak jede mimo HLN. Náležitosti 854.029-6 a přívěsný vůz 053 053-5.
HLN 0,27 (+5), Vítkov 0, 31 (+4), Vysočany 0,35 (+4); odjezd z HLN kolej č.32 "na přivolávací návěst".
Ve Vysočanech jsme vystoupili ve čtveřici (po pravdě řečeno očekával jsem zájem větší). Nejvíce se divil strážce stanice z bezpečností agentury, který zamyká vchod na nástupiště.
Ranní tunelovou premiéru měl Os 9443 jedoucí ovšem odklonem přes Libeň HLN 4.29 (+8), Libeň 4.35 (+8) - 4.43 (+16), Vysočany 4.48 (+18) ... NBK 5.35 (+12)
náležitosti neznám ...
Pro doplnění při jízdě 9540 dráteníci od EŽ jako noční včeličky pilně pracovali na trolejovém vedení do Holešovic.
Perlička ze včerejšího provozu : EC 142 ODRA měl postaveno na 20.kolej, strojvedoucí zastavil u cestovéno návěstidla s návěstí stůj, navazující část trolejového vedení "za pavoukem" byla totiž bez napětí, takže několik vozů zůstalo stát na kolejích před nástupištěm ....
Další podrobnosti týkající se dnešního rána nemám, ale mělo to být v souvislosti s napájením TV. (Podle jednoho zdroje to bylo s napěťovými zkouškami TV takové onaké ....) Pravda, když se v neděli v pozdním odpoledni natahovala lana TV na kolejemi 301 a 302 a v noci z neděle na pondělí dodělávaly další práce, těžko mohla proběhnout kolaudace a někdo něco mohl zkoušet ...
Trochu to připomíná přísloví "práce kvapná, málo platná". Chápal bych, kdyby se jednalo o konec čtvrtletí a bylo třeba pobrat kvartální prémie ...
Dělat něco honem na počest zahájení školního roku je trochu nad chápání.
Kdyby to mělo být původně hotové do 30.9. a oni si dali závazek, že na počest svátku pana presidenta Klause tu stavbu urychlí o dva dny a dají mu to jako dárek, tak to bych ještě chápal.
Pan president by slavnostně přestřihl pásku, pronesl by několik hřejivých slov o důležitosti železniční dopravy, pak by nastoupil do připraveného "salonního" vozu řady M 814 a projel by si nové spojení ...
http://www.k-report.net/discus/nahledy/197379.jpg
Pardubice hl.n.: Vážení cestující,zpoždění vlaků z Prahy hl.n. je způsobeno přepínáním trakčního vedení do nového systému v rámci stavební výluky.Děkujeme za pochopení.
Chcípla trafačka na wágusonovu hlaváku (požadovanou kapacitu NS dle Ropidu prý není schopna utáhnout)
K provozu strojvedoucí se možná projeli po částech,které jsou hotové ale podstatná čast odb. Balabenka zatím ani nestojí,ale od 10. září se bude jezdit naplno. Navíc zbytek odb. Rokytka(bývalé vým 4 a 5 od/do libně do/do holešovic) která již měla být součástí holešovic zatím funguje "po staru" a vazba na odb. Balabenka je taková podivná uvidíme jak to bude fungovat. A čeho je se třeba bát je nouzová obsluha odb. Balabenka tam nikdo z výpravčích dobrovolně nepůjde,protože odb je ovládana z hl.n,ale na nouzovou obsluhu mají jezdit výpravčí z holešovic kteří poměry na balabence neznají a při školení na nouzovou obsluhu z odb. Balabenka stála jedna celá výměna a navíc pult nouzové obsluhy je takový podivný.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.