..: Články :..

Ilustrační obrázekPraha - Představenstvo ČD projednalo zprávu Nehodovost a systém zajišťování bezpečnosti provozování dráhy a drážní dopravy u Českých drah a.s. v roce 2007. Zpráva přehledně informuje o vzniklých mimořádných událostech a o situaci v systému zajišťování bezpečnosti provozování dráhy a provozování drážní dopravy.

22.12.2007 - 7:00 - Akviziční sleva je zpět

Praha - Od 1. ledna 2008 opět vstoupí v platnost akviziční sleva, a to v relacích Praha - Brno a Praha - Chomutov. Jízdenky bude možno zakoupit jen v předprodeji v osobních pokladnách, a to od dvou měsíců až do jednoho dne před plánovaným odjezdem, respektive do půlnoci dne před cestou. V den odjezdu již nebude možné jízdenku s akviziční slevou zakoupit. Platnost je omezena jen na přímé vlaky. Cena zlevněné jízdenky pro jednu cestu z nebo do Brna bude činit 175 Kč, do Chomutova pak 125 Kč.

Ilustrační obrázekPraha - kousek od Vltavy pod starobylým Vyšehradem se choulí i stejnojmenná výhybna. Bývalá stanice Praha-Vyšehrad dnes již jen vzpomíná na doby své slávy, přesto tu stále je a pozornému cestujícímu na trati mezi Smíchovem a Hlavním nádražím dokáže připomenout doby dávno minulé.

Ilustrační obrázekPraha - Bývalý generální ředitel Českých drah z první poloviny devadesátých let, Emauel Šíp, pracuje od 1.2. letošního roku na ministerstvu dopravy jako náměstek pro ekonomiku a fondy Evropské unie. Ministr dopravy Aleš Řebíček komentoval jmenování: "Pana Šípa jsem si vybral, protože má zkušenosti ze státní správy a po odborné stránce i lidsky si rozumíme".

Ilustrační obrázek Ho Či Minovo město - Vietmanská vláda schválila projekt vysokorychlostní železnice za 33 miliard dolarů, která má po šestileté výstavbě spojit Ho Či Minovo město na jihu a 1.630 kilometrů na sever vzdálenou Hanoj. Po nové železnici nebude cesta trvat ani deset hodin, nyní je to více než třicet. Podle státních médií budou na trati jezdit vlaky rychlostí až 350 kilometrů za hodinu.

Ilustrační obrázekPraha - Nádražní budovy nepostrádají romantiku, bývají přímo v centrech měst. Každý den nádražími projdou tisíce osob. Výborná příležitost nabídnout a prodat jim více než jen lístek na vlak. Na revitalizaci nádražních prostor je určen zejména projekt ČD Živá nádraží - Living Stations.

810Brandýs nad Labem - Stará Boleslav - Jednání o záměru vybudovat novou zastávku Brandýs-střed v místě bývalého starého nádraží, v těsné blízkosti úrovňového křížení se silnicí směrem na rychlostní komunikaci R 10 v ulici Zápská, iniciovalo město Brandýs nad Labem – Stará Boleslav ve spolupráci s Regionálním organizátorem pražské integrované dopravy (ROPID).

Ilustrační obrázekV uplynulém dni jsme vám přinášeli postupně informace o vývoji špatného počasí v dopravě. Dopravní informace nakonec zveřejnily nad ránem i České dráhy. V následujícím přehledu přinášíme souhrnný přehled událostí v souvislosti se včerejším větrným počasím v ČR, aktualizovaný v cca 1:30.

Ilustrační fotoPraha - SŽDC vyhlásila výběrové řízení na prodej pozemků v lokalitě žst. Praha Bubny. Rozhodujícím kritériem je nabídnutá nejvyšší cena, dle cenové mapy je cena pozemku cca 2 000 - 10 000 Kč za m2. Celková plocha prodávaných pozemků je necelých 25 ha, odhadovaná cena za celý pozemek je více než 2 mld. Kč.
Pražský magistrát okamžitě po zveřejnění inzerátu spustil kritiku prodeje s tím, že je pár měsíců do voleb a magistrát má své záměry, ale dle náměstka primátora Bürgermeistera žádné konkrétní plány nemá. Na veletrhu EXPO Real v Mnichově však magistrát prezentoval Bubny jako jednu ze stěžejních rozvojových ploch města. Podle dřívějších plánů by zde mělo vyrůst náměstí s ulicemi, byty a kancelářemi. "Hlavní město není developer a nikdy nebude suplovat úlohu developerů. Chceme však s budoucím vlastníkem pozemků spolupracovat při úvahách o jejich využití", dodal Bürgermeister. Dle posledních informací je finační skupina Penta rozhodnuta podat nabídku. Podaní nabídky zvažují i developeři Skanska a Orco Real.
SŽDC vlastní rozlehlé pozemky i v okolí žst. Praha Libeň, Vršovice a Dejvice. Soutěže na jejich prodej by měly být vyhlášeny ještě v letošním roce.

Zdroj: http://www.szdc.cz/inz-02.php a 24 hodin

Odklon VSOE dne 17.9.2003 Aktualizováno - Cheb - V sobotu pokračoval VSOE dále do Německa. Z Prahy hl.n. odjel ve 14:05 a do Chebu přijel v 17:15. Mezi Prahou a Chebem byl jako obvykle tažen Olympijskou 363.078. První fotografie najdete na webu o V.S.O.E..

Ilustrační foto - DesiroKarlovarský Kraj - Společnost Viamont má zájem provozovat další železniční tratě v Karlovarském kraji. Od prosince začne s největší pravděpodobností vozit místo Českých drah cestující z Karlových Varů do Mariánských Lázní. V dalších letech by se nebránila provozovat tratě vedoucí z Karlových Varů do Potůčků, z Chebu do Hranic a v neposlední řadě železnici mezi Chebem a Luby. V poptávkovém řízení, které kraj vyhlásí stejně jako v minulém roce, mohou ovšem uspět ještě další firmy. Kraj si od nových dopravců slibuje kvalitnější a rychlejší cestování s nižšími náklady. Poptávkové řízení vyhrál vloni právě Viamont.
"Začneme do Mariánských Lázní jezdit pravděpodobně při změně jízdních řádů na konci roku. Správa železniční dopravní cesty totiž přidělila povolení k provozování tratě Českým drahám. Původně do února, nyní jej ale prodloužila právě do prosince. Na konci roku by ji měli přidělit nám, protože jsme si o kapacitu požádali už v řádném termínu," dodal Cempírek. Podle mluvčí krajského úřadu Andrey Bockové budou krajští úředníci o realizaci poptávkového řízení na provoz zmiňovaných tří tratí jednat tento týden. Loňského poptávkového řízení se zúčastnila kromě Viamontu a Českých drah ještě dopravní společnost úspěšně působící mimo kraj. Hlavním důvodem pro vypsání poptávkových řízení jsou podle kraje nutné změny jízdních řádů. O nových jízdních řádech už krajští úředníci jednali. "Jízdní řády nemohou tvořit jenom dopravci," uvedla mluvčí Bocková. Kraj plánuje vytvořit časová pásma, ve kterých by měly vlaky jezdit. "Budoucí dopravce by nám měl říci, za jakou cenu je schopný jezdit," pokračovala mluvčí.
Krajský úřad počítá díky změnám s úsporami. "Vlaky budou jezdit v časech, kdy o ně mají lidé zájem. Změny přinesou úspory samozřejmě i díky konkurenci," dodala Bocková.

Zdroj:Idnes

680Praha - Pendolina budou příští týden znovu jezdit na trase Praha - Ostrava, ale bez cestujících. Společnost Alstom totiž bude testovat jejich provoz, aby mohla do konce ledna Českým drahám garantovat jejich spolehlivost.
První test se uskutečnil v úterý, naplno však prázdná pendolina začnou mezi Prahou a Ostravou pendlovat od příštího týdne. Viceprezident společnosti Alstom pro technický rozvoj ujistil České dráhy, že se pendolina do provozu vrátí určitě do konce ledna. Poslední funkční souprava Pendolina skončila dnes ráno kvůli závadám u Krasíkova.
Kauzu pendolino již vyšetřuje i policie, která se zajímá o okolnosti, za nichž byla podepsána smlouva na náhradní díly.

Zdroj www.novinky.cz

první pendolino při přepravě do ČR - ilustrační fotoPraha - České dráhy se rozhodly prověřit výběrové řízení na rychlovlaky Pendolino. Mezinárodní firma má pro vedení podniku vypracovat audit, který vyčíslí škody a má zajistit i nápravu chyb při nákupu rychlovlaků v polovině 90. let. "Cílem není zpochybňovat současnou provozní opodstatněnost rychlovlaků pro České dráhy, ale pojmenovat případná pochybení z minulosti při uzavírání kontraktů a při následných snahách o uvedení do provozu," sdělil Aleš Ondrůj z tiskového oddělení drah. Podle něj je jasné, že pozdním uvedením rychlovlaků do provozu vznikly drahám značné škody. Vedení drah jedná ve středu se zástupci dodavatelské firmy Alstom v čele s viceprezidentem Terencem Watsonem.

Zdroj : iDnes.cz
Tisková zpráva ČD

BasketballČeské dráhy ve spolupráci s MATTONI NBL - národní basketbalovou ligou podporují využívání svých služeb při dopravě na sportovní utkání soutěží s názvem Vlakem za sportem 2005. Fanoušci, kteří se na zápasy basketbalových borců vydají vlakem a u vstupu předloží jízdní doklad ČD platný v době konání zápasu, mohou vyhrát upomínkový dárek. Využijí-li cesty vlakem minimálně třikrát, mohou se ucházet o zařazeni do losování o hlavní výhru - zájezd do New Yorku na vybraný zápas basketbalové NBA.
Basketbalová utkání proběhnou v halách 12 ligových mužstev. Po předložení platné jízdenky do příslušného města a zakoupení vstupenky na zápas v pokladně haly, obdrží cestující Průkaz s prvním razítkem. Mimo to dostane také Poukázku, která jej opravňuje k účasti ve slosování během zápasu. Poukázku stačí vyplnit a vhodit do připravené schránky. Při druhém zakoupení vstupenky na kterýkoliv z dalších zápasů NBL a předložení další platné jízdenky ČD do města konání zápasu, dostane do Průkazu druhé razítko. Při třetím předložení jízdenky a odevzdání vyplněného průkazu se dvěma razítky a dotazníkem na zadní straně je vstup na tento zápas NBL zdarma. Na závěr soutěžního období proběhne v rámci TV pořadu TIME OUT slosování odevzdaných vyplněných průkazů o hlavní výhru soutěže.

Zdroj : České dráhy

28.10.2005 - 21:03 - Přeprava soupravy S-Bahn SBB-CFF-FFS do Velimi

Siemens - dvoupodlažní elektrická jednotka ř.514 SBB - foto SiemensPraha - V pondělí 31.10.2005 bude přepravena dvoupodlažní elektrická jednotka S-Bahn SBB-CFF-FFS řady 514 z výrobního závodu firmy Siemens Praha Zličín na ŽZO Cerhenice. Přeprava proběhne samostatnou jízdou zvláštním vlakem v trase Praha-Zličín (10:10) - Praha Vršovice (10:54-11:12 - přepřah) - Velim (13:00). Čtyřvozová jednotka s dvěma ochrannými vozy Uas + 4 brzdící vozy Res pojede maximální rychlostí 60 km/h.
Jedná se o první soupravu z celkem 35 kusové serie. Jako zajímavost lze uvést, že spolu s druhou soupravou, budou jediné své řady kompletně dokončeny v Praze v SKV. Ostatní soupravy budou částečně vyráběny ve Švýcarsku firmou Stadler, kde budou dokončovány vložené vozy (řada 200 a 300).

Ucelená nedělitelná jednotka se skládá ze čtyř vozů :
514.101 - hnací vůz s oddíly 1. třídy.
514.201 - vložený vůz s oddíly 2. třídy a oddílem pro přepravu tělesně postižených cestujících. Součástí tohoto oddílu je také bezbarierové WC s vlastnim BIO-reaktorem
514.301 - vložený vůz s oddíly 2. třídy.
514.401 - hnací vůz s oddíly 2. třídy.

Informace a foto na webu Siemens

1 2 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:53
zapadá v 16:00

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Krátke novinky z Číny (3)
Doba pokročila, posledné správy z Ríše stredu som čitateľom pripravil pred 4 mesiacmi, novinky pribúdajú, tak sa pozrime na tie miestne. Bude to zo všetkých oblastí koľajovej dopravy (dokonca koľajová ...

Poslední příspěvek Z lovu na „Vectrony“ ČD
Na rozdíl od některých let minulých nebyl začátek platnosti nového jízdního řádu našeho národního železničního dopravce tentokrát spojen s nasazením nových osobních vozů či jednotek, ale lokomotiv. Když ...

Poslední příspěvek Detské (pionierske) úzkorozchodné železnice v Maďarsku I: Nagycenki Széchenyi Múzeumvasút
V prvej polovici 19. storočia žil v kaštieli u obce Nagycenk neďaleko mesto Sopron významný uhorský gróf a politik Széchenyi István, ktorý navrhol položiť základy železnice v Uhorsku.