Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Jižní Čechy - Dva osobní motorové vlaky Os 18008 (810 095-0 a 010 064-4) z Číčenic do Volar s Os 18035 (810 225-3 a 012 212-7) z Prachatic do Číčenic se srazily u Blanice na Strakonicku loni 22. července. Na místě nehody zahynul čtyřiašedesátiletý muž z Prahy, druhá z cestujících zemřela v nemocnici. Srážka si vyžádala také 17 těžkých a 18 lehkých zranění.
Strojvedoucí Radovan Koleš (Os 18008) podle žaloby podepsal písemný rozkaz o změně křižování ze Strunkovic n.Bl. do dopravny Bavorov (kvůli zpoždění Os 18008 nařídil dispečer, který sídlí v Prachaticích), přesto však dopravnu Bavorov opustil. Na jednokolejné trati v úseku, který vede v lese s četnými oblouky, se už čelní srážce s vlakem od Prachatic nedalo zabránit.
Strojvedoucí se hájil tím, že rozkaz se změnou křižování zaměnil s manipulačním vlakem, který už míjel v Číčenicích.
Sedmatřicetiletý muž u soudu svého pochybení litoval a omluvil se poškozeným a pozůstalým. "Udělal jsem v životě chybu a doplatila na to spousta lidí, někteří i svým životem. Nebylo to v žádném případě úmyslné."
"Jsem na trest připraven, ale nedokážu si představit, jak to, že budu muset na nějakou dobu odejít, vysvětlím své nejmladší šestileté dceři," řekl Koleš ještě před vyhlášením rozsudku 4 roky nepodmíněně.
Za obecné ohrožení mu hrozilo až 8 let vězení. Rozsudek není pravomocný, obě strany si ponechaly lhůtu na odvolání.
Dle IDNES a archiv
Strojvedoucí Radovan Koleš (Os 18008) podle žaloby podepsal písemný rozkaz o změně křižování ze Strunkovic n.Bl. do dopravny Bavorov (kvůli zpoždění Os 18008 nařídil dispečer, který sídlí v Prachaticích), přesto však dopravnu Bavorov opustil. Na jednokolejné trati v úseku, který vede v lese s četnými oblouky, se už čelní srážce s vlakem od Prachatic nedalo zabránit.
Strojvedoucí se hájil tím, že rozkaz se změnou křižování zaměnil s manipulačním vlakem, který už míjel v Číčenicích.
Sedmatřicetiletý muž u soudu svého pochybení litoval a omluvil se poškozeným a pozůstalým. "Udělal jsem v životě chybu a doplatila na to spousta lidí, někteří i svým životem. Nebylo to v žádném případě úmyslné."
"Jsem na trest připraven, ale nedokážu si představit, jak to, že budu muset na nějakou dobu odejít, vysvětlím své nejmladší šestileté dceři," řekl Koleš ještě před vyhlášením rozsudku 4 roky nepodmíněně.
Za obecné ohrožení mu hrozilo až 8 let vězení. Rozsudek není pravomocný, obě strany si ponechaly lhůtu na odvolání.
Dle IDNES a archiv
Jiří Průša | 21.9.2005 (19:59)
Související zprávy
1 2 | Zpráv na stránku: |
Pajavlaky
24.10.2005 (23:02)
Upřímně je mi toho strojvedoucího líto více, než těch cestujících.
,,...vysvětlím své šestileté dceři..."
Je to hrozný...
,,...vysvětlím své šestileté dceři..."
Je to hrozný...
24.09.2005 (20:11)
Na tom vlaku byl ovšem i pracovník obsluhy vlaku, leč v rámci …ééééé… je tam jenom pro komerci a možná "katastrofu" = doprava a nějaké rozkazy ho nezajímají … kdyby to bylo "postaru", tak o tom věděli dva lidi … nejjednodušším technickým řešením by bylo krycí "odjezdové" návěstidlo, které by bylo v případě, že mezistaničním oddílu je vozidlo v poloze zakazující jízdu … pokud by "TO" někdo náhodou projel, tak by se mohl aktivovat GENERÁLNÍ STOP …
24.09.2005 (7:21)
mike: Jedna možnost je DOZZ, jak uvádíš, a druhá je, že se všechny výhybky zamknou, klíče uloží v sousedních stanicích a ze stanice se stane širá trať. Jiná bezpečná možnost mě nenapadá.
mironic
23.09.2005 (10:51)
Rozhodně bych volil podmíněný trest.
mironic
23.09.2005 (10:49)
Rozhodně bych volil podmíněný trest.
mike
23.09.2005 (8:17)
jo, je to zbytecna tragedie, ale jak je mozne zabezpecit ty vedlejsi trate? dostavet tam vsude dalkove ovladana navestidla namisto neobsazenych dopraven?
spousta veci jde osetrit i procesne, napr. opakovanim prikazu, zaznamenanim podobnych mimoradnosti na nejake prominentni misto v pracovnim prostoru atd.
spousta veci jde osetrit i procesne, napr. opakovanim prikazu, zaznamenanim podobnych mimoradnosti na nejake prominentni misto v pracovnim prostoru atd.
Frantisek
22.09.2005 (21:07)
No jo, nase vlada radsi utraci miliardy za stihacky, ktere stejne za par let skonci ve srotu, nebo do vystavby dalsich dalnic, ktere pry pomohou ochranit zivotni prostredi a snizit nehodovost, nez by investovala alespon do zakladni modernizace zeleznicnich trati (automaticke zabezpeceni, a potom treba i bezstyk a vetsi pricny sklon pro vetsi rychlost). Pak se tam deje co se deje. Strojvedouci bude mit mindrak na cely zbytek zivota a nekteri ti lide mozna uz nesednou do vlaku. Ach jo.
22.09.2005 (18:49)
Z hlediska dikce zákona je strojvedoucí objektivně vinen … z hlediska objektitní spravedlnosti (vyššího principu mravního) je ovšem vinen systém, který v rámci "úspor" připustí existenci takovéhoto "zabezpečení" (které vytváří svým způsobem obecné ohrožení z podstaty věci) jízdy vlaků …
Základní problém spočívá v tom, že to soudí senát, který má o drážním provozu stejné ponětí jako o konstrukci raketoplánu … Pokud by se měl vlk nažrat a koza zůstat celá, tak bych mu (s ohledem na znalost "bordelu", za který odpovídá stát jako vlastník dráhy) lupl podmínku se zkušební dobou na 5 let, což je maximální možná délka …
Základní problém spočívá v tom, že to soudí senát, který má o drážním provozu stejné ponětí jako o konstrukci raketoplánu … Pokud by se měl vlk nažrat a koza zůstat celá, tak bych mu (s ohledem na znalost "bordelu", za který odpovídá stát jako vlastník dráhy) lupl podmínku se zkušební dobou na 5 let, což je maximální možná délka …
basnik
22.09.2005 (18:39)
Je fakt, že sice byly zničeny životy dvou lidí, ale proč kvůli tomu ničit další?
cdfotograf
22.09.2005 (18:02)
Chudák strojvedoucí já bych mu dal jen podmínku.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko