..: Nejstarší releovka u ČSD/ČD na podzim končí :..
ZZ v ChrastiNa podzim letošního roku by během delší výluky měla proběhnout výměna zabezpečovacího zařízení ve stanici Chrast u Chrudimě (trať 238).
Releovka v žst. Chrast u Chrudimě byla na zkoušku instalována v roce 1949 firmou Ericsson. Zajímavostí byly dřevěné releové domky a elektromotorický pohon doposud ručně stahovaných závor. Současně byla tato releovka instalována i ve slovenské Králově Lehotě, kde byla poměrně brzy modernizována.
Z politických důvodů se švedský systém nechytl a od počátku 50 let se v dalších stanicích používala "sovětská releovka".
V souvislosti s instalací nového zab. zař. bude modernizace přejezdů a bohužel zrušení trati Chrast - Chrast město. Tento zbytek lokálky do Hrochova Týnce je od roku 1978 používán jen k obsluze nakládacích míst v bývalém nádraží Chrast město.

zdroj Obzor

Jiří Průša Poslat mail autorovi | 4.8.2005 (22:11)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Pardubický


Krakonoš
07.08.2005 (21:31)  
To Vlček: Držím palce. Zítra se tam jedu podívat a zkusím udělat nějaký fotky. Jinak: Takové kratší povídání o tomhle systému bylo ve skriptech pro OU AŽD Brno (1963 - 1966), Autor Josef Leikeb.
František
07.08.2005 (17:22)  
Problém je, že v osobní dopravě to nikdy nic nevynese. U ČD je navíc nutná podmínka, aby je to také nic nestálo, která není splněna, jestliže by bylo třeba uvést do provozu alespoň minimální zázemí pro cestující, dále žádat SŽDC o rekonstrukci tratě a koupit odpovídající vozidla (aby bylo dosaženo rychlosti a pohodlí autobusu). Bez politické podpory (třeba "jen" rovnocenné postavení na trhu) bohužel nemá regionální osobní doprava po železnici šanci :(.
Stanin
06.08.2005 (12:05)  
Ach jo.. Pořád se něco ruší.. Tuhle trať jsem míjel od malička..

To MIC: Dostat se z Chrasti do Chrudimi je rychlejší a levnější autobusem, než vlakem. Myslím, že by to nesklidilo u místních nějaký úspěch. Kdyby to mělo něco vynést, tak by asi ČD tu trať nerušili - nevím.
David Z.
05.08.2005 (14:43)  
To Byll: Trať bylo možno naposledy projet před měsícem a 3 dny (2. 7.) v rámci akce Zdeňka Hudce ŠoDo 2005. Problém byl ale se špatným počasím. Déšť nevadil ani tak vlaku, jelo to dobře, ale spíše fotičům v možnosti lepší dokumentace. Přece jen slunečné počasí udělá vždycky své. Před námi to tam byla údajně zkontrolovat traťovka. Takže je odzkoušené jak traťovkou tak osobním vlakem, že se tam dá dojet. Pokud někdo jízdu zorganizuje, tak nebude vadit, že naše jízda pozbude puncu "asi posledního vlaku a s velkou pravděpodobností posledního osobního vlaku na této trati" (parafrázuji slova jednoho z účastníků).

Organizátoři, je to výzva jen pro vás.
Pavel Vlček
05.08.2005 (12:46)  
Krakonoš: o získání zařízení se snaží vší silou muzem zabezpečovací techniky Signalmont v Hradci Králové tak uvidíme jak to dopadne ...
Krakonoš
05.08.2005 (12:41)  
Co se stane se zařízením? je to naprostý technický unikát a bylo by škoda, kdyby skončilo ve šrotu! což se obrátit na výrobce (má v ČR filiálku) s žádostí o případný sponzoring a zařízení namontovat jako funkční exponát na některé muzeální železnici?
Byll
05.08.2005 (12:26)  
Nebude se konat nějaká poslední jízda, aby to šlo projet ta trať?
MIC
05.08.2005 (6:49)  
:o( takže poslední naděje na přímé motoráčky Chrast město - Chrudim vzala prvě za své. Obávám se, že se zastávkami kdesi v polích pár km za obcí díru do světa dráha neudělá.
martin
05.08.2005 (0:12)  
škoda :o(

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko