..: Aktuality a články - Francie :..

Ilustrační obrázek Francouzský koncern Veolia, v České republice používající obchodní název Connex, oznámil, že kupuje železničního operátora RAIL4CHEM. Pokud budou antimonopolní úřady souhlasit, transakce by měla být uzavřena v první polovině roku 2008. O prodejní ceně se obě strany rozhodly pomlčet.

Ilustrační obrázekBelfort - Soukromá italská železniční společnost Nuovo Transporto Viaggiatori (NTV) objednala 25 souprav nové generace AGV (Automotrice a Grande Vitesse) za celkovou sumu 650 mil. EUR. Kontrakt zahrnuje i údržbu vlaků po dobu 30 let, která však není v této částce zahrnuta. Předpokládá ale opci na dalších 10 kusů. Podpisu smlouvy předcházelo udělení licence pro provozování osobní železniční dopravy společnosti NTV italským ministerstvem dopravy. Jedná se o první etapu projektu, který dovolí od roku 2011 konkurenci v italské vysokorychlostní dopravě.

Ilustrační obrázekDijon - Masivní investice do železniční infrastruktury ve Francii pokračují. Ve stínu dokončení 1.fáze LGV Est (LN6) se o pár desítek kilometrů jižně buduje již delší dobu jiné veledílo - LGV Rhin-Rhone, přesněji řečeno její východní větev. Podívejme se tedy na tuto stavbu podrobněji. Již v červenci 2006 byly zahájeny stavební práce na východní větvi této stavby, která má být uvedena do provozu v roce 2011 a spojí města Dijon a Mulhouse. Přesněji, počátek stavby leží u malé vesničky Genlis poblíž města Dijon a po 190 km končí v Lutterbachu na západním předměstí Mulhouse. Vybudování západní větve je zatím pouze ve stádiu úvah (horizont 2020-2025) a spojí Dijon s tratí LGV PSE (LN1) u města Montbard. Její jižní část, která by měla spojit Dijon s aglomerací města Lyon je také zatím pouze ve stádiu úvah, ale získala od Evropské komise prioritu z důvodu strategické polohy. Při konstrukci této jižní větve se počítá se smíšeným provozem nákladní a osobní dopravy tak, jak je to běžné například v Německu. V současné době v tomto směru Francii chybí rychlé a kapacitní spojení mezi severem země a Středozemním mořem, v širším kontextu potom schází i celé Evropě.

Paříž - Vlak TGV jedoucí z Paříže do Ženevy srazil kolem 9:30 na přejezdu u města Bourg-en-Bresse kamión převážející nadrozměrný náklad. Nehoda si vyžádala jednoho mrtvého - řidiče kamionu a desítky zraněných ve vlaku, který po střetu vykolejil. Ke kolizi došlo v přibližně stošedesátikilometrové rychlosti a strojvedoucí se pravděpodobně pokoušel vlak zabrzdit rychlobrzdou.

Ilustrační obrázekFrancie - V úterý ve 20:00 vyhlásili francouzští železničáři ve veřejné dopravě časově neomezenou stávku. Poté se k nim přidali zaměstnanci státních plynáren a sektoru energetiky, dnes zaměstnanci pařížského metra a autobusoví dopravci. Vlaků, kterých se stávka nedotkla, je málo. Například společnost Eurostar ujistila, že její stěžejní linka Lonýn St. Pancras do Paříže omezena nebude. Ze 700 vlaků TGV je v provozu pouze 90, metro v Paříži "ve většině případů" také jezdit nebude.

Ilustrační obrázekPaříž - Změna jízdního řádu se blíží - letos nastane v neděli 9.12.2007. Jako vždy přináší mnohé novinky, někdy dobré, jindy špatné. Z tohoto pohledu bude blížící se změna doslova revolucí při cestování mezi Německem a Francií. Revolucí, která výrazněji zvýší procentuální zastoupení železnice v dopravním proudu mezi Francií a Německem. Dovolí věci, které dříve zněly pouze jako z říše snů. Vše má původ v nové vysokorychlostní trati LGV Est mezi Vaires-sur-Marne a Baudrecourt, která byla uvedena do provozu již letos v červnu. Cestujícím byl po zrušení 3 párů přímých EC Frankfurt(Main) Hbf - Paris Est na této trase k dispozici pouze 1 pár přímých ICE. U dalších 2 spojů bylo nutno přestupovat ve stanici Saarbrücken Hbf. Slibovaná TGV na jižní lince zajíždělo pouze 2 krát denně do stanice Stuttgart Hbf. Důvod těchto nepříjemností byl prostý - nedostatek souprav vybavených trakcí a signalizací pro provoz na druhé straně hranice. Celý oběh v tomto období fungoval tak, že např. relaci Frankfurt(Main) Hbf - Paris Est točily celý den pouze 2 soupravy ICE 3 MF. DB si nemohla dovolit takový luxus, aby tyto jednotky zajížděly po celý den až do stanice Frankfurt(Main) Hbf, proto přednostně operovaly část relace po francouzském území. Podobný problém byl i s francouzskými jednotkami TGV POS na jižní lince. Zde navíc vstoupil do hry ještě fakt, že trať v úseku Stuttgart Hbf. - München Hbf. je vysoce saturována. I v novém GVD dojde k situaci kdy v tomto úseku pojedou za sebou v několikaminutovém odstupu TGV a ICE. To vše byly faktory, které doposud znemožňovaly využít výrazněji efektu nově vybudované LGV Est.

Ilustrační obrázekLondon - Již 14. listopadu 2007 se cestující mezi Paříží a Londýnem dočkají výrazné změny. Nejen že cesta mezi oběma městy zrychlí o 20 minut, ale změní se i konečná a výchozí stanice. Místo na nádraží London-Waterloo začnou vlaky Eurostar zajíždět na London-St Pancras. Je to díky nově zprovozněnému úseku VRT trati, tzv. High Speed 1 (HS1), mezi Ebbsfleet a London-St Pancras. Jedná se o poslední část vysokorychlostní trati na britském území, která je v převážné většině projektována na obvyklou rychlost 300 km/h. Celá HS1 od tunelu La Manche až po London St Pancras měří 109 km. Cestovního časy vlaků ES jedoucích mezi Paříží a Londýnem bez zastávky se zkrátí o plných dvacet minut na 2 hodiny a 15 minut. To ještě více zatraktivní tuto relaci oproti letecké dopravě, kdy již nebude fyzicky možné, aby cesta letadlem byla rychlejší než vlakem.

Ilustrační obrázekParis - Je tomu již více než 2 měsíce, co byla ve východní Francii uvedena první část nové LGV-Est (LN6). Jedná se o 301 km nové vysokorychlostní trati projektované s potenciálem na 350 km/h a v současnosti pojížděné 320 km/h. Díky tomuto gigantickému dílu se zkrátila cesta Paris - Strasbourg ze 4h00 na 2h20. Kilometrická vzdálenost mezi stanicemi Paris-Est a Strasbourg se tímto zkrátila z původních 503km na 451km. Pro další zvýšení efektu velké rychlosti bude třeba v následujících letech dobudovat 2. fázi této trati, která dále zkrátí cestovní čas mezi výše jmenovanými městy na 1h50.

21.7.2007 - 11:00 - Dotace pro tunel Lyon - Turín

Ilustrační obrázekBrusel - Francie a Itálie požádaly u Evropské komise o přidělení dotací na stavbu železničního tunelu mezi Lyonem a Turínem. V žádosti byla uvedena suma 725 milionů €. V případě, že bude požadavku vyhověno, budou moci začít první stavební práce do roku 2011. Do konce roku 2013 bude nutné sehnat kolem 2 miliard €. Ministři obou zemí také přednesli, že se celý projekt může rozběhnout výhradně s přidělením zmiňovaných dotací.

zdroj: Eurailpress

19.6.2007 - 23:00 - DB zvýšily podíl ve společnosti Thalys

Ilustrační obrázekKolín nad Rýnem - DB získaly svůj podíl ve společnosti Thalys ve výši 10%. Včera, v pondělí 18.6.2007, to sdělili zástupci německých, francouzských a belgických železnic. Naopak podíl SNCF se snížil o 8% na celkových 62% a podíl SNCB se snížil o 2% na celkových 28%. Společnost Thalys provozuje vysokorychlostní vlaky mezi Německem, Francií, Belgií a Nizozemskem.

zdroj: Bahnnews

11.6.2007 - 12:00 - Včera vyjely poprvé vlaky TGV a ICE mezi Francií a Německem

Ilustrační fotoBerlín - Včera, 10.6.2007, vyjely poprvé do pravidelného provozu vlaky ICE a TGV na trati LGV. Prvním vlakem, který se vydal na cestu, bylo ICE s odjezdem z Paris Gare l´Est v 6:43 hod. Všechny vlaky byly velice slušně obsazeny. "Tento den je pro nás významný: po letech příprav na německé i francouzské straně rozjíždíme novou éru v evropské vysokorychlostní železniční dopravě." DB připravily v každém městě, kde tyto vlaky zastavují, oslavu a koncerty za účasti místních hvězd. Severní linii (Paříž – Saarbrücken – Kaiserslautern – Mannheim – Frankfurt/Main) obsluhují vlaky ICE, naopak provoz na jižní větvi zajišťují francouzská TGV (Paříž – Strasbourg – Karlsruhe – Stuttgart).

zdroj: DB

11.6.2007 - 0:00 - Zvýhodněné jízdenky ve spojích Thalys

Thalys - interiérKolín nad Rýnem - Od 11.6. do 30.6.207 probíhá předprodej zvýhodněných jízdenek za cenu 19€ na trase Köln am Rhein/Aachen - Paris a za cenu 10€ na trase Köln am Rhein/Aachen - Brüssel. Ceny jsou platné ve 2. vozové třídě za 1 jízdu v termínu od 7.7. do 7.9.2007. Jízdenky není možné vrátit ani vyměnit a jejich počet je omezený. Do dnešního dne využilo služeb společnosti Thalys více než 55 mil. cestujících.

zdroj: Tisková zpráva Thalys

Most Alexandra III.Paříž - V maďarské Pécsi, během cesty do Bosny a Hercegoviny, jsme se rozhodli, že podnikneme po delší době cestu za vlaky vysokých rychlostí a naše volba padla na Francii. Tuto zemi jsme vybrali i proto, že tam bydlí teta jednoho z nás. Vzhledem k tomu, že jsme cestovali na konci března, nemohli jsme využít EuroDomino a nový InterRail v té době ještě neplatil. Proto jsme cestovali na SparPreis50 v úseku Bad Schandau - Kolín nad Rýnem a Smilys v úseku Kolín nad Rýnem - Paříž, přičemž jsme během naší cesty využili vlaků kategorie R, NZ, THA, TGV, ICE a EC.

Ilustrační obrázekBelfort - Prezidentka SNCF Anne-Marie Idrac včera oznámila, že společnost objedná 80 TGV Duplex s opcí na dalších 40 kusů. Odhadnutá cena zakázky je přes 3 miliardy €. V každém případě je třeba ještě vyčkat několik dní, než bude tento obrovský obchod oficiálně potvrzen oběma stranami.

5.6.2007 - 22:00 - Se ZSSK do francouzských Lurd

Ilustrační foto (350 u Štrby), zdroj: AdamLurdy - ZSSK ve spolupráci s dalšími organizátory připravuje 10. Národní pouť do francouzského poutního místa Lurd. Mimořádný vlak vypravený pro poutníky pojede na trase Košice - Martin - Žilina - Bratislava - Kittsee - Udine - Milano - Ventimiglia - Toulouse - Lourdes a zpět. Předpokládaný odjezd vlaku z Košic je ve středu 29.8.2007 ve 12:30 hod., do Lurd by měl vlak dorazit v pátek 31.8.2007 v ranních hodinách. Na zpáteční cestu se vlak vydá v úterý 4.9.2007 ve večerních hodinách a do Košic vlak vyjede ve čtvrtek 6.9.2007 v odpoledních hodinách. Vlak bude řazen z lehátkových vozů a z vozů na přepravu zavazadel.

zdroj: Tisková zpráva ZSSK

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 ... 9 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12