Paříž - Hned den po rekordní jízdě francouzského rychlovlaku TGV státní dráhy SNCF přislíbily, že při obměně stárnoucí flotily souprav TGV bude jednat i s jinými výrobci vlaků. Kromě firmy Alstom, která TGV vyrábí, může tak nabídku na miliardový obchod předložit například i německý Siemens s vlaky ICE nebo kanadský Bombardier.
Nynější soupravy TGV dosahující běžné cestovní rychlosti 300 km/h, chtějí SNCF nahradit novými vlaky v roce 2013 a hodnota celého kontraktu se podle odhadů může vyšplhat až na 9 miliard EUR. Při výběru bude údajně tím nejhlavnějším kritériem spolehlivost.
Zdroj: TASR, iDoprava.sk
Payus | 6.4.2007 (16:00)
Související zprávy
10.04.2007 (22:24)
Neverim tomu ze to bude nieco ine ako vyrobky Alstomu, pretoze odjakziva SNCF ma svoj podiel na supravach TGV, je to symbol Francuzska. Neviem si predstavit ICE s logom TGV, SNCF... To je blbost! Pritom TGV je omnoho kvalitnejsie, bezpecnejsie a spolahlivejsie ako vyrobky Siemensu.
09.04.2007 (2:35)
Proč by nemohl být Bombardier úspěšný ve vysokých rychlostech? Není náhodou Talgo 350 jezdící mezi Madridem a Barcelonou od Bombardieru (lokomotiva)?
07.04.2007 (21:20)
Podle mě kupovat ojetá TGV do České republiky je pitomost. Nejde o bezpečnost, ta je v pohodě, ale byl by to další systém - a čím více typů, tím vyšší náklady. V této otázce jsem pro přiobjednání dalších 7 Pendolin.
Ale co se týká rušení, tak by to nebuselo výt tak strašné jako Pendolino. Motory jsou synchronní s měniči GTO. Pouze nové TGV POS má asynchrony + IGBT.
Ale co se týká rušení, tak by to nebuselo výt tak strašné jako Pendolino. Motory jsou synchronní s měniči GTO. Pouze nové TGV POS má asynchrony + IGBT.
07.04.2007 (19:28)
Možná šlo, jenže je otázka, jak by to bylo s jejich schválením pro české koleje (rušení). Ale zásadní problém by byl "kam s nimi". Ty soupravy jsou přece jen delší než žabotlamy. Do všeho by se musel zabudovat český VZ
Nicméně TGV jsou dost ošuntělá, sedačky zrovna nic moc – co si zákazník objednal, to dostal. Interiér působí přece jen chudě, i když je lepší než Potěmkiny … takže by bylo třeba provést kompletní rekonstrukci.
S ohledem na to, jaké výkony TGV dělají, budou ta vozidla pojezdově materiálové dost unavená, takže by se mohlo taky jednat o nákup "zajíce v pytli".
Nicméně TGV jsou dost ošuntělá, sedačky zrovna nic moc – co si zákazník objednal, to dostal. Interiér působí přece jen chudě, i když je lepší než Potěmkiny … takže by bylo třeba provést kompletní rekonstrukci.
S ohledem na to, jaké výkony TGV dělají, budou ta vozidla pojezdově materiálové dost unavená, takže by se mohlo taky jednat o nákup "zajíce v pytli".
07.04.2007 (20:52)
tak tak...sednout do vyřazeného vozidla a jet v něm byť "jen" 160km/h, by bylo přece jen poněkud adrenalinové
07.04.2007 (17:20)
Nešlo by ty vyřazené soupravy odkoupit? Na naše stošedesátkové koridory by nejspíš bohatě stačily a myslím, že by byly lepší, než pendolina a možná i o dost levnější.
06.04.2007 (17:07)
Uvidíme jak to dopadne. Bombardieru na poli velmi vysokých rychlostí moc nevěřím. A pokud Siemens nenabídne v brzské době něco lepšího než ICE3, tak myslím, že je to pro Alstom ložené. Spojují se tam 2 fakty. Prvním je, že je to domácí firma a politický tlak na koupi produktů Alstom bude vysoký (zaměstnanost atd.) Druhým faktem je to, že oni jsou v současné době opravdu nejlepší (nemluvím o italské divizi vyrábějící Pendolina). A to jsou dva silné argumenty. Siemensu nejspíš momentálně nezbyde, než konkurovat lukrativnější cenou.
TGV má oproti ICE hlavně klidnější chod díky koncepci podvozků mezi vozy. A platforma AGV to dotáhne ještě do větší dokonalosti - zkombinuje podélně rozdělěný pohon (jako u ICE3) s podvozky TGV.
TGV má oproti ICE hlavně klidnější chod díky koncepci podvozků mezi vozy. A platforma AGV to dotáhne ještě do větší dokonalosti - zkombinuje podélně rozdělěný pohon (jako u ICE3) s podvozky TGV.
06.04.2007 (19:31)
mám podobný názor...ale netuším,jak to bylo se spolehlivostí(ta má být hlavním kritériem). každopádně ta hrozba konkurence Alstom určitě nakopne k ještě větší dokonalosti
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko