..: Eurostar výrazně zrychluje :..

Ilustrační obrázekLondon - Již 14. listopadu 2007 se cestující mezi Paříží a Londýnem dočkají výrazné změny. Nejen že cesta mezi oběma městy zrychlí o 20 minut, ale změní se i konečná a výchozí stanice. Místo na nádraží London-Waterloo začnou vlaky Eurostar zajíždět na London-St Pancras. Je to díky nově zprovozněnému úseku VRT trati, tzv. High Speed 1 (HS1), mezi Ebbsfleet a London-St Pancras. Jedná se o poslední část vysokorychlostní trati na britském území, která je v převážné většině projektována na obvyklou rychlost 300 km/h. Celá HS1 od tunelu La Manche až po London St Pancras měří 109 km. Cestovního časy vlaků ES jedoucích mezi Paříží a Londýnem bez zastávky se zkrátí o plných dvacet minut na 2 hodiny a 15 minut. To ještě více zatraktivní tuto relaci oproti letecké dopravě, kdy již nebude fyzicky možné, aby cesta letadlem byla rychlejší než vlakem.

Rekonstrukce St Pancras International

Toto nádraží bude mít nově 15 nástupišť. 6 pro Eurostar, 3 pro domácí vysokorychlostní spoje ve směru Kent, 4 pro Midland Mainline do East Midlands a Yorkshire a 2 podzemní pro místní dopravu. Opravy se dočkala celá budova ve viktoriánském stylu, kompletně bylo zrekonstruováno veškeré zázemí, vybudovány nové obchody a restaurace, mezi nimiž nechybí "Rendezvous" s nejdelším champagne barem v Evropě.

Ebbsfleet International

Na HS1 mezi městy Dartford a Gravesend vyrostla nová stanice nazvaná Ebbsfleet International. Bude pouhých 17 minut jízdy vnitrostátním vysokorychlostním vlakem ze St Pancras. Důležitou roli bude hrát v budoucnu, protože se jedná o velké rozvojové území, pořádně rušno tu bude zejména v roce 2012 při Olympijských hrách. Olympijský park ve Stratfordu bude totiž vzdálen jen 10 minut.

Ashford International

Již existující stanice bude od roku 2009 ještě důležitější. To budou do provozu uvedeny nové vnitrostátní vysokorychlostní vlaky mezi Londýnem, Ashfordem a pobřežím hrabství Kent. Na ně se počítá s novou řadou 395, schopnou v krátkém čase zrychlit na 225 km/h, což je rychlost bohatě postačující pro tyto krátké vzdálenosti. Čtyři prototypy vyjedou na testy již v letošním roce. Uvedení těchto vlaků do provozu významně zkrátí cestovní časy. Mezi Londýnem a Ashfordem postačí místo dosavadních 83 minut pouze 37 minut, z metropole do Canterbury bude možné se dostat za pouhých 60 minut. V souvislosti s těmito projekty bude v roce 2009 do provozu uvedena ještě nová stanice Stratford, vzdálená ze St Pancas 7 minut, která sehraje klíčovou roli při Olympijských hrách 2012.

zdroj: High Speed 1


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 8.9.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Francie Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Oto 
10.09.2007 (9:18)  
Luko2: I za 30€. Pokud jedete navečer a hned ráno se vracíte. Tj. propařit noc do Londýna :)
registrovaný uživatel Luko2 
10.09.2007 (2:32)  
Jízdenku z Příže do Londýna lze koupit již za 39,- Euro.
registrovaný uživatel comar 
09.09.2007 (22:35)  
dneska jsem jel eurostarem z lille do brusellu. musim rict, ze to bylo velice pohodlne, zajimave a rychle. nicmene u nas se neceho takoveho asi jen tak nedockame. naklady na vystavbu vrt na 300km/h a provoz jsou opravdu velke. to v cesku asi zatim nema moc smysl. radsi bych videl vic trati zkrekonstruovanych do koridorove podoby popr. nejake rekonstrukce na 200km/h.
09.09.2007 (15:23)  
Pro Rail-2005: ES (EuroStar) mě nezajímá. Bude tě to asi pěkně mrzet. )-:
09.09.2007 (11:12)  
Georgo: Někdy ani ty smailíky nepomůžou ;-))
registrovaný uživatel M 
09.09.2007 (4:00)  
Georgo - pres tohle se musis prenes. Nejlepsi vtip je prece ten, u kteryho vypadas vazne...
09.09.2007 (1:40)  
Uf, nabudúce musím byť opatrný, aby som v žiadnej vete nezabudol smajlíka ako vizuálnu pomôcku pre pochopenie príspevku :)
08.09.2007 (21:03)  
Frantisek: Ano, ano, VRT jsou od 250 km/h, což u nás v dohledný době nehrozí :-/, ale už jsou jistý signály, že by se něco mělo začít dít
08.09.2007 (20:29)  
junkrs: Rozdíl v cenách je daný mezinárodní měnovou politikou, díky níž máme levnější cestování na východ než na západ a díky níž se také vyplatí převážet ohromné objemy zboží přes půl světa. To ale není věcí stavu, protože oprava srovnaelné tratě v jejich podmínkách je také jistě nesrovnatelně dražší než u nás. Možná tedy, že i po přepočtu podle kupní síly tam jízdné vyjde dráž, ale rozdíl myslím už nebude tak propastný - záleží i na dopravní politice toho kterého státu :).
08.09.2007 (20:26)  
Jen takový detail - u nás nemáme VRT, 160 se dělá dle možností na REKONSTRUKCÍCH vybraných stávajících hlavních tratí. Jinak souhlasím, že určité zvýšení rychlostí na stávající síti by neškodilo, ale prosím nezaměňovat skutečně dálkové železnice (které nemáme) se současnými často jednokolejnými a klikatými hlavními tratěmi, které je suplují.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko