London - Již 14. listopadu 2007 se cestující mezi Paříží a Londýnem dočkají výrazné změny. Nejen že cesta mezi oběma městy zrychlí o 20 minut, ale změní se i konečná a výchozí stanice. Místo na nádraží London-Waterloo začnou vlaky Eurostar zajíždět na London-St Pancras. Je to díky nově zprovozněnému úseku VRT trati, tzv. High Speed 1 (HS1), mezi Ebbsfleet a London-St Pancras. Jedná se o poslední část vysokorychlostní trati na britském území, která je v převážné většině projektována na obvyklou rychlost 300 km/h. Celá HS1 od tunelu La Manche až po London St Pancras měří 109 km. Cestovního časy vlaků ES jedoucích mezi Paříží a Londýnem bez zastávky se zkrátí o plných dvacet minut na 2 hodiny a 15 minut. To ještě více zatraktivní tuto relaci oproti letecké dopravě, kdy již nebude fyzicky možné, aby cesta letadlem byla rychlejší než vlakem.
Rekonstrukce St Pancras International
Toto nádraží bude mít nově 15 nástupišť. 6 pro Eurostar, 3 pro domácí vysokorychlostní spoje ve směru Kent, 4 pro Midland Mainline do East Midlands a Yorkshire a 2 podzemní pro místní dopravu. Opravy se dočkala celá budova ve viktoriánském stylu, kompletně bylo zrekonstruováno veškeré zázemí, vybudovány nové obchody a restaurace, mezi nimiž nechybí "Rendezvous" s nejdelším champagne barem v Evropě.
Ebbsfleet International
Na HS1 mezi městy Dartford a Gravesend vyrostla nová stanice nazvaná Ebbsfleet International. Bude pouhých 17 minut jízdy vnitrostátním vysokorychlostním vlakem ze St Pancras. Důležitou roli bude hrát v budoucnu, protože se jedná o velké rozvojové území, pořádně rušno tu bude zejména v roce 2012 při Olympijských hrách. Olympijský park ve Stratfordu bude totiž vzdálen jen 10 minut.
Ashford International
Již existující stanice bude od roku 2009 ještě důležitější. To budou do provozu uvedeny nové vnitrostátní vysokorychlostní vlaky mezi Londýnem, Ashfordem a pobřežím hrabství Kent. Na ně se počítá s novou řadou 395, schopnou v krátkém čase zrychlit na 225 km/h, což je rychlost bohatě postačující pro tyto krátké vzdálenosti. Čtyři prototypy vyjedou na testy již v letošním roce. Uvedení těchto vlaků do provozu významně zkrátí cestovní časy. Mezi Londýnem a Ashfordem postačí místo dosavadních 83 minut pouze 37 minut, z metropole do Canterbury bude možné se dostat za pouhých 60 minut. V souvislosti s těmito projekty bude v roce 2009 do provozu uvedena ještě nová stanice Stratford, vzdálená ze St Pancas 7 minut, která sehraje klíčovou roli při Olympijských hrách 2012.
zdroj: High Speed 1
1 2 | Zpráv na stránku: |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.