Paříž – TGV opět překonalo vlastní rychlostní rekord. Při neoficiálních zkouškách na trati Paříž - Štrasburk dosáhlo rychlosti 568 km/h. Oficiální pokus o překonání absolutního rychlostního rekordu kolejového vozidla podnikne TGV v úterý. Dosavadní primát si stále drží japonský Maglev, který na magnetické trati dosáhl rychlosti 581,2 kilometrů v hodině.
Train à Grande Vitesse se oficiálně o rekord pokusí na vysokorychlostní trati, na které bude veřejný provoz v plném rozsahu zahájen již v červnu. TGV na ní budou jezdit rychlostí 320 kilometrů v hodině, což je o dvacet kilometrů v hodině rychleji než na jiných linkách. Cestovní doba mezi Paříží a Štrasburkem se tak zkrátí skoro o polovinu.
zdroj: ČT24
1 2 | Zpráv na stránku: |
oproti 920 mm normálně. Tyto nové synchronní motory z AGV mají poměr výkonu ku hmotnosti 1:1. Starší motory z TGV pouze 0,75: 1. To samozřejmě přinese v budoucnu nejen podsatné zvýšení výkonu, ale i nižší hmotnost vlaku, která se odrazí v nižší spotřebě.
Nové AGV bude mít komerční rychlost 360 km/h, proto je nutné při dnešním rekordu docílit minimálně 560 km/h, aby zůstala zachována bezpečnostní rezerva 200 km/h. Co bude více, už bude pouze prestižní bonus. Prototyp AGV nese označení PEGASE a má vyjet na koleje koncem roku 2007. Poté se přesune k nám do Velimi na základní testování funkčnosti při rychlostech do 200 km/h.
Obávám se, že pokud se systémy založené na magnetické levicaci a je zcela jedno zda na principu EDS ci EMS nepřevedou v dohledné době pokrok, může to znamenat pro jejich nasazení v dálkové dopravě problém. Myslém, že rodzíl 50 km/h není pro provozovatele natolik zásadní aby systém VRT nahradil magnetickou levitací.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.