Francouzský koncern Veolia, v České republice používající obchodní název Connex, oznámil, že kupuje železničního operátora RAIL4CHEM. Pokud budou antimonopolní úřady souhlasit, transakce by měla být uzavřena v první polovině roku 2008. O prodejní ceně se obě strany rozhodly pomlčet.
RAIL4CHEM se v současnosti řadí k největším evropským soukromým železničním operátorům. Věnuje se výlučně nákladní dopravě. Byl založen v roce 2000 jako společný podnik německých firem BASF, Hoyer, VTG a švýcarského podnikatele Bertschi s cílem posílit konkurenci v nákladní železniční dopravě na evropském trhu. Všichni akcionáři byli současně významnými zákazníky společnosti. RAIL4CHEM zaměstnává 180 lidí a jeho obrat v roce 2007 přesáhl 80 milionů EUR. V současné době obsluhuje zákazníky v Německu, Holandsku, Belgii, Francii a Švýcarsku. Je členem aliance železničních dopravců European Bulls, v jejímž rámci má zákazníky i v Polsku, České republice, Rakousku, Maďarsku, Itálii a na Slovensku.
Veolia Cargo je dceřinnou společností obřího francouzského koncernu VEOLIA, který podniká v dopravě, životním prostředí, vodním hospodářství a energetických službách. V roce 2007 dosáhla Veolia Cargo obratu 122 milionů EUR, zaměstnává 1 000 lidí a přepravila 37 milionů tun nákladu. Veolia očekává, že touto akvizicí zdvojnásobí svoji pozici na německém trhu a rozšíří její možnosti na polském a švýcarském trhu. Otevřou se jí nové možnosti v přepravách pro chemický, potravinářský a nápojový průmysl a posílí svoji pozici v kombinované dopravě.
Dochází ke sloučení dvou největších privátních hráčů na evropském železničním trhu. Zcela jistě dojde k omezení konkurence mezi soukromníky, ale naopak státním obrům jako je DB Railion nebo SNCF Fret snad vyroste silná, konsolidovaná konkurence.
Spojené firmy se obratem 200mil EUR dostanou na úroveň průměrně velké, státní nákladní železnice. Pro srovnání ČD Cargo má obrat 680mil EUR, ale DB Railion 3,7 miliardy EUR.
A jinak takovéto slučování společností podle mě tohle z ekonomického hlediska není moc dobré, protože tí se "monopolizují" podniky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.