..: Veolia kupuje RAIL4CHEM :..

Ilustrační obrázek Francouzský koncern Veolia, v České republice používající obchodní název Connex, oznámil, že kupuje železničního operátora RAIL4CHEM. Pokud budou antimonopolní úřady souhlasit, transakce by měla být uzavřena v první polovině roku 2008. O prodejní ceně se obě strany rozhodly pomlčet.

RAIL4CHEM se v současnosti řadí k největším evropským soukromým železničním operátorům. Věnuje se výlučně nákladní dopravě. Byl založen v roce 2000 jako společný podnik německých firem BASF, Hoyer, VTG a švýcarského podnikatele Bertschi s cílem posílit konkurenci v nákladní železniční dopravě na evropském trhu. Všichni akcionáři byli současně významnými zákazníky společnosti. RAIL4CHEM zaměstnává 180 lidí a jeho obrat v roce 2007 přesáhl 80 milionů EUR. V současné době obsluhuje zákazníky v Německu, Holandsku, Belgii, Francii a Švýcarsku. Je členem aliance železničních dopravců European Bulls, v jejímž rámci má zákazníky i v Polsku, České republice, Rakousku, Maďarsku, Itálii a na Slovensku.

Veolia Cargo je dceřinnou společností obřího francouzského koncernu VEOLIA, který podniká v dopravě, životním prostředí, vodním hospodářství a energetických službách. V roce 2007 dosáhla Veolia Cargo obratu 122 milionů EUR, zaměstnává 1 000 lidí a přepravila 37 milionů tun nákladu. Veolia očekává, že touto akvizicí zdvojnásobí svoji pozici na německém trhu a rozšíří její možnosti na polském a švýcarském trhu. Otevřou se jí nové možnosti v přepravách pro chemický, potravinářský a nápojový průmysl a posílí svoji pozici v kombinované dopravě.

Dochází ke sloučení dvou největších privátních hráčů na evropském železničním trhu. Zcela jistě dojde k omezení konkurence mezi soukromníky, ale naopak státním obrům jako je DB Railion nebo SNCF Fret snad vyroste silná, konsolidovaná konkurence.

Spojené firmy se obratem 200mil EUR dostanou na úroveň průměrně velké, státní nákladní železnice. Pro srovnání ČD Cargo má obrat 680mil EUR, ale DB Railion 3,7 miliardy EUR.

tisková zpráva Rail4chem, tisková zpráva Veolia


konca | 22.2.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu Německo Francie


23.02.2008 (21:09)  
Můj názor je spojovat, spojovat a zase spojovat. Už aby se Naše Dráhy spojily s těma Slovenskéma a bylo zase ČSD
registrovaný uživatel sames1 
22.02.2008 (16:58)  
Me prekvapilo ze ČD Cargo má obrat 680mil EUR, ale DB Railion 3,7 miliardy EUR. To vychazi procentualne o hodne lepe ve prospech CR ekonomiky resp. CD Cargo (CR 10 mil.obyvate a Nem.82mil.oby. tedy 68Eur na obyvatele CR a 45EUR na jednoho Nemce). Samozdrejmne by byly vysledky jine kdyby byly zapocteni vsichni soukromi dopravci jak v CR tak v Nemecku. Prece jenom tam asi neni tak dominantni DB Cargo a nezaujima tak vysoke procento na celkove nakladni preprave jako u nas.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
22.02.2008 (9:22)  
Vždycky mi případalo, že Veolie není takový hráč na železničním trhu, ale jak čtu, tak mi to fakt jenom případalo.
A jinak takovéto slučování společností podle mě tohle z ekonomického hlediska není moc dobré, protože tí se "monopolizují" podniky.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko