..: Aktuality a články - ČR Středočeský :..

obrazekPečky - V sobotu proběhla v Pečkách (tratě 010/011, 012, 013) opožděná oslava dne dětí s názvem Jede, jede mašinka. Jde o tradiční akci, na které již podruhé participovalo také občanské sdružení Posázavský Pacifik.

Na programu byly výstavy modelové železnice v pečecké knihovně a sokolovně, jízdy historických vozidel a před pečeckým nádražím také kulturní program.

16.5.2004 - 17:35 - Ve středu pojede papoušek 477.043 do Drážďan na přehlídku lokomotiv

obrazekobrazekDrážďany - Dne 19.5.2004 mezi 7-8hod. vyjede z Lužné u Rakovníka přes Žatec, Obrnice, Most, Ústí nad Labem, Děčín do Drážďan lokomotiva 477.043. Potáhne jí brejlovec T478.3101. Bližší info o přepravě nevíme. Důvodem této přepravy je akce, která se koná v Drážďanech od čtvrtka 20.5. do neděle - přehlídka lokomotiv a zvláštní jízdy.
477.043 v čele zvláštního vlaku při zahájení sezony v Lužné 1.5.2004; T478.3101 v Lužné 28.6.2003
foto -ib-. news: -kch-, spolupráce J. Brabec

obrázekLužná u Rakovníka - V sobotu prvního května se, jako již každoročně, konalo zahájení sezóny železničního muzea v Lužné u Rakovníka. Účast návštěvníků byla tradičně vysoká, parní vlak s lokomotivou 477.043 vypravený z Prahy byl celý osazen. Po příjezdu tohoto zvláštního vlaku se konala tzv. kavalkáda, kdy jednotlivá vozidla jela v úseku Lužná - Řevničov v krátkých intervalech. Veřejnosti byla představena i nově opravená 475.179, která bohužel jela při kavalkádě tendrem napřed. Myslím, že se akce velmi podařila. I počasí přálo, a tak se podívejte na snímky, které jsme pro vás pořídili.

Kolín - Občanské sdružení Posázavský Pacifik odkoupilo od ČD tři vozy bývalé řady Biz. Tyto vozy jezdily na Pacifiku ještě v šedesátých letech 20. století. Za 2. světové války byly přestavovány z nákladních vozů řady Z.

Ve čtvrtek 1.4.2004 se uskutečnila 1. etapa převozu vozů řady Biz k novému majiteli. Nejprve motorový vůz M 262.045 vyjel v poledne z Brna, kde byl přes zimu deponován, směrem na Českou Třebovou a Choceň. V Chocni byla první zastávka. Zde stál jeden vůz výše zmíněné řady. Ten byl přivěšen za motorový vůz a zvláštní souprava se vydala ve večerních hodinách přes Pardubice do stanice Záboří, kde byly deponovány zbývající dva vozy.

Na snímku jsou zachyceny všechny tři vozy Biz.

obrazekPosázaví - Na sobotu 3. dubna 2004 naplánovalo občanské sdružení Posázavský pacifik výlet motoráčkem M 262.045 z Prahy do Posázaví, konkrétně do Kácova. Tento den se totiž po zimní přestávce otevřely brány hradu v Českém Šternberku, a tak jedním z cílových míst byl také tamní hrad.
Původně se počítalo s jízdou samotného motorového vozu M 262.045, avšak v průběhu reklamní kampaně na tuto akci se ukázalo, že kapacita vozu 56 míst je již vysoce překročena, a tak byla dojednána posila v podobě vozu Baa (Ce 3-3577; 40 54 89-00 289-0) z domovské stanice Praha Bráník.

obrazekPraha - Lány - Dnes se konala jízda zvláštního parního vlaku z Prahy Masarykova nádraží do Stochova a Lužné u Rakovníka. Ve Stochově vystupovali zájemci o pochod do Lán, kde se uctila památka 154. výročí narození Tomáše Garrigua Masaryka. Této zvláštní jízdy se účastnil i současný český prezident Václav Klaus s chotí Lívií. Před odjezdem z Prahy si prohlédli stanoviště parní lokomotivy 498.022 Albatros a poté již zaujali místo v salónním voze TGM, který Tomáš G. Masaryk kdysi dostal ke svým narozeninám od tehdejších ČSD.

Praha - Jako lidé kolem serveru ArtLoko, i tým ŽelPage se rozhodl minulý víkend otestovat novou síťovou jízdenku nabízenou Českými drahami pod názvem SONE+ a procestovat tak téměř 400 kilometrů za 12 hodin cestování za 130 Kč. Je tomu už více než měsíc, kdy mne a kolegu Martina Hanzala posedla šílená myšlenka udělat maratón po tratích ČD v motorovém voze řady 810.

Prvotní trasa byla naplánována z Prahy Smíchova přes Rudnou u Prahy do Berouna po trati 173, dále pak po trati 174 na Rakovník, po trati 161 z Rakovníka přes Blatno u Jesenice do Bečova nad Teplou, odsud potom po trati 149 do Mariánských lázní a potom zpět nějakým rychlíkem přes Plzeň domů. Nutno ovšem podotknout, že tento návrh byl ve srovnání se surovou skutečností čajíčkem pro mimina, nebo výletem pro důchodce.

obrazekPoříčany - aktualizováno 23:00 - Jak jsme již včera večer informovali, v sobotu v půl osmé večer se v železniční stanici Poříčany (trať 011 Praha - Kolín) stala hromadná nehoda kvůli souhře nešťastných náhod, ale naštěstí bez zranění. Do stanice vjížděl nákladní vlak z Nymburka a elektrická jednotka (451.044 051004 451004), do něj na výhybce narazila. Náraz vychýlil hnací vůz jednotky (451.044) do průjezdného průřezu sousední koleje, kde byla postavena vlaková cesta pro rychlík 708 Galán (Břeclav - Přerov - Praha-Smíchov).

810.538 projíždí kolem odj. mechaniky žst. PodlešínKladno - V současnosti probíhá v okolí Prahy hned na několika místech rekonstrukce zabezpečovacího zařízení ve stanicích, při kterých budou mimo jiné nahrazena mechanická návěstidla světelnými. Na trati 093 z Kladna do Kralup nad Vltavou zmizí mechaniky z Kladna Dubí i Brandýska - posledních stanic s mechanickými návěstidly na této trati.

V současné době probíhají výkopové práce v Brandýsku, kde zmizí jednoramenné vjezdové návěstidlo od Kladna Dubí s předvěstí. Také v Kladně-Dubí jsou již provedeny některé výkopové práce.

obrazekPřepis tiskové zprávy - Neznámý pachatel umístil na železniční trať 171 Praha - Beroun poblíž stanice Dobřichovice výbušninu a kolej poškodil, zřejmě ji nařízl. Podle mluvčího zjistil lom na koleji v 09:15 výpravčí na informačním panelu a o hodinu později se podařilo najít i přesné místo. Od 10:30 na místě pracuje policie. Místo ohledávali spolu s hasiči, pyrotechniky a psy. Není vyloučeno, že událost souvisí se dvěma loňskými případy, kdy pachatel nařízl koleje a umístil pod ně výbušninu v Praze- Kyjích a na Nymbursku. Musejí to však potvrdit nebo vyvrátit kriminalisté, upozornila středočeská policejní mluvčí Soňa Budská. Nechtěla se ani vyjadřovat k tomu, zda poškození koleje doprovází nějaká anonymní hrozba.

obrazekDobříš - Od 1. do 12.10.2003 se mezi stanicemi Čísovice - Měchenice konala nepřetržitá výluka. Vlaky z/do Prahy začínaly/končily v Měchenicích, z Měchenic do Čísovic jezdila náhradní autobusová doprava společnosti BOSÁK s.r.o. a z Čísovic opět jezdily vlaky. Jako nejvhodnější vozidla byly vybrány zamračené a patra. Pro zajištění dvanáctidenního provozu bez údržby a zbrojení bylo na Dobříš před začátkem výluky navezeno sedm zamračených a sedm pater. Na čerčance se objevily brejlovci.

T444.162 poblíž Stříbrné SkaliceKácov - Ve dnech 20. a 21.9. se konala na trati č. 212 Čerčany - Světlá nad Sázavou akce s názvem "100 let trati Kácov - Světlá nad Sázavou". Akce byla velice zdařilá hlavně díky skvělé práci organizátorů, kteří zajistili, aby na všech vlacích jezdily historické soupravy vedené stroji 433.001, T334.0896, T444.162, 720.016, 751.007, M131.1515, 820.114, 830.018, M262.045 a M262.0090. Po oba dny bylo i velmi hezké počasí, které akci jen přidalo na kráse.

17.9.2003 - 21:01 - Lokomotiva 714.214 si užila cesty v čele rychlíku 675 do Brna

obrazekKuriozita - Dnes se kromě nehody stala i jedna kuriozita. Na rychlíku 675 se mezi stanicemi Úvaly a Český Brod porouchala lokomotiva 362.124. Vlak dojel až do Českého Brodu. Za vlakem 675 jel rychlík 441 Vsacan a ten si vzal cestující rychlíku 675. Soupravu R675 si zapřáhla Libeňská záloha 714.214, která obsluhuje žst. Český Brod a jela s tím až do Kutné Hory (cestou nabrala do Kolína dalších 10 minut)!!! V Kutné Hoře se konal opět přepřah, tentokrát zřejmě na laminátku.

Na ilustračním snímku každodenní řazení - souprava (na rychlík do Děčína) v čele s 714 mezi stanicemi Praha Bubny a Masarykovo nádraží.

foto -mh-

Reportáž o průběhu testování pendolina na ŽZO - Podle informací, co vyplývají na povrch, je jasné, že pendolino je jeden velký problém. Prvním problémem byla skutečnost, že při testovaní pravděpodobně shořel jeden trakční motor. Další problém jsou odporníky, které se údajně také podařilo spálit. Nakonec je problém s brzdami. Také je problém s otestováním na rychlost 250 km/h, jak jsme Vás už informovali. A určitě další problémy jsou, ale nikdo je zatím nezveřejnil. Jisté výhrady mají také němečtí kolegové. Jsme také velmi zvědaví, jak se podaří ČD jednotku dotestovat, tak, aby v březnu mohli začít zkoušky přímo v provozu na vlacích Ex 570/571 Brněnský drak a poté od 14.6.2004 na vlacích EC 1275/1278/1279/1274. Zdá se že pendolino se stane nejdražší soupravou na ČD.

obrazekTuchoměřice - Ano, je tomu již třicet let, co se na našich železnicích objevily pojmy jako RO-LA, kontejnerová doprava, ale i doprava izotermických vozů, přepravujících potraviny podléhající zkáze. V minulosti samozřejmě existovalo velké množství takovýchto ucelených vlaků, které přepravovaly různé druhy ovoce, zeleniny a potravin od výrobců do velkoskladů. I dnes se na našich kolejí s několika vlaky setkáme a to především v kategorii NEx - tedy nákladní expres. Zřejmě nejzajímavější z nich - "banánový expres" se na našich kolejích pohybuje již od počátku dopravy izotermických vozů u nás, tedy více než 30 let. Historie, současnost i budoucnost tohoto vlaku bude hlavním tématem dnešního článku.

« Novější zprávy | 1 ... 27 28 29 30 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12