..: Aktuality a články :..

10.12.2017 - 8:00 - Galerie PF

PF 2018, foto: Bean Praha — Již desátý rok otevíráme na našich stránkách galerii PF pro všechny naše příznivce, kteří se s ním chtějí podělit s ostatními čtenáři našeho elektronického magazínu o drahách. Pokud máte vytvořené své PF 2018 (nikoliv větší než 600 kB) a chcete-li je vložit, stačí se podívat na příslušnou webovskou adresu. Na ní si mohou čtenáři galerii PF také prohlédnout. Přejeme vám poklidné prožití předvánočního času a opatrně s vánočním punčem či svařeným vínem!

Hyundai Rotem HRCS2-006 ve stanici Dnipropetrovsk, foto: Gnesener1900 Kyjev / Soul — Jihokorejský výrobce kolejových vozidel Hyundai Rotem podepsal s ukrajinskou železniční společností prodloužení smlouvy na údržbu jejích vlaků. Hyundai Rotem dodal v roce 2012 – před mistrovstvím Evropy v kopané – společnosti Ukrzaliznytsia 10 elektrických souprav, každou o devíti vozech, s kapacitou 579 osob, pro meziměstskou dopravu. Současně byla tehdy uzavřena desetiletá smlouva na údržbu, která skončí v roce 2022. Tato smlouva byla nyní prodloužena o dalších pět let, tedy do roku 2027. Předmětem smlouvy je jak pravidelná údržba, tak řešení a odstraňování neočekávaných poruch a nouzových stavů v nepřetržité pohotovostní službě. Hodnota kontraktu je 64,8 miliardy wonů (100 wonů = 1,986 Kč).

Stadler WINK, foto: Stadler Bussnang / Sunderland — Švýcarský výrobce Stadler dodá 18 dvoučlánkových hybridních vznětových vozidel s technologií HVO. Nová řada „WINK“ je prvním vlakem na světě s kombinací regenerační technologie s motorem HVO. Obecně je WINK vybaven centrálním „PowerPack“, který obsahuje komponenty pro výrobu energie, trakční prvky a pomocné systémy. Napájecí zdroj může být vybaven buď tradičními součástkami pro výrobu a skladování energie, nebo alternativně prvky, které umožňují provoz s nulovými emisemi. Vybavení může být dle přání zákazníka flexibilní: DMU s naftou, DMU s HVO, BMU – kombinace nafty s bateriemi, případně EMU s bateriemi. Pro nizozemskou Arrivu budou použity motory Deutz poháněné hydrogenovaným rostlinným olejem. Baterie se budou využívat pro uložení regenerované brzdné energie, což umožní během delších zastavení ve stanicích vypnout vznětové motory.

ilustrační foto - jednotka HEMU-430X společnosti Hyundai Rotem, foto: Hyundai Rotem Sydney — Vláda Nového Jižního Walesu (NSW) objednala již vloni flotilu 56 vysokokapacitních dvoupodlažních vysokorychlostních vlakových souprav, celkem 512 vozů. Zakázku získalo konsorcium RailConect NSW tvořené společnostmi Hyundai Rotem, UGL a Mitsubishi Electric Australia. Jednotky budou navrženy, vyrobeny, testovány a uvedeny do provozu společností Hyundai Rotem. Mistubishi Electric Australia bude dodavatelem technologických systémů. UGL bude spolupracovat na návrhu, testování a bude zajišťovat údržbu po dobu 15 let s možností prodloužení o dalších 5 let. Údržba bude zajištěna v novém závodě v Kangy Angy, které se nachází mezi městy Sydney a Newcastle. První jednotky budou do provozu nasazeny v roce 2019, poslední pak v roce 2022. Hodnota zakázky je 2,3 miliardy amerických dolarů.

E499.1018, foto: Vladislav Píša Dolní Morava — Aktualizováno 6. 12. — Akce je potvrzena, vlak pojede. Vít Bukač a kolektiv si pro Vás připravili předvánoční vlakový výlet z Kolína do Lichkova a Dolní Moravy ke Stezce v oblacích. V sobotu 9. prosince v 8.15 vyrazí zvláštní vlak z Kolína přes Pardubice, Choceň, Ústí nad Orlicí a Letohrad do Lichkova, kde bude přistaven autobus do Dolní Moravy k lanovce, která vede ke Stezce v oblacích. Vlak bude veden osvědčenou „Bobinou“ E 499.1018 (141.018-2) a složen z lehátkových vozů a jídelního vozu, ve kterém bude připraveno občerstvení. Cestující se mohou těšit na dobré pivo, svařené víno anebo punč. Chybět nebude ani něco na zub a pro všechny děti malý Mikulášský balíček. Dospělé cestující pak uvítá kelímek svařeného vína na zahřátí.

Pendolino společnosti NTV, foto: Alstom Milán — Rada Nuovo Transporto Viaggiatori (NTV) schválila objednávku dalších pěti vlaků EVO Pendolino od společnosti Alstom. Využila tak možné opce z objednávek z let 2015 a 2016, kdy bylo objednáno 12 souprav a údržba na 20 let, kterou zajišťuje pobočka Nola v Neapoli. Všechny vlaky budou vyrobeny v italských závodech společnosti Alstom. Tím se celkový počet Pendolin ve flotile NTV, které jezdí pod komerčním označením italo, rozroste na 17. NTV pak bude disponovat 42 vozidly, kromě Pendolin ještě soupravami Agv 575. V roce 2018 tak společnost NTV bude moci rozšířit své služby včetně linek Turín – Milán – Benátky a Řím – Verona – Benátky.

Siemens Mireo, foto: Siemens Mnichov / Vancouver — Společnost Siemens uzavřela kontrakt v hodnotě 9 milionů amerických dolarů s kanadským výrobcem Ballard Power Systems na vývoj motoru s vodíkovými palivovými články pro svou řadu vlaků Mireo. V první fázi se jedná o výrobu motorů o výkonu cca 200 kW. První jednotky by se mohly objevit v provozu v roce 2021. Generální ředitelka divize Siemens Mobility paní Sabrina Soussan, mimo jiné, uvedla: „Naše spolupráce s Ballardem je rozhodujícím krokem k nahrazení kolejových vozidel poháněných vznětovými motory vozidly bez emisí v dlouhodobých zájmech udržitelných a klimatických podmínek.“

The Grand Hibernian at Kilmore, just outside Moira., foto: Milepost98 Londýn / Dublin — Co se vám jako první vybaví, řekne-li se: „Irsko“? Mnohým z vás asi Guinness či irská whiskey, jiní si spíše připomenou U2, Sinéad O'Connor nebo Enyu. Ale určitě vás není mnoho, kdo Irsko navštívili. Jednou z možností, jak tuto zemi (alespoň letmo) poznat, je projet ji luxusním vlakem, kde renomovaní průvodci představí to nejzajímavější. A protože nejste Irové, můžete vyzkoušet, zda stále platí to, co kdysi napsal irský básník a dramatik William Butler Yeats: „Tady nejsou žádní cizinci, jen přátelé, které jste ještě nepoznali.“

InterPanter, Bezpráví - Ústí nad Orlicí, foto: Richard Weber Praha — České dráhy nakoupily od Škody Transportation za 2,6 miliardy korun celkem 14 elektrických jednotek InterPanter pro rychlíkové spoje vyšší kvality (Rx) mezi velkými českými městy. Podle zástupců Českých drah ale jejich provoz provází nezvykle vysoké množství závad a problémů, které národního dopravce nutí k častým náhradám staršími soupravami s nižším komfortem. Vše vyvrcholilo, když se v polovině listopadu 2017 za jízdy po trati 250 mezi Brnem a Břeclaví po poruše elektrické části samovolně rozpojily dvě spřažené jednotky. I když oba díly následně bezpečně zastavily a nedošlo k ohrožení životů, znamenalo to 80minutové zdržení pro cestující a provozní komplikace. Protože dochází k nadměrnému počtu reklamací, požadují ČD po výrobci prodloužení smluvní záruky.

Výběr šotoklubu Hrklo ve mě jako v pendlovkách. Ne když jsem se to dozvěděl, to ne, to jsem věděl dopředu. Ale když jsem si uvědomil, že už to přišlo, a že to bude na mně. Tak jsem jen tiše doufal, že se kolegové vycajchnují a ukážou něco, z čeho se bude dát vybírat. Brejlovec ze stromu u Vrchosušic nebo peršing v Klučově je sice takové hezké, ale nikoliv originální téma. A já mám rád především originalitu. Ovšem budu to muset vzít trošku zeširoka, za poslední rok, a zkusím připomenout to zajímavější z toho, co jsme tu už měli.

BR 411, foto: DBFrankfurt/Main — Od nového jízdního řádu, přesněji druhé prosincové neděle letošního roku, budou mít modifikované jednotky řady 411 a 415, označované jako ICE-T, po letech přestávky opět aktivované naklápění. Po incidentu z roku 2008, kdy byla při ultrazvukové kontrole nalezena trhlina na jednom z kol, byl provoz se zapnutým naklápěním okamžitě zakázán a o dva roky později DB rozjela plán na schválení opětovného provozu s klopením. Prvně bylo potřeba najít finanční prostředky na tento velmi drahý projekt a následně vyřešit náhradu původních dvojkolí novými, aby bylo možném připravit první testovací jednotku. Konečně v průběhu května 2017 probíhaly zkoušky, na jejichž základě EBA povolila opětovný provoz se zapnutým naklápěním u modifikovaných jednotek. Součástí modifikace je také úprava softwaru systému ZUB 262, který řídí naklápění.

Pohled na vlak Belmond Andean Explorer, foto: Belmond Londýn / Lima — Když byla nyní na hlavní straně ŽelPage nějaký čas pozvánka na výlet až do oblak, pojďme se podívat, jak takový několikadenní výlet můžete prožít jinde. K oblakům se můžeme přiblížit třeba železnicí vinoucí se na úbočích peruánských And. Jistě, nedá se srovnávat nesrovnatelné – Dolní Morava leží v nadmořské výšce 615 m nad mořem, kdežto při cestě po Andách můžete strávit noc na cestě mezi Puno a Cusco ve městě La Raya ve 4 319 metrech nad mořem. Prvním luxusním vlakem – Belmond Andean Explorer – jezdícím od května 2017 po jižní Americe můžete jet z města Cusco, hlavního města Incké říše, přes vznešené andské pláně do bílého města Arequipa. Nechte se uchvátit pohledy na andské vrcholy, ale zažijte i plavbu po jezeru Titicaca a navštivte kaňon Colca – ráj kondorů.

Dopravní sál, ČVUT Fakulta dopravní, foto: ČVUT v Praze Praha — V pátek 24. listopadu 2017 v 9 hodin se otevřou brány ČVUT v Praze Fakulty dopravní, a to na Horské ulici č. 3 na Novém Městě pražském. Budou probíhat přednášky o studiu na FD všeobecně a o uplatnění absolventů, o vybraných studijních oborech i o možnostech studia na pobočce FD v Děčíně.

Caledonian Sleeper At Corrour Station -  the highest mainline railway station in the UK, foto: Andrew Hook — Caledonian Sleeper je souhrnné označení pro noční vlaky mezi Londýnem a Skotskem (obdobně jako třeba Metropolitan, které zavádí České dráhy pro vlaky mezi Prahou a Budapeští). Je to jedna ze dvou nočních linek, které nabízejí noční jízdy cestujícím po Velké Británii. Tou druhou je linka z Londýna do Penzance. Cestující do Skotska mají k dispozici dva spoje. Ten dřívější – Highland Sleeper – se v Edinburghu rozdělí na tři části a každá z nich pokračuje samostatně do Invernessu, Aberdeenu a města Fort William. O něco později odjíždí z Londýna Lowland Sleeper, který se rozdělí na nádraží Carstairs a jedna jeho část skončí v Glasgow a druhá v Edinburghu. Cestovat osmivozovými soupravami můžete od neděle do pátku.

Nikolaev-Moskva, 17 vozů a lokomotiva ČS-054, foto: Tadeáš Rybka Moskva — Oblast civilního letectví na vnitrostátních linkách v Rusku vykazuje aktivní růst a ekonomicky desetkrát převyšuje tempo růstu ekonomiky dalších odvětví, včetně jiných druhů dopravy. To má pro železnice velmi negativní následky, které se v delším časovém horizontu mohou projevit i zánikem legendárních vozů typu plackartnyj. Zatímco ceny letenek klesají a počty cestujících na vnitrostátních letech velmi prudce stoupají, počet jízdenek na nejprodávanější vozovou třídu v Rusku vykazuje naprosto zanedbatelný nárůst.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 ... 501 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:52
zapadá v 16:34

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Pozvánka na výstavu železničních modelů v Chrudimi
Chrudimští železniční modeláři připravili svou tradiční, každý druhý rok se opakující velkou výstavu kolejišť, železničních modelů a fotografií se železniční tématikou, tentokrát na oba poslední únorové ...

Poslední příspěvek Za úzkokolejkami do Szobu a pohoří Börzsöny
V horách rozkládajících se podél slovensko-maďarských hranic v minulosti existovaly desítky lesních železnic. Některé se dochovaly dodnes a v následujícím příspěvku se podíváme na tři z nich – v Nagybörzsöny ...

Poslední příspěvek Jiný svět ve stínu helvétského kříže (3. díl: Südtirol – okolí Bolzana)
Hlavní náplní tohoto dílu bude poznávání blízkého okolí Bolzana, plného lanových drah. Nejzajímavější z nich vede do Oberbozen/Soprabolzano, kde se nabízí přestup na úzkorozchodnou tramvaj. Den zakončíme ...