..: Pravidelný provoz na trati Kojetín – Tovačov se stává skutečností :..

851032_Polkovice, foto: Michal Boček Tovačov – Krátká spojnice dvou hanáckých měst, železniční trať Kojetín – Tovačov, přišla o pravidelné osobní vlaky už v roce 1981. Ačkoliv snaha o obnovení pravidelného provozu proběhla již v roce 1995, ke skutečným činům dojde teprve letos. Na základě společné deklarace města Tovačov, Mikroregionu Střední Haná, společnosti GOLDBECK Prefabeton s.r.o a spolku Kroměřížská dráha dojde k zavedení pravidelných (prozatím pouze sobotních) spojů, provozovaných od konce června do konce srpna v trase Kroměříž – Kojetín – Tovačov a zpět. Akce zvaná „Hanácké léto na kolejích“ má za cíl nejen propojit turisticky atraktivní oblast střední Hané, ale také cestujícím dopřát jízdu v historických motorových vozech, které budou na zmíněné spoje nasazeny.

851032_Tovačov, foto: Michal BočekSpolek Kroměřížská dráha, který na této trati provozuje příležitostnou osobní dopravu už od roku 2007, je hlavním iniciátorem zmíněné deklarace. Ta má za cíl na této trati zachovat a dále rozšiřovat provoz osobních vlaků. Ty by v budoucnu měly být provozovány pravidelně, častěji a v dopravní integraci.

V průběhu desíti provozních dní budou na všechny páry spojů nasazeny historické motorové vozy řady M286.1 nebo M131.1. Ve všech vlacích bude možné přepravovat kočárky a jízdní kola; s výjimkou čtyř provozních dní, kdy budou vlaky vedeny pouze sólo „hurvínkem“. Jako příjemný bonus potěší i skutečnost, že v osmi z deseti provozních dní bude v některém z měst na trase pořádána kulturní akce. Dopravcem zvláštních vlaků bude společnost Railway Capital.

801454_Tovačov, foto: Rostislav KolmačkaAčkoliv obnovený pravidelný provoz bude letos probíhat pouze o červencových a srpových sobotách, předpokládá se, že v následujících letech bude postupně zahušťován. Dle vyjádření spolku má trať po dokončení připravované modernizace přilehlé hlavní tratě Brno – Přerov potenciál stát se plnohodnotnou regionální dráhou s pravidelným provozem, která Tovačov zpřístupní okolnímu světu. Než se tak však stane, chtěl by spolek trať povznést alespoň na úroveň „muzejní trati“ s pravidelným provozem historických vozidel. Okolí Tovačova patří k nejtypičtějším oblastem Hané a je zřejmé, že obnovené pravidelné železniční spojení nabídne turistům nové možnosti trávení jejich dovolené v této oblasti.

Úspěšné propojení turismu a železnice i velký rozmach pravidelných jízd historických drážních vozidel je trendem posledních let. Gradující aktivity okolo lokálky Kojetín – Tovačov lze proto považovat za nadějné a zbývá jen doufat, že tato nová nabídka cestující zaujme a že vlaky na „Tovačovce“ prokážou své opodstatnění i pro potenciální pravidelný osobní provoz v budoucnu.

801454_Tovačov, foto: Rostislav Kolmačka Vlakový personál se na vás těší!, foto: Rostislav Kolmačka

V následující tabulce je uvedeno předpokládané nasazení vozidel v provozní dny. Veškeré další informace, včetně jízdního řádu a tarifu, jsou uvedeny na internetových stránkách prototypy.cz/tovacovka.

29. červen 2019M131.1443 + Blm + M131.1454
6. červenec 2019M131.1443
13. červenec 2019M131.1454
20. červenec 2019M131.1454
27. červenec 2019M286.1032
3. srpen 2019M286.1032
10. srpen 2019M286.1032
17. srpen 2019M286.1005
24. srpen 2019M286.1005
31. srpen 2019M131.1454

Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 20.6.2019 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Olomoucký


registrovaný uživatel (gp) 
22.06.2019 (22:16)  
Nickon: Víš, co se stane s miminkem, když si ho maminka přiveze z porodnice ve Varnsdorfu domů do Rumburka? Je to o pár metrů vejš, miminko se nafoukne a už zůstane nafoukaný na furt.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
21.06.2019 (8:36)  
Tovačov je spádově na Olomouc,Přerov a Prostějov, dráha vede bohužel úplně blbě. V budoucnu by však mohla být dobrá pro spojení do Brna.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
21.06.2019 (0:39)  
Třeba na Rumbursku prakticky neznáme nic jiného než desira, žraloky a pavouky (a o těch několika reginách a katrech, které nám ředí průměr, děláme že neexistují (což bude v případě katrů od příštího GVD navíc pravda)) :-)
registrovaný uživatel (gp) 
20.06.2019 (19:50)  
Jo, RegioShupply.
20.06.2019 (18:53)  
Někde na české železnici jezdí jiné než historické motorové vozy???

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko