..: Z Kaliningradu do Polska se vlakem ještě dlouho nesvezeme :..

SP45_Polsko, foto: Drahoš Švestka Kaliningrad — Ačkoliv ještě nedávno plánovaly ruské železnice obnovení přímého spojení Kaliningrad – Berlín, dodnes je toto spojení ve fázi úvah. Poslední pravidelný spoj přes hraniční přechod Mammonovo – Braniewo projel v říjnu 2010 a od té doby jezdí pravidelné spoje z Polska pouze do pohraniční stanice Braniewo. Úvah, které se zahájením provozu souvisely, nebylo málo – plánovalo se nejen obnovení provozu v souvislosti s fotbalovým mistrovství světa v Polsku v roce 2012, ale také obnovení provozu s dotací od místních samospráv. Ačkoliv v lednu letošního roku v jeden den skutečně spoje mezi oběma městy vyjely, nejblíže realitě se zdál plán ruských železnic, které chtěly zpravidelnit turistické vlaky s německými seniory, kterých bylo za uplynulých 10 let vedeno do Kaliningradu zhruba 40. V průběhu let se ale tato úvaha tiše vytratila a pokud v mnoha dalších článcích, souvisejících s jízdním řádem 2019 můžeme psát, že někde došlo k obnovení provozu, v tomto případě je nutné uvést pravý opak – i přes poměrně mladé nadějné plány nic nenasvědčuje tomu, že by se z Polska do Kaliningradu dalo v dohledné době dostat přímým osobním vlakem.

Zdroj: Rynek Kolejowy


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 2.12.2018 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Evropa


03.12.2018 (23:21)  
Že se neuživí vlak do Kaliningradské oblasti, kam potřebují občané EU vízum a naopak Rusové potřebují víza do EU, mi nepřipadá nijak překvapivé ani závažné.

Horší je, že není pořádné spojení mezi Polskem a Litvou, potažmo dalšími pobaltskými republikami, když všichni jsou členy EU. Vlaky jezdí přes hranice jen o víkendu a pořádná trať (Rail Baltica) je jen na papíře. To je mnohem větší ostuda.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
03.12.2018 (19:13)  
pro NIcKON:

... a zvláste, kdyz se zejména v NDR infiltrace skoro povedla. To nelze vysvetli sousedce z Bialystoku. Pro "domorodce" z NDR jsou i Amíci okupanti, pro nás a pro Poláky spojenci...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
03.12.2018 (18:09)  
Vzhledem k tomu, že země na východ od německých hranic stále patří do sféry ruského vlivu a tamější politické špičky považují současný stav, kdy jim politicky ani hospodářsky už nepodléháme, jen za dočasnou trapnou epizodu, na jejímž ukončení usilovně pracují, může mít podobné úsilí i mnohem hlubší konotace. Ostatně polský strach z Ruska lze, s přihlédnutím k historii, lze jen těžko považovat za "irelevantní hysterii". Zejména když Rusku zjevně procházejí anexe cizích území i masivní infiltrace.
03.12.2018 (17:19)  
Rus jedoucí do Polska i EU občan jedoucí do Ruska musí mít víza, která jsou minimálně ve druhém případě drahá a byrokraticky náročná. Těžko se tam za takové situace může vyplatit stavět železnici
registrovaný uživatel kave 
03.12.2018 (13:54)  
Jiří Kocurek:

Smlouva Ribbentrop-Molotov hlavně způsobila, že nacistům těch několik set km potom v prosinci 1941 u Moskvy chybělo a všechno mohlo dopadnout úplně jinak. Katyňský masakr také odsuzuji, ale Němci vyvraždili těch Poláků přece jenom daleko a daleko víc. Zajeďte si do Osvětimi(Auschwitz) a pochopíte ten rozdíl.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
03.12.2018 (13:52)  
Jiří Kocurek: To je sice pravda, ale tyto vlaky nespojují bezprostředně území Ruské federace a Polska. Na jejich trase leží Bělorusko, jezdí přes Terespol.

Poláci prostě mají panickou hrůzu, že kdyby zprovoznili kvalitní železniční spojení s Kaliningradskou oblastí, tak jim tam Rusko přes noc vtrhne. To je tak, když polská vláda je ovládána US ambasádou ve Varšavě.
03.12.2018 (12:47)  
Rail-2005: A že s vlaky Moskva-Nice žádná protiruská hysterie nepřišla? Vlaky stále jezdí. Stejně tak z Moskvy do Prahy. Obojí přes Varšavu.

A už to přiznal i Medvěděv, že za Katyňský masakr může SSSR, potažmo L.P. Beria, na jehož rozkaz to bylo provedeno. O smlouvě Ribbentrop-Molotov se rozepisovat nebudu, ta je dosufám dostatečné známá, ikdyž se o ní do roku 1989 vůbec neučilo.
registrovaný uživatel CART 
03.12.2018 (11:18)  
RAIL-2005 - za to si můžou pouze Rusáci sami. Irelevantní je naopak to, že oni sami sebe označují za oběti.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
03.12.2018 (11:04)  
Dokud bude v EU a zejména Polsku panovat irelevantní protiruská hysterie, tak tam žádné vlaky nepojedou.
registrovaný uživatel Keprt 
02.12.2018 (21:08)  
V roce 2012 se hrálo Euro Polsko+Ukrajina, nikoliv MS ;-)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko