..: All news and reports - Slovensko (celé) :..

Lokomotiva E499.004 na Masarykově nádraží v Praze. I ona před lety zahajovala provoz na Štrbské rampě.Štrba - "Elektrifikáciou k socializmu" hlásal tehdy hrdý nápis na čele ověnčených E499.001 a 004, které právě zahajovaly dopravu v závislé trakci v úseku Poprad - Spišská Nová Ves, tedy na známé "Štrbskej rampe". V letošním roce si připomínáme již padesáté výročí od tohoto významného kroku v dějinách ČSD (ŽSR), který je dodnes zapsán zlatým písmem v kronikách těchto železničních správ.

zsskBratislava - Od 5.9.2005 nabízí ZSSK ve spolupráci s ČD při přepravě aut autovlakem zlevněný zpáteční lístek pro přepravu osobního automobilu v úseku Praha - Poprad - Praha (R 424/425 Laborec) a Praha - Košice - Praha (R 422/423 Cassovia). Tuto slevu lze využít pouze tehdy, pokud je auto přepravováno oběma směry (tam i zpět). Původní cena 31€ za jeden směr, tj. 62€ za oba směry, se mění následovně: a) přeprava auta jedním směrem - beze změny 31€, b) přeprava auta oběma směry - tam za 31€ a zpět za sníženou cenu 19,90€ (celkem 50,90€ oproti původním 62€). Při cestě zpět musí být předložen při kontrole i cestovní doklad pro jízdu tam.

Bratislava - Železniční společnost Slovensko (ŽSSK) dosáhla v hospodaření prvního pololetí roku 2005 ztráty ve výši 411,8 mil. SKK. V porovnání s plánovanou ztrátou byl výsledek lepší o 155,4 mil. SKK. Při plánovaných nákladech 4,317 miliard SKK zaúčtovala ŽSSK celkové náklady ve výši 4,140 miliard SKK a při plánovaných výnosech 3,750 miliard SKK zaúčtovala výnosy v objemu 3,728 miliard SKK. Na konci letošního roku je plánována ztráta 987,2 mil. SKK.

Za první půlrok přepravila ŽSSK ve vnitrostátní přepravě 24,434 milionů cestujících, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku méně o 923 tisíc, což je pokles o 4,4%, naopak v mezinárodní přepravě zaznamenala ŽSSK nárůst o 14,6%.

ŽSSK evidovala k 30. červnu 4781 zaměstnanců, což je o 38 méně, než předpokládá plán k 31. prosinci.

10.8.2005 - 15:47 - Privatizace Cargo Slovakia

Slovensko - Railion (dceřiná společnost DB) a Rail Cargo Austria (dceřiná společnost ÖBB) se dostaly do užšího výběru pro privatizaci slovenské firmy Cargo Slovakia a zdá se, že mají největší šanci na její získání. Společně s výše jmenovanými společnostmi se dále probojovaly např. maďarské dráhy (MÁV) či slovenská finanční skupina PENTA. Zájemci musí nyní předkládat závazné nabídky. Slovenské ministerstvo dopravy očekává zisk mezi 15 a 20 miliardami SKK. Nabídky musí firmy odevzdávat do 30.září 2005.

Slovensko chystá velkou privatizaci společnosti ŽS Cargo Slovakia. Mezi zájemci jsou České dráhy, Deutsche Bahn, Penta, J&T, English Welsh & Scottisch Railway, FirstGroup, Genesee&Wyoming, dále ukrajinské, polské, maďarské či rakouské národní železnice. Podle slovenského ministra dopravy Pavla Prokopoviče se počítá se ziskem 15 až 20 miliard slovenských korun. O výši konečné nabídky se bude rozhodovat, až stát vyřeší cenu za přístup na slovenskou železniční síť. Slovenská privatizace je první tohoto druhu ve střední Evropě a rozhoduje se zejména o vlivu na trhu. Proto se do tendru přihlásily i firmy ze sousedních států, které mají finanční potíže. Všechny se totiž obávají výrazného vlivu Deutsche Bahn. Letos by firma měla přepravit 50 milionů tun zboží a vydělat přibližně 100 milionů slovenských korun.
ŽS Cargo Slovakia
Základní jmění: 11,5 mld. SKK
Počet lokomotiv: ca. 800
Počet nákladních vagonů: ca. 16 000

BzmotTak jako loni, vydal se náš tým na výjezdní zasedání do zahraničí. Tentokrát padla volba na Slovensko a Maďarsko.

Pokud se chystáte vyjet do zahraničí, budou se Vám možná hodit některé z následujících odkazů.

Rozhodně doporučuji se naučit aspoň několik frází v daném jazyce, kam se chystáte, např. podle stránek nonbabylon.revolucni.com.

V první fázi jsem vybral sousední země a Maďarsko a pro srovnání jsem stejným způsobem zpracoval i naši domovinu.

Pokud znáte nějaký další odkaz, o kterém si myslíte, že by tu měl být, nebo dokonce zpracujete nějakou další zemi, pošlete mi ho i s popiskem a po prověření ho rád zařadím.

Hodně štěstí na cestách!

1. července vyjel poprvé vlak Coca Cola Music Train z Košic do Nového Mesta nad Váhom. Tento vlak, který je tažen lokomotivou (ŽSSK) 362.015 s reklamním nátěrem partnerské firmy Coca Cola, je složen z tzv. Disco-vozu (SRmz zapůjčený od ÖBB), 6 velkoprostorových vozů Apeer a 1 jídelního vozu. Barevná příprava lokomotivy probíhala v ŽOS Vrútky. Vozit bude pouze zvláštní vlaky Coca Cola Music Train na vybrané letní festivaly. Na tuto akci nemohla být vybrána žádá kvalitnější lokomotiva (uvažovalo se o řadě 350), protože s daným nátěrem nesmí překročit hranice státu. Šanci svézt se tímto vlakem mají vítězové soutěže rádia OKEY, vítězové internetové soutěže na stránkách www.musictrain.sk, vítězové spotřebitelské soutěže Coca Cola a náhodní vítězové, kteří uspějí při soutěži ve stanicích, kde bude vlak stát.

fotografii poskytl Juraj Streber

425.952 - TEŽNymburk - Akciová společnost ŽOS Vrútky vstoupila na český trh. Stalo se tak poté, co koupila společnost ŽOS Nymburk, která byla téměř rok a půl v konkurzu. ŽOS Vrútky zaplatily správci konkurzní podstaty za ŽOS Nymburk 70 milionů korun (budovy a výrobní haly podniku) a dalších 15 milionů za rozpracované výrobky a materiál na skladě.
Společnost ŽOS Vrútky je známá modernizacemi osobních vozů starších řad (např. Bh - Bt277), ze kterých dělají vozy řad Apeer, Aeer, ARpeer, Bpeer, Beer, WReer, BDsheer a modernizacemi řady 350 Železničné spoločnosti Slovenska (ZSSK).
Společnost ŽOS Nymburk zaměstnává 290 lidí a ŽOS Vrútky slibují, že o práci nepřijdou.
Na přiloženém snímku je elektrická jednotka řady 425.9, která jezdí na TEŽ. Vyrobila je společnost ŽOS Vrútky v konsorciu se švýcarskou společností Stadler Fahrzeuge, se kterou vyrobila i několik jednotek řady 840 ZSSK [Snímek: Tomáš Rejdal].

zssk-logoBratislava - Od neděle 12.6.2005 platí změny v jízdním řádu Železničnej spoločnosti Slovensko. V mezinárodní a dálkové dopravě nedochází k žádným podstatným změnám. Mění se výchozí a cílová stanice v Budapešti z Budapest Nyugati pu. na Budapest Keleti pu. Dále byl zrušen přímý lůžkový vůz na trase Bratislava - Kyjev společnosti ZSSK Slovensko, kde nyní jezdí jen ukrajinský vůz. Zr 1842 a 1843 budou tvořeny v pátek ze 3 vozů 2. třídy místo dvou vozů motorových jednotek. Z důvodu nevyužívání vozů 1. třídy na některých vlacích nebudou tyto vozy řazeny např. na vlacích 804, 1821 nebo 1829. V pátek budou posíleny o 1 vůz R 609 a R 611 v úseku Bratislava - Košice, to samé platí v neděli pro R 608 a R 610 v opačném směru. R 1504 a R 1505 budou posíleny v úseku Bratislava - Prešov a zpět o 1 vůz 2. třídy. Na vlacích R 1502 a R 1503 nebude v posilové dopravě řazen vůz 1. třídy.

zssk-logoVysoké Tatry - Po více než půl roce od ničivé vichřice bude v pátek 10.6.2005 obnoven železniční provoz na všech tratích v plném rozsahu. Jako poslední úsek bude otevřena trasa Starý Smokovec - Štrbské pleso. První vlak ze Štrbského plesa vyjede v 10:30 hod. a vypraví ho ministr dopravy, telekomunikací a pošt Pavol Prokopovič. ZSSK ztratila na tržbách TEŽ a OTEŽ více než 2 miliony Sk.
Od 11. do 26.6. lze cestovat o víkendu s jízdenkou SONE i na tratích TEŽ a OTEŽ, která za normálních okolností platí pouze v Os a Zr. SONE R lze použít na tatranských železničních zcela běžně.
ZSSK nabízí pro majitele průkazů JuniorRail Plus a Senior týdenní cestování po Slovensku ve všech vlacích ZSSK kromě Trenčianske elektrické železnice zdarma ve 2. vozové třídě v termínu od 1.7. do 31.8.2005.

rodina Slovenská SONE a SONE - R - Od 1.6.2005 mohou cestující na Slovensku využít rodinnou víkendovou síťovou slevu SONE a SONE R. SONE platí 1 den (sobota nebo neděle) ve vlacích kategorie Os a Zr od zakoupení až do 24 hod. Cena jízdenky je 299 Sk. SONE R platí ve všech vlacích kategorie R a dále na tratích TEŽ, OŽ a TREŽ. Cena jízdenky je 599 Sk. Předprodej těchto jízdenek není možný. Rodinnou slevu může využít maximálně 6 osob, přičemž maximálně 2 mohou být starší 15 let a považují se tak za dospělou osobu. Minimálně musí na jízdenku cestovat 1 dospělá osoba s 1 dítětem. V období od 11.6. do 26.6.2005 umožní ZSSK cestovat na slevu SONE a SONE R všem cestujícím bez rozdílu věku (maximálně 6 dospělých osob).

Přeprava kol ve vlaku zdarma - Od 1.6.2005 lze přepravovat jízdní kola ve vybraných vlacích ZSSK zdarma. Přeprava kol probíhá ve vozech BDsee, Bdtmee, BDs a 011 na tratích Košice - Plešivec, Košice - Zvolen, Prešov - Plaveč, Žilina - Trenčín, Žilina - Rajec, Kralovany - Trstená, Bratislava - Malacky a Bratislava - Kvetoslavov. Čísla vlaků, kde lze jízdní kolo zdarma přepravovat, jsou zveřejněna na www.slovakrail.sk. U většiny vybraných vlaků lze zdarma jízdní kola přepravovat v období od 1.7. do 31.8.2005 po celý týden, jinak pouze o víkendu od 1.6. do 30.6. a od 1.9. do 25.9.2005.

Cestovní balíčky ZSSK - ÖBB - Od 1.6.2005 nabízí Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. ve spolupráci s Rakouskými spolkovými drahami speciální balíčky služeb. Cena cestovního balíčku zahrnuje přepravu z Bratislavy do Vídně a zpět, přesun ze Südbahnhof na Westbahnhof městskou dráhou, přepravu vlakem z Vídně do vybrané lokality výhradně vlakem kategorie Erlebniszug, případný autobusový transfer a vstupenky.
Jedná se o balíčky: Vlakem a na kole podél Dunaje (z Bratislavy do Passau a zpět) - cena 24€/dospělí, děti platí vždy polovinu ceny, tj. 12€. Vodní park Eisenwurzen (20€/dospělí), Vlakem a na kole přes Wachau (14€), Kostel Maria Taferl (10€), Vlakem a zubačkou na Schneeberg (29,50€) nebo Vlakem do muzea v Mürzzuschlagu (16€). Jízdní kola jsou v rámci balíčků přepravována zdarma.

Jízdní řády a další informace lze najít na www.slovakrail.sk.

ŽSSBratislava - Od začátku června 2005 lze zakoupit přes internet i lehátkové a lůžkové příplatky ve vnitrostátní přepravě. Jedná se o vlaky R 612/613 Humenné - Žilina - Bratislava a zpět a R 800/801 Košice - Zvolen - Bratislava a zpět. Předprodej začíná 60 dní před odjezdem vlaku a končí 24 hodin před uskutečněním cesty. Pokud si cestující kupuje jízdenku přes internet, musí se také zakoupit místenku na konkrétní spoj. Platba je realizovaná prostřednictvím Tatra Banky - produkt Tatra Pay.
Seznam vlaků, na které lze zakoupit jízdenky přes internet a další podrobnosti najdou cestující na www.slovakrail.sk v sekci Cestovanie vlakom, Služby pre Vás. Jedná se zejména o vlaky kategorií EC, IC, Ex a R, na které lze zakoupit jízdenku přes internet.

zsskZvolen - Od 1.6.2005 lze cestovat ve vybraných vlacích kategorie R bez rychlíkového příplatku. Jedná se o úseky Lučenec - Filakovo, Moldava nad Bodvou - Košice, Zvolen - Banská Bystrica a Zvolen - Hronská Dúbrava. Na trati Lučenec - Filakovo se jedná o R 802, 803 a 804. Na druhé jmenované trati to jsou všechny vlaky kategorie R. Mezi Zvolenem os. st. a Banskou Bystricí bylo stanoveno jednotné jízdné ve výši 24 Sk. Tato jízdenka platí i do stanice Banská Bystrica mesto. Ve vlacích R se cestuje bez rychlíkového příplatku, do vlaků Ex musí být rychlíkový příplatek zakoupen. Na poslední jmenované trati lze bez rychlíkového příplatku cestovat ve vlacích R 802, 803, 810 a 811.

Ilustrační foto - 471 015Dne 30.5.2005 pojede jednotka ř. 471 na prezentaci do Žiliny. Odjezd z Prahy hl.n. je plánován (nařízen) v 10:30 jako 1. nsl. 140. 31.5.2005 pojede jako zvláštní vlak ze Žiliny do Ružomberka a zpět (bez cestujících), po návratu v cca 12:00 do odjezdu v cca 16:00 bude vystavena v Žilině pro cestující. Mělo by se jednat o akci výrobce se snahou prodat tyto jednotky i ZSSK, které uvažuje o modernizaci vozidel v osobní přepravě. Prezentace ř. 471 v zahraničí není první, v loňském roce se prezentace uskutečnila i v Polsku, bohužel zatím bez efektu.

« Newer messages | 1 ... 13 14 15 16 17 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni | Forum
© 2001-2014 ŽelPage, o. s.
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Current train position - Slovakiaopen/close
Current train position - Slovakia
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 07:57
sets at 16:01

meteo meteo
:. Current discussions
Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
VM OTV KVR  - 1.12. (10:12)
Výběrové řízení k 28.11.2014 ukončeno, kandidáti vybráni.

Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
Aleš Liesk  - 12.11. (11:18)
jaké je platové ohodnocení Vy-ni-ka- jí-cí. MfD: Výbor pro odměňování ...

Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
cwapa33  - 9.11. (1:54)
Ono záleží co bys jsi chtěl dělat.

Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
XmarekX  - 6.11. (19:58)
Zdravím, chci se zeptat až vyrostu chtěl bych pracovat na dráze.. Stačí ...

Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
Aleš Liesk  - 13.10. (13:10)
No jestli jste použil podobnou gramatiku jako zde, tak vás strčili do složky ...

Další diskuze >>>
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Ledová kalamita v České Třebové
Data 1. – 3. 12. 2014 se zapíší do historie naší země, jako kalamitní dny, kdy ledovka sevřela téměř celou republiku. Postihla statisíce domácností, měla vliv na energetiky, silničáře, ...

Poslední příspěvek Trenčianska stanica ako laserom rezaná stavebnica - výsledky súťaže
Pred blížiacimi sa vianočnými sviatkami pripravila redakcia VLAKY.NET súťaž, v ktorej mohli štyria šťastlivci získať hodnotné darčeky. Stačilo zapojiť sa do súťaže, správne zodpovedať ...

Poslední příspěvek Malá reportáž z přestavby stanice Český Těšín
Většina z nás ví, že již rok probíhá rekonstrukce třetího koridoru, optimalizace úseku Bystřice nad Olší - Český Těšín, včetně tamní stanice. V plánu je rekonstrukce stávajícího ...