..: All news and reports - Slovensko (celé) :..

Bratislava - Železniční společnost Slovensko (ŽSSK) dosáhla v hospodaření prvního pololetí roku 2005 ztráty ve výši 411,8 mil. SKK. V porovnání s plánovanou ztrátou byl výsledek lepší o 155,4 mil. SKK. Při plánovaných nákladech 4,317 miliard SKK zaúčtovala ŽSSK celkové náklady ve výši 4,140 miliard SKK a při plánovaných výnosech 3,750 miliard SKK zaúčtovala výnosy v objemu 3,728 miliard SKK. Na konci letošního roku je plánována ztráta 987,2 mil. SKK.

Za první půlrok přepravila ŽSSK ve vnitrostátní přepravě 24,434 milionů cestujících, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku méně o 923 tisíc, což je pokles o 4,4%, naopak v mezinárodní přepravě zaznamenala ŽSSK nárůst o 14,6%.

ŽSSK evidovala k 30. červnu 4781 zaměstnanců, což je o 38 méně, než předpokládá plán k 31. prosinci.

10.8.2005 - 15:47 - Privatizace Cargo Slovakia

Slovensko - Railion (dceřiná společnost DB) a Rail Cargo Austria (dceřiná společnost ÖBB) se dostaly do užšího výběru pro privatizaci slovenské firmy Cargo Slovakia a zdá se, že mají největší šanci na její získání. Společně s výše jmenovanými společnostmi se dále probojovaly např. maďarské dráhy (MÁV) či slovenská finanční skupina PENTA. Zájemci musí nyní předkládat závazné nabídky. Slovenské ministerstvo dopravy očekává zisk mezi 15 a 20 miliardami SKK. Nabídky musí firmy odevzdávat do 30.září 2005.

Slovensko chystá velkou privatizaci společnosti ŽS Cargo Slovakia. Mezi zájemci jsou České dráhy, Deutsche Bahn, Penta, J&T, English Welsh & Scottisch Railway, FirstGroup, Genesee&Wyoming, dále ukrajinské, polské, maďarské či rakouské národní železnice. Podle slovenského ministra dopravy Pavla Prokopoviče se počítá se ziskem 15 až 20 miliard slovenských korun. O výši konečné nabídky se bude rozhodovat, až stát vyřeší cenu za přístup na slovenskou železniční síť. Slovenská privatizace je první tohoto druhu ve střední Evropě a rozhoduje se zejména o vlivu na trhu. Proto se do tendru přihlásily i firmy ze sousedních států, které mají finanční potíže. Všechny se totiž obávají výrazného vlivu Deutsche Bahn. Letos by firma měla přepravit 50 milionů tun zboží a vydělat přibližně 100 milionů slovenských korun.
ŽS Cargo Slovakia
Základní jmění: 11,5 mld. SKK
Počet lokomotiv: ca. 800
Počet nákladních vagonů: ca. 16 000

BzmotTak jako loni, vydal se náš tým na výjezdní zasedání do zahraničí. Tentokrát padla volba na Slovensko a Maďarsko.

Pokud se chystáte vyjet do zahraničí, budou se Vám možná hodit některé z následujících odkazů.

Rozhodně doporučuji se naučit aspoň několik frází v daném jazyce, kam se chystáte, např. podle stránek nonbabylon.revolucni.com.

V první fázi jsem vybral sousední země a Maďarsko a pro srovnání jsem stejným způsobem zpracoval i naši domovinu.

Pokud znáte nějaký další odkaz, o kterém si myslíte, že by tu měl být, nebo dokonce zpracujete nějakou další zemi, pošlete mi ho i s popiskem a po prověření ho rád zařadím.

Hodně štěstí na cestách!

1. července vyjel poprvé vlak Coca Cola Music Train z Košic do Nového Mesta nad Váhom. Tento vlak, který je tažen lokomotivou (ŽSSK) 362.015 s reklamním nátěrem partnerské firmy Coca Cola, je složen z tzv. Disco-vozu (SRmz zapůjčený od ÖBB), 6 velkoprostorových vozů Apeer a 1 jídelního vozu. Barevná příprava lokomotivy probíhala v ŽOS Vrútky. Vozit bude pouze zvláštní vlaky Coca Cola Music Train na vybrané letní festivaly. Na tuto akci nemohla být vybrána žádá kvalitnější lokomotiva (uvažovalo se o řadě 350), protože s daným nátěrem nesmí překročit hranice státu. Šanci svézt se tímto vlakem mají vítězové soutěže rádia OKEY, vítězové internetové soutěže na stránkách www.musictrain.sk, vítězové spotřebitelské soutěže Coca Cola a náhodní vítězové, kteří uspějí při soutěži ve stanicích, kde bude vlak stát.

fotografii poskytl Juraj Streber

425.952 - TEŽNymburk - Akciová společnost ŽOS Vrútky vstoupila na český trh. Stalo se tak poté, co koupila společnost ŽOS Nymburk, která byla téměř rok a půl v konkurzu. ŽOS Vrútky zaplatily správci konkurzní podstaty za ŽOS Nymburk 70 milionů korun (budovy a výrobní haly podniku) a dalších 15 milionů za rozpracované výrobky a materiál na skladě.
Společnost ŽOS Vrútky je známá modernizacemi osobních vozů starších řad (např. Bh - Bt277), ze kterých dělají vozy řad Apeer, Aeer, ARpeer, Bpeer, Beer, WReer, BDsheer a modernizacemi řady 350 Železničné spoločnosti Slovenska (ZSSK).
Společnost ŽOS Nymburk zaměstnává 290 lidí a ŽOS Vrútky slibují, že o práci nepřijdou.
Na přiloženém snímku je elektrická jednotka řady 425.9, která jezdí na TEŽ. Vyrobila je společnost ŽOS Vrútky v konsorciu se švýcarskou společností Stadler Fahrzeuge, se kterou vyrobila i několik jednotek řady 840 ZSSK [Snímek: Tomáš Rejdal].

zssk-logoBratislava - Od neděle 12.6.2005 platí změny v jízdním řádu Železničnej spoločnosti Slovensko. V mezinárodní a dálkové dopravě nedochází k žádným podstatným změnám. Mění se výchozí a cílová stanice v Budapešti z Budapest Nyugati pu. na Budapest Keleti pu. Dále byl zrušen přímý lůžkový vůz na trase Bratislava - Kyjev společnosti ZSSK Slovensko, kde nyní jezdí jen ukrajinský vůz. Zr 1842 a 1843 budou tvořeny v pátek ze 3 vozů 2. třídy místo dvou vozů motorových jednotek. Z důvodu nevyužívání vozů 1. třídy na některých vlacích nebudou tyto vozy řazeny např. na vlacích 804, 1821 nebo 1829. V pátek budou posíleny o 1 vůz R 609 a R 611 v úseku Bratislava - Košice, to samé platí v neděli pro R 608 a R 610 v opačném směru. R 1504 a R 1505 budou posíleny v úseku Bratislava - Prešov a zpět o 1 vůz 2. třídy. Na vlacích R 1502 a R 1503 nebude v posilové dopravě řazen vůz 1. třídy.

zssk-logoVysoké Tatry - Po více než půl roce od ničivé vichřice bude v pátek 10.6.2005 obnoven železniční provoz na všech tratích v plném rozsahu. Jako poslední úsek bude otevřena trasa Starý Smokovec - Štrbské pleso. První vlak ze Štrbského plesa vyjede v 10:30 hod. a vypraví ho ministr dopravy, telekomunikací a pošt Pavol Prokopovič. ZSSK ztratila na tržbách TEŽ a OTEŽ více než 2 miliony Sk.
Od 11. do 26.6. lze cestovat o víkendu s jízdenkou SONE i na tratích TEŽ a OTEŽ, která za normálních okolností platí pouze v Os a Zr. SONE R lze použít na tatranských železničních zcela běžně.
ZSSK nabízí pro majitele průkazů JuniorRail Plus a Senior týdenní cestování po Slovensku ve všech vlacích ZSSK kromě Trenčianske elektrické železnice zdarma ve 2. vozové třídě v termínu od 1.7. do 31.8.2005.

rodina Slovenská SONE a SONE - R - Od 1.6.2005 mohou cestující na Slovensku využít rodinnou víkendovou síťovou slevu SONE a SONE R. SONE platí 1 den (sobota nebo neděle) ve vlacích kategorie Os a Zr od zakoupení až do 24 hod. Cena jízdenky je 299 Sk. SONE R platí ve všech vlacích kategorie R a dále na tratích TEŽ, OŽ a TREŽ. Cena jízdenky je 599 Sk. Předprodej těchto jízdenek není možný. Rodinnou slevu může využít maximálně 6 osob, přičemž maximálně 2 mohou být starší 15 let a považují se tak za dospělou osobu. Minimálně musí na jízdenku cestovat 1 dospělá osoba s 1 dítětem. V období od 11.6. do 26.6.2005 umožní ZSSK cestovat na slevu SONE a SONE R všem cestujícím bez rozdílu věku (maximálně 6 dospělých osob).

Přeprava kol ve vlaku zdarma - Od 1.6.2005 lze přepravovat jízdní kola ve vybraných vlacích ZSSK zdarma. Přeprava kol probíhá ve vozech BDsee, Bdtmee, BDs a 011 na tratích Košice - Plešivec, Košice - Zvolen, Prešov - Plaveč, Žilina - Trenčín, Žilina - Rajec, Kralovany - Trstená, Bratislava - Malacky a Bratislava - Kvetoslavov. Čísla vlaků, kde lze jízdní kolo zdarma přepravovat, jsou zveřejněna na www.slovakrail.sk. U většiny vybraných vlaků lze zdarma jízdní kola přepravovat v období od 1.7. do 31.8.2005 po celý týden, jinak pouze o víkendu od 1.6. do 30.6. a od 1.9. do 25.9.2005.

Cestovní balíčky ZSSK - ÖBB - Od 1.6.2005 nabízí Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. ve spolupráci s Rakouskými spolkovými drahami speciální balíčky služeb. Cena cestovního balíčku zahrnuje přepravu z Bratislavy do Vídně a zpět, přesun ze Südbahnhof na Westbahnhof městskou dráhou, přepravu vlakem z Vídně do vybrané lokality výhradně vlakem kategorie Erlebniszug, případný autobusový transfer a vstupenky.
Jedná se o balíčky: Vlakem a na kole podél Dunaje (z Bratislavy do Passau a zpět) - cena 24€/dospělí, děti platí vždy polovinu ceny, tj. 12€. Vodní park Eisenwurzen (20€/dospělí), Vlakem a na kole přes Wachau (14€), Kostel Maria Taferl (10€), Vlakem a zubačkou na Schneeberg (29,50€) nebo Vlakem do muzea v Mürzzuschlagu (16€). Jízdní kola jsou v rámci balíčků přepravována zdarma.

Jízdní řády a další informace lze najít na www.slovakrail.sk.

ŽSSBratislava - Od začátku června 2005 lze zakoupit přes internet i lehátkové a lůžkové příplatky ve vnitrostátní přepravě. Jedná se o vlaky R 612/613 Humenné - Žilina - Bratislava a zpět a R 800/801 Košice - Zvolen - Bratislava a zpět. Předprodej začíná 60 dní před odjezdem vlaku a končí 24 hodin před uskutečněním cesty. Pokud si cestující kupuje jízdenku přes internet, musí se také zakoupit místenku na konkrétní spoj. Platba je realizovaná prostřednictvím Tatra Banky - produkt Tatra Pay.
Seznam vlaků, na které lze zakoupit jízdenky přes internet a další podrobnosti najdou cestující na www.slovakrail.sk v sekci Cestovanie vlakom, Služby pre Vás. Jedná se zejména o vlaky kategorií EC, IC, Ex a R, na které lze zakoupit jízdenku přes internet.

zsskZvolen - Od 1.6.2005 lze cestovat ve vybraných vlacích kategorie R bez rychlíkového příplatku. Jedná se o úseky Lučenec - Filakovo, Moldava nad Bodvou - Košice, Zvolen - Banská Bystrica a Zvolen - Hronská Dúbrava. Na trati Lučenec - Filakovo se jedná o R 802, 803 a 804. Na druhé jmenované trati to jsou všechny vlaky kategorie R. Mezi Zvolenem os. st. a Banskou Bystricí bylo stanoveno jednotné jízdné ve výši 24 Sk. Tato jízdenka platí i do stanice Banská Bystrica mesto. Ve vlacích R se cestuje bez rychlíkového příplatku, do vlaků Ex musí být rychlíkový příplatek zakoupen. Na poslední jmenované trati lze bez rychlíkového příplatku cestovat ve vlacích R 802, 803, 810 a 811.

Ilustrační foto - 471 015Dne 30.5.2005 pojede jednotka ř. 471 na prezentaci do Žiliny. Odjezd z Prahy hl.n. je plánován (nařízen) v 10:30 jako 1. nsl. 140. 31.5.2005 pojede jako zvláštní vlak ze Žiliny do Ružomberka a zpět (bez cestujících), po návratu v cca 12:00 do odjezdu v cca 16:00 bude vystavena v Žilině pro cestující. Mělo by se jednat o akci výrobce se snahou prodat tyto jednotky i ZSSK, které uvažuje o modernizaci vozidel v osobní přepravě. Prezentace ř. 471 v zahraničí není první, v loňském roce se prezentace uskutečnila i v Polsku, bohužel zatím bez efektu.

strucneBratislava - Od 15.5.2005 došlo na slovenských železnicích ke změně jízdního řádu a číslování několika vlaků kategorie IC. Jedná se o vnitrostátní vlaky IC 500/501 Kriváň (Bratislava - Košice) a IC 506, které budou jezdit od 15.5. do 31.10.2005 a o mezinárodní vlak IC 404/405 Tatran (Wien - Košice) jezdící od 15.5. do 31.10.2005. Časy příjezdů a odjezdů vlaků jsou zveřejněny na www.slovakrail.sk.

zssk-logoBratislava - Ve středu 1.6.2005 bude upravena a posílena železniční doprava v oblasti Bratislavy, kde se koná koncert Eltona Johna. R 375 Pannonia z Bratislavy hl.st. (23:40) do Prahy hl.n. mimořádně zastaví ve stanici Malacky, R 613 Zemplín do Žiliny, Košic a Humenného bude z Bratislavy vyjíždět o 30 minut později (místo ve 23:10 až ve 23:40), během jízdy by měl zpoždění dohnat a ze Žiliny by měl jet vlak včas, R 801 Polana do Zvolena a Košic s odjezdem z Bratislavy hl.st. ve 23:46 mimořádně zastaví ve stanici Senec.

Kromě těchto opatření budou posíleny i soupravy následujících vlaků: R 804 (z Košic v 5:55 do Bratislavy), R 604 (z Košic v 8:20 do Bratislavy), R 802 (z Košic v 9:35 do Bratislavy) R 606 (z Košic v 10:20 do Bratislavy), R 613 (z Bratislavy ve 23:40 do Košic) a R 801 (z Bratislavy ve 23:46 do Košic).

« Newer messages | 1 ... 13 14 15 16 17 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni | Forum
© 2001-2014 ŽelPage, o. s.
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Current train position - Slovakiaopen/close
Current train position - Slovakia
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 07:25
sets at 16:10

meteo meteo
:. Current discussions
Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
Aleš Liesk  - 12.11. (11:18)
jaké je platové ohodnocení Vy-ni-ka- jí-cí. MfD: Výbor pro odměňování ...

Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
cwapa33  - 9.11. (1:54)
Ono záleží co bys jsi chtěl dělat.

Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
XmarekX  - 6.11. (19:58)
Zdravím, chci se zeptat až vyrostu chtěl bych pracovat na dráze.. Stačí ...

Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
Aleš Liesk  - 13.10. (13:10)
No jestli jste použil podobnou gramatiku jako zde, tak vás strčili do složky ...

Poslední příspěvek Re: Osobní vozy
barbados  - 13.10. (9:09)
Zdravím , chtěl bych se zeptat kde bych našel plánek s číslováním sedadel ...

Další diskuze >>>
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Svezte se s Mikulášem motorovým vlakem!
Mladoboleslavský železniční spolek ve spoluprácí s firmou Junior market s.r.o. vás zve na mikulášskou jízdu motorovým vlakem. Jazda mimořádného historického vlaku se uskuteční v sobotu ...

Poslední příspěvek „Okuliarniky“ ČD na strednom Slovensku
Od 17.11.2014 bol na tratiach ŽSR spustený projekt bezplatného cestovania pre študentov a dochodcov. V dosledku očakávaného nárastu cestujúcich došlo na vybraných tratiach k zavedeniu nových ...

Poslední příspěvek 25 rokov staničnej budovy v Trnave
Staničná budova v Trnave, ktorá 17. novembra 2014 oslávila svoje 25. výročie prevádzky, bola slávnostne odovzdaná do užívania v deň politického prevratu vo vtedajšom Československu. Zrejme ...