..: All news and reports - Slovensko (celé) :..

Slovensko chystá velkou privatizaci společnosti ŽS Cargo Slovakia. Mezi zájemci jsou České dráhy, Deutsche Bahn, Penta, J&T, English Welsh & Scottisch Railway, FirstGroup, Genesee&Wyoming, dále ukrajinské, polské, maďarské či rakouské národní železnice. Podle slovenského ministra dopravy Pavla Prokopoviče se počítá se ziskem 15 až 20 miliard slovenských korun. O výši konečné nabídky se bude rozhodovat, až stát vyřeší cenu za přístup na slovenskou železniční síť. Slovenská privatizace je první tohoto druhu ve střední Evropě a rozhoduje se zejména o vlivu na trhu. Proto se do tendru přihlásily i firmy ze sousedních států, které mají finanční potíže. Všechny se totiž obávají výrazného vlivu Deutsche Bahn. Letos by firma měla přepravit 50 milionů tun zboží a vydělat přibližně 100 milionů slovenských korun.
ŽS Cargo Slovakia
Základní jmění: 11,5 mld. SKK
Počet lokomotiv: ca. 800
Počet nákladních vagonů: ca. 16 000

BzmotTak jako loni, vydal se náš tým na výjezdní zasedání do zahraničí. Tentokrát padla volba na Slovensko a Maďarsko.

Pokud se chystáte vyjet do zahraničí, budou se Vám možná hodit některé z následujících odkazů.

Rozhodně doporučuji se naučit aspoň několik frází v daném jazyce, kam se chystáte, např. podle stránek nonbabylon.revolucni.com.

V první fázi jsem vybral sousední země a Maďarsko a pro srovnání jsem stejným způsobem zpracoval i naši domovinu.

Pokud znáte nějaký další odkaz, o kterém si myslíte, že by tu měl být, nebo dokonce zpracujete nějakou další zemi, pošlete mi ho i s popiskem a po prověření ho rád zařadím.

Hodně štěstí na cestách!

1. července vyjel poprvé vlak Coca Cola Music Train z Košic do Nového Mesta nad Váhom. Tento vlak, který je tažen lokomotivou (ŽSSK) 362.015 s reklamním nátěrem partnerské firmy Coca Cola, je složen z tzv. Disco-vozu (SRmz zapůjčený od ÖBB), 6 velkoprostorových vozů Apeer a 1 jídelního vozu. Barevná příprava lokomotivy probíhala v ŽOS Vrútky. Vozit bude pouze zvláštní vlaky Coca Cola Music Train na vybrané letní festivaly. Na tuto akci nemohla být vybrána žádá kvalitnější lokomotiva (uvažovalo se o řadě 350), protože s daným nátěrem nesmí překročit hranice státu. Šanci svézt se tímto vlakem mají vítězové soutěže rádia OKEY, vítězové internetové soutěže na stránkách www.musictrain.sk, vítězové spotřebitelské soutěže Coca Cola a náhodní vítězové, kteří uspějí při soutěži ve stanicích, kde bude vlak stát.

fotografii poskytl Juraj Streber

425.952 - TEŽNymburk - Akciová společnost ŽOS Vrútky vstoupila na český trh. Stalo se tak poté, co koupila společnost ŽOS Nymburk, která byla téměř rok a půl v konkurzu. ŽOS Vrútky zaplatily správci konkurzní podstaty za ŽOS Nymburk 70 milionů korun (budovy a výrobní haly podniku) a dalších 15 milionů za rozpracované výrobky a materiál na skladě.
Společnost ŽOS Vrútky je známá modernizacemi osobních vozů starších řad (např. Bh - Bt277), ze kterých dělají vozy řad Apeer, Aeer, ARpeer, Bpeer, Beer, WReer, BDsheer a modernizacemi řady 350 Železničné spoločnosti Slovenska (ZSSK).
Společnost ŽOS Nymburk zaměstnává 290 lidí a ŽOS Vrútky slibují, že o práci nepřijdou.
Na přiloženém snímku je elektrická jednotka řady 425.9, která jezdí na TEŽ. Vyrobila je společnost ŽOS Vrútky v konsorciu se švýcarskou společností Stadler Fahrzeuge, se kterou vyrobila i několik jednotek řady 840 ZSSK [Snímek: Tomáš Rejdal].

zssk-logoBratislava - Od neděle 12.6.2005 platí změny v jízdním řádu Železničnej spoločnosti Slovensko. V mezinárodní a dálkové dopravě nedochází k žádným podstatným změnám. Mění se výchozí a cílová stanice v Budapešti z Budapest Nyugati pu. na Budapest Keleti pu. Dále byl zrušen přímý lůžkový vůz na trase Bratislava - Kyjev společnosti ZSSK Slovensko, kde nyní jezdí jen ukrajinský vůz. Zr 1842 a 1843 budou tvořeny v pátek ze 3 vozů 2. třídy místo dvou vozů motorových jednotek. Z důvodu nevyužívání vozů 1. třídy na některých vlacích nebudou tyto vozy řazeny např. na vlacích 804, 1821 nebo 1829. V pátek budou posíleny o 1 vůz R 609 a R 611 v úseku Bratislava - Košice, to samé platí v neděli pro R 608 a R 610 v opačném směru. R 1504 a R 1505 budou posíleny v úseku Bratislava - Prešov a zpět o 1 vůz 2. třídy. Na vlacích R 1502 a R 1503 nebude v posilové dopravě řazen vůz 1. třídy.

zssk-logoVysoké Tatry - Po více než půl roce od ničivé vichřice bude v pátek 10.6.2005 obnoven železniční provoz na všech tratích v plném rozsahu. Jako poslední úsek bude otevřena trasa Starý Smokovec - Štrbské pleso. První vlak ze Štrbského plesa vyjede v 10:30 hod. a vypraví ho ministr dopravy, telekomunikací a pošt Pavol Prokopovič. ZSSK ztratila na tržbách TEŽ a OTEŽ více než 2 miliony Sk.
Od 11. do 26.6. lze cestovat o víkendu s jízdenkou SONE i na tratích TEŽ a OTEŽ, která za normálních okolností platí pouze v Os a Zr. SONE R lze použít na tatranských železničních zcela běžně.
ZSSK nabízí pro majitele průkazů JuniorRail Plus a Senior týdenní cestování po Slovensku ve všech vlacích ZSSK kromě Trenčianske elektrické železnice zdarma ve 2. vozové třídě v termínu od 1.7. do 31.8.2005.

rodina Slovenská SONE a SONE - R - Od 1.6.2005 mohou cestující na Slovensku využít rodinnou víkendovou síťovou slevu SONE a SONE R. SONE platí 1 den (sobota nebo neděle) ve vlacích kategorie Os a Zr od zakoupení až do 24 hod. Cena jízdenky je 299 Sk. SONE R platí ve všech vlacích kategorie R a dále na tratích TEŽ, OŽ a TREŽ. Cena jízdenky je 599 Sk. Předprodej těchto jízdenek není možný. Rodinnou slevu může využít maximálně 6 osob, přičemž maximálně 2 mohou být starší 15 let a považují se tak za dospělou osobu. Minimálně musí na jízdenku cestovat 1 dospělá osoba s 1 dítětem. V období od 11.6. do 26.6.2005 umožní ZSSK cestovat na slevu SONE a SONE R všem cestujícím bez rozdílu věku (maximálně 6 dospělých osob).

Přeprava kol ve vlaku zdarma - Od 1.6.2005 lze přepravovat jízdní kola ve vybraných vlacích ZSSK zdarma. Přeprava kol probíhá ve vozech BDsee, Bdtmee, BDs a 011 na tratích Košice - Plešivec, Košice - Zvolen, Prešov - Plaveč, Žilina - Trenčín, Žilina - Rajec, Kralovany - Trstená, Bratislava - Malacky a Bratislava - Kvetoslavov. Čísla vlaků, kde lze jízdní kolo zdarma přepravovat, jsou zveřejněna na www.slovakrail.sk. U většiny vybraných vlaků lze zdarma jízdní kola přepravovat v období od 1.7. do 31.8.2005 po celý týden, jinak pouze o víkendu od 1.6. do 30.6. a od 1.9. do 25.9.2005.

Cestovní balíčky ZSSK - ÖBB - Od 1.6.2005 nabízí Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. ve spolupráci s Rakouskými spolkovými drahami speciální balíčky služeb. Cena cestovního balíčku zahrnuje přepravu z Bratislavy do Vídně a zpět, přesun ze Südbahnhof na Westbahnhof městskou dráhou, přepravu vlakem z Vídně do vybrané lokality výhradně vlakem kategorie Erlebniszug, případný autobusový transfer a vstupenky.
Jedná se o balíčky: Vlakem a na kole podél Dunaje (z Bratislavy do Passau a zpět) - cena 24€/dospělí, děti platí vždy polovinu ceny, tj. 12€. Vodní park Eisenwurzen (20€/dospělí), Vlakem a na kole přes Wachau (14€), Kostel Maria Taferl (10€), Vlakem a zubačkou na Schneeberg (29,50€) nebo Vlakem do muzea v Mürzzuschlagu (16€). Jízdní kola jsou v rámci balíčků přepravována zdarma.

Jízdní řády a další informace lze najít na www.slovakrail.sk.

ŽSSBratislava - Od začátku června 2005 lze zakoupit přes internet i lehátkové a lůžkové příplatky ve vnitrostátní přepravě. Jedná se o vlaky R 612/613 Humenné - Žilina - Bratislava a zpět a R 800/801 Košice - Zvolen - Bratislava a zpět. Předprodej začíná 60 dní před odjezdem vlaku a končí 24 hodin před uskutečněním cesty. Pokud si cestující kupuje jízdenku přes internet, musí se také zakoupit místenku na konkrétní spoj. Platba je realizovaná prostřednictvím Tatra Banky - produkt Tatra Pay.
Seznam vlaků, na které lze zakoupit jízdenky přes internet a další podrobnosti najdou cestující na www.slovakrail.sk v sekci Cestovanie vlakom, Služby pre Vás. Jedná se zejména o vlaky kategorií EC, IC, Ex a R, na které lze zakoupit jízdenku přes internet.

zsskZvolen - Od 1.6.2005 lze cestovat ve vybraných vlacích kategorie R bez rychlíkového příplatku. Jedná se o úseky Lučenec - Filakovo, Moldava nad Bodvou - Košice, Zvolen - Banská Bystrica a Zvolen - Hronská Dúbrava. Na trati Lučenec - Filakovo se jedná o R 802, 803 a 804. Na druhé jmenované trati to jsou všechny vlaky kategorie R. Mezi Zvolenem os. st. a Banskou Bystricí bylo stanoveno jednotné jízdné ve výši 24 Sk. Tato jízdenka platí i do stanice Banská Bystrica mesto. Ve vlacích R se cestuje bez rychlíkového příplatku, do vlaků Ex musí být rychlíkový příplatek zakoupen. Na poslední jmenované trati lze bez rychlíkového příplatku cestovat ve vlacích R 802, 803, 810 a 811.

Ilustrační foto - 471 015Dne 30.5.2005 pojede jednotka ř. 471 na prezentaci do Žiliny. Odjezd z Prahy hl.n. je plánován (nařízen) v 10:30 jako 1. nsl. 140. 31.5.2005 pojede jako zvláštní vlak ze Žiliny do Ružomberka a zpět (bez cestujících), po návratu v cca 12:00 do odjezdu v cca 16:00 bude vystavena v Žilině pro cestující. Mělo by se jednat o akci výrobce se snahou prodat tyto jednotky i ZSSK, které uvažuje o modernizaci vozidel v osobní přepravě. Prezentace ř. 471 v zahraničí není první, v loňském roce se prezentace uskutečnila i v Polsku, bohužel zatím bez efektu.

strucneBratislava - Od 15.5.2005 došlo na slovenských železnicích ke změně jízdního řádu a číslování několika vlaků kategorie IC. Jedná se o vnitrostátní vlaky IC 500/501 Kriváň (Bratislava - Košice) a IC 506, které budou jezdit od 15.5. do 31.10.2005 a o mezinárodní vlak IC 404/405 Tatran (Wien - Košice) jezdící od 15.5. do 31.10.2005. Časy příjezdů a odjezdů vlaků jsou zveřejněny na www.slovakrail.sk.

zssk-logoBratislava - Ve středu 1.6.2005 bude upravena a posílena železniční doprava v oblasti Bratislavy, kde se koná koncert Eltona Johna. R 375 Pannonia z Bratislavy hl.st. (23:40) do Prahy hl.n. mimořádně zastaví ve stanici Malacky, R 613 Zemplín do Žiliny, Košic a Humenného bude z Bratislavy vyjíždět o 30 minut později (místo ve 23:10 až ve 23:40), během jízdy by měl zpoždění dohnat a ze Žiliny by měl jet vlak včas, R 801 Polana do Zvolena a Košic s odjezdem z Bratislavy hl.st. ve 23:46 mimořádně zastaví ve stanici Senec.

Kromě těchto opatření budou posíleny i soupravy následujících vlaků: R 804 (z Košic v 5:55 do Bratislavy), R 604 (z Košic v 8:20 do Bratislavy), R 802 (z Košic v 9:35 do Bratislavy) R 606 (z Košic v 10:20 do Bratislavy), R 613 (z Bratislavy ve 23:40 do Košic) a R 801 (z Bratislavy ve 23:46 do Košic).

zssk_logo

Bratislava - ŽSSK upozornily příznivce ledního hokeje na možnosti cestování vlakem ze Slovenska do rakouského Innsbrucku. Pro cestu tam doporučují jízdu vlaky IC a ÖBB EC, zpět pak jedním z vlaků EN a následně IC, vždy s přestupem ve stanici Wien Westbahnhof. Cesta z Bratislavy do Innsbrucku s přestupem ve Vídni trvá necelých 7 hodin.

V tiskové zprávě jsou uvedeny i ceny zpátečních jízdenek City Star, která je výhodná zejména při cestování menších skupin. Cesta z Bratislavy do Innsbrucku a zpět přijde 1 osobu na 2.033 Sk. Cestují-li skupiny, zaplatí každá osoba za jízdenku: při cestě 2 osob - 1.525 Sk, 3 osob - 1.355 Sk, 4 osob - 1.270 Sk, 5 osob - 1.219 Sk. Ceny z Žiliny či Zvolena jsou o 500 - 600 Sk vyšší. O 700 - 900 Sk je jízdenka CityStar pro 1 osobu dražší z Košic do Innsbrucku a zpět oproti cestě z Bratislavy.

Pozn. Tato novinka má ve statistikách ŽelPage pořadové číslo 1.000!

350Slovenská republika
1. Od 12.6.2005 nebude řazen na R 220/221 Dukla z Košic do Kyjeva s přímými vozy Wien Südbahnhof - Bratislava - Košice - Kyjev/Lvov lůžkový vůz Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. Na vlaku budou řazeny jen ubytovací vozy Ukrajinských železnic.
2. Od 1.5.2005 jsou zavedeny 2 páry přímých osobních vlaků mezi SR a Polskem v úseku Medzilaborce (odj. 7:53, 16:35) - Łupków (příj. 8:18, 17:00) a Łupków (odj. 9:07, 17:40) - Medzilaborce (příj. 9:28, 18:01). Jedná se o vlaky 8961, 8975, 8964 a 8972, které jezdí od 1.5. do 2.10.2005. Zpáteční jízdenka platná 2 dny stojí 1,50€. Při delším pobytu (platnost jízdenky 2 měsíce) je cena 168 Sk.
3. Speciální jízdenka EURegio Spezial Slowakei - ÖBB zkrátily platnost jízdenky na 1 den, tato jízdenka je však nově uznávána i ve vlaku ER 7381, který odjíždí z Bratislavy hl.st. až v 00:32 hod.
4. Od 12.6.2005 se mění výchozí a konečná stanice v Budapešti - místo Budapest Nyugati pu. budou vlaky končit na Budapest Keleti pu. (EC 170/171, EC 174/175, Ex 278/279).

« Newer messages | 1 ... 12 13 14 15 16 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni | Forum
© 2001-2014 ŽelPage, o. s.
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Current train position - Slovakiaopen/close
Current train position - Slovakia
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 07:34
sets at 17:58

meteo meteo
:. Current discussions
Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
Aleš Liesk  - 13.10. (13:10)
No jestli jste použil podobnou gramatiku jako zde, tak vás strčili do složky ...

Poslední příspěvek Re: Osobní vozy
barbados  - 13.10. (9:09)
Zdravím , chtěl bych se zeptat kde bych našel plánek s číslováním sedadel ...

Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
VM OTV KVR  - 7.10. (14:20)
Pro zájemce o práci na dráze, respektive u trolejářů z okolí Karlovarska Probíh ...

Poslední příspěvek Ex ČD
kakov  - 2.10. (19:44)
Zdravím, má někdo prosím přehled, jak cirka bývají obsazeny expresy ČD ...

Poslední příspěvek Re: Alternativní přihlašování
adnan20  - 1.10. (13:13)
ilí návštěvníci, na diskusní fórum není ani nadále možné se přihlásit ...

Další diskuze >>>
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 380 ČD - v Maďarsku hosť nastálo
Od včerajšieho dňa české rušne radu 380 významne rozširujú svoj akčný rádius. V stredu 22. 10. 2014 bol prvýkrát pravidelne nasadený na vlak EC 273 / 272 Avala až do Budapešti, a na tomto ...

Poslední příspěvek Zvolen v premenách času
Napísal mi riaditeľ redakcie magazínu VLAKY.NET krátky 'dotaz nesmelý', či by som nemohol prispieť nejakou reportážou do jej prázdnej zásobárne. Odpovedal som záporne. Vysvetľoval som to ...

Poslední příspěvek Z toulek s „Jízdenkou na léto“ Českých drah (1)
Projel jsem už mnoho železničních tratí v České republice i na Slovensku, ale řada dalších ještě čeká, až je objevím. Dříve, než na některých bude zastaven provoz. Jeden nikdy neví, ...