..: All news and reports - Slovensko (celé) :..

Bratislava - Od úterý 1. listopadu začaly všechny vlaky kategorie IC a další vybrané vlaky, převážně rychlíky v úseku Nové Mesto nad Váhom – Bratislava jezdit opět po původní trase přes Leopoldov a Trnavu (dříve odklonem přes Galantu). Příjezdy a odjezdy vlaků budou změněné. Jízdní doba vlaků IC se zkrátí o 25 minut a rychlíků o 30 až 40 minut.

Změna příjezdů a odjezdů vlaků z Bratislavy
IC 501 Kriváň, IC 405 Tatran, IC 511 Váh, IC 507, R 322 Goral, R 721 Bojnice, R 609 Spišan, R 613 Zemplín (tyto vlaky jezdí denně), R 723 Vtáčnik (denně mimo soboty)

Změna příjezdů a odjezdů vlaků z Nového Mesta nad Váhom
IC 506, IC 404 Tatran, IC 500 Kriváň, R 702 Turiec, R 604 Dragov, R 606 Liptov, R 610 Považan, R 720 Bojnice, R 333 Goral (tyto vlaky jezdí denně), R 722 Vtáčnik, R 700 Polom R 600 (denně mimo neděle), R 704 Dobeň (denně mimo soboty), R 1500, R 1504 Šarišan (jezdí pouze v neděli)

Odklonem přes Galantu budou nadále jezdit
z Bratislavy: R 1505 Šarišan, R 1521 Tríbeč, R 1503 Inovec (tyto vlaky jezdí pouze v pátek), R 1731 Zobor (pouze v neděli)
do Bratislavy: R 1502 Inovec, R 1730 Zobor, R 1520 Tríbeč (tyto vlaky jezdí pouze v neděli)

foto : www.zelpo.sk

Praha - Jak jistě všichni víte, dne 30. října (neděle) ve 3:00 hod. se změní letní čas (SELČ) na čas zimní (SEČ). Posuneme tedy ručičky hodinek o celou hodinu zpět a noc tak bude o 60 minut delší. Toto opatření se samozřejmě dotkne i vlaků. Zde je malé shrnutí...:

R 200 "Silesia" odjede z Petrovic u K. ve 2:15 SEČ
R 201 "Silesia" odjede z Petrovic u K. ve 2:00 SEČ
R 202 "Chopin" odjede z Petrovic u K. ve 2:50 SEČ
R 203 "Chopin" odjede z Petrovic u K. ve 2:10 SEČ
R 208 "Vltava" odjede z Olomouce hl. n. ve 2:40 SEČ
R 209 "Vltava" odjede z Ostravy-Svinova ve 2:44 SEČ
R 223 "Vihorlat" odjede z Horní Lidče ve 2:15 SEČ
R 374 "Pannonia" odjede z Brna hl. n. ve 2:04 SEČ
R 375 "Pannonia" odjede z Tišnova ve 2:24 SEČ
R 376 "Devín" odjede z Hradce Králové ve 2:55 SELČ (dle letního času)
R 377 "Devín" odjede z Hradce Králové ve 2:55 SELČ (dle letního času)
R 420 "Excelsior" odjede z Kolína ve 2:18 SEČ
R 421 "Excelsior" odjede z Pardubic hl. n. ve 2:03 SEČ
R 423 "Cassovia" odjede z Olomouce hl. n. ve 2:39 SEČ
R 424 "Laborec" odjede z Hranic na Moravě ve 2:30 SEČ
R 425 "Laborec" odjede z Ostravy-Svinova ve 2:17 SEČ

Doplněno dle příspěvku od -ps- 19:20
Bratislava - Změna času se na Slovensku týká těchto vlaků:
R222 přejde na SEČ v Považské Bystrici
R223 přejde na SEČ v Horní Lidči
R337 přejde na SEČ v Čadci
R612 přejde na SEČ v Liptovském Mikuláši
R613 přejde na SEČ v Povážské Bystrici
R381 přejde na SEČ v Plavči.
Rychlíky, které budou mezi druhou a třetí hodinou ranní na cestě, zůstanou stát v nejbližší železniční stanici a dále budou pokračovat podle SEČ.

zsskBratislava - Od pátku 28.10.2005 do úterý 1.11.2005, kdy je na Slovensku státní svátek, vypraví ŽSSK několik posilových vlaků. Jedná se o trasy Bratislava - Košice/Prešov, Bratislava - Zvolen, Bratislava - Žilina, Bratislava - Nitra a Bratislava - Prievidza. Osobní železniční doprava bude kromě soboty posílena o 10 rychlíků, 4 vlaky kategorie expres a 4 spěšné vlaky. Jízdní řád vlaků je zveřejněn na www.zssk.sk.

Bratislava - Od roku 2012 by měly začít jezdit vlaky mezi Bratislavou a Žilinou rychlostí 160 km/h (až do Košic by se touto rychlostí mělo jezdit v roce 2015) . Trasa přes Žilinu a Košice do Čiernej nad Tisou je součástí 5. Eurokoridoru, který spojuje Itálii, Slovinsko, Chorvatsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Měří 2.831 km (na Slovensku 536,2 km). Předpoklad starý několik let uvažoval s náklady na stavbu kolem 2 miliard €, ovšem dnešní odhady jsou odhadovány mnohem vyšší. O budování VRT se na Slovensku neuvažuje.

NehodyOtrokovice - Rychlík jedoucí do Břeclavi srazil v Otrokovicích člověka v kolejišti. Provoz na trati ale není přerušen, uvedla Drážní inspekce. Stav sraženého není znám.

Slovensko / Žilina - Slovenská železniční policie zadržela 41 letého Čecha, který u Žiliny a v Čadci kradl zabezpečovací kabely. Škoda dosahuje 245 tisíc slovenských korun. Muži z Orlové hrozí dva roky vězení.

Zdroj : iDnes.cz

Lokomotiva E499.004 na Masarykově nádraží v Praze. I ona před lety zahajovala provoz na Štrbské rampě.Štrba - "Elektrifikáciou k socializmu" hlásal tehdy hrdý nápis na čele ověnčených E499.001 a 004, které právě zahajovaly dopravu v závislé trakci v úseku Poprad - Spišská Nová Ves, tedy na známé "Štrbskej rampe". V letošním roce si připomínáme již padesáté výročí od tohoto významného kroku v dějinách ČSD (ŽSR), který je dodnes zapsán zlatým písmem v kronikách těchto železničních správ.

zsskBratislava - Od 5.9.2005 nabízí ZSSK ve spolupráci s ČD při přepravě aut autovlakem zlevněný zpáteční lístek pro přepravu osobního automobilu v úseku Praha - Poprad - Praha (R 424/425 Laborec) a Praha - Košice - Praha (R 422/423 Cassovia). Tuto slevu lze využít pouze tehdy, pokud je auto přepravováno oběma směry (tam i zpět). Původní cena 31€ za jeden směr, tj. 62€ za oba směry, se mění následovně: a) přeprava auta jedním směrem - beze změny 31€, b) přeprava auta oběma směry - tam za 31€ a zpět za sníženou cenu 19,90€ (celkem 50,90€ oproti původním 62€). Při cestě zpět musí být předložen při kontrole i cestovní doklad pro jízdu tam.

Bratislava - Železniční společnost Slovensko (ŽSSK) dosáhla v hospodaření prvního pololetí roku 2005 ztráty ve výši 411,8 mil. SKK. V porovnání s plánovanou ztrátou byl výsledek lepší o 155,4 mil. SKK. Při plánovaných nákladech 4,317 miliard SKK zaúčtovala ŽSSK celkové náklady ve výši 4,140 miliard SKK a při plánovaných výnosech 3,750 miliard SKK zaúčtovala výnosy v objemu 3,728 miliard SKK. Na konci letošního roku je plánována ztráta 987,2 mil. SKK.

Za první půlrok přepravila ŽSSK ve vnitrostátní přepravě 24,434 milionů cestujících, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku méně o 923 tisíc, což je pokles o 4,4%, naopak v mezinárodní přepravě zaznamenala ŽSSK nárůst o 14,6%.

ŽSSK evidovala k 30. červnu 4781 zaměstnanců, což je o 38 méně, než předpokládá plán k 31. prosinci.

10.8.2005 - 15:47 - Privatizace Cargo Slovakia

Slovensko - Railion (dceřiná společnost DB) a Rail Cargo Austria (dceřiná společnost ÖBB) se dostaly do užšího výběru pro privatizaci slovenské firmy Cargo Slovakia a zdá se, že mají největší šanci na její získání. Společně s výše jmenovanými společnostmi se dále probojovaly např. maďarské dráhy (MÁV) či slovenská finanční skupina PENTA. Zájemci musí nyní předkládat závazné nabídky. Slovenské ministerstvo dopravy očekává zisk mezi 15 a 20 miliardami SKK. Nabídky musí firmy odevzdávat do 30.září 2005.

Slovensko chystá velkou privatizaci společnosti ŽS Cargo Slovakia. Mezi zájemci jsou České dráhy, Deutsche Bahn, Penta, J&T, English Welsh & Scottisch Railway, FirstGroup, Genesee&Wyoming, dále ukrajinské, polské, maďarské či rakouské národní železnice. Podle slovenského ministra dopravy Pavla Prokopoviče se počítá se ziskem 15 až 20 miliard slovenských korun. O výši konečné nabídky se bude rozhodovat, až stát vyřeší cenu za přístup na slovenskou železniční síť. Slovenská privatizace je první tohoto druhu ve střední Evropě a rozhoduje se zejména o vlivu na trhu. Proto se do tendru přihlásily i firmy ze sousedních států, které mají finanční potíže. Všechny se totiž obávají výrazného vlivu Deutsche Bahn. Letos by firma měla přepravit 50 milionů tun zboží a vydělat přibližně 100 milionů slovenských korun.
ŽS Cargo Slovakia
Základní jmění: 11,5 mld. SKK
Počet lokomotiv: ca. 800
Počet nákladních vagonů: ca. 16 000

BzmotTak jako loni, vydal se náš tým na výjezdní zasedání do zahraničí. Tentokrát padla volba na Slovensko a Maďarsko.

Pokud se chystáte vyjet do zahraničí, budou se Vám možná hodit některé z následujících odkazů.

Rozhodně doporučuji se naučit aspoň několik frází v daném jazyce, kam se chystáte, např. podle stránek nonbabylon.revolucni.com.

V první fázi jsem vybral sousední země a Maďarsko a pro srovnání jsem stejným způsobem zpracoval i naši domovinu.

Pokud znáte nějaký další odkaz, o kterém si myslíte, že by tu měl být, nebo dokonce zpracujete nějakou další zemi, pošlete mi ho i s popiskem a po prověření ho rád zařadím.

Hodně štěstí na cestách!

1. července vyjel poprvé vlak Coca Cola Music Train z Košic do Nového Mesta nad Váhom. Tento vlak, který je tažen lokomotivou (ŽSSK) 362.015 s reklamním nátěrem partnerské firmy Coca Cola, je složen z tzv. Disco-vozu (SRmz zapůjčený od ÖBB), 6 velkoprostorových vozů Apeer a 1 jídelního vozu. Barevná příprava lokomotivy probíhala v ŽOS Vrútky. Vozit bude pouze zvláštní vlaky Coca Cola Music Train na vybrané letní festivaly. Na tuto akci nemohla být vybrána žádá kvalitnější lokomotiva (uvažovalo se o řadě 350), protože s daným nátěrem nesmí překročit hranice státu. Šanci svézt se tímto vlakem mají vítězové soutěže rádia OKEY, vítězové internetové soutěže na stránkách www.musictrain.sk, vítězové spotřebitelské soutěže Coca Cola a náhodní vítězové, kteří uspějí při soutěži ve stanicích, kde bude vlak stát.

fotografii poskytl Juraj Streber

425.952 - TEŽNymburk - Akciová společnost ŽOS Vrútky vstoupila na český trh. Stalo se tak poté, co koupila společnost ŽOS Nymburk, která byla téměř rok a půl v konkurzu. ŽOS Vrútky zaplatily správci konkurzní podstaty za ŽOS Nymburk 70 milionů korun (budovy a výrobní haly podniku) a dalších 15 milionů za rozpracované výrobky a materiál na skladě.
Společnost ŽOS Vrútky je známá modernizacemi osobních vozů starších řad (např. Bh - Bt277), ze kterých dělají vozy řad Apeer, Aeer, ARpeer, Bpeer, Beer, WReer, BDsheer a modernizacemi řady 350 Železničné spoločnosti Slovenska (ZSSK).
Společnost ŽOS Nymburk zaměstnává 290 lidí a ŽOS Vrútky slibují, že o práci nepřijdou.
Na přiloženém snímku je elektrická jednotka řady 425.9, která jezdí na TEŽ. Vyrobila je společnost ŽOS Vrútky v konsorciu se švýcarskou společností Stadler Fahrzeuge, se kterou vyrobila i několik jednotek řady 840 ZSSK [Snímek: Tomáš Rejdal].

zssk-logoBratislava - Od neděle 12.6.2005 platí změny v jízdním řádu Železničnej spoločnosti Slovensko. V mezinárodní a dálkové dopravě nedochází k žádným podstatným změnám. Mění se výchozí a cílová stanice v Budapešti z Budapest Nyugati pu. na Budapest Keleti pu. Dále byl zrušen přímý lůžkový vůz na trase Bratislava - Kyjev společnosti ZSSK Slovensko, kde nyní jezdí jen ukrajinský vůz. Zr 1842 a 1843 budou tvořeny v pátek ze 3 vozů 2. třídy místo dvou vozů motorových jednotek. Z důvodu nevyužívání vozů 1. třídy na některých vlacích nebudou tyto vozy řazeny např. na vlacích 804, 1821 nebo 1829. V pátek budou posíleny o 1 vůz R 609 a R 611 v úseku Bratislava - Košice, to samé platí v neděli pro R 608 a R 610 v opačném směru. R 1504 a R 1505 budou posíleny v úseku Bratislava - Prešov a zpět o 1 vůz 2. třídy. Na vlacích R 1502 a R 1503 nebude v posilové dopravě řazen vůz 1. třídy.

« Newer messages | 1 ... 13 14 15 16 17 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2015 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:07
sets at 20:50

meteo meteo
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Májová šestikolová nostalgie
Neveřejný zvláštní vlak, který vypravila Firma Kříž, vlastnící několik motorových lokomotiv, se vydal 7.května z Kladna do Českých Budějovic a po přestávce vynucené výlukou na trati ...

Poslední příspěvek Novinky z Týniště nad Orlicí
Na úvodním snímku zachycené exoticky vyhlížející vozidlo je sice také novinkou, byť už mírně omšelou, kterou jsem potkal na týnišťském nádraží, ale stalo se tak náhodou, při realizaci ...

Poslední příspěvek Legiovlak se vydal na pouť po České republice
Dne 19.5.2019 byl oficiálně spuštěn projekt Československé obce legionářské – Legiovlak. Je to ambiciózní záměr Československé obce legionářské, který si předsevzal vytvořit věrnou ...