..: All news and reports - Slovensko (celé) :..

zssk_logo

Bratislava - ŽSSK upozornily příznivce ledního hokeje na možnosti cestování vlakem ze Slovenska do rakouského Innsbrucku. Pro cestu tam doporučují jízdu vlaky IC a ÖBB EC, zpět pak jedním z vlaků EN a následně IC, vždy s přestupem ve stanici Wien Westbahnhof. Cesta z Bratislavy do Innsbrucku s přestupem ve Vídni trvá necelých 7 hodin.

V tiskové zprávě jsou uvedeny i ceny zpátečních jízdenek City Star, která je výhodná zejména při cestování menších skupin. Cesta z Bratislavy do Innsbrucku a zpět přijde 1 osobu na 2.033 Sk. Cestují-li skupiny, zaplatí každá osoba za jízdenku: při cestě 2 osob - 1.525 Sk, 3 osob - 1.355 Sk, 4 osob - 1.270 Sk, 5 osob - 1.219 Sk. Ceny z Žiliny či Zvolena jsou o 500 - 600 Sk vyšší. O 700 - 900 Sk je jízdenka CityStar pro 1 osobu dražší z Košic do Innsbrucku a zpět oproti cestě z Bratislavy.

Pozn. Tato novinka má ve statistikách ŽelPage pořadové číslo 1.000!

350Slovenská republika
1. Od 12.6.2005 nebude řazen na R 220/221 Dukla z Košic do Kyjeva s přímými vozy Wien Südbahnhof - Bratislava - Košice - Kyjev/Lvov lůžkový vůz Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. Na vlaku budou řazeny jen ubytovací vozy Ukrajinských železnic.
2. Od 1.5.2005 jsou zavedeny 2 páry přímých osobních vlaků mezi SR a Polskem v úseku Medzilaborce (odj. 7:53, 16:35) - Łupków (příj. 8:18, 17:00) a Łupków (odj. 9:07, 17:40) - Medzilaborce (příj. 9:28, 18:01). Jedná se o vlaky 8961, 8975, 8964 a 8972, které jezdí od 1.5. do 2.10.2005. Zpáteční jízdenka platná 2 dny stojí 1,50€. Při delším pobytu (platnost jízdenky 2 měsíce) je cena 168 Sk.
3. Speciální jízdenka EURegio Spezial Slowakei - ÖBB zkrátily platnost jízdenky na 1 den, tato jízdenka je však nově uznávána i ve vlaku ER 7381, který odjíždí z Bratislavy hl.st. až v 00:32 hod.
4. Od 12.6.2005 se mění výchozí a konečná stanice v Budapešti - místo Budapest Nyugati pu. budou vlaky končit na Budapest Keleti pu. (EC 170/171, EC 174/175, Ex 278/279).

Bratislava - Od 18.4. si můžou cestující na ŽSSK zakoupit jízdenky přes internet nejen na 7 stávajících vlaků, ale i na další rychlíky – R 602 – 613, R 700, R 1504/1505, R 800/801, R 612/613, R 804, R 832/833 a expresy – Ex 530/531 a Ex 1600/1601. Z mezinárodních vlaků lze zakoupit jízdenky na vnitrostátních úsecích. Jízdenku přes internet lze zakoupit nejdříve 60 dní a nejpozději 24 hodin před odjezdem na internetové stránce www.slovakrail.sk.

ŽS CargoBerlin - Mluvčí německých drah dementoval novinový článek ve „Financial Times Deutschland“ o možném vstupu do společnosti ŽSSK Cargo. „Existují jiné možnosti vstupu na tyto tratě, aniž by na sebe DB-Cargo muselo brát finanční riziko“, napsala agentura AFP, s odvoláním na prohlášení mluvčího Bahn-Logistik Hanse von Dewalla. DB mají s ŽSSK Cargo partnerskou dohodu, stejně tak jako s ostatními státními nákladními přepravci regionu. Slovenské dráhy mají být v blízké budoucnosti privatizovány a DB znovu potvrdily, že nemají zájem o vstup do této společnosti.

350Bratislava - ZSSK by měly letos uskutečnit 4 tendry, které je přijdou na 6 mld. Sk. 2 stavby se týkají železničních stanic Poprad-Tatry a Prešov, 1 stavba seřaďovacího nádraží Žilina-Teplička a 1 koridorová akce - modernizace železniční tratě Piešťany - Nové Mesto nad Váhom. Cílem modernizace je na 20kilometrovém úseku zvýšení rychlosti až na 160 km/h. Projekt je financován z Kohezního fondu (74%) a ze státního rozpočtu (26%). Ve stanici Poprad-Tatry budou stavební práce zahrnovat výstavbu podchodu a nadchodu (pro TEŽ) pro cestující, rekonstrukci staničních kolejí a trakčního vedení a vybudování ostrovních nástupišť. V Prešově se budou rekonstruovat především koleje a zabezpečovací zařízení a 2 ostrovní nástupiště. Všechny projekty stanic se budou realizovat v letech 2006 - 2008.
Železničná spoločnosť Slovensko uspořádá spolu s Rakouskými spolkovými drahami prezentační jízdu příměstské jednotky (vozy DWz) v úterý 19.4.2005. V úseku Bratislava - Leopoldov bude nasazena na Os 3033 (Bratislava hl. st. - 11:29, Leopoldov - 13:10) a v úseku Leopoldov - Bratislava pojede na vlaku Os 3034 (Leopoldov - 13:54, Bratislava hl. st. - 15:44).
V neděli 17.4.2005 probíhá výluka železničního úseku Bratislava hl. st. - Rusovce. Z tohoto důvodu jsou odřeknuty 2 mezistátní osobní vlaky (Györ, Rusovce - 7:22, Bratislava - 7:57 a Bratislava - 10:07, Rusovce - 10:42, Györ).
V době letní sezóny od 1.5. do 2.10.2005 bude provozována osobní doprava mezi SR a Polskem na trati Humenné - Medzilaborce - Łupków - Zagorz - Sanok. Po této trati se lze dostat i k úzkokolejné trati Nowy Łupków - Wola Michowa - Cisna do Polského pohoří Bieszczady, viz informace o provozu.

6.4.2005 - 22:03 - ŽSS nevypraví letos autovlak do Splitu

autovlakBratislava - V uplynulých 3 letech jezdil v letní sezoně přímý charterový vlak s možností přepravy automobilů do chorvatského Splitu. Při vyjednávání o vlaku do Splitu vznikl problém na chorvatské straně. Chorvatské železnice změnily model fungování spoje a rapidně zvýšily ceny za přepravu po chorvatském území. Pokud by ŽSS přistoupily na dané podmínky, stála by zpáteční jízdenka jednu osobu víc než 4.000 Sk. V loňském roce stála základní zpáteční jízdenka 1.980 Sk. V letošním roce tento vlak nevyjede, ale ŽSS již jednají o možnosti spojení v příštím roce, neboť ohlas cestujících i vytíženost spoje byly pozitivní. Uvažuje se o trase přes Maďarsko, ale i přes Rakousko.
ČD vypraví charterový vlak do Splitu i letos, trasu z Prahy do Splitu pojede Jadran Express 14x, první jízda z Prahy je 17.6.2005. Novinkou je převedení zajištění vlaku z CK ČD jdoucí do dceřinné společnosti přímo na O16 GŘ.

zssk-logoBratislava - Z důvodu zefektivnění přepravy cestujících přistupuje Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. v době výluky mezi Bratislavou a Leopoldovem k dalším změnám v jízdním řádu vlaků od 21. 3. 2005. R 612 Zemplín z Humenného do Bratislavy hl. st. pojede odklonem přes Galantu. Mezi Leopoldovem a Bratislavou bude zaveden nový spěšný vlak Zr 1732. Změny se týkají i Zr 1731, který pojede v jiné časové poloze. Ke změnám vede zvýšený nápor cestujících v uvedených vlacích.

pozorSlovensko - V neděli 6. 3. 2005 začne výstavba železničního koridoru na síti ŽSR v úseku Bratislava - Trnava - Leopoldov - Nové Mesto nad Váhom. Z tohoto důvodu se prodlouží jízdní doba vlaků mezi Bratislavou a Novým Mestem nad Váhom v průměru o 40 minut, vybrané spoje pojedou odklonem přes Galantu. Po rozsáhlé výluce a opravě traťových kolejí se zvýší rychlost na max 160 km/h. Na výše jmenovaném úseku dochází ke změně jízdního řádu. Bližší informace na www.zssk.sk - infoservis - tlačové správy.

Konec lokálek – Zítra odpoledne se uskuteční poslední jízdy pravidelných osobních vlaků na tratích, na kterých České dráhy s koncem tohoto GVD zastavují osobní dopravu. Důvodem zastavení provozu je neobjednání spojů krajskými úřady.
Nejprve se rozloučíme s tratí 046 Hněvčeves - Smiřice, kde poslední vlak přijede do Hněvčevsi v 16.02. Další poslední jízda se uskuteční na trati 257 Kyjov - Mutěnice, kdy do Kyjova přijede poslední vlak v 17.34. Zde bude rozloučení pestřejší. Na vlaky 24310 - 24315 by měl být ke kmenovému sólo motorovému vozu řady 810 připojen břeclavský hurvínek M131.1463. Poslední osobní vlak 24316 pojede sólo vůz ř. 810.
Poslední páteční rozloučení se uskuteční o několik minut později o kousek dál - na trati Hodonín - Holíč. Poslední osobní vlak 22657 přijede do Hodonína v 17.49 hodin.
O den později se zastaví osobní doprava v úseku Podlešín - Středokluky. Poslední vlak 19704 přijede do Podlešína v 18.38 a bude dále pokračovat do Slaného.
Na ilustračním snímku od Milana Vojtka je břeclavský motorový vůz M131.1463 ve stanici Lednice v létě 2004

29.11.2004 - 22:43 - Jízdní řády ZSSK 2004/2005 ke stažení

Bratislava – Stejně jako ČD i ZSSK a další železniční podniky vydávají nové jízdní řády, které vstupují v platnost 12.12.2004. Na Slovensku jsem příliš mnoho změn nezaznamenal (asi proto, že tamní jízdní řád nemám příliš "v oku"), ale zarazil mne velký počet tratí, kde je doprava toho času zastavena. Pokud si chcete prohlédnout nové jízdní řády 2004/2005 ZSSK, nabízíme Vám je ve formátu pdf.

Velké problémy železniční dopravy díky počasí - Na traťových úsecích Čerčany - Benešov u Prahy a Všetaty - Mělník je doprava vedena po jedné koleji a vlaky tam nabírají zpoždění. Podle posledních zpráv padlé stromy zablokovaly železniční dopravu mezi Českem a Slovenskem v úseku Břeclav-Kúty. Informace nejsou ověřeny.

Informační systémy - V těchto dnech uvedly Slovenské Železnice do provozu pro cestující informační systém o zpožděních vlaků. Systém najdete na adrese http://pis.zsr.sk/. Systém má oproti "našemu" sledování zpoždění tu výhodu, že zpoždění zjistíte kdykoliv do doby, než vlak znovu opustí výchozí stanici. Sledování zpoždění ČD sleduje vlaky jen 2 hodiny po příjezdu do cíle nebo 2 hodiny po opuštění území ČR.
Pokud chcete znát zpoždění vlaku i několik dní zpátky, doporučujeme Vám stránky Roberta Babilona.
Najdete zde zpoždění všech vlaků EC, IC, Ex, R, Sp a některých Os vlaků.
Dále se Vám může hodit výpočet jízdného.
Pokud si chcete vyhledat výhodné jízdné ve vnitrostátní přepravě, můžete použít vnitrostátní kalkulátor na adrese www.jizdenka.cz.
Pokud chcete vedět, na kolik Vás vyjde cestování do zahraničí, můžete použít kalkulátor na adrese: http://www.jizdenka.cz/IT.aspx.
I pro cestování po území Slovenska existuje tarifní kalkulátor. Najdete jej na adrese www.cestovne.sk.
Přejeme Vám šťastnou cestu co nejlevněji a bez zpoždění.

Bratislava/Praha - Nedávno jsme zveřejnili konečný návrh jízdního řádu ČD 2004/2005 a jeho známých změn a dnes uveřejňujeme konečný návrh ZSSK a BRKS.

Napočítal jsem tam 13 tratí, na kterých není ani jeden spoj, ale podobně to vypadalo i loni a s první změnou se provoz na některých tratích obnovil, tak uvidíme, jaký osud čeká tratě v novém jízdním řádu.

Upozorňuji, že je to opět jen návrh a může docházet k různě velkým změnám.

2.6.2004 - 21:08 - 362.010 (ex 363.157) najdlhšie neprevádzkovaný rušeň na sieti ZSSK

obrazekobrazekSlovenské Eso - Dňa 1.6.04 uplynulo presne 6 rokov odvtedy, čo v bratislavskom depe stojí odstavený rušeň 363.157, dnes známy skôr ako 362.010. Tento rušeň odviezol svoj posledný vlak dňa 31.5.1998, potom bol pristavený na plánovanú rekonštrukciu a po jej vykonaní sa jeho pôsobiskom do marca 2004 stala 22. koľaj rotundy depa Bratislava hlavné. Počas tohoto dlhého obdobia na ňom bola vykonaná, a čiastočne aj dokončená, výmena riadiaceho systému a navyše prešiel aj vyväzovacou opravou, počas ktorej dostal nové prevodovky, čím bol rekonštruovaný na 362. Nedávno bol z rotundy bratislavského hlavného depa premiestnený do depa Bratislava východ II, kde sa uvažovalo o dokončení riadiaceho systému. Momentálne stále stojí mimo haly a údajne sa rekonštrukcia v Bratislave ani dokončovať nebude, čo by znamenalo, že jeho uvedenie do prevádzky je zatiaľ v nedohľadne. Je to najdlhšie neprevádzkovaný rušeň na sieti ZSSK a zároveň posledný rušeň radu 362/363 bez vykonanej ES/EH opravy od jeho výroby.

Andrej Ivanič, Peter Krušinský

Foto:

  • 363.157 Trnava v čele Os vlaku do Bratislavy (rok 1992, foto Radek Ivanič)
  • 362.010 v depe Bratislava východ 2 po necelých šiestich rokoch od odstavenia (3.4.2004, foto Peter Krušinský, http://rail.szm.sk)

Příjezd TEŽky ve směru Poprad do Starého SmokovceSlovensko - Předkládám vám zde trochu opožděnou reportáž z mého dvoudenního cestování po Slovensku, které jsem absolvoval v závěru minulého roku.

V druhé půli roku 2003 jsem se rozhodl, že se jednou vypravím vlakem i za hranice České Republiky; nejlákavější i cenově nejpřijatelnější pro mě bylo Slovensko. Mojí značnou výhodou bylo, že mám příbuzné na východní Moravě, asi 30km od hranic, takže jsem mohl vyrazit odtamtud a tak ušetřit dost peněz za jízdné k hraničnímu bodu a především se taky vyhnout cestování nočními vlaky, což pro cestujícího s lepším foťákem a věcmi na dva dny s sebou není příliš bezpečné a asi bych se moc nevyspal.

Po delší době rozhodování a plánování různých tras se mi podařilo domluvit nocleh u kamaráda Rada Rabatina, což mi umožnilo prodloužit výlet a dostat se dále na východ. Vzhledem k tomu, že jsem hodlal využít vlak vyšší kvality a celkově najet dost kilometrů, jevila se mi jako nejvýhodnější jízdenka Eurodomino. Dobu "mezi svátky" vždy trávíme s celou rodinou, takže jsme se po Vánocích přesunuli na Valašsko a tak bylo vše připraveno pro výlet.

« Newer messages | 1 ... 12 13 14 15 16 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni | Forum
© 2001-2014 ŽelPage, o. s.
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Current train position - Slovakiaopen/close
Current train position - Slovakia
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:06
sets at 19:58

meteo meteo
:. Current discussions
Poslední příspěvek Re: Ze zahraničí
janson  - 30.3. (15:08)
Co mrknout na vagonweb? [link] ... z-7694.php

Poslední příspěvek Re: Ze zahraničí
bures2  - 28.3. (13:05)
Dobrý den, chtěl bych poprosit, zda někdo nemáte fotky interiéru nebo plánem ...

Poslední příspěvek Re: Vlaky do Jihočeského kraje
340.055  - 23.2. (9:47)
Není proč a po čem jezdit více kategoriemi.

Poslední příspěvek Vlaky do Jihočeského kraje
lokoadam  - 22.2. (0:27)
Můžete mi prosím někdo vysvětlit, jak je možné, že do relativně velkého ...

Poslední příspěvek Re: Vzkazy redakci
marek kubík  - 15.2. (17:02)
Prosím o přejmenování z marka kubíka na Marka Kubíka. Důvodem je spávné ...

Další diskuze >>>
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Modernizace traťového úseku Praha-Běchovice – Úvaly
16. dubna byla oficiálně zahájena modernizace traťového úseku Praha-Běchovice – Úvaly a VLAKY.NET se mojí osobou také zúčastnili. Pro mne byla tato akce zajímavá také tím, že jsem, pokud ...

Poslední příspěvek Seminár SVTS na tému: Stratégia ŽSR a príprava Operačného programu 2014 - 2020
Slovenská vedeckotechnická spoločnosť dopravy, v gescii riaditeľa Odboru obchodu GR ŽSR Ing. Miroslava Matúška a s podporou magazínu VLAKY.NET, v roku 2014 usporiada sériu odborných prednášok ...

Poslední příspěvek Pomôžme spoločne opraviť parnú lokomotívu 464.001 „ušatá“
V rušňovom depe Prievidza je od 1995 parná lokomotíva 464.001, všetkým známa ako ušatá. Táto vznešená čierno-červená 'dáma', je pýchou nielen Prievidzského parostrojného spolku, o.z., ...