..: All news and reports - Slovensko (celé) :..

Rail FilmBratislava / Košice - RAILFILM uspořádá v průběhu června až září 2006 první ročník Mezinárodního festivalu amatérských železničních filmů RAILFILM 2006. Posláním festivalu je umožnit mezinárodní přehlídku filmových děl o železničním a železničněmodelářském prostředí očima amatérů, podporovat rozvoj tohoto druhu filmového umění a práci s moderními video technologiemi.

Amatérská díla budou prezentována 2.9.2006 na Srazu historických vozidel v Bratislavě, 6.9.2006 na slavnostním galavečeru v Košicích, a také na obrazovkách prostředníctvím televízních stanic BahnTV nebo přes internet TV Bahnorama.
Uzávěrka přihlášek včetně děl je 31.5.2006. Veškeré podrobnosti jsou na webu pořadatelů www.railfilm.net.

ZSSKBratislava - Dnes v noci došlo ke stržení trolejového vedení poblíž železniční stanice Púchov. Doprava v obou kolejích byla přerušená až do sedmé hodiny ranní. V důsledku této nepříznivé události jsou nevíce zpožděné vlaky ve směru do Bratislavy a do Košic, které ZSSK vypravila před 7 hodinou ráno. R221 Dukla má zpoždění 275 minut, R612 Zemplín 240 minut, R613 Zemplín 330 minut, R700 Polom 300 minut a R702 Turiec 170 minut! Kvůli velice špatným povětrnostmím podmínkám budou dnes zpožděné všechny vlaky ve směru z Prahy do Žiliny s pokračovaním do Košic, u kterých lze počítat se zpožděním do 120 minut.

Zdroj: Tisková zpráva ZSSK

zsskBratislava - Kvůli nepříznivým povětrnostím podmínkám byl dnes odřeknut osobní vlak z Trnavy (7:02) do Bratislavy. Vlak nahradil R722 Vtáčník z Prievidze do Bratislavy, který jel v uvedeném úseku jako zastávkový vlak. Ranní rychlíky měly zpoždění do 60 minut, osobní vlaky 15 - 20 minut. Noční rychlíky Zemplín a Polana byly zpožděny o 295, resp. 384 minut.
Na východním Slovensku byly největší problémy s nefunkčností výhybek, problémy byly také se zamrzáním vody a vzduchového potrubí na hnacích vozidlech. R604 Dargov měl zpoždění 173 minut, IC402 Gerlach jel o 71 minut později a IC511 Váh má zpoždění asi 2 hodiny.
"Vlaky ze Slovenska do Česka přijely zpožděné až o 60 minut, jiné slovenští železničáři vůbec nevypravily a ČD tak musely zajistit náhradní spoje. Problémy byly také se spoji z Polska", řekl Aleš Ondrůj z ČD.

Zdroj: Tisková zpráva ZSSK a www.aktualne.cz

skBratislava - Od šesté hodiny ranní komplikuje sníh a vítr železniční dopravu na západním Slovensku. Zasněžené výhybky neumožňují obraty souprav vlaků a bratislavské nádraží vypravuje a příjímá vlaky osobní dopravy s velkými problémy. Vlaky mají zpoždění od 10 do 180 minut. Vybrané rychlíky (např. R 603 Čingov) jsou převedeny do kategorie osobních vlaků. Na trati mezi Bratislavou a Novými Zámky jsou naopak zrušeny všechny osobní vlaky a jezdí pouze zpožděné rychlíky. Mezi Trnavou a Svätým Jurom jezdí pantografová jednotka pouze po jedné koleji a snahou je její prodloužení až do Bratislavy hl. st. Obrat souprav bude probíhat v Trnavě.

Zdroj : Tisková zpráva ŽSSK

icBratislava - Vzhledem k tomu, že ve dnech 22. a 23.12.2005 jsou vyprodány mnohé vlakové spoje a nepostačuje ani 54 posilových vlaků, vypraví ZSSK tento čtvrtek a pátek dva vlaky kategorie IC. Ve čtvrtek 22.12.2005 pojede mimořádně nepovinně místenkový vlak IC 1.násl. 403: Bratislava hl.st. (16:52) - Žilina (19:02) - Liptovský Mikuláš (20:03) - Poprad-Tatry (20:41) - Košice (21:46). V pátek 23.12.2005 pojede mimořádně nepovinně místenkový vlak IC 1.násl. 403: Bratislava hl.st. (17:17) - Žilina (19:27) - Liptovský Mikuláš (20:26) - Poprad-Tatry (21:06) - Košice (22:11). Do obou vlaků je možno zakoupit místenky, které však nejsou v těchto 2 mimořádných vlacích IC povinné!
ZSSK upozorňuje, že jsou ve dnech 22. a 23.12.2005 zcela vyprodány místenky na vlaky IC 403 Gerlach, IC 405 Tatran, IC 501 Kriváň a IC 511 Váh. Dne 22.12. jsou navíc vyprodány místenky i lůžkové a lehátkové vozy 2.třídy v R 613 Zemplín. Dne 23.12. jsou vyprodány místenky do R 603 Čingov a místenky, lůžkové a lehátkové vozy 2. třídy v R 613 Zemplín. Všechny uvedené spoje jezdí na trase mezi Bratislavou a Košicemi.
Zdroj: Tisková zpráva ZSSK
Foto: Archiv ŽelPage

blavaBratislava - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) posílí během vánočního období dopravu o 54 rychlíků, které budou jezdit od soboty 21.12.2005 do neděle 8.1.2006. Více vlaků bude jezdit zejména mezi Bratislavou a ostatními krajskými městy (Žilina, Košice, Prešov). Většina posilových spojů nebude v provozu na Štědrý den a 1. svátek vánoční.
V mezistátní dopravě se jedná o noční spojení vlakem R 1420/R 1421, který spojí Košice s Prahou. Tento spoj jezdí 22./23., 23./24.12.2005 a 1./2.1., 2./3.1.2006. Z Prahy odjíždí vlak ve 21:29 hod. a je veden přes Olomouc a Vsetín. Z Košic odjíždí vlak ve 20:03 hod. a do Prahy přijíždí v 5:47 hod.

Zdroj: Tisková zpráva ZSSK
Foto: Archiv ŽSR

zsskBratislava - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dohodla přímé vlakové spojení v letních měsících roku 2006 mezi Slovenskem a Splitem. Původně dohodnutý charterový vlak z Bratislavy přes Vídeň, Celje a Záhřeb do chorvatského Splitu nebude zaveden ani v letní turistické sezóně 2006. Důvodem jsou vysoké finanční požadavky slovinských (SŽ) a chorvatských (HŽ) železnic. Během letní sezóny budou zajišťovat ŽSSK sezónní lehátkové a lůžkové vozy pouze do Bulharska a Řecka, které však budou řazeny na pravidelných spojích.
České dráhy provozují také jeden charterový vlak mezi Prahou a Splitem - Jadran Express. Ten v letošní sezoně přepravil během 3 měsíců 5.602 cestujících a 795 aut a motocyklů. Průměrná obsazenost spoje o 10 - 11 vozech činila 68%. Před cestou bylo rezervováno 2.356 jídel v jídelním voze. ČD, a. s. připravují i další charterové vlaky, na které si však budeme muset ještě nějaký čas počkat.

Zdroj: Tisková zpráva ŽSR
Foto: Archiv ŽelPage

požár - ilustrační fotoKošice - V pátek 2.12. došlo okolo 17. hod. v žst. Čaňa k požáru pantografové jednotky řady 460.036 + 460.035. Při požáru vyhořel celý elektrický vůz 460.036. Ke zraněním nedošlo, cestující byli včas evakuováni.
Požár hasilo 8 hasičských jednotek, pravděpodobnou příčinou požáru byl zkrat v rozvodné skříni.

Ilustrační foto

Zdroj : STV.sk
VLAKY.net - diskuzní forum (v diskuzi jsou i fotografie)

zsskBratislava - Jízdní řád bude na Slovensku platit pouze od 11.12.2005 do 26.3.2006. Důvodem je pokračující modernizace V. rychlostního eurokoridoru. V novém grafikonu vypraví ŽSSK denně průměrně 1.303 vlaků. Z toho je 6 vlaků IC, 4 vlaky Ex, 53 vlaků kategorie R, 27 vlaků Zr a 1.213 osobních vlaků. V mezistátní dopravě bude jezdit 271 spojů, z toho 10 EC, 12 IC, 2 Ex, 40 R, 62 ER a 145 Os. Soupravy pendolino budou na slovenském území v provozu až od platnosti dalšího JŘ, jehož platnost začíná 26.3.2006.
Stát objednal u drah 31,84 mil. vlakových kilometrů, což je 140 tisíc km více oproti současnému jízdnímu řádu. Ve vlacích EC doplácí cestující k regulovanému jízdnému 40 Sk. Do povinně místenkových IC vlaků je třeba zakoupit jízdenku, příplatek, který činí 20 Sk a místenku, jejíž cena závisí na slabých (20 Sk) a silných (80 Sk) dnech.
Od 1.1.2006 zavádí ŽSSK nové slevy: Junior RailPlus (40% sleva pro cestující od 15 do 26 let), Klasik RailPlus (25% sleva pro cestující od 26 do 60 let) a Maxi karta Klasik (přenosný či nepřenosný cestovní doklad).
Další podrobnosti na www.slovakrail.sk.

Zdroj: Tisková zpráva ŽSSK

icBratislava - Z Bratislavy do Prahy se dostanou cestující 2x týdně rychlovlaky pendolino, které od 26.3.2006 nahradí v úseku Bratislava - Praha vlak EC 136/137 Slovenská strela. Díky pendolinu se cesta mezi oběma hlavními městy zkrátí na necelé 4 hodiny.
Od nového grafikonu bude možné poprvé mezi Košicemi a Prahou cestovat vlakem kategorie EuroCity. Jedná se o EC 120/121 Košičan. ŽSSK také obnoví přímý R 230/231 Rastislav, který spojí Štúrovo, Bratislavu a Brno. Autovlaky spojující Košice (Cassovia) a Poprad (Laborec) s Prahou budou mít vůz na přepravu automobilů řazen denně. Vlaky EC 134/135 Vyšehrad budou od nového jízdního řádu zrušeny a nahrazeny rychlíkem Rastislav. Mezi Brnem a Žilinou bude zrušen rychlík Kysuca. Nově spojí Prahu s Žilinou IC 146/147 Hradčany.
Velké rozšíření spojů se týká Rakouska, kdy přes Marchegg bude denně jezdit 19 párů vlaků EuroRegio (nárůst o 9 spojů). Na této trase bude jezdit i nový typ vlaku Sprinter, který spojí Vídeň s Bratislavou za méně než 1 hodinu. Přes Kittsee bude jezdit denně také 19 párů vlaků (nárůst o 8 spojů).
Mezi Slovenskem a Maďarskem je nově zavedeno 7 párů osobních vlaků, z toho 5 párů spojí Nové Zámky s Budapeští.
Od poloviny června do poloviny září zajistí ZSSK přímé sezonní spojení Bratislavy s Varnou, Burgasem a Soluní.

Zdroj: Tisková zpráva ŽSSK

skBratislava - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. zavede nové typy slev, které začnou platit od začátku roku 2006. Z tohoto důvodu bude zrušena kilometrická banka, zpáteční sleva nebo rodinná sleva. Pokud si cestující zakoupí průkaz na slevu za 999 Sk, získá automaticky nárok na slevu ve výši 25%. Tato sleva se vyplatí všem, kdo cestuje nejméně 15x za rok na vzdálenost větší než 100 km v obou směrech.
Větší slevu získají i senioři do 70 let. Nyní mají nárok na 25%ní slevu, nově bude toto zvýhodnění 40%ní. Mládež do 26 let (studenti i nestudenti) budou mít nárok na slevu ve výši 40% na všech slovenských tratích. V současnosti mohou mladí lidé cestovat se slevou 25%, pouze na jedné pevně stanovené trase byla uznávána sleva 50%.
ŽSSK přepravily o 600.000 cestujících méně než vloni, tržby dosáhly 1,4 mld. Sk, což je o 5% méně než ukládá podnikatelský plán. Největší propad zaznamenala Junior zlava, kde došlo k poklesu prodeje o 16%.

Bratislava - Od úterý 1. listopadu začaly všechny vlaky kategorie IC a další vybrané vlaky, převážně rychlíky v úseku Nové Mesto nad Váhom – Bratislava jezdit opět po původní trase přes Leopoldov a Trnavu (dříve odklonem přes Galantu). Příjezdy a odjezdy vlaků budou změněné. Jízdní doba vlaků IC se zkrátí o 25 minut a rychlíků o 30 až 40 minut.

Změna příjezdů a odjezdů vlaků z Bratislavy
IC 501 Kriváň, IC 405 Tatran, IC 511 Váh, IC 507, R 322 Goral, R 721 Bojnice, R 609 Spišan, R 613 Zemplín (tyto vlaky jezdí denně), R 723 Vtáčnik (denně mimo soboty)

Změna příjezdů a odjezdů vlaků z Nového Mesta nad Váhom
IC 506, IC 404 Tatran, IC 500 Kriváň, R 702 Turiec, R 604 Dragov, R 606 Liptov, R 610 Považan, R 720 Bojnice, R 333 Goral (tyto vlaky jezdí denně), R 722 Vtáčnik, R 700 Polom R 600 (denně mimo neděle), R 704 Dobeň (denně mimo soboty), R 1500, R 1504 Šarišan (jezdí pouze v neděli)

Odklonem přes Galantu budou nadále jezdit
z Bratislavy: R 1505 Šarišan, R 1521 Tríbeč, R 1503 Inovec (tyto vlaky jezdí pouze v pátek), R 1731 Zobor (pouze v neděli)
do Bratislavy: R 1502 Inovec, R 1730 Zobor, R 1520 Tríbeč (tyto vlaky jezdí pouze v neděli)

foto : www.zelpo.sk

Praha - Jak jistě všichni víte, dne 30. října (neděle) ve 3:00 hod. se změní letní čas (SELČ) na čas zimní (SEČ). Posuneme tedy ručičky hodinek o celou hodinu zpět a noc tak bude o 60 minut delší. Toto opatření se samozřejmě dotkne i vlaků. Zde je malé shrnutí...:

R 200 "Silesia" odjede z Petrovic u K. ve 2:15 SEČ
R 201 "Silesia" odjede z Petrovic u K. ve 2:00 SEČ
R 202 "Chopin" odjede z Petrovic u K. ve 2:50 SEČ
R 203 "Chopin" odjede z Petrovic u K. ve 2:10 SEČ
R 208 "Vltava" odjede z Olomouce hl. n. ve 2:40 SEČ
R 209 "Vltava" odjede z Ostravy-Svinova ve 2:44 SEČ
R 223 "Vihorlat" odjede z Horní Lidče ve 2:15 SEČ
R 374 "Pannonia" odjede z Brna hl. n. ve 2:04 SEČ
R 375 "Pannonia" odjede z Tišnova ve 2:24 SEČ
R 376 "Devín" odjede z Hradce Králové ve 2:55 SELČ (dle letního času)
R 377 "Devín" odjede z Hradce Králové ve 2:55 SELČ (dle letního času)
R 420 "Excelsior" odjede z Kolína ve 2:18 SEČ
R 421 "Excelsior" odjede z Pardubic hl. n. ve 2:03 SEČ
R 423 "Cassovia" odjede z Olomouce hl. n. ve 2:39 SEČ
R 424 "Laborec" odjede z Hranic na Moravě ve 2:30 SEČ
R 425 "Laborec" odjede z Ostravy-Svinova ve 2:17 SEČ

Doplněno dle příspěvku od -ps- 19:20
Bratislava - Změna času se na Slovensku týká těchto vlaků:
R222 přejde na SEČ v Považské Bystrici
R223 přejde na SEČ v Horní Lidči
R337 přejde na SEČ v Čadci
R612 přejde na SEČ v Liptovském Mikuláši
R613 přejde na SEČ v Povážské Bystrici
R381 přejde na SEČ v Plavči.
Rychlíky, které budou mezi druhou a třetí hodinou ranní na cestě, zůstanou stát v nejbližší železniční stanici a dále budou pokračovat podle SEČ.

zsskBratislava - Od pátku 28.10.2005 do úterý 1.11.2005, kdy je na Slovensku státní svátek, vypraví ŽSSK několik posilových vlaků. Jedná se o trasy Bratislava - Košice/Prešov, Bratislava - Zvolen, Bratislava - Žilina, Bratislava - Nitra a Bratislava - Prievidza. Osobní železniční doprava bude kromě soboty posílena o 10 rychlíků, 4 vlaky kategorie expres a 4 spěšné vlaky. Jízdní řád vlaků je zveřejněn na www.zssk.sk.

Bratislava - Od roku 2012 by měly začít jezdit vlaky mezi Bratislavou a Žilinou rychlostí 160 km/h (až do Košic by se touto rychlostí mělo jezdit v roce 2015) . Trasa přes Žilinu a Košice do Čiernej nad Tisou je součástí 5. Eurokoridoru, který spojuje Itálii, Slovinsko, Chorvatsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Měří 2.831 km (na Slovensku 536,2 km). Předpoklad starý několik let uvažoval s náklady na stavbu kolem 2 miliard €, ovšem dnešní odhady jsou odhadovány mnohem vyšší. O budování VRT se na Slovensku neuvažuje.

« Newer messages | 1 ... 13 14 15 16 17 18 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2016 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:32
sets at 20:26

meteo meteo
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Jarní putování z Norska do Čech (1)
Na konci roku 2015 jsem se rozhodnul, že hned následující jaro vyrazím při cestě do ČR opět přes nějakou jižní zemi a tam se podívám na nějaký tramvajový provoz a cestou samozřejmě budu využívat železnici ...

Poslední příspěvek Náhradní doprava Hradec – Jaroměř: Tragédie, nebo promyšlenost?
Každá výluka na železnici si vyžádá zřízení nějakého způsobu náhradní dopravy, typicky jde o autobusy. Někdy jsou rychlejší než vlak, obvykle však pomalejší kvůli neexistenci kvalitní paralelní silnice. ...

Poslední příspěvek Ostře zaměřeno na Ostroměř: Pohled převážně historický
Zajímavá železniční stanice Ostroměř leží na křižovatce dvou (historicky dokonce tří) živých tratí a je do ní zaústěna trojice vleček v různém stavu použitelnosti. Do povědomí široké veřejnosti se zapsala ...