..: Pendolino vyjede v červnu do zahraničí :..
PendolinoPraha - Ministr dopravy Milan Šimonovský dnes oznámil, že od července vyjedou pendolina i do zahraničí. Dosud jezdí pouze na vlacích kategorie SC na severní a IC/EC na jižní linii v Česku. Nyní musí vyhovět předpisům Drážního úřadu ČR, který nařídil tříměsíční zkoušky v ostrém provozu s cestujícími, a tato lhůta skončí na konci května.
"Od července budou moci jezdit do zahraničí. Už jednáme se slovenskou stranou, aby mohla jezdit do Bratislavy", řekl Šimonovský. Českou a slovenskou metropoli by pendolina měla spojit za 3:50 hod. Jednání s rakouskou stranou jsou podle Šimonovského komplikovaná v tom, že část tratí v Rakousku poškodily letošní povodně a zkoušky se musejí uskutečnit na tamní trati v Hohenau. "Takže to bude provedeno během začátku léta a věřím, že ještě v tomto roce budeme jezdit do Vídně", řekl.
Mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj dnes ČTK oznámil, že počet pasažérů v dálkových vlacích, kteří cestují mezi Prahou a Ostravou, vzrostl díky pendolinům o 30 procent. Ve většině jde o nové zákazníky, kteří by dříve o využití vlaku neuvažovali. "Nevidíme proto žádnou překážku pro to, abychom stejný typ služeb nemohli v dohledné době nabízet také na lince do Bratislavy", dodal.

Zdroj: ČTK (uvádí výjezd do zahraničí v červenci), komentáře a jiné zdroje (červen)

Foto: Fotogalerie ČD


CSPSV | 21.5.2006 (20:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2      Zpráv na stránku:   
25.05.2006 (22:44)  
Já svoje technické rozumy ohledně Pendolina čerpám od kolegy, který patřil k první skupině fírů, kteří mají "papíry" na řízení Pendolina a který s ním až do zblbnutí jezdil na ŽZO …
ÖBB navíc nemají (s výjimkou tratí GySEV, resp. Sopron – Deutschkreutz) 50 Hz, ale 16.7 Hz.
registrovaný uživatel Bob 
24.05.2006 (14:06)  
Raty: Asi Tě paměť klame, jelikož pendolino lze opravdu napájet vytápěcím kabelem jen 3000V =.
registrovaný uživatel Raty 
24.05.2006 (7:44)  
to Miroslav Zikmund. Jestli mě pamět neklame, tak Pendolino lze s cizího zdroje napájet stejně jako jiné cizí vozy RIC, tj kromě 3000 V 50 Hz AC. Což je česká specialitka. Při tažení pod střídavinou se musí napájet 1500 V 50Hz.
22.05.2006 (22:14)  
Povodně v Rakousku jsou dobrá výmluva, to se šiklo. I tak držím palce, ať Pendolino jezdí tam kde má, na dlouhé štreky a necpou ho Pha-Ova. Jestli bude čím dělat zkoušky, verifikace II. koridoru se odkládá už druhý týden kvůli neschopnosti 680 001.
22.05.2006 (21:37)  
Na trati Břeclav – Hohenau se zkoušky dělaly buď v roce 2004 nebo 2005.
Pan mnistr prohlásil včera (21.05.2006) na TV NOVA (tohle je z přepisu pořadu):
"Od června budou jezdit do zahraničí, už jednáme se slovenskou stranou, aby mohly jezdit do Bratislavy, jednání s panem ministrem Gorbachem jsou komplikovaná v tom, že ta část tratí je zatím zalita povodněmi v Rakousku, takže oni trvají na tom, že jízda v malých obloucích, což je takové specifikum trati v Rakousku, musí být provedena právě v Hohenhau, tam, kde mají tyto, tyto malé poloměry, takže to bude provedeno během začátku léta a věřím, že ještě v tomto roce budeme jezdit do Vídně.
Na trati Břeclav – Hohenau je JEDINÝ výrazný oblouk u bývalého dopravního stanoviště POHANSKO, kde se prováděla pohraniční kontrola. Tento oblouk je po "modernizaci" koridoru sjízdný – ostatně jako celý pohraniční úsek rychlostí 100 km/h.
Na rakouském území je první "smyslupný" oblouk na odbočce Süßenbrunn, ovšem do odbočky se tam jezdí tuším osmdesát.
Ňa státní hranici směrem Rakousko je rychlostník 120 km/h, zda se dá jezdit někde vyšší rychlostí si nevybavuji.
Pan ministr se patrně domnívá, že Potěmkin bude jezdit z Hohenau do Vídně přes Mistelbach, kde jsou oblouky malých poloměrů …

Pakliže Potěmkin na rakouském území "chcípne", tak ho s cestujícími nikdo neodtáhne, protože z "cizího" zdroje jej lze napájet pouze napětím 3 kV =, což žádná rakouská elektrická nebo motorová lokomotiva neumí …
registrovaný uživatel Stanin  mail  
22.05.2006 (17:31)  
To Comar: Proč ne? Pendolina mají s diesely už zkušenosti :o)
registrovaný uživatel comar 
22.05.2006 (11:51)  
No do Vidne si pendolino bude muset jeste chvili pockat. Na oprave trati se sice uz intenzivne pracuje, ale bude to jeste chvili trvat. Vcera probehly v okoli Dürnkrutu prvni zatezkavaci zkousky. Do konce mesice ma byt zprovoznena jedna tratova kolej. Na te druhe mezitim zacne kompletni rekonstrukce.
Do te doby, nez budou opraveny obe tratove koleje, zabzar a menirna v Dürnkrutu, tak se bude jezdit jednokolejne a hlave jen DIESLEM. Takze nejake nasazeni pendolin do podzimu je naprosto nerealne... :-(
registrovaný uživatel M 
22.05.2006 (11:16)  
No ale pozor - on doufa, ze bude v parlamentu. Coz sice neni nebezpeci akutni, ale latentni bezesporu:-)
registrovaný uživatel Jugy  mail  
22.05.2006 (11:04)  
Je před volbami, takže zachovejme chladnou hlavu.
registrovaný uživatel Olda_K  mail  
22.05.2006 (8:48)  
Schopnost přežívání křesťanskýh demokratů je vysoká, ale p. Šimonovský asi už nebude počátkem července ministrem. Myslím, že tato zpráva je ze soudku "slibem neublížíš".
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko