..: Železniční spojení Praha - Klatovy bude mít další konkurenci :..

Autobus SA, foto: Student AgencyPraha — Rychlíky Českých drah na jedné z větví souboru linek R6 – Praha - Plzeň - Klatovy budou mít pravděpodobně další konkurenci ve formě autobusového spojení dopravce Student Agency. Na webu SA se v současnosti nachází výběrové řízení na pozice řidičů a stevardů právě pro linku z Klatov. Ty přitom figurovaly taktéž v anketách SA, kde mohli zákazníci mj. pro toto spojení hlasovat. V současné době dvaadvacetitisícové Klatovy s hlavním městem již spojují autobusy VKJ a ČSAD Plzeň s jízdní dobou od 2,5 do 3 hodin. Přímé vlaky, objednané Ministerstvem dopravy na základě dlouhodobé smlouvy, jezdí čtyřikrát denně s jízdní dobou 2 hodiny a 38 minut. V příštím roce chtějí České dráhy právě na tuto linku nasadit modernizované vozy první a druhé třídy řady ABpee, spolu s vozy druhé třídy Bdtee a Bbdgmee, namísto „koženkových“ vozů řady B a kombinovaných vozů AB.

Zdroj: Student Agency


Aleš Petrovský | 25.11.2013 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
04.12.2013 (9:44)  
Když koupím dům a pak zjistím, že jsem zbytečně přeplatil, tak ho přece kvůli tomu nenechám zchátrat a spadnout. Prostě už mi nezbyde než se se svou chybou nějak psychicky vyrovnat a nabytý majetek se snažit co nejlíp užívat.
Pendolina byla předražená, ale s tím už teď nic neuděláme. Nezbývá než se snažit co nejlíp je využít (že na Pha-Ova nejsou dobře využívána, s tím souhlasím). Z různých diskusí mám ale často pocit, že "Pendolina byla předražená, takže je musíme odstavit do kopřiv a místo nich koupit jiné, nepředražené vlaky, protože jedině tak to bude účetně v pořádku."

Trupák:
Podle mě otázka zní jinak, a to proč dotovat dopravu v relaci, kde se uživí linka komerční...
Ze stejného důvodu, z kterého dotujeme veřejnou školu i tam, kde se uživí soukromá. Dotovaná škola přináší možnost vzdělání i nemajetným. Dotovaná doprava přináší možnost cestování i:
- lidem cestujícím do míst, ve kterých soukromník nestaví
- lidem cestujícím v časech, kdy soukromník nejezdí
- lidem, kteří cestují ve špičce, kdy soukromník dokáže uspokojit jen část poptávky
- lidem cestujícím s jízdním kolem nebo se psem (i když to už nepovažuju za tak důležité, aby se to muselo dotovat)

EDIT:
Co je to vlastně "linka Praha - Ostrava"?
Jezdí na této lince i Ex Praha - Vsetín - Žilina? A rychlík Praha - Luhačovice? A EC Praha - Budapest? A Sp Praha - Pardubice? Co je považováno za konkurenci soukromníků a co už ne?
04.12.2013 (8:09)  
Trupák: Uzivi se tam co? Jeden autobus pro 60 kastanu za pul hodiny a kdo je navic ten ma smulu.
04.12.2013 (0:46)  
bartik09:
Podle mě otázka zní jinak, a to proč dotovat dopravu v relaci, kde se uživí linka komerční...
03.12.2013 (0:54)  
Josef Petrak: Ja netvrdim, ze Pendolina nejsou ve ztrate. Jen sem proste od CD slysel dycky nejaky zvejky o provoznim zisku, od Jancury a Pastikare pak vicemene cisla vycucana z prstu...

Tak za jedno to srovnani podle kilometru asi nebude uplne koser a za druhy jsem uznal, ze situace na lince Praha - Ostrava je do jiste miry podobna. O spravnejch vlacich sem nic nepsal. Zkratka co nechapu - proc na jedne lince v jednom case dotujeme jednoho dopravce a zaroven na ni pripoustime komercni provoz bez nejake zjevne vyhody. Konkretne napr. dotovana EC Praha - Brno vs prime busy.
02.12.2013 (21:44)  
bartik09: Tyhle čísla vylezly X-krát z ČD, tak v čem je problém jim uvěřit. Pendolino je prostě ztrátový projekt od začátku do konce. Ano, ČD za to úplně nemůžou a snaží se to minimalizovat, ale je to holý fakt, že z výdělku na ZDO dotují ztrátu na pendolinech. Tečka.

No a k tomu převracení, linka Ex1 (komerční) a Ex2 (dotovaná) má 255/301 z 356 km trasy společné. :) Tolik k převracení.
02.12.2013 (17:43)  
Trupak (a JP): Uplne jste prevratili to co jsem rekl na zacatku. Praha - Ostrava je snad dotovana linka jako Praha - Klatovy?
Ja proste povazuji stav, kdy nakou linku dotujeme a zaroven na ni povolime komercni provozme, za schizofreni. Nalezt vychodisko z takove situace tak aby maximum lidi bylo spokojenych neni jednoduche.

No a kdyz jsem se ptal na tech 250 milionu, tak me samozrejme zajimala konkretni fakta a ne jen tvrzeni, ze provozovat vlaky stoji penize.
01.12.2013 (23:34)  
Trupák: Ty taky vyzobávají rozinky. Podle téhle logiky je jediný správný vlak expres na Valašsko, nebo Slovácko. :)
30.11.2013 (1:39)  
Mimochodem, kde se vzalo tech 250 mil?
To se vzalo tak, že i když jsou Pendolína v tzv. provozním zisku, tak pořád ještě zbývá značná částka fixních nákladů, které je taky potřeba nějak zaplatit. V konečném důsledku z veřejných zdrojů - dotací nebo dosypů, neboť ČD žádnou ziskovou činnost nemají.
Apropo, kam to "strhávají" ty expresy, které jedou každé dvě hodiny z Prahy přímo do Ostravy?
29.11.2013 (23:31)  
Trupák: Pendolino (a RJ a LE) je vyzobavani rozinek jen do te miry, do ktere prebira cestujici dotovanym expresum, ktere to nekde pred Ostravou strihnou jinam.
Mimochodem, kde se vzalo tech 250 mil?
29.11.2013 (23:00)  
Pekelně drahá posvátná kráva...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko