..: Železniční spojení Praha - Klatovy bude mít další konkurenci :..

Autobus SA, foto: Student AgencyPraha — Rychlíky Českých drah na jedné z větví souboru linek R6 – Praha - Plzeň - Klatovy budou mít pravděpodobně další konkurenci ve formě autobusového spojení dopravce Student Agency. Na webu SA se v současnosti nachází výběrové řízení na pozice řidičů a stevardů právě pro linku z Klatov. Ty přitom figurovaly taktéž v anketách SA, kde mohli zákazníci mj. pro toto spojení hlasovat. V současné době dvaadvacetitisícové Klatovy s hlavním městem již spojují autobusy VKJ a ČSAD Plzeň s jízdní dobou od 2,5 do 3 hodin. Přímé vlaky, objednané Ministerstvem dopravy na základě dlouhodobé smlouvy, jezdí čtyřikrát denně s jízdní dobou 2 hodiny a 38 minut. V příštím roce chtějí České dráhy právě na tuto linku nasadit modernizované vozy první a druhé třídy řady ABpee, spolu s vozy druhé třídy Bdtee a Bbdgmee, namísto „koženkových“ vozů řady B a kombinovaných vozů AB.

Zdroj: Student Agency


Aleš Petrovský | 25.11.2013 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
28.11.2013 (0:55)  
suri: Je fajn ze si to uvedomujete (bez ironie). A ti zamestnanci, ktery ty mizerny vagony (nebo treba zvlneny dalnice) objednavaj se vzali kde?
registrovaný uživatel suri 
28.11.2013 (0:52)  
bartik09: zákazníkem jsem pořád já, protože stát mě prostřednictvím daní obírá o peníze a za ty peníze kupuje mizerný služby
28.11.2013 (0:37)  
suri: Zakaznikem zde neni cestujici (vy), ale Ministerstvo dopravy. Tam se mate ptat proc plati za takovy humusy.
registrovaný uživatel suri 
28.11.2013 (0:34)  
bartik09: no s radostí už si ten humus nekoupím, protože budu mít možnost koupit si SA a o tom to je - mít možnost volby
28.11.2013 (0:30)  
suri: co brání tomu dopravci,který je jako pro všechny a dotovaný, provozovat něco kulturnějšího než BDs450 nebo B249?
Tak ta otazka nestoji. Kdyz nekdo bude prodavat spinavou vodu z Vltavy za 1000 korun za litr a vy si ji koupite, tak kdo je idiot?
Ac se tomu rika dotace, tak je to jen platba za objednanou sluzbu. At uz od kraje nebo MD, at uz pro CD nebo pro kohokoliv jineho.
registrovaný uživatel suri 
28.11.2013 (0:20)  
bartik09: jako proč ne, ale co brání tomu dopravci,který je jako pro všechny a dotovaný, provozovat něco kulturnějšího než BDs450 nebo B249? Tady nikdo nemluví o páteční nebo nedělní špičce, ale o každodenním provozování výše zmíněných šrotů
28.11.2013 (0:11)  
Dale Cooper: Nechci se striktne stavet ani na jednu stranu sporu, ale zkusim nastinit svoji myslenku. Obecne preprava z A do B. V patek a v nedeli chce jet 100 cestujicich, ostatni dny 50. Udrzovat vozidla pro vsech 100 cestujicich neni efektivni a proto stat jednoho dopravce zacne dotovat, aby se v tech spickach svezli vsichni. Spickove spoje pak dotuji ty sedlove. Do toho prijde dalsi dopravce, ktery provozuje vozidla pouze pro 50 cestujicich a vsichni cestujici prejdou k nemu. Tedy ne vsichni, ale jen ti, co se vejdou. A ti ostatni si muzou trhnout nohou.
Tady je proste potreba videt rozdil mezi podnikanim pro prachy a zajistovanim zakladni dopravni obsluznosti, pricemz pokud dochazi k soubehu, tak jedno na druhem parazituje. V tomto kontextu se pak imho da mluvit o vyzobavani rozinek.
27.11.2013 (23:26)  
Je zřejmé, že se se zdejšími soudruhy neshodneme. Navíc se brousí do politiky a to mnohdy končí vzájemným posláním se do (_!_).
Přijde mi ale na hlavu postavené, když stát sype prachy dopravci, který má standardy komfortu hodně nízko a má "své jisté" ať provozuje téměř cokoli. Proč KÚ nepošle na nábřeží dopis, v němž by bylo něco jako "milé dráhy, na trati z x do y nasaď takové a makové vozy (třeba se šestimístnými oddíly, klíma a kýho výra co ještě) nebo si s dotacemi trhněte nohou". Ale provozovat čtyřicet let staré dobytčáky a ještě napřahovat pazouru na erár? To ať jsou fakt do ... pryč.
Na druhé straně stojí firma, která nasadí autobusy (jakéť to zlo!!) které nabídnou o poznání vyšší komfort a nenatahují pazouru "státe plať". A stát je třeba zakáže.
Kde je pak nějaká svoboda podnikání?
Kdybych se rozhodl, že si koupím ŠL11 a budu jezdit z Bílé Hory do Hostivice co deset minut za bůra, tak je do toho státu IMHO úplně kulový.
registrovaný uživatel suri 
27.11.2013 (23:08)  
turista: a ono v tom Německu jsou nastaveny standardy kvality u dotované dopravy tak, že se to vše odehrává v té nejhnusnější bezúklidové a bezúdržbové kožence?
27.11.2013 (21:40)  
Váš výklad je pěkně přitažený za vlasy. Proč tedy stát bude dotovat něco, co jezdí prázdné? Protože prostě proto?

To není "můj výklad", ale realita v civilizovaných zemích. Dopravní obslužnost se dotuje proto, že zajišťuje spojení i v časy, kdy se to komerčně nevyplatí vůbec a ve špičkách zajišťuje spojení kapacitní, tedy všichni se vejdou.

Tento luxus neco stojí a lukrativní část poptávky to pomáhá financovat, samozřejmě jen pokud se ji v systému povede udržet.

Pokud ale někdo jiný vypraví v atraktivní čas spoj s omezenou kapacitou, tak ho sice vyprodá na 100%, vydělá na tom, i na to kafe zdarma mu zbude, ale finančně poškodí systémovou dopravu.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko