Praha — Rychlíky Českých drah na jedné z větví souboru linek R6 – Praha - Plzeň - Klatovy budou mít pravděpodobně další konkurenci ve formě autobusového spojení dopravce Student Agency. Na webu SA se v současnosti nachází výběrové řízení na pozice řidičů a stevardů právě pro linku z Klatov. Ty přitom figurovaly taktéž v anketách SA, kde mohli zákazníci mj. pro toto spojení hlasovat. V současné době dvaadvacetitisícové Klatovy s hlavním městem již spojují autobusy VKJ a ČSAD Plzeň s jízdní dobou od 2,5 do 3 hodin. Přímé vlaky, objednané Ministerstvem dopravy na základě dlouhodobé smlouvy, jezdí čtyřikrát denně s jízdní dobou 2 hodiny a 38 minut. V příštím roce chtějí České dráhy právě na tuto linku nasadit modernizované vozy první a druhé třídy řady ABpee, spolu s vozy druhé třídy Bdtee a Bbdgmee, namísto „koženkových“ vozů řady B a kombinovaných vozů AB.
Zdroj: Student Agency
Pendolina byla předražená, ale s tím už teď nic neuděláme. Nezbývá než se snažit co nejlíp je využít (že na Pha-Ova nejsou dobře využívána, s tím souhlasím). Z různých diskusí mám ale často pocit, že "Pendolina byla předražená, takže je musíme odstavit do kopřiv a místo nich koupit jiné, nepředražené vlaky, protože jedině tak to bude účetně v pořádku."
Trupák:
Podle mě otázka zní jinak, a to proč dotovat dopravu v relaci, kde se uživí linka komerční...
Ze stejného důvodu, z kterého dotujeme veřejnou školu i tam, kde se uživí soukromá. Dotovaná škola přináší možnost vzdělání i nemajetným. Dotovaná doprava přináší možnost cestování i:
- lidem cestujícím do míst, ve kterých soukromník nestaví
- lidem cestujícím v časech, kdy soukromník nejezdí
- lidem, kteří cestují ve špičce, kdy soukromník dokáže uspokojit jen část poptávky
- lidem cestujícím s jízdním kolem nebo se psem (i když to už nepovažuju za tak důležité, aby se to muselo dotovat)
EDIT:
Co je to vlastně "linka Praha - Ostrava"?
Jezdí na této lince i Ex Praha - Vsetín - Žilina? A rychlík Praha - Luhačovice? A EC Praha - Budapest? A Sp Praha - Pardubice? Co je považováno za konkurenci soukromníků a co už ne?
Podle mě otázka zní jinak, a to proč dotovat dopravu v relaci, kde se uživí linka komerční...
Tak za jedno to srovnani podle kilometru asi nebude uplne koser a za druhy jsem uznal, ze situace na lince Praha - Ostrava je do jiste miry podobna. O spravnejch vlacich sem nic nepsal. Zkratka co nechapu - proc na jedne lince v jednom case dotujeme jednoho dopravce a zaroven na ni pripoustime komercni provoz bez nejake zjevne vyhody. Konkretne napr. dotovana EC Praha - Brno vs prime busy.
No a k tomu převracení, linka Ex1 (komerční) a Ex2 (dotovaná) má 255/301 z 356 km trasy společné. :) Tolik k převracení.
Ja proste povazuji stav, kdy nakou linku dotujeme a zaroven na ni povolime komercni provozme, za schizofreni. Nalezt vychodisko z takove situace tak aby maximum lidi bylo spokojenych neni jednoduche.
No a kdyz jsem se ptal na tech 250 milionu, tak me samozrejme zajimala konkretni fakta a ne jen tvrzeni, ze provozovat vlaky stoji penize.
To se vzalo tak, že i když jsou Pendolína v tzv. provozním zisku, tak pořád ještě zbývá značná částka fixních nákladů, které je taky potřeba nějak zaplatit. V konečném důsledku z veřejných zdrojů - dotací nebo dosypů, neboť ČD žádnou ziskovou činnost nemají.
Apropo, kam to "strhávají" ty expresy, které jedou každé dvě hodiny z Prahy přímo do Ostravy?
Mimochodem, kde se vzalo tech 250 mil?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.