Praha — Rychlíky Českých drah na jedné z větví souboru linek R6 – Praha - Plzeň - Klatovy budou mít pravděpodobně další konkurenci ve formě autobusového spojení dopravce Student Agency. Na webu SA se v současnosti nachází výběrové řízení na pozice řidičů a stevardů právě pro linku z Klatov. Ty přitom figurovaly taktéž v anketách SA, kde mohli zákazníci mj. pro toto spojení hlasovat. V současné době dvaadvacetitisícové Klatovy s hlavním městem již spojují autobusy VKJ a ČSAD Plzeň s jízdní dobou od 2,5 do 3 hodin. Přímé vlaky, objednané Ministerstvem dopravy na základě dlouhodobé smlouvy, jezdí čtyřikrát denně s jízdní dobou 2 hodiny a 38 minut. V příštím roce chtějí České dráhy právě na tuto linku nasadit modernizované vozy první a druhé třídy řady ABpee, spolu s vozy druhé třídy Bdtee a Bbdgmee, namísto „koženkových“ vozů řady B a kombinovaných vozů AB.
Zdroj: Student Agency
Například mluví se tam o Karosách, víte že ČSAD Liberec bylo již kdysi dávno jedním z velmi malého mála (občas ještě Tourbus) dopravců, který na vnitrostátní linku nasazoval dvoupatrový Neoplan??
http://blog.galerie-autobusu.cz/media/micro/SA_vs_DPML.pdf
Co se týká vyzobávačů, musíme se s takovým systémem smířit, legálně je tu. Tedy tam kde je lukrativní poptávka nemusí (nebo dokonce nebude smět) dotovaná doprva vůbec existovat. Důvod je jednoduchý - nedovolená podpora komerčního podnikání z dotovaného a tedy nerovné podmínky na trhu. Tím ale padá i opačný tok peněz, nemohu tedy z rozinek záplatovat nedostatečně dotovanou objednanou dopravu. Účetně to bude muset být důsledně oddělené. K tomuto systému se v nejbližší době dopracujeme. Ale nečekejme na komerčních linkách žádné supervlaky, cestující si luxus nemají šanci zaplatit. Reálně už to vidíme na žlutých i černých expresech.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.