..: Železniční spojení Praha - Klatovy bude mít další konkurenci :..

Autobus SA, foto: Student AgencyPraha — Rychlíky Českých drah na jedné z větví souboru linek R6 – Praha - Plzeň - Klatovy budou mít pravděpodobně další konkurenci ve formě autobusového spojení dopravce Student Agency. Na webu SA se v současnosti nachází výběrové řízení na pozice řidičů a stevardů právě pro linku z Klatov. Ty přitom figurovaly taktéž v anketách SA, kde mohli zákazníci mj. pro toto spojení hlasovat. V současné době dvaadvacetitisícové Klatovy s hlavním městem již spojují autobusy VKJ a ČSAD Plzeň s jízdní dobou od 2,5 do 3 hodin. Přímé vlaky, objednané Ministerstvem dopravy na základě dlouhodobé smlouvy, jezdí čtyřikrát denně s jízdní dobou 2 hodiny a 38 minut. V příštím roce chtějí České dráhy právě na tuto linku nasadit modernizované vozy první a druhé třídy řady ABpee, spolu s vozy druhé třídy Bdtee a Bbdgmee, namísto „koženkových“ vozů řady B a kombinovaných vozů AB.

Zdroj: Student Agency


Aleš Petrovský | 25.11.2013 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
26.11.2013 (21:50)  
@ M 474 003

Rpet-co máš proti Karose LC 734? Byl to skvělý stroj, ještě lepší byl ŠL 11.

ale nic, uznavam ze C734 v turbu byl dobrej strojek a dokonce to na rozdil od S11 i topilo. ale tady jsem to pouzil jako obraznou indicii ;)
registrovaný uživatel Kakov 
26.11.2013 (21:04)  
jsem zvědavý, jak jančura tuhle linku nakonec pořeší, bude to trochu jiná káva, než je zvyklí,
z minulosti (do roku 2004-jasně ezi tím se mohlo mnoho věcí změnit) vím, že moc lidí přímou trasu Praha-Klatovy nejezdilo, z toho usuzuji na malou pravděpodobnost zavedení busů jen se zastávkami Klatovy-(Přeštice)-Praha, a úsek Klatovy-Plzeň je těžká regionálka, v současnosti je největší část poptávky denní dojíždění z Přešticka do Plzně
to se do konceptu žlutobusů moc nehodí....
registrovaný uživatel Kakov 
26.11.2013 (20:22)  
Aleš Petrovský:

díky za radu, ale já už svůj recept pro příště mám a držím se jej, "s Vámi už nikdy"...
registrovaný uživatel DJ 
26.11.2013 (19:41)  
V Jihlavě se taky dřív přepřahalo třeba i 15 minut a jak to šlo na současných 6. Všechno jde, když se chce a je potřeba.
Musí to jít. Jinak by se nestíhala kombinace křižování "Horní Cerekev + Bransouze".
V Plzni hl. n. to je (máme-li trvat na uzlu v X:00 h a všestranných přípojích) trochu jinak - tam ty pobyty vycházejí o dost delší právě kvůli zajištění přípojů.
26.11.2013 (17:07)  
docela jsem se pobavil když jsem to tu přečetl.
Jezdím vlakem mezi klatovama a prahou cca od roku 2002 několikrát do měsíce. Pamatuji když začínaly přímé vlaky, když se měnily jejich počty, posouvaly polohy i měnily vozy. A musím říct, že spojení z Prahy na Klatovsko nikdy nebylo tak skvělé jako dnes. Trochu se bojím, že už ani lepší nebude.
Celá léta jezdím vozem AB, v posledních několika letech (od doby stálého nasazení "humanizované" verze) jsem jiný ani nezkoušel. Jezdím v obou polovinách tohoto vozu (podle nálady, spolucestujících, nebo obsazenosti) a považuji toto řešení spojení za téměř dokonalé. Ano bylo by vhodné kdyby humanizované verze vozů s roztečí sedaček obvyklých u AB byly nasazeny na každém vlaku na všech vozech, pak by nechybělo nic, snad jen ten zbytečný přepřah, který ovšem cestujícího nezajímá a ten pobyt je v plzni nutný (což už tu bylo rozebráno).
Pevně doufám, že reko AB z PESY půjdou (jako je tomu u nových vozů obvyklé) zase někam na moravu a nebudu muset snášet nepříjemný osvětlení, zimu, smrdící klimatizaci a velkoprostor i na vlacích do klatov. Denně mi to bohatě stačí ve spojích mířících na moravu.
Tak to je pohled pravidelného dojíždějícího.
Autobusy jsem zavrhl hned zpočátku, ta VKJ (nebo jak se to průběžně přejmenovávalo) hrůza se fakt nedá. Kromtoho jezdím většinou do prahy ne na její periferii, kde končí většina autobusů. Nějak si nedovedu představit, že by vlaky končily třeba v Radotíně a nejezdily do města...
registrovaný uživatel Neonym  mail  
26.11.2013 (17:07)  
Joska Holibajda: Pokud toto vztáhnu na rychlíky Praha-Klatovy(-Ruda), tak když ty špatné vozy jsou B, tak dobré(obstojné) jsou tedy BDs, nebo AB? :)

Josef Petrák: Přesně tak. Až bude řazeno Bbdgmee(dopr. já si to nezapamatuju a budu to pořád někde hledat a kopírovat), tak auto rád zase odstavím. Ovšem jen pokud půjdou koupit místenky do toho jediného nespeciálního kupé(a nebude to kupé pro ženy), protože riskovat Bčko nechci. Už mě fakt ty vagony nebaví. Jinak dokud nepřijde náhrada za ABčko, tak je mi líto všech, co si za tu první třídu připlácí, když za nimi pojede luxus a oni budou ve šrotu.
26.11.2013 (17:00)  
Mám tomu rozumět tak, že prvních 20 minut je cestující povinen sledovat reklamy, i se řvoucím zvukem???

Josef Petrák-nebyl by tam ještě odkaz na velmi kvalitní elektrikářské štípací kleště???

Rpet-co máš proti Karose LC 734? Byl to skvělý stroj, ještě lepší byl ŠL 11.

Pokud by někdo sehnal flotilu busů Š 706 RTO byl by na ty jízdy ještě pořadník.

A nesahejte mi na červenokoženkové B, byl jsem u jejich uvádění do provozu, údržbářsky přívětivější vozy neznám.
26.11.2013 (16:58)  
Joska Holibajda: Hlavně existuje část lidí, která při představě, že by na takový vagon mohli narazit, raději rovnou volí jiný dopravní prostředek. :)
registrovaný uživatel Keprt 
26.11.2013 (16:54)  
takto postupují i nezaujatí cestující

No jistě. Ovšem obyčejní cestující nenavštěvují před cestou "řazení", aby si vybrali vůz. Stojí na peroně a co přijede zrovna k nim, tam si vlezou a hledají volné kupé/místo svém okolí. Takže takto se chovají v jakémkoliv voze, z toho nelze nic o oblíbenosti potahu sedadel usuzovat.
26.11.2013 (16:45)  
Dovolím si úvahu o těch hnusných koženkách:

Mnoho vlaků v ČR je sestaveno ze směsi dobrých (nebo aspoň obstojných) vozů a vozů špatných (např. "béčka"). Podle toho co zde čtu, jsou ta béčka natolik hnusná, že si do nich první cestující sedne až ve chvíli, kdy jsou obsazena všechna sedadla v těch lepších vozech. Z vlastní zkušenosti ale vím, že tomu tak není. Do toho hnusného vozu si cestující sedají nejpozději ve chvíli, kdy je v dobrých vozech alespoň částečně obsazeno každé kupé nebo čtyřka. Tedy už při obsazenosti od 17%. A nejedná se jen o šotouše, takto postupují i nezaujatí cestující. Lepší mít hnusné kupé sám pro sebe, než sdílet pěkné kupé s někým dalším. Jsou tedy ta béčka opravdu tak nesnesitelná?
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko