..: Bárta podporuje nákladní železniční dopravu – Cargo tratě opouští :..

ČD Cargo 753.754, Neratovice, foto: Honzinus Praha/Malá Morávka — V úterních večerních hodinách 4. ledna 2010 uvedl Dopravní web, že nákladní dopravce ČD Cargo vyhlásil tzv. zákaz nakládky (ZAN) na tratích, kterým v současnosti hrozí zrušení a následná fyzická likvidace na základě běžících nebo pozastavených správních řízení ministerstva dopravy. „Je to tak, nepoptali jsme tam nákladní dopravu. Ale kdyby tam byl nějaký obchodní případ, pro který se vyplatí dojet, můžeme tam pořád podle potřeby zajet,“ potvrdil nepřímo existenci takového nařízení tiskový mluvčí ČD Cargo Roman Jandík ve čtvrtek 6. ledna pro ČTK. Agentura dále cituje anonymní zdroje, které z celé situace viní Správu železniční dopravní cesty a její snahy tyto tratě zrušit. Takové rozhodnutí je zajímavé v kontrastu se snahou ministra dopravy Víta Bárty podpořit nákladní železniční dopravu. Právě kvůli této iniciativě byly v listopadu 2010 sníženy poplatky SŽDC za dopravní cestu pro některé druhy nákladních vlaků.

ost4, foto: MG Lze předpokládat, že na tzv. sporných tratích vlak ČD Cargo již nepotkáme. Obsluhu převezmou buď konkurenční firmy, nebo silniční dopravci. Pro samotné tratě to znamená jen další zhoršení ekonomiky jejich provozu. Cargo tvrdí, že ruší již nevyužívané dopravní trasy; přesto ČTK citovala současného zákazníka, kterému ČD-C minimálně jednou měsíčně dopravuje vozovou zásilku do stanice Libouchec. Pokud by nemohl materiál přepravit vlakem, má rezervní řešení: dovést materiál několika kamiony. Celkem bylo do zákazu nakládky zahrnuto na 17 železničních stanic, mezi které patří například Jílové u Děčína, Libouchec a Malé Chvojno, ležící na trati 132 – takzvané Kozí dráze z Děčína do Oldřichova u Duchcova, kde se ještě loňské jaro proháněla pronajatá desira společnosti RegioJet v rámci akce Žluté jaro na železnici. Provoz části spojů byl navíc realizován na objednávku místních obcí. Dalšími stanicemi, figurujícími na seznamu, jsou Rohozec a nedaleký Vilémov u Kadaně, ležící na trati 164, kde každoročně probíhá nakládka a vykládka vojenských transportů, mířících na cvičení do Doupovských hor.

První trať byla zrušena

Fyzické rušení regionálních tratí má první výsledek – svůj osud má zpečetěn trať 312 Bruntál – Malá Morávka, na kterou jste mohli zavítat i v rámci zvláštních jízd, pořádaných naším magazínem. Dne 7. ledna 2011 Ministerstvo dopravy ČR ukončilo správní řízení č.j. 54/2010-130-SPR/13 a zrušilo tuto trať na základě žádosti SŽDC. Proti byly okolní obce, které zde objednávají občasnou výletní dopravu. Ta však nebyla shledána dostatečným důvodem pro zachování kolejí. Po změně územních plánů na pozemky pod tratí může SŽDC přikročit i k její fyzické likvidaci. Podle Sdružení železničních společností představují náklady na snesení 1 km trati asi 6 milionů korun, což při délce 17 km dohromady činí přibližně 105 milionů. Navzdory slibům ministra ani tato trať nebyla před zrušením vůbec nabídnuta k odprodeji nebo převzetí jiným subjektům za účelem jejího zachování.

Zdroj: ČTK/Finanční noviny, Z1 TV, Ministerstvo dopravy ČR, Sdružení železničních společností


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 10.1.2011 (10:00)
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
10.01.2011 (21:16)  
OT: To nejsou Neratovice, ale Chlumín a není to první případ kdy u této fotky bylo chybně označeno místo. ;-)
registrovaný uživatel rpet  mail  
10.01.2011 (21:05)  
@ zirecek:
Myslím si, že byste hovořili trochu jinak, kdyby jste blíže znali problematiku zařizování/objednávky nákladních vozů pro převoz nákladu pro menší firmy.

asi te hluboce ranim, ale doprava a logistika je muj denni chleba. a v GB mam konecne klid na "normalni" praci, coz na cenove zdeformovanem trhu s nakladni dopravou v CR dost dobre nejde (jinak receno, nemam chut posilat lidi na praci za 12Kc/km).
registrovaný uživatel rpet  mail  
10.01.2011 (21:03)  
@ mikael.5:
Železnici mám rád, ale mám dojem, že většina místního osazenstva by měla nejraději trať až před dům,aby mohli vlakem do sámošky. Vlak je fajn, ale jen jako kostra systému dopravy a ne aby 810ky vozily 3 důchodce mezi Mlékojedy a Kozolupy. Nebo Libouchcem a Malým Chvojnem:-)

v tom pripade jsi muj clovek a ja jdu sundat ze zdi plakat "koleje do kazde vesnice a nikdy jinak!" -:)
10.01.2011 (20:41)  
zirecek: tak v tom s tebou nepolemizuju.
10.01.2011 (20:35)  
mikael.5; rpet: Myslím si, že byste hovořili trochu jinak, kdyby jste blíže znali problematiku zařizování/objednávky nákladních vozů pro převoz nákladu pro menší firmy. Doba ne tak dávná se dala nazvat příznivým systémem oproti dnešnímu systému práce ČDC s menšími zákazníky. Jako výsledek lze shlédnout vývoj četností a vytížení Mn vlaků na většině tratí. Toto osobně považuju za výrazně větší problém dnešní železnice v ČR, než-li ironicky řečeno "ucvaknutí" malého počtu téměř neužívaných lokálek.
10.01.2011 (20:32)  
Reactor: ač mi byly VV od počátku silně nesympatické, tak musím uznat, že Bárta je za dlouhou dobu nejrozumnější ministr dopravy. To že vede ministerstvo manažer a ne politik je neskutečně osvěžující změna. A nemám zrovna pocit,že by železnici spáchal nějakou křivdu, v čem ji vidíš ty?
10.01.2011 (20:29)  
Sice vojenský konvoj tam projede párkrát do roka, ale je to obrovská akce, která dělala Cargu velkou reklamu. Samo Cargo se vždycky ve svých časopisech přepravami podobného typu chlubilo. No, není co dodat. Cokoliv-Kamkoliv :D
10.01.2011 (20:26)  
rpet: díky, mě se tvé názory většinou moc líbí:-) Železnici mám rád, ale mám dojem, že většina místního osazenstva by měla nejraději trať až před dům,aby mohli vlakem do sámošky. Vlak je fajn, ale jen jako kostra systému dopravy a ne aby 810ky vozily 3 důchodce mezi Mlékojedy a Kozolupy. Nebo Libouchcem a Malým Chvojnem:-)
registrovaný uživatel rpet  mail  
10.01.2011 (20:14)  
panove, dnes jsem skutecne stastny!

do ted jsem si myslel, ze nejradikalnejsi nazory na stav zeleznicni dopravy a jejiho systemu v CR mam ja. ovsem mikael.5 mne predci (hodne stesti, michale. nebudes to mit tady jednoduchy...)

konecne mi ubude minusovych znamenek!
10.01.2011 (19:46)  
Jeden příklad za všechny: koho zajímá že uhelné sklady v Jemnici mají ložené vozy na cestě, ať si s tím dělají co chtějí a vyloží kde chtějí, do Jemnice už to nepřivezeme.

A je to dlouholetá praxe, před lety tento stejný postup proběhl např. v Černovicích u Tábora ...
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko