..: Bárta podporuje nákladní železniční dopravu – Cargo tratě opouští :..

ČD Cargo 753.754, Neratovice, foto: Honzinus Praha/Malá Morávka — V úterních večerních hodinách 4. ledna 2010 uvedl Dopravní web, že nákladní dopravce ČD Cargo vyhlásil tzv. zákaz nakládky (ZAN) na tratích, kterým v současnosti hrozí zrušení a následná fyzická likvidace na základě běžících nebo pozastavených správních řízení ministerstva dopravy. „Je to tak, nepoptali jsme tam nákladní dopravu. Ale kdyby tam byl nějaký obchodní případ, pro který se vyplatí dojet, můžeme tam pořád podle potřeby zajet,“ potvrdil nepřímo existenci takového nařízení tiskový mluvčí ČD Cargo Roman Jandík ve čtvrtek 6. ledna pro ČTK. Agentura dále cituje anonymní zdroje, které z celé situace viní Správu železniční dopravní cesty a její snahy tyto tratě zrušit. Takové rozhodnutí je zajímavé v kontrastu se snahou ministra dopravy Víta Bárty podpořit nákladní železniční dopravu. Právě kvůli této iniciativě byly v listopadu 2010 sníženy poplatky SŽDC za dopravní cestu pro některé druhy nákladních vlaků.

ost4, foto: MG Lze předpokládat, že na tzv. sporných tratích vlak ČD Cargo již nepotkáme. Obsluhu převezmou buď konkurenční firmy, nebo silniční dopravci. Pro samotné tratě to znamená jen další zhoršení ekonomiky jejich provozu. Cargo tvrdí, že ruší již nevyužívané dopravní trasy; přesto ČTK citovala současného zákazníka, kterému ČD-C minimálně jednou měsíčně dopravuje vozovou zásilku do stanice Libouchec. Pokud by nemohl materiál přepravit vlakem, má rezervní řešení: dovést materiál několika kamiony. Celkem bylo do zákazu nakládky zahrnuto na 17 železničních stanic, mezi které patří například Jílové u Děčína, Libouchec a Malé Chvojno, ležící na trati 132 – takzvané Kozí dráze z Děčína do Oldřichova u Duchcova, kde se ještě loňské jaro proháněla pronajatá desira společnosti RegioJet v rámci akce Žluté jaro na železnici. Provoz části spojů byl navíc realizován na objednávku místních obcí. Dalšími stanicemi, figurujícími na seznamu, jsou Rohozec a nedaleký Vilémov u Kadaně, ležící na trati 164, kde každoročně probíhá nakládka a vykládka vojenských transportů, mířících na cvičení do Doupovských hor.

První trať byla zrušena

Fyzické rušení regionálních tratí má první výsledek – svůj osud má zpečetěn trať 312 Bruntál – Malá Morávka, na kterou jste mohli zavítat i v rámci zvláštních jízd, pořádaných naším magazínem. Dne 7. ledna 2011 Ministerstvo dopravy ČR ukončilo správní řízení č.j. 54/2010-130-SPR/13 a zrušilo tuto trať na základě žádosti SŽDC. Proti byly okolní obce, které zde objednávají občasnou výletní dopravu. Ta však nebyla shledána dostatečným důvodem pro zachování kolejí. Po změně územních plánů na pozemky pod tratí může SŽDC přikročit i k její fyzické likvidaci. Podle Sdružení železničních společností představují náklady na snesení 1 km trati asi 6 milionů korun, což při délce 17 km dohromady činí přibližně 105 milionů. Navzdory slibům ministra ani tato trať nebyla před zrušením vůbec nabídnuta k odprodeji nebo převzetí jiným subjektům za účelem jejího zachování.

Zdroj: ČTK/Finanční noviny, Z1 TV, Ministerstvo dopravy ČR, Sdružení železničních společností


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 10.1.2011 (10:00)
Související zprávyopen/close

  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
10.01.2011 (11:44)  
Jedno nechápu. Chtějí teda šetřit, nebo ještě víc utrácet? To vážně budou trhat koleje? Klidně by je tam mohli nechat, ne? Ať si to koupí někdo, kdo by tam chtěl zbudovat cyklostezku či něco podobného. Zbytečně vyhozené prachy si myslím.

Samozřejmě smutná věc obecně, že jo...
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko