..: ČD: Výběrové řízení na 8 dvoupatrových elektrických jednotek :..

471057, Most, 28.11.2009, foto: Vladimír Praha — České dráhy vyhlásily další z v březnu ohlášených výběrových řízení na letošní rok. V nejnovější soutěži se tak na řadu dostala poptávka po 8 dvoupodlažních elektrických jednotkách pro příměstskou dopravu. České dráhy mají v současnosti již 60 ze 75 objednaných souprav obdobné koncepce v podobě řady 471. Celkově by tedy po ukončení dodávek z nejnovějšího tendru měly disponovat 83 moderními klimatizovanými patrovými jednotkami. Odhadovaná cena této osmikusové série je 1,64 miliardy Kč bez DPH, tedy 205 milionů korun za jednu soupravu. Část těchto peněz by měla být čerpána ze strukturálních fondů Evropské unie.

Nabídky pro tento tendr budou České dráhy přijímat do 23. srpna letošního roku a případný vítěz bude muset dodat soupravy do 27 měsíců ode dne zadání zakázky. Všech 8 souprav by se tedy mělo zřejmě objevit na českých kolejích do konce roku 2012. Státní dopravce hodlá nákup jednotek financovat zčásti z evropských fondů, díky čemuž budou vázány na konkrétní místa určení. Čtyři soupravy by se měly objevit ve Středočeském kraji na trati z Prahy do Benešova, zbylé čtyři pak v kraji Moravskoslezském mezi Ostravou a Mosty u Jablunkova.

Kvůli požadavku na provozní a servisní kompatibilitu lze již teď s velkou dávkou jistoty předpokládat, že dodavatelem čtvrté série patrových jednotek pro ČD se opět stane ostravská Škoda Vagonka s řadou 471. Tento typ vozidla, provozovaný pod komerční značkou CityElefant, upřednostnily České dráhy i při nedávné zakázce z prosince 2009, která byla ostravskému výrobci zadána bez výběrového řízení za cenu 3,3 miliardy korun, tedy přibližně 220 milionů za kus.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 6.7.2010 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
06.07.2010 (19:46)  
...ale jakmile sem přijel Jančura s tím, že ukázal něco nového sice motor, ale to nevadí, tak hone rychle si chtěly půjčit 671 ZSSK. To mi připadá jako takové plivnutí do tváře. Všude ČD ukazovaly, co časem bude jezdit a tady by ukazovaly, co bude jezidt na Slovensku a ne u nás.

Všude sice ČD ukazovaly co mají nebo co budou mít, ale na místě kde to ukazovaly to jezdit nebude. Na Olomoucku jezdily 471 a RS1, ale nevěřím tomu, že tyto vozidla tu budou někdy v budoucnosti - natož blízké - jezdit. Tudíž celá pojízdná výstavka na Olomoucku byla koncipována ve stylu: Podívejte se co máme, ale vy tím jezdit nebudete!
registrovaný uživatel Rokytka  mail  
06.07.2010 (19:35)  
Někde jsem tu zahlédl něco o ř. 671 a k tomu mohu jen dodat že na můj dotaz generalnímu řediteli zda ČD budou nakupovat dvousystémové elefanty mi bylo odpovězeno, že na několik málo kusů které by vyžadovali se to nevyplatí a v blízké době je to nereálné.
06.07.2010 (18:37)  
860 003: to veľmi závisí od toho, čo sa bude dať robiť s 971.005, takže by som nepredbiehal. Už sa dali dokopy všelijaké vraky...

Inak čisto pre informáciu: ako píše happy, kraje sú na tom dosť odlišne v dvoch rozmeroch:
1. dlhodobé zmluvy s ČD vychádzajú z jednej šablony, ktorú na jednaní AKČR v novembri 2011 predložil kolegom hejtman Hašek z JMK. Do nej si každý kraj mohol napísať, čo od dopravcu za ten čas požaduje. Niektoré kraje - ako Plzeňsko a Ústecko - z toho ešte relatívne vymlátili slušný záväzok na obnovu vozového parku; iné - ako Olomoucko, Liberecko, ale v podstate aj južná Morava - to v podstate nechali v pôvodnom znení, a podľa toho môžu očakávať výsledok.

2. regionálne operačné programy: jednak sú mnohé z nich zdieľané dvoma krajmi, takže sa regióny musia dohodnúť; jednak je otázka, ako je nastavená a riadená prioritná os doprava, z ktorej sa na vozidlá dajú čerpať prostriedky. Práve Brno veľmi zaujímavým ťahom strelilo všetky tieto financie do nákupu 13T pre DPMB, a tak na železnicu nezostala ani koruna. Zmeniť sa to môže až v ďalšom rozpočtovom období od roku 2014.

Situácia v Brně na nasledujúce roky je taká, že jediné moderné vozidlá sú 854+954 - v elektrickej trakcii prakticky nič, štandardom zostane Bdmtee a 560. Duo Hašek - Martínek sa to snaží trochu kamuflovať používaním EC ako lokálnych spojov ČT-Brno, ale to je pochopiteľne prístup od začiatku chorý.
06.07.2010 (18:30)  
VŘ se dělalo jen kvůli tomu, aby dostali ROP, je velmi pravděpodbné, že to dostane opět Škoda, kdyby ROP nebyl, rovnou by se to přidělilo Škodovce.
registrovaný uživatel pacey  mail  
06.07.2010 (18:04)  
Railpic: Efekt by to mělo možná jen dočasnej, pravda.

A kam se tady poděly ty zelený vagony? Jezdí jich tu čím dál míň. Montuje se do nich nový uspořádání sedadel? :)
registrovaný uživatel SYN 
06.07.2010 (18:03)  
Railpic: Bude to mozna znit cynicky ale pak je logicke umoznit CD aby se plne soustredilo na kompletni obmenu ramen ktera maji rozdelana a mezitim vyuzit nabidky dalsi spolecnosti ktera je mezitim ochotna zacit rameny novymi. Pouha logika, nic jineho.
06.07.2010 (17:50)  
Těch jednotek bude 82 + 1 náhradní 071 a 1 náhradní 471 pokud si toho ještě nikdo nevšiml.
06.07.2010 (17:36)  
Myslím, že tyto jednotky by nemusely být špatné: http://spz.logout.cz/novinky/novinky1.php?rok=2010&mesic=1

Pak jsou tu ještě talenty.
06.07.2010 (17:34)  
pacey: možná to bude znít cynicky, ale z marketingového hlediska jedna nebo dvě soupravy nemají žádný velký smysl. Stávající zákazníci ČD asi mají nějaký závažný důvod, že ty staré vraky překousnou a žádné nové cestující to nepřivede. Já jsem zastáncem důsledné kompletní obměny po jednotlivých přepravních ramenech, jako se to víceméně aplikuje právě s 471 kolem Prahy.
06.07.2010 (17:28)  
pacey: Co nasadit? Jedině řadu 671, která u nás na 90% nebude.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko