..: ČD: Výběrové řízení na 8 dvoupatrových elektrických jednotek :..

471057, Most, 28.11.2009, foto: Vladimír Praha — České dráhy vyhlásily další z v březnu ohlášených výběrových řízení na letošní rok. V nejnovější soutěži se tak na řadu dostala poptávka po 8 dvoupodlažních elektrických jednotkách pro příměstskou dopravu. České dráhy mají v současnosti již 60 ze 75 objednaných souprav obdobné koncepce v podobě řady 471. Celkově by tedy po ukončení dodávek z nejnovějšího tendru měly disponovat 83 moderními klimatizovanými patrovými jednotkami. Odhadovaná cena této osmikusové série je 1,64 miliardy Kč bez DPH, tedy 205 milionů korun za jednu soupravu. Část těchto peněz by měla být čerpána ze strukturálních fondů Evropské unie.

Nabídky pro tento tendr budou České dráhy přijímat do 23. srpna letošního roku a případný vítěz bude muset dodat soupravy do 27 měsíců ode dne zadání zakázky. Všech 8 souprav by se tedy mělo zřejmě objevit na českých kolejích do konce roku 2012. Státní dopravce hodlá nákup jednotek financovat zčásti z evropských fondů, díky čemuž budou vázány na konkrétní místa určení. Čtyři soupravy by se měly objevit ve Středočeském kraji na trati z Prahy do Benešova, zbylé čtyři pak v kraji Moravskoslezském mezi Ostravou a Mosty u Jablunkova.

Kvůli požadavku na provozní a servisní kompatibilitu lze již teď s velkou dávkou jistoty předpokládat, že dodavatelem čtvrté série patrových jednotek pro ČD se opět stane ostravská Škoda Vagonka s řadou 471. Tento typ vozidla, provozovaný pod komerční značkou CityElefant, upřednostnily České dráhy i při nedávné zakázce z prosince 2009, která byla ostravskému výrobci zadána bez výběrového řízení za cenu 3,3 miliardy korun, tedy přibližně 220 milionů za kus.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 6.7.2010 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
06.07.2010 (16:54)  
Běžte s tím primitivním (jihomoravským) nacionalismem někam. Co je divného na tom, že obměna probíhá od toho nejstaršího a postupně? Až přijde na řadu řada 560, v ten moment budou mít nejmodernější a nejnovější vlaky zase Brňáci. Možná někomu uniklo, že vlakem nejezdí aglomerace, ale lidi, a ti denně dojíždějící do Prahy po berounské nebo benešovské trati starýma panťákama nejsou o nic horší než ti dejme tomu z Blanska a ani jim nijak nepomůže, že na Kolín jezdí v rámci "jejich" aglomerace už jen 471.
06.07.2010 (16:53)  
Mě spíš zaráží požadovaná cena. Pokud to vyhraje opravdu Ostrava, tak rozdíl bezmála 20mil. (za soupravu) mezi současnými dodávkami a těmi budoucími je celkem markantní. Pokud i za tuto cenu to budou schopni vyrobit, tak si říkám, jestli se to výběrko nemělo udělat už na 3.sérii.
To že je požadována kompatibilita je celkem pochopitelné, protože provozovat rozdílné soupravy na jedné trati, aniž by šly třeba spojit, je asi blbost.
registrovaný uživatel happy 
06.07.2010 (16:43)  
ad SYN: Rozhodně to výhodné není, to je mýlka. Sice budu mít pár kapacitních jednotek podobných řadě 471 (ono těch rozdílů není pár v trakční výzbroji, ale je jich teda citelně dost), ale zase na druhou stranu naprosto nevhodných na tratě se slabší poptávkou kolem Brna. Stejně by se muselo pořídit něco jednopodlažního třeba na zadrátovanou relaci Brno- Zastávka. Takže je vhodné mít v depu jeden typ vozidel a to v tomto případě kombinace 3 a 4 dílných jednopodlažních vícesystémových jednotek, které v době špičky budou spřahovány do dvojic. To samé kolem Plzně. Je fakt, že třeba na Nepomuk by se x41 uživila, ale na Rokycany dost těžko a na Stříbro ani omylem. Tudíž opět je vhodnější mít víc menších jednotek a ty dle potřeby spřahovat. Jeden typ vozidel o větším počtu= nižší udržovací náklady. V případě Brna, Plzně, Budějovic, Varů mít 3 a 4 dílné vícesystémové jednotky. Jak jsem již napsal větší počet= menší udržovací náklady. Prostě x41 není všelékem na regionální dopravu. (někteří by tím léčili i dálkovku)
06.07.2010 (16:42)  
A co by s jedním 671 dělali? Kdyby radši něco nakoupili. Je pravda, že jsme mohli mít 83 671 a zase by jsme na tom byli o něco lépe. Alespoň kdyby koupili push-pull soupravy 071/971.
06.07.2010 (16:38)  
Víte sice jsem z Kroměříže a zatím nám tu stačí když jednou za čas přijede regionova, ale většinu času trávím v Brně. Opravdu to co tam jezdí mimo jednotky 854-954 je vyloženě tristní. To, že Brno není aglomerace aby se tam vyplatily elephanty je blbost i podle mě tady jezdí 560 a další klasiky 240 do okolních vesnic a elephant by se bez problémů naplnil, takže nevím co je za problém. Nejlepší je, že ČD neuvažují o nákupu 671 (nevím jaký je cenový rozdíl v porovnání s 471), ale jakmile sem přijel Jančura s tím, že ukázal něco nového sice motor, ale to nevadí, tak hone rychle si chtěly půjčit 671 ZSSK. To mi připadá jako takové plivnutí do tváře. Všude ČD ukazovaly, co časem bude jezdit a tady by ukazovaly, co bude jezidt na Slovensku a ne u nás.
06.07.2010 (16:21)  
Jestli je 671 srovnatelná s 571 to nevím, ale myslím, že 671 leda tak do Brna, ale do BUdějovic by to chtělo úplně jiné jednotky - něco jako elektrická regionova trio (nová - ne reko.)
registrovaný uživatel SYN 
06.07.2010 (16:11)  
happy: nevim zda je vase vysvetleni podvedome ci vedome okecavani toho proc se i nadale nebude nakupovat nic noveho na stridavou i v dalsich letech (ale bude na to elegantni vysvetleni - je treba napred vyvinout, pak vyzkouset, schvalit, objednat... nejaka jina vozidla nez se vyrabeji doted).
Idea je sice hezka ale pocitaji se vysledky, a ty jsou doposud bidne. Chce to rychlou akci a ne dalsi dlouhe uvazovani.
MMCH, nesla by ta silna aglomerace Ostravy vs. slaba aglomerace Brna dolozit nejakymi udaji, rekneme poctem osob prepravenych primestskymi vlaky pripadne aspon pocet vypravovanych vlaku?
A co je vlastne najednou spatne na konceptu "stale stejne vozidlo, stejna obsluha, udrzba, jenom par dodatecnych dilu na palube (671 - trafo)" kdyz se nyni masove vyuziva to stejne zduvodneni pro pokracujici nakupovani slonu bez jakekoliv sance uvazovat o jinem typu (proste CD uz v zadani VR na dalsi jednotky pozaduji "kompatibilitu" s predchozimi)? Ze bysme nyni zvolili uhybny manevr na jinou stranu, ted kdyz uz se neda tvrdit ze 671 by bylo napred treba vyvinout a schvalit (kdyz uz vyvinuta, vyrobena i schvalena bude diky dodavce Slovakum)?

Nevim no, skoro bych rekl ze obcas zacinam rozumnet separatistum typu Valonske Belgie, kdyz nekdo delsi dobu citi neco jako vyraznou krivdu tak je schopen udelat celkem blaznive veci...

EDIT>
R206: Pane, musim se drzet abych nepouzil silna slova. Ctete nekdy obcas zdejsi prispevky? Bylo tu jiz mnohokrat hodnoverne vysvetleno ze vyrabet ciste stridavou verzi (571) je ekonomicky nesmysl, cena je prakticky totozna jako u dvousystemove a za usetrenou petikorunu mate vozidlo ktere nejen ze nemuzete v pripade potreby predisponovat nekam severneji (i k tako situaci muze klidne dojit), ale taky s nim napriklad neodjedete na servis rekneme do Sumperka ale predevsim, nevytvorite ani linku Brno-Ceska Trebova, coz uz docela vadi nemyslite??
registrovaný uživatel aron 
06.07.2010 (16:10)  
happy: Myslím si že nejde o aglomerace, ale o kapacitu jakou je potřeba, a v okolí Brna mi osobáky přijdou plnější než v okolí Ostravy, tam mi příde nejvytíženější linka Ostrava-FM bohužel bez drátů. V ostravě se ešusama nahrazují starší jednotky s kapacitou zhruba 240 míst, kdežto v okolí Brna jezděj jednotky s kapacitou až 400 míst. Můj názor tedy je, že s dodáním ešusů do Brna bylo včera pozdě.
06.07.2010 (16:07)  
SYN: Když už, tak 571 (nejlépe jednopodlažní, viz happy). Kde by u nás jezdily 671? Praha - Plzeň ne. Tábor - Benešov - ne. Třebová - Brno - ne. Možná tak Přerov - Nezamyslice (nebo kde je přechod) - to by stačo 5 jednotek.
Btw. Já jsem z ČB, jezdí tu plecháč s opravenými B, BDs a Bdt/Bt - nic moc ale alespoň se to uklízí.
registrovaný uživatel happy 
06.07.2010 (15:51)  
Podle mě koncepce x41 je vhodná pouze na tratě v aglomeracích, tedy na příměstskou dopravu ve větších aglomeracích. V ČR pouze dvě města tvoří silnou aglomeraci. Praha a Ostrava. Tam jsou jednotky vhodné. Na příměstskou dopravu Brna, Plzně by se spíše hodily jednotky jednopodlažní vícečlánkové. Takže z mého pohledu není nutné mít na našich kolejích řadu 671.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko