Praha — České dráhy vyhlásily další z v březnu ohlášených výběrových řízení na letošní rok. V nejnovější soutěži se tak na řadu dostala poptávka po 8 dvoupodlažních elektrických jednotkách pro příměstskou dopravu. České dráhy mají v současnosti již 60 ze 75 objednaných souprav obdobné koncepce v podobě řady 471. Celkově by tedy po ukončení dodávek z nejnovějšího tendru měly disponovat 83 moderními klimatizovanými patrovými jednotkami. Odhadovaná cena této osmikusové série je 1,64 miliardy Kč bez DPH, tedy 205 milionů korun za jednu soupravu. Část těchto peněz by měla být čerpána ze strukturálních fondů Evropské unie.
Nabídky pro tento tendr budou České dráhy přijímat do 23. srpna letošního roku a případný vítěz bude muset dodat soupravy do 27 měsíců ode dne zadání zakázky. Všech 8 souprav by se tedy mělo zřejmě objevit na českých kolejích do konce roku 2012. Státní dopravce hodlá nákup jednotek financovat zčásti z evropských fondů, díky čemuž budou vázány na konkrétní místa určení. Čtyři soupravy by se měly objevit ve Středočeském kraji na trati z Prahy do Benešova, zbylé čtyři pak v kraji Moravskoslezském mezi Ostravou a Mosty u Jablunkova.
Kvůli požadavku na provozní a servisní kompatibilitu lze již teď s velkou dávkou jistoty předpokládat, že dodavatelem čtvrté série patrových jednotek pro ČD se opět stane ostravská Škoda Vagonka s řadou 471. Tento typ vozidla, provozovaný pod komerční značkou CityElefant, upřednostnily České dráhy i při nedávné zakázce z prosince 2009, která byla ostravskému výrobci zadána bez výběrového řízení za cenu 3,3 miliardy korun, tedy přibližně 220 milionů za kus.
Zdroj: IS VZ US
To že je požadována kompatibilita je celkem pochopitelné, protože provozovat rozdílné soupravy na jedné trati, aniž by šly třeba spojit, je asi blbost.
Idea je sice hezka ale pocitaji se vysledky, a ty jsou doposud bidne. Chce to rychlou akci a ne dalsi dlouhe uvazovani.
MMCH, nesla by ta silna aglomerace Ostravy vs. slaba aglomerace Brna dolozit nejakymi udaji, rekneme poctem osob prepravenych primestskymi vlaky pripadne aspon pocet vypravovanych vlaku?
A co je vlastne najednou spatne na konceptu "stale stejne vozidlo, stejna obsluha, udrzba, jenom par dodatecnych dilu na palube (671 - trafo)" kdyz se nyni masove vyuziva to stejne zduvodneni pro pokracujici nakupovani slonu bez jakekoliv sance uvazovat o jinem typu (proste CD uz v zadani VR na dalsi jednotky pozaduji "kompatibilitu" s predchozimi)? Ze bysme nyni zvolili uhybny manevr na jinou stranu, ted kdyz uz se neda tvrdit ze 671 by bylo napred treba vyvinout a schvalit (kdyz uz vyvinuta, vyrobena i schvalena bude diky dodavce Slovakum)?
Nevim no, skoro bych rekl ze obcas zacinam rozumnet separatistum typu Valonske Belgie, kdyz nekdo delsi dobu citi neco jako vyraznou krivdu tak je schopen udelat celkem blaznive veci...
EDIT>
R206: Pane, musim se drzet abych nepouzil silna slova. Ctete nekdy obcas zdejsi prispevky? Bylo tu jiz mnohokrat hodnoverne vysvetleno ze vyrabet ciste stridavou verzi (571) je ekonomicky nesmysl, cena je prakticky totozna jako u dvousystemove a za usetrenou petikorunu mate vozidlo ktere nejen ze nemuzete v pripade potreby predisponovat nekam severneji (i k tako situaci muze klidne dojit), ale taky s nim napriklad neodjedete na servis rekneme do Sumperka ale predevsim, nevytvorite ani linku Brno-Ceska Trebova, coz uz docela vadi nemyslite??
Btw. Já jsem z ČB, jezdí tu plecháč s opravenými B, BDs a Bdt/Bt - nic moc ale alespoň se to uklízí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.