Praha — České dráhy vyhlásily další z v březnu ohlášených výběrových řízení na letošní rok. V nejnovější soutěži se tak na řadu dostala poptávka po 8 dvoupodlažních elektrických jednotkách pro příměstskou dopravu. České dráhy mají v současnosti již 60 ze 75 objednaných souprav obdobné koncepce v podobě řady 471. Celkově by tedy po ukončení dodávek z nejnovějšího tendru měly disponovat 83 moderními klimatizovanými patrovými jednotkami. Odhadovaná cena této osmikusové série je 1,64 miliardy Kč bez DPH, tedy 205 milionů korun za jednu soupravu. Část těchto peněz by měla být čerpána ze strukturálních fondů Evropské unie.
Nabídky pro tento tendr budou České dráhy přijímat do 23. srpna letošního roku a případný vítěz bude muset dodat soupravy do 27 měsíců ode dne zadání zakázky. Všech 8 souprav by se tedy mělo zřejmě objevit na českých kolejích do konce roku 2012. Státní dopravce hodlá nákup jednotek financovat zčásti z evropských fondů, díky čemuž budou vázány na konkrétní místa určení. Čtyři soupravy by se měly objevit ve Středočeském kraji na trati z Prahy do Benešova, zbylé čtyři pak v kraji Moravskoslezském mezi Ostravou a Mosty u Jablunkova.
Kvůli požadavku na provozní a servisní kompatibilitu lze již teď s velkou dávkou jistoty předpokládat, že dodavatelem čtvrté série patrových jednotek pro ČD se opět stane ostravská Škoda Vagonka s řadou 471. Tento typ vozidla, provozovaný pod komerční značkou CityElefant, upřednostnily České dráhy i při nedávné zakázce z prosince 2009, která byla ostravskému výrobci zadána bez výběrového řízení za cenu 3,3 miliardy korun, tedy přibližně 220 milionů za kus.
Zdroj: IS VZ US
Humanizaci bych nazyval tak jak si zaslouzi - bezna udrzba, a jako takova neni od veci, to nic proti, ale nemuze tvorit pater obnovy vozoveho parku ze...
Do 15-ti let? Nemyslí si, protože RJ se uchází o jih a "Přece jim to nedáme!!" Tak se snad něco koupí.
Jo a jen tak mimochodem, prave diky tomu ze 671 muze jezdit u nas VSUDE tak neni problem ji posleze pouzit kdekoliv kde bude jeji nasazeni vhodnejsi (bez ohledu na elektrifikacni soustavu), hned POTE co se uspokojive vyresi otazka jejich nahrady necim lepsim.
Rozdilu dost nebo nedost - ono je dost rozdilu i mezi prvnimi seriemi 471 a soucasnymi (neni se co divit po tolika letech), a prece to neni duvodem je objednavat stale ve stejne podobe "originalu". Zcela evidentne rozdily nebrani v spolecnem nasazeni ale i udrzbe...
Jo a ta poznamka na pokus o zapujceni 671 na postaveni proti Desiru RJ je velice namiste - ano, je to tak, hodlali tu predvest neco o cem vubec nechteli roztrubovat ze je to to co nam koupit v dohledne dobe NEHODLAJI :(((
A push-pull soupravy na bazi 071-971 by jiste tez fungovaly uspokojive, tedy za predpokladu ze by byly...
Railpic: neverim, kdy ze by mel aspon tak zhruba takovyto bajny stav nastat? Staci mi velice hruby odhad?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.