..: ČD: Výběrové řízení na 8 dvoupatrových elektrických jednotek :..

471057, Most, 28.11.2009, foto: Vladimír Praha — České dráhy vyhlásily další z v březnu ohlášených výběrových řízení na letošní rok. V nejnovější soutěži se tak na řadu dostala poptávka po 8 dvoupodlažních elektrických jednotkách pro příměstskou dopravu. České dráhy mají v současnosti již 60 ze 75 objednaných souprav obdobné koncepce v podobě řady 471. Celkově by tedy po ukončení dodávek z nejnovějšího tendru měly disponovat 83 moderními klimatizovanými patrovými jednotkami. Odhadovaná cena této osmikusové série je 1,64 miliardy Kč bez DPH, tedy 205 milionů korun za jednu soupravu. Část těchto peněz by měla být čerpána ze strukturálních fondů Evropské unie.

Nabídky pro tento tendr budou České dráhy přijímat do 23. srpna letošního roku a případný vítěz bude muset dodat soupravy do 27 měsíců ode dne zadání zakázky. Všech 8 souprav by se tedy mělo zřejmě objevit na českých kolejích do konce roku 2012. Státní dopravce hodlá nákup jednotek financovat zčásti z evropských fondů, díky čemuž budou vázány na konkrétní místa určení. Čtyři soupravy by se měly objevit ve Středočeském kraji na trati z Prahy do Benešova, zbylé čtyři pak v kraji Moravskoslezském mezi Ostravou a Mosty u Jablunkova.

Kvůli požadavku na provozní a servisní kompatibilitu lze již teď s velkou dávkou jistoty předpokládat, že dodavatelem čtvrté série patrových jednotek pro ČD se opět stane ostravská Škoda Vagonka s řadou 471. Tento typ vozidla, provozovaný pod komerční značkou CityElefant, upřednostnily České dráhy i při nedávné zakázce z prosince 2009, která byla ostravskému výrobci zadána bez výběrového řízení za cenu 3,3 miliardy korun, tedy přibližně 220 milionů za kus.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 6.7.2010 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
07.07.2010 (11:33)  
Můj názor je, že několik let staré tvrzení o klouzání na Benešovech je fáma nebo prostě lež. Jelikož tam ešusy nejezdily (krom náhodných záskoků za neschopné panťáky), tak nikdo neměl možnost hodnověrně tuto hypotézu potvrdit nebo vyvrátit, přesto se to šířilo jako fakt. Teprve vloni proběhly zkoušky, ale pokud vím, neobjevily nic zvláštního, co by se lišilo od jiných tratí.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.07.2010 (11:15)  
A to se máme na co těšit, další nepohodlný krámy ve kterých se nedá jezdit!!
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.07.2010 (11:14)  
743 010-1: Slonům se ve vlhkém počasí nedaří nikde!
07.07.2010 (10:07)  
Na trati Praha-Benešov se zprvu sloni ani nenasazovali, protože se jim tam při vlhkém počasí prý nedařilo (kdysi tu na to téma proběhla diskuse). Snad se nějak povedlo je seřídit? Jak hodnotí strojvůdci se slony na benešovské jejich chodové vlastnosti nyní? Zajímalo by mě, zda jsou pro nové jednotky stanoveny podmínky, aby dobře jezdily do kopce. Také trať do Mostů u Jablunkova je náročná. Takže by asi dobře jezdit do kopce měly...
registrovaný uživatel Pjetro 
06.07.2010 (23:22)  
Railpic: díky, pokud by tomu tak bylo, což je i pravděpodobné, tak vlastně tuhle mašinku se vším všudy zaplatí český daňový poplatník, protože až na pár kusů jsou výhradním odběratelem ČD, takže to jde zase z našich kapes.
06.07.2010 (23:08)  
Juraj Kováč: No, integrální hliníková stavba z tažených profilů - tohle se opravuje dost blbě. Obávám se, že by to bylo dražší než výroba nového vozu. Jednotka metra M1, se skříní stejné technologie, nebyla po vykolejení při zkouškách na Zličíně zdaleka tak poškozená a přesto se musela vyrobit zcela nová skříň.
registrovaný uživatel Pjetro 
06.07.2010 (22:59)  
J.Petrák: Právě proto mě zajímá, čím je rozdíl v ceně způsoben, pokles o 7 procent mi přijde docela dost oproti stejné zakázce z prosince 2009, takový rozdíl nelze vysvětlit jen rozdílem v nominálních a reálných cenách.
06.07.2010 (21:31)  
Pjetro: teoreticky by se mohlo projevit umoření investic do vývoje, nákupu linky na svařování kastlí a podobně. Na začátku bylo pro Škodovku asi hodně složité odhadovat, do kolika kusů tyhle fixní náklady rozpustit, na druhou stranu samozřejmě nominální mzdy dejme tomu od roku 2000 taky celkem narostly, takže těžko říct... Ale porovnejte, za kolik se prodávala původní Škoda Octavia kdysi a za kolik jako Tour teď.
06.07.2010 (20:50)  
Pjetro) To už je lepší otázka, jestli ty ceny porovnáváš podle nominální nebo reálné hodnoty a jestli ty kontrakty obsahují shodný rozsah služeb.
registrovaný uživatel Pjetro 
06.07.2010 (20:46)  
Pominu-li všechno, co se tady probírá, tak rozdíl v ceně 15 mil. Kč (pokud to Škodovka vyhraje,vezme) v případě úplně stejné jednotky mi přijde dost velký. Pak u mě vyvstává otázka, proč za takovouto cenu nemohly být předešlé jednotky.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko