..: ČD: Výběrové řízení na 8 dvoupatrových elektrických jednotek :..

471057, Most, 28.11.2009, foto: Vladimír Praha — České dráhy vyhlásily další z v březnu ohlášených výběrových řízení na letošní rok. V nejnovější soutěži se tak na řadu dostala poptávka po 8 dvoupodlažních elektrických jednotkách pro příměstskou dopravu. České dráhy mají v současnosti již 60 ze 75 objednaných souprav obdobné koncepce v podobě řady 471. Celkově by tedy po ukončení dodávek z nejnovějšího tendru měly disponovat 83 moderními klimatizovanými patrovými jednotkami. Odhadovaná cena této osmikusové série je 1,64 miliardy Kč bez DPH, tedy 205 milionů korun za jednu soupravu. Část těchto peněz by měla být čerpána ze strukturálních fondů Evropské unie.

Nabídky pro tento tendr budou České dráhy přijímat do 23. srpna letošního roku a případný vítěz bude muset dodat soupravy do 27 měsíců ode dne zadání zakázky. Všech 8 souprav by se tedy mělo zřejmě objevit na českých kolejích do konce roku 2012. Státní dopravce hodlá nákup jednotek financovat zčásti z evropských fondů, díky čemuž budou vázány na konkrétní místa určení. Čtyři soupravy by se měly objevit ve Středočeském kraji na trati z Prahy do Benešova, zbylé čtyři pak v kraji Moravskoslezském mezi Ostravou a Mosty u Jablunkova.

Kvůli požadavku na provozní a servisní kompatibilitu lze již teď s velkou dávkou jistoty předpokládat, že dodavatelem čtvrté série patrových jednotek pro ČD se opět stane ostravská Škoda Vagonka s řadou 471. Tento typ vozidla, provozovaný pod komerční značkou CityElefant, upřednostnily České dráhy i při nedávné zakázce z prosince 2009, která byla ostravskému výrobci zadána bez výběrového řízení za cenu 3,3 miliardy korun, tedy přibližně 220 milionů za kus.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 6.7.2010 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registered user Honza  mail  
13.07.2010 (14:14)  
JamessN: Samozřejmě, že jedině stahovací okna a ten má 031/032 ve vložených, jinak bych stejně nemohl koukat ven jako u těch pitomých ešusů! Ideální by sice bylo aby tyto okna byly u těch motorových, protože 451 031/032 má nejlepší zvuk asi ze všech žabotlamů.
10.07.2010 (15:34)  
Hawkey : jistěže cena bed DPH má reálnou vypovídací hodnotu, nicméně když za výrobek platím, tak musím mít "potřebnou sumu včetně DPH", bez ohledu na to, že mi DPH časem vrátí ... jak to uděláte, když nebudete mít na zaplacení DPH ? Minimálně si budete muset někde půjčit na tu DPH někde půjčit ...
Zkusím se opýtat, jak to vlastně je s těmi cenami dříve nakoupených vozidel, včetně "potěmkinády".
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
09.07.2010 (23:48)  
Miroslav Zikmund: myslím, že není podstatné, zda jsou ČD plátcem DPH, ale na faktuře kterou dostanou je "nějaká" suma včetně DPH, kterou musí dodavateli zaplatit a teprve pak uplatňují nárok na odpočet.

No já si naopak myslím, že je cena bez DPH je údaj více vypovídající než cena s DPH. Jasně, pokud něco kupiješ, musíš zaplatit i DPH, ale to je Ti (pokud jsi plátce DPH a danou věc používáš pro ekonomickou činnost ) vráceno příslušným FÚ. Takže v konečném součtu, Tě daná věc stála cenu bez DPH. Navíc, sazby DPH co si vybavuji se změnili 3x ..
09.07.2010 (22:20)  
Hawkey : myslím, že není podstatné, zda jsou ČD plátcem DPH, ale na faktuře kterou dostanou je "nějaká" suma včetně DPH, kterou musí dodavateli zaplatit a teprve pak uplatňují nárok na odpočet.

Cena Potěmkinů se udává na cca 4,2 mld, což je nepochybně cena včetně DPH ...
09.07.2010 (14:00)  
Tříba: Obávám se, že ta necelá miliarda pokryje akorád tak náklady na provoz té komise.
09.07.2010 (11:45)  
Martin Hodoval: donutil jste mě podívat se do zákona a nic takového jsem tam nenašel. Můžete upřesnit, z kterého paragrafu vycházíte? Našel jsem právě jen to ustanovení o dotaci k ceně, což není tenhle případ.
Registered user Tudýl  mail  
09.07.2010 (10:06)  
Hawkey: DPH - pokud se nepletu tak z DOTACÍ a dotačních grantů nelze uplatnit odpočet DPH (zákon o DPH) vyjímku tvoří pouze dotace k ceně (příspěvek na jízdenku - pak lze odpočet uplatnit, ovšem i zaplatit z dotačního příspěvku). Odpočet DPH lze tedy uplatnit pouze z částky hrazené po odečtení dotace. př 200 mil. cena 120mil dotace = odpočet dph (vrácení DPH) pouze z 80mil. Pokud ovšem není stanovena opět nějakou vyjímkou pro ČD.
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
09.07.2010 (9:01)  
Jen bych si dovolil malou poznámku, ČD jsou plátci DPH, takže kalkulovat o ceně s DPH je docela úsměvné, neboť tado DPH bude ČD vrácena ...
08.07.2010 (19:01)  
Tříba: A nebo se můžem poohlédnout jižněji a zkusit patráky, které vyráběli na Zličíně v Praze. Taur už na trať Břeclav - Letovice může, ČD brzo ukončí jejich pronájem, tak co...
08.07.2010 (13:34)  
Přidávám se k Brňákům, kteří nejsou nadšení z toho, že 2-systémové jednotky pro JMK se stále nekonají. Jak tu někdo vtipně poznamenal, kdyby se najednou objevil na páteřní lince S2 nebo S3 Cityelefant (nebo něco jiného moderního), tak by tu opravdu lidé na nástupištích omdlévali ohromením, protože oproti 560 resp. 242+Bdmtee by to byl ohromujicé skok. V nějakém brněnském plátku jsem četl vyjádření p. Haška, že na nová vozidla je vyčleněna necelá miliarda, ale musí se zodopvědně rozhodnout - rozuměj ustanovit komise - kam ty peníze vrazit. Každý v Brně a okolí samozřejmě ví, že tyto 2 páteřní linky jsou nejdůležitější a nejvyužívanější, tak jsem zvědav k čemu dojde Haškova komise...Myslím, že Elefantí jednotka není kapacitně větší než 4 Bdmtee nebo 560, které tu jezdí dost zaplněné, ale klidně ať je to nějaká jednopodlažní s možností spojování ve špičkách, ale ať už máme aspoň nějaký výhled, kdy to proboha bude, i když to třeba za tu miliardu budou jen 4 kousky 671 (jo a mimochodem po večerech si to tu pod dráty drandí do Tišnova Regiošuk Trio, kdy to asi kapacitně stačí, tak doufám že nevymyslí, že se nakoupí 814 a bude to jezdit i přes den ve trojicích:-))
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko