..: ČD: Výběrové řízení na 8 dvoupatrových elektrických jednotek :..

471057, Most, 28.11.2009, foto: Vladimír Praha — České dráhy vyhlásily další z v březnu ohlášených výběrových řízení na letošní rok. V nejnovější soutěži se tak na řadu dostala poptávka po 8 dvoupodlažních elektrických jednotkách pro příměstskou dopravu. České dráhy mají v současnosti již 60 ze 75 objednaných souprav obdobné koncepce v podobě řady 471. Celkově by tedy po ukončení dodávek z nejnovějšího tendru měly disponovat 83 moderními klimatizovanými patrovými jednotkami. Odhadovaná cena této osmikusové série je 1,64 miliardy Kč bez DPH, tedy 205 milionů korun za jednu soupravu. Část těchto peněz by měla být čerpána ze strukturálních fondů Evropské unie.

Nabídky pro tento tendr budou České dráhy přijímat do 23. srpna letošního roku a případný vítěz bude muset dodat soupravy do 27 měsíců ode dne zadání zakázky. Všech 8 souprav by se tedy mělo zřejmě objevit na českých kolejích do konce roku 2012. Státní dopravce hodlá nákup jednotek financovat zčásti z evropských fondů, díky čemuž budou vázány na konkrétní místa určení. Čtyři soupravy by se měly objevit ve Středočeském kraji na trati z Prahy do Benešova, zbylé čtyři pak v kraji Moravskoslezském mezi Ostravou a Mosty u Jablunkova.

Kvůli požadavku na provozní a servisní kompatibilitu lze již teď s velkou dávkou jistoty předpokládat, že dodavatelem čtvrté série patrových jednotek pro ČD se opět stane ostravská Škoda Vagonka s řadou 471. Tento typ vozidla, provozovaný pod komerční značkou CityElefant, upřednostnily České dráhy i při nedávné zakázce z prosince 2009, která byla ostravskému výrobci zadána bez výběrového řízení za cenu 3,3 miliardy korun, tedy přibližně 220 milionů za kus.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 6.7.2010 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
07.07.2010 (23:08)  
MZ - spis bez. Je to takovej blbej zvyk...
07.07.2010 (22:42)  
Z čeho se usuzuje, že cena vozidla z případné osmikusové série hypotetických 471 by byla levnější než vozidla z předchozí výrobní série.
Stále nemohu dohledat informaci, zda ceny dříve vyrobených vopzidel jsou uváděny bez DPH nebo s DPH. Logicky předpokládám, že to je cena včetně DPH.
Při ceně vozidla 205 milionů bez DPH to vychází na 246 milionů s DPH.
registrovaný uživatel MP22 
07.07.2010 (19:57)  
Přestože jsem patriot tak bych chtěl aby tu zakázku vyhrál někdo jiný než Škoda Vagonka s ř.471.Proč?1.Provozní spolehlivost nic moc.2.Způsob jakým Škodovka řeší případné problémy je hrozný (za to si, ale ČD můžou samy - moc se bratříčkují s výrobcem...).3.cena...Dokud se nezkusí něco jiného nikdy nedojde k porovnání i jiných vozidel jiných výrobců,ceny,nákladů na provoz,provozuschopnost atd...Co vy na to?
07.07.2010 (18:33)  
451 031/032 s vyklápěčkami je peklo, jel jsem podobným, příště kouknu kde jsou stahovací okna B-P, těsné sedačky...
Na druhou stranu porucha regulace klimošky není příjemná, naštěstí vzácné 8-L
Honza: Panťák,Žabotlam-451/452, Ešus(CityElefant-ofiko)-471, 470-Kraken
07.07.2010 (16:47)  
CitySlonoChoboty kloužou i na kralupské trati, stačí ranní rosa.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.07.2010 (14:56)  
Alex,Swan: ani omylem!! Naposledy jsem se svezl VLAKEM 29.6. a to 451 031/032 z Lovosic do Kralup a zpět tím stejným.
registrovaný uživatel Alex,Swan  mail  
07.07.2010 (14:40)  
Honza: Ale proč nepohodlné? Lepší než staré panťáky.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.07.2010 (14:07)  
Alex,Swan: podle toho, že s tím musím nedobrovolně téměř denně jezdit.
registrovaný uživatel Alex,Swan  mail  
07.07.2010 (13:10)  
Honza: Podle čeho soudíte, že je to nepohodlné cestování?
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.07.2010 (12:28)  
Poborskiii: Panťáky máte na myli 451? No vylučovací metodou asi ano když 471 tam jak říkáte nejezdily, 460 v Praze nebyly nikdy a 470? Ty asi jenom do Berouna když ještě byl aspoň jeden provozní.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko