Praha — České dráhy vyhlásily další z v březnu ohlášených výběrových řízení na letošní rok. V nejnovější soutěži se tak na řadu dostala poptávka po 8 dvoupodlažních elektrických jednotkách pro příměstskou dopravu. České dráhy mají v současnosti již 60 ze 75 objednaných souprav obdobné koncepce v podobě řady 471. Celkově by tedy po ukončení dodávek z nejnovějšího tendru měly disponovat 83 moderními klimatizovanými patrovými jednotkami. Odhadovaná cena této osmikusové série je 1,64 miliardy Kč bez DPH, tedy 205 milionů korun za jednu soupravu. Část těchto peněz by měla být čerpána ze strukturálních fondů Evropské unie.
Nabídky pro tento tendr budou České dráhy přijímat do 23. srpna letošního roku a případný vítěz bude muset dodat soupravy do 27 měsíců ode dne zadání zakázky. Všech 8 souprav by se tedy mělo zřejmě objevit na českých kolejích do konce roku 2012. Státní dopravce hodlá nákup jednotek financovat zčásti z evropských fondů, díky čemuž budou vázány na konkrétní místa určení. Čtyři soupravy by se měly objevit ve Středočeském kraji na trati z Prahy do Benešova, zbylé čtyři pak v kraji Moravskoslezském mezi Ostravou a Mosty u Jablunkova.
Kvůli požadavku na provozní a servisní kompatibilitu lze již teď s velkou dávkou jistoty předpokládat, že dodavatelem čtvrté série patrových jednotek pro ČD se opět stane ostravská Škoda Vagonka s řadou 471. Tento typ vozidla, provozovaný pod komerční značkou CityElefant, upřednostnily České dráhy i při nedávné zakázce z prosince 2009, která byla ostravskému výrobci zadána bez výběrového řízení za cenu 3,3 miliardy korun, tedy přibližně 220 milionů za kus.
Zdroj: IS VZ US
Naštěstí jsem z MS kraje, ale jinak, je to fakt bída, na Plzeňsku jezdí plecháč s 3 plesnivými Bt/Bdt, na Brněnsku 40 let staré 560ky, na Budějovicku jezdí nevím co, kdoví co za hrůzy (asi ještě větší), a na Jihlavsku tuším že objednali na zadrátované tratě vozidla s nezávislou trakcí.
A dálková doprava, na středně dlouhé a dlouhé trasy kategorie R, o tom radši ani nemluvit. Rychlíkové lokomotivy schopné vyvinout max.rychlost víc než 120 km/h. (na 25 kV) chybí jako sůl, kromě 2 desítek 362.
A) 10 po sobe jdoucich VR vzdy na 8 jednotek, vsechno je financovani na 15 let
B) jedno VR na 80 jednotek, financovani na 15 let
A to nemluvim o zaskolovani personalu, "nahradnich dilech" a tak. No ale snad se variantou A jde skutecne z nejakych logickych duvodu...
No nic no, u mne timto Hasek skoncil a socani uz svuj hvezdny vysledek z minulych krajskych voleb tezko zopakuji. Teda ono kazdemu na nich vadi neco jineho, ne ze by je kazdy nevolil kvuli vlakum, ale u mne si to "pojistili" prave timto.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.