..: Aktuality a novinky - vyhledávání :..

Detail mezi novinkami - Jadran se vrací na Vysočinu, foto: Puly Česká republika — S novým jízdním řádem, platným od 13. 12. 2009, se opět dočkáme určitých změn v mezinárodní dálkové dopravě. Jejich stručným shrnutím má být tento článek, ovšem o příliš příjemné čtení se jednat nebude. V příštím roce se například veškeré zahraniční nasazení pendolin omezí na jediný pár spojů do Rakouska, ubyde ale i spojů do Bratislavy a do Krakova. Zrušeno bude přímé spojení Prahy s Wrocławí a Českých Budějovic s Vídní. Další změny pak souvisejí s rekonstrukcemi rakouských stanic Wien Südbahnhof a Salzburg Hauptbahnhof.

Jadran, Odb.Lučební, foto: Duhy ZáhřebPáteční tragická nehoda expresu v Chorvatsku má přímý vliv i na české cestující. Na jednokolejné trati ze Záhřebu do Splitu stále trvá v místě nehody výluka a provoz vlaků je omezen. Toto omezení se týká i rychlíku Jadran jedoucího z Prahy do Splitu a zpět. Autovlak Jadran končí mimořádně svoji jízdu v Záhřebu, odkud cestující mohou využít náhradní vlak a autobus. Cestující, kteří vzali s sebou na cesty i svoje auto, musí ze Záhřebu dále pokračovat po vlastní ose.

Jadran, Odb.Lučební, foto: DuhyUvažovali jste někdy nad možností jet na letní dovolenou vlakem? Každý dopravní prostředek má však své plus i minus. V následujícím článku autor představí známý mezinárodní letní vlak Jadran do chorvatského Splitu. Proč tedy nevyzkoušet jízdu vlakem, kdy máte oproti autobusu výhodu kdykoliv se projít, provětrat si myšlenky v otevřeném okénku, pohodlně se natáhnout v noci. Jedinou nevýhodou je poměrně dlouhá jízdní doba rychlíku a také to, že příjezdem do Splitu musíte všechny své kufry a batohy znovu naložit na svá záda a vydat se na další dopravní prostředek, oproti tomu vás vaše auto nebo autobus cestovní kanceláře dopraví přímo na místo rekreace.

ER 9435, Wien Südbf., foto: Josef Petrák Hegyeshalom, Rajka – Dlouhá léta byli cestující a dopravní znalci zvyklí na ustálenou podobu vlaků EURegio, které již několik let spojují maďarský Győr s vídeňským jižním nádražím. Tato podoba je však od pondělka 2. února minulostí. Další změnou v dopravě na hranicích Maďarska, která se v župě Győr - Moson - Sopron chystá, je již dlouho plánované (a toužebně očekávané) spojení slovenské metropole Bratislavy s příměstskými obcemi hned za hranicemi v Maďarsku. Bohužel, spojení nikoliv železniční (byť by se nabízelo samo), ale mezinárodní linkou MHD, aneb kterak železnice kvůli neschopnosti mezistátní dohody drah vyklízí zcela zbytečně pole.

Ilustrační obrázekAktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.

Ilustrační obrázek Česká republika - Je to již řada let, co na české koleje vyjel první pojmenovaný vlak. S nástupem kapitalismu po roce 1989 přišel také nový trend - reklamní jména vlaků. Za několik stovek tisíc či miliónů korun si můžete zaplatit název vlaku dle vlastní libosti. Cena se stanovuje dle trasy vlaku a povahy názvu. Jedinou podmínkou je, že vámi zvolený název nesmí někoho urážet či jinak vzbuzovat veřejné pohoršení. V minulých letech se cestující v Česku setkávali nejčastěji s vlaky pojmenovanými po pivovarech - expresy Budvar, Chodovar nebo Náchodský Primátor. Vyjímkou se ovšem nestala ani propagace předvolební, a tak v JŘ 2005/2006 jezdil rychlík Klidná síla, který upozorňoval na předvolební program KDU-ČSL. Podle mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly však zájem o tento způsob propagace klesá.

Ilustrační obrázekMaďarsko - Část maďarských železničářů o půlnoci zahájila stávku. Je ochromena výměna mezinárodních vlaků s Maďarskem, tamější železničáři nekomunikují se sousedními železničními správami a nepodávají informace o stávce. Podle dostupných informací nejsou jednotní. České, slovenské a rakouské železnice intenzivně spolupracují na překlenutí výpadků mezinárodních vlaků. Minimálně jeden vlak EC, směřující do Česka, zůstal uvězněný na maďarském území.

Ilustrační obrázek Živě - Vlny zpoždění na železnici pokračují. Tentokrát ovšem nejsou na vině stávkující železničáři, ale rozmarné počasí. Vítr kombinovaný s bouřkou opět ukazují svou sílu. Tentokráte je postiženou trať 231 z Prahy do Lysé nad Labem, kde silný vítr poškodil trolejové vedení. Podle současných informací strhl kus plastu, který se pak mezi troleje zaklínil. Podle meteorologů by měla bouře postupovat přes celou Českou republiku směrem dále na východ. Ohnisko hlavních dopravních problémů se tak bude pravděpodobně přesouvat směrem na Ostravsko a Slovensko.

Předpoklady meteorologů se bohužel vyplnily a krom rozvratu železniční dopravy na téměř celém území České republiky si rozmary počasí vyžádaly i oběť nejvyšší, na Svitavsku na pětatřicetiletou ženu spadl strom a usmrtil ji. O průběhu situace na železnici naleznete v následující on-line reportáži.

20:15 - Jelikož se situace na našich kolejích uklidňuje, rozhodli jsme se tento živý přenos ukončit. Pokud by ale v noci došlo k jakékoli další mimořádnosti, budeme připraveni vás nadále informovat. Redakce Želpage vám děkuje za pozornost a přeje příjemný zbytek dne.

Ilustrační obrázek Živě - 24. června ve 13 hodin byla prakticky paralyzována osobní železniční doprava na většině území ČR. Jednání představitelů Českých drah s odboráři nepřinesla konkrétní výsledky, a tak na hodinu a čtvrt cestující zůstaly bez funkčního spojení. "České dráhy tímto okamžikem přešly na speciálně připravený plán oběhů lokomotiv, vozů i vlakových čet, který bude eliminovat vznik dalšího zpoždění během odpoledne," uvádí se v oficiálním prohlášení dopravce. Stávkou nemají být dotčeny spoje SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou. "Spojů SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravou se stávka nedotkne. V případě, že bude na spoji strojvedoucí, který nepodporuje protesty, pojede na základě rozhodnutí dispečera vlak dál bez omezení," doplňuje tiskové oddělení ČD. Informace o jízdách spojů naleznou cestující na webu dopravce.

Ilustrační obrázekČesko – Stejně jako v předešlých letech i letos budou moci cestující již zanedlouho využít sezónního rychlíku Jadran, který spojí Českou republiku s turisticky oblíbeným a vyhledávaným Chorvatskem. K pobřeží Jaderského moře vlak letos poprvé vyrazí 20. června. Jak je již tradicí, ve vlaku bude kromě lehátkových, lůžkových a oddílových vozů druhé třídy řazen i speciální vagon pro přepravu automobilů. Jadran bude z důvodu stavebních prací ve stanici Kolín veden odklonem po trati 231 přes Lysou nad Labem. Z Prahy bude odjíždět vždy v 7:47. Z Kolína bude pokračovat dále po své trase, tj. přes Kutnou Horu a Havlíčkův Brod do Brna, kam by měl dle jízdního řádu přijíždět v 11:34. Dle mluvčího drah Ondřeje Kubaly je však tento sezónní vlak do chorvatské Dalmácie v prvních dnech vyprodán. Jeho provoz pak bude ukončen 5. září.

1 2 3 4 5  | Starší zprávy »