..: Maďarští železničáři od půlnoci stávkují a nekomunikují se sousedy :..

Ilustrační obrázekMaďarsko - Část maďarských železničářů o půlnoci zahájila stávku. Je ochromena výměna mezinárodních vlaků s Maďarskem, tamější železničáři nekomunikují se sousedními železničními správami a nepodávají informace o stávce. Podle dostupných informací nejsou jednotní. České, slovenské a rakouské železnice intenzivně spolupracují na překlenutí výpadků mezinárodních vlaků. Minimálně jeden vlak EC, směřující do Česka, zůstal uvězněný na maďarském území.

Maďarští odboráři vyžadují navýšení mzdy o 10 % se zpětnou platností od července 2007. Chtějí také pro každého pracovníka železnice vyplatit 250.000 forintů (cca 24.000 Kč) z příjmů z privatizace MÁV Cargo. V současné době není možné určit, jak dlouho může stávka trvat. Dispečeři ČD už operativně s kolegy ze Slovenska přijali pro první vlaky mimořádná opatření, aby byl dopad do provozu v ČR co nejmenší:

Vlak EuroCity 174 Jan Jesenius Budapest (5:30) - Praha - Hamburg

Souprava byla v noci před začátkem stávky převezena na slovenské území. Vlak vyjel ráno jako výchozí ze stanice Štúrovo, v ČR pojede bez omezení.

Vlak EuroCity 170 Hungaria Budapest (9:30) - Praha - Berlin

Souprava zůstane s největší pravděpodobností uvězněna na maďarském území. Pro tento případ je připraveno mimořádné řešení, slovenští kolegové sestaví v Bratislavě náhradní soupravu, ta vyjede do Česka přesně podle jízdního řádu a v Praze ji ČD v případě potřeby doplní dalšími vozy.

Rychlík R 1203 Jadran Praha (7:53) - Split

Autovlak Jadran expres jezdí do Chorvatska přes Slovensko a Maďarsko. ČD už od rána intenzivně jednají s rakouskými drahami o odklonu vlaku přes Rakousko a Slovinsko. V 7:45 rakouská strana potvrdila, že vlak pomůže v případě pokračující stávky provézt přes Vídeň, cestující tak do Chorvatska bez problémů dojedou. Pro všechny další vlaky během dne platí, že končí a začínají na hranicích mezi Slovenskem a Maďarskem, dokud nebude stávka odvolána.

zdroj: Tisková zpráva ČD

aktualizované informace v maďarštině: vdszsz.hu


NIcKON Poslat mail autorovi | 14.7.2008 (10:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Maďarsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
15.07.2008 (21:56)  
Miroslav Zikmund: průvodčí dnes o stávce věděli, žádná JPP...
registrovaný uživatel pekař 
15.07.2008 (19:24)  
Martin Chovanec: a co když ti začnou stávkovat maďarští železničáři? Co se tím změní?
registrovaný uživatel Zelí  mail  
15.07.2008 (17:44)  
Panonka v Břeclavi ve 3:20 (prav. 1:15 ) a ve vlaku neskutečná špína a plno poházených odpadků. Docela horor. Příště pojedu autem. Toto neodpovídá dopravě třetího tisíciletí. Zpoždění se dá omluvit, protože většinou jde o cizí zavinění (příroda, nehodová údálost, selhání techniky apod) a jde to pochopit. Ale cestovat v horších hygienických podmínkách než může poskytovat procházka pražskými kanalizacemi, to opravdu nemusím.
15.07.2008 (11:35)  
Aneb ať žije změna dopravce na hranicích.
registrovaný uživatel SergeS 
15.07.2008 (0:23)  
Sou to madari no :-D
registrovaný uživatel asokol 
15.07.2008 (0:20)  
Právě jsem dorazil z Budapešti. Původně jsme měli jet Hungárií (odj. 9:30). Ještě ve 13:30 se kromě výjimek na Keleti nehlo ani kolo. Jely pouze některé místní vlaky a sem tam nějaké EC zpravidla s větším zpožděním. V informacích nevěděli, že by stávka skončila či měla skončit ani dopoledne ani odpoledne (do 13:50). Nakonec jsme jeli jedním z mála vypravených EC do Vídně a pak Dvořákem. Jelikož jsme měli tu novou speciální slevu na konkrétní vlak a jeli jsme dost jinudy, tak to chtělo občas trochu obsluze vlaku vysvětlit, ale problém nikde nebyl. Žádné doplatky (ani na rakouském území) po nás nakonec nikdo nechtěl. Morávia byla v Břeclavi včas, ale zda jela už z Keleti, to nevím.
registrovaný uživatel Semík  mail  
14.07.2008 (22:53)  
Tak , teď jsem se z TV dozvěděl, že stávka skončila v 11:00. Stávkujících bylo málo a nedosáhli splnění svých požadavků.
14.07.2008 (20:37)  
babilon: Ano přesně tohle jsem očekával. Protože jak jsem už napsal, ty cestující jsou schopni si občas najít nějakou cestu, jak danou situaci vyřešit. Ty japonce si fakt nedokážu ve Štúrovu představit. Stopro padli do rukou hamižných taxikářů, kteří je za zlodějské ceny převážely na druhý konec mostu a tam ponechali osudu. Zrovna se mnou ráno jedna taková japonská rodinka cestovala. Byli pěkně zmatení už ráno při nástupu.
14.07.2008 (20:12)  
MZ:
Já myslel současnost (Dvořák, Mendel...). ;)
Ale díky za minulost Jadrana. To, že jezdil přes Vídeň (s tím WRmz), jsem neveděl :)

Můžete aktualizovat... http://ekonomika.idnes.cz/madarsti-zeleznicari-stavkuji-nektere-vlaky-konci-na-hranicich-ps7-/eko-zahranicni.asp?c=A080714_082854_eko-zahranicni_fih
14.07.2008 (19:38)  
MZ: Mám tomu rozumět tak, že informace tiskového mluvky spadají do kategorie JPP? Ten už ráno říkal do sdělovacích prostředků (a je to i na webu ČD), že vlaky končí/začínají na hranicích. To je takový problém říct cestujícím, že je stávka, a že se pravděpodobně pojede jen do Štúrova?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko