..: Vlaky se zastavily - nepojedou do 14:15 :..

Ilustrační obrázek Živě - 24. června ve 13 hodin byla prakticky paralyzována osobní železniční doprava na většině území ČR. Jednání představitelů Českých drah s odboráři nepřinesla konkrétní výsledky, a tak na hodinu a čtvrt cestující zůstaly bez funkčního spojení. "České dráhy tímto okamžikem přešly na speciálně připravený plán oběhů lokomotiv, vozů i vlakových čet, který bude eliminovat vznik dalšího zpoždění během odpoledne," uvádí se v oficiálním prohlášení dopravce. Stávkou nemají být dotčeny spoje SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou. "Spojů SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravou se stávka nedotkne. V případě, že bude na spoji strojvedoucí, který nepodporuje protesty, pojede na základě rozhodnutí dispečera vlak dál bez omezení," doplňuje tiskové oddělení ČD. Informace o jízdách spojů naleznou cestující na webu dopravce.

Závěr dne - Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly dosáhly škody způsobené stávkou výše několika milionů korun. V průběhu dne se s dojezdem jednotlivých dálkových spojů situace dostala do běžných kolejí. V 22:20 se na síti SŽDC pohybují pouze dva výrazně opožděné vlaky - R 1202 Jadran s téměř třemi hodinami a EC 70 Antonín Dvořák se 101 minutami oproti jízdnímu řádu. Tato zpoždění už ale se stávkou souvisí maximálně okrajově.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Foto: EC 144 Detvan stojí mimořádně v Brodku u Přerova
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Foto: Pendolina přeci jezdí, i když s mírným zpožděním · cestující v Přerově čekají · následné vlaky byly mnohdy přeplněné

Za fotodokumentaci děkujeme uživateli jatyrko

15:00 - V plánovaném čase se vlaky na všech tratích znovu rozběhly. Spolu s tím začal informace opět poskytovat i Babitron, na kterém lze nyní sledovat důsledky stávky strojvůdců. Situace na železnici se nýní normalizaje díky preventivním opatřením ze strany ČD, jež se rovnou rozhodly zkrátit trasy vybraných spojů v zájmu zrychlení obratu, případně některé taktové spoje rovnou odřekly. U spojů dálkové dopravy zpoždění nejsou výjimkou zpoždění, blížící se dvěm hodinám - na delší cestu se v této chvíli mohou těšit zejména cestující na palubě Ex 120 Košičan (105 min), EC 170 Hungaria (72 min), EC 107 Praha (78 min), EC 144 Detvan (88 min), EC 171 Hungaria (95 min), EC 147 Olše (72 min), EC 172 Vindobona (107 min), Ex 523 Mojmír (73 min), R 943 (86 min) nebo R 960 (81 min). Výrazně lépe jsou na tom regionální spoje na kratších trasách - i díky zmiňovaným mimořádným opatřením.

14:05 - České dráhy aktualizovaly seznam spojů, jichž se omezení dotknou. Podle dispečerů ČD se do stávky nezapojilo přibližně 20 procent strojvůdců dálkových i regionálních spojů.

14:00 - Celonárodní výstražná stávka končí, nicméně vlaky ještě 15 minut nepojedou.

13:55 - Podle zpráv redaktorů ŽelPage běží prodej jízdenek na holešovickem nádraží bez přerušení.

13:50 - Naši redaktoři vyrazili do terénu. Dle informací z Hlavního nádraží v Praze dojíždí poslední vlaky vypravené svou trasu před začátkem stávky jako rychlík od Klatov nebo IC 540 Hutník. Na nádraží je nebývalý klid, který narušují jen stavební práce na 1. a 2. nástupišti. Naopak úklidová služba souprav pracuje bez přerušení. Odřeknuté spojení jsou hlášeny rozhlasem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

13:45 - Podle zpravodajství ČT24 z Pardubického kraje nepodporují stávku zdaleka všichni strojvůdci ve službě, nicméně na základě pokynů z odborové centrály musí vlaky stát. Redaktoři se vesměs shodují, že většina cestujících přijímá stávku s pochopením. Dráhy přitom až do dnešního dopolendy stávku prezentovaly pouze jako možnost a ne jako definitivní skutečnost, a tak se mnoho cestujících i přes nepříznivé předběžné zprávy na dnešní vlakové spoje spoléhalo.

13:20 - plánujete-li cestu z některého z pražských nádraží, nemusí vám den komplikovat jenom zpoždění. Přesun může být předčasně ukončen už v pražských ulicích při cestě na nádraží poté, co část odborářů zablokovala dopravu v ulici I. P. Pavlova.

Pokud jde o situaci přímo na železnici, Babitron kvůli výpadku datového zdroje na straně ČD pořád nefunguje. Hrubý přehled o stavu hlavních spojů lze získat u slovenského protějška Babitronu na adrese http://poloha.vlaku.sk. Spoje SuperCity v soulady s avizovanými informacemi jedou včas, případně jen s minimálním zpožděním. Určité štěstí měli cestující ranního expresu 128 Hradčany ze Žiliny, který, ač opožděn kvůli dopravním omezením v úseku Púchov - Horní Lideč, stihl před začátkem stávky dorazit alespoň do pražských Vršovic.

Původní zpráva

České dráhy v průběhu pondělí prezentovaly sadu mimořádných opatření s cílem minimalizovat negativní dopady stávky na cestující. "Celý systém je postaven tak, aby případné hodinové zastavení provozu neohrozilo další spoje a zpoždění se nepřenášelo do pozdějších odpoledních hodin ani do druhého dne," uvádí tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala. Na webových stránkách dopravce byl dnes zveřejněn výlukový jízdní řád, obsahující podrobnosti o zasažených spojích. I přes tyto aktivity plánovaná stávka zásadně znepříjemní den cestujícím desítek spojů, od mezistátních vlaků EuroCity až po regionální vlaky, u kterých budou často kráceny trasy nebo dokonce odřeknuty celé obraty.

Hlavním organizátorem stávky na železnici je Federace strojvůdců České republiky. "Na rozhodnutí uskutečnit obě výstražné stávky nezměnilo nic ani dnešní jednání, na kterém FSČR, stejně jako další odborové organizace, obdržela návrhy, jak by bylo možno řešit problematiku předčasného odchodu do důchodu až o 5 let dříve před dosažením uvažované důchodové hranice 65 let," uvádí se v oficiálním stanovisku odborářů. Poněkud paradoxní je v této souvislosti skutečnost, že do stávky se nezapojí Odborový svaz železničářů, největší odborářská organizace v zemi. FSČR ve svém stanovisku dále zdůrazňuje obavy nad bezpečností drážního provozu v ČR a prezentuje navazující patnáctiminutovou stávku jako akci v zájmu zaměstnanců drah i cestujících. Je ovšem otázkou, do jaké míry pasažéři tento velkodušný přístup odborářů ocení; zejména bude-li znamenat nárůst už tak vysokých zpoždění.

Do stávky se nezapojí zaměstnanci soukromých dopravců, provozujících osobní vlaky na území ČR. Pouze u Jindřichohradecké místní dráhy přestanou pracovat tři strojvůdci po dobu patnácti minut.

ŽelPage bude situaci na železnici sledovat od ranních hodin v zpravodajském speciálu. Pokud v průběhu dopoledne nastanou podstatné změny, budeme vás neprodleně informovat.

Spolupracují: Josef Petrák, Jík, Vítek_V

Zdroj: České dráhy, Aktuálně.cz, FSČR


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 24.6.2008 (22:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
01.07.2008 (0:42)  
Nevím, asi máš pravdu. Já tím chtěl říct, že pár procent nezaměstnatelných tu vždycky bude a ty je lepší pacifikovat. Ale tím jsme ten sociální stát dostali trochu do extrému:)
registrovaný uživatel M 
01.07.2008 (0:20)  
Doted jsem myslel, ze ta plna zamestnanost na necelych 100% (treba tech 94%) zapocitava spise lidi, co pracovat jakoze nemusi nez ty, co pracovat nechteji (ale netvrdim to urcite:) Pokud by to bylo jinak, tak je blbost udavat treba v Chanove nezamestnanost 80% nebo kolik, protoze dle toho tveho "vypoctu" by tam byla nezamestnanost spis 10%, ne?:)
registrovaný uživatel pekař 
30.06.2008 (22:25)  
M: no jo, jen je otázka, jakým způsobem se on o sebe bude starat. Jestli není lepší se o těch pár procent dotyčných postarat ( plná zaměstnanost je prý 94procent ) než vytvářet ghetta a zvyšovat zločinnost.
registrovaný uživatel M 
30.06.2008 (1:09)  
On sam.
Je to jako ptat se, kdo mi zitra donese snidani do postele... Mam pocit, ze nikdo, dokonce ani stat a ten cokapik si do toho hrnku budu muset nasypat sam. Sice je to krute, ale nezaujate vzato asi ferove reseni:-)
registrovaný uživatel pekař 
30.06.2008 (0:24)  
M. ty vo.e, pokuc jsi levicový politik, potřebuješ strhnout masu, dav, dostat je k volbám. A jak to uděláš? Kecáš, kecáš. Nelžeš, jen prostě musíš být vynikající řečník a trochu sofista...:)
Jo, a kdo se má starat o toho neschopného?
registrovaný uživatel M 
29.06.2008 (23:29)  
Hele hrozne te ten pohled bude stvat v kazdym pripade - to je asi normalni:)
Pokud jde o tu stranu, tak to se shodnem. Taknak sem zjistil, ze na pravici jsou mi hosi z ODS (ale asi min nez Hybaskova:) dost nesympaticti a tu nasi levici si spojuju s populismem (jeji vinou) a vecma, ktere v tomto threadu kritizuju (vcetne toho, ze o neschopneho by se mel starat stat).
registrovaný uživatel pekař 
29.06.2008 (21:44)  
M: tak ono ti státní zaměstnanci jsou hlavně v odborech, takže mají možnost otevřit si pusu. Jinak, jak jsi psal někde dřív, proč by měl soukromník zaměstnat neschopného člověka. Já nevím, já to nikde netvrdil. Já psal, že se má o něj postarat stát.
Co se pravicových prvků týče. Blbě se popisují. Momentálně jsou opozicí v podstatě s nulovou tolerancí, já tak soudím podle jejich představitelů.
A s mazáním medu kolem úst. Já moc extrémistické choutky nemám, ale zjišťuju, že u nás není jediná volitelná strana. Mě to neva, já si nějakou vyberu a racionálně si to zdůvodním. Ale dejme tomu, že to podhoubí pro nového šílence je zatím nepatrné, ale roste...
P.S.nepsal jsem, že podmínky u podnikatele jsou apriorně hrozné, jen tě to hrozné štve když se začteš do výplatnice...
registrovaný uživatel M 
29.06.2008 (21:13)  
Nenapsal jsi zadne ty pravicove prvky. Zruseni poplatku u mne neni o pravici/levici, ale spis o necem jako populismus (coz se shodneme - lepe se posloucha ten clovek, co maze med kolem huby, to je jasny...

A ten podnikatel - jako tezka vec - je to vlastne podobne jako s tim levy/pravy. On ti dava nejakej plat (a to zase musis uznat, ze vyssi, nez od statu) a za to chce i ty prescasy. Kdyz ti to nevyhovuje, tak jdi. Ja treba mel pracovni dobu 8 hodin denne s tim, ze mam pul hodiny prestavku na obed, ktera se pocitala automaticky. Takze kdyz jsem na obede nebyl, tak jsem musel delat 8,5 hodiny, protoze jinak byl mel zapocteny 7,5 hod. Nerikam, ze jsem odesel kvuli tomu, ale jedno s druhym. Pozn.: tohle byla defacto statni firma, ale plati to obecne.
Zena ma pro zmnu pruznou pracovni dobu s povinnym "jadrem", ale kdyz tam neni v 7 (i kdyz ta povinna cast zacina v 8:30 nebo kdy), tak se sef vyptava, kde je - mne by to asi sralo, ona je s tim nejak smirena (a pravda - zase je driv doma:-))
Je to proste takovej nejakej smluvni vztah - neco za neco. A svym zpusobem je to lepsi nez kupovat nejakej vyrobek, protoze u toho, kdyz po dvou mesicich zjistis, ze ti ne tak uplne vyhovuje, tak ho nemuzes vymenit. Jasne, neda se rict, ze si kazdej muze vybrat z 50 nabidek prace, to beru...

PS: U bourky si soudnej clovek rekne, ze se neda nic delat (prinejmensim se blbe hleda vinik:-)). U stavky je ale jasny, kdo za to muze (a nemyslim vladu). Kazdopadne je ale zajimavy, ze nejaktivnejsi jsou ve stavkach "statni" zamestnanci. Da se to (mozna) vysvetlit i tak, ze ackoliv podminky u soukromniku popisujes jako neco hrozneho, tak to lidem vyhovuje...
registrovaný uživatel pekař 
29.06.2008 (19:04)  
M: ještě bych tě doplnil. Nejen auta, ale i motorky u nás jezdí podobně rychle. Ale ty přeci musíš sám vědět, jak to chodí v naší vesničce, promiň.
P.S. jestli něco mělo vážný dopad na provoz, byla to bouřka. Stávky si někteří cestující skoro ani nepovšimli:)
registrovaný uživatel pekař 
29.06.2008 (17:59)  
Já netvrdím, že souhlasím se stávkou, jen že jich je poslední dobou v Evropě moc. Ono jdi a vysvětli masám, že budou muset víc makat za méně peněz. Poslechnou raději tebe nebo levicového kecálka? A tady je nebezpečí toho charismatického chlápka ( a nemusí být ani levicový ). Současná ČSSD prozatím jen kecá, ale její pohlaváří moc levicoví nejsou. Opravdu si nemyslím, že po vítězství v parlamentních volbách zruší aspoň poplatky u lékaře...
  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko