..: České dráhy podepsaly smlouvu na soupravy Siemens Viaggio Comfort :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy Praha/Vídeň — České dráhy dnes, po vleklém obchodním sporu se společností Škoda Transportation, definitivně objednaly 16 netrakčních souprav Siemens Viaggio Comfort známějších pod obchodním označením Rakouských spolkových drah jako railjet. Soupravy, za které České dráhy zaplatí 200 465 900 eur, budou dodány v letech 2013 a 2014. České dráhy je plánují nasazovat zejména na vlaky EuroCity jedoucí z Prahy do Hamburgu a z Prahy přes Vídeň do Grazu. Smlouva s výrobcem ale obsahuje ustanovení, která poskytují Českým drahám ochranu a umožňují jim příslušné jednotky neodebrat, pokud by se ukázalo nemožným jejich plnohodnotné nasazení na plánovaných trasách do Německa a Rakouska. Stejně tak si České dráhy vyhrazují právo soupravy neodebrat, pokud by jejich nasazení do provozu bránily technické požadavky úřadů, které se objeví po podpisu kontraktu. Na rozhodnutí soupravy neodebrat mají České dráhy 6 měsíců od podpisu smlouvy. Spolu s nákupem těchto netrakčních jednotek České dráhy také připravují výběrové řízení na 10 nových třísystémových lokomotiv, schopných jízdy rychlostí až 230 km/h.

Souprava Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, foto: České dráhy

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 30.9.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 24      Zpráv na stránku:   
10.10.2011 (23:35)  
registrovaný uživatel tarten 
10.10.2011 (17:16)  
Sim:
Hm, to zřejmě jo. I když ta mašina je těžší jen asi o tři čtvrtiny.
Jaká je to vlastně s magnetickou kolejovou brzdou co SVC má - přidává ten magnet kromě brzdného účinku i nějakou nezanedbatelnou sílu odolávající vykolejení?
registrovaný uživatel Kakov 
10.10.2011 (15:03)  
tarten: to je bohužel momi můj obzor
registrovaný uživatel Sim 
10.10.2011 (14:32)  
tarten > ona ta problematika bude trosku rozsahlejsi - nejde totiz jen o vykon motoru, kdy by souprava mohla pri vykolejeni byt neustale "pod tlakem" motoru. Jako mnohem vetsi problem vidim kombinaci lehkeho vozu a lokomotivy za ni z hlediska setrvacnosti.

I kdyz patrim k zastancum ridicich vozu a lehkych vozidel obecne, treba Studenka by mela (velmi pravdepodobne) mnohem horsi nasledky, pokud by byla masina vzadu. U vicevozovych jednotek by pak zalezelo na konkretni konfiguraci - treba zrovna slon ma do koncepce "loko se dvema" velmi blizko.

Na stranu druhou, klidne by mohla nastat situace, kdy je masina vpredu horsi - u vlaku vseobecne brzdi lip vagony nez lokomotiva. Pokud by v dusledku nejakych razu behem nouzoveho brzdeni doslo k pretrzeni sroubovoky, vlak s masinou vepredu (tedy ted uz bez ni) by zastavil, ale lokomotiva by se - jako neriditelna strela - valila dal. Tohle v pripade sunute soupravy mozne neni.

Takze je to zrejme vsecko jen tom, jak casto se jaky typ nehody muze prihodit a jak se tomu da predchazet. Vzdy tu nejake riziko zustava a na normotvurcich je pouze urceni, jaka mira rizika je spolecensky prijatelna.
registrovaný uživatel tarten 
10.10.2011 (12:35)  
KK:
Jaká je teď vlastně situace s detekcí vykolejení na podvozcích? Kdyby to znamenalo automatické rychlé sundání lokomotivy z výkonu, tak by uvedené riziko bylo minimalizované.
registrovaný uživatel Kakov 
09.10.2011 (22:30)  
ceskolipak: to me se sunutá souprava obecně nelíbí, je to totiž náchylnější na vykolejení, né kvůli vytlačení z kolejí, ale kvůli prosté úvaze o rozdílu mezi tahem a tlakem, pokud totiž u tažené soupravy vykolejí prostřední vagon, vlak pojede dál, ale pokud se totéž stane u tlačené soupravy, hlavně při vysokých rychlostech, tak je celej vlak na s****y
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
09.10.2011 (22:15)  
Railjet + Taurus - 230 km/h - proč ne, ale jako sunutá souprava vpřed s řídícím vozem se mi, nevím proč, nezdá úplně košer...
registrovaný uživatel bugear 
09.10.2011 (0:16)  
@quido.speedy: Otázkou je, zda to plné schválení vůbec potřebujeme, podle mě ani ne.
@Jiří Kocurek: Nebo se můžeme podívat ještě jižněji. V případě nákupu něčeho polského by mohlo jít o oboustranně výhodnou dohodu, protože 541 nemají přechodnost mezi Celjem a Mariborem.
08.10.2011 (23:17)  
SYN: Jak jsem psal, nákup 1216 z druhé ruky by mohl být zajímavou alternativou, nicméně pro plné schválení by muselo dojít k závažné změně v konstrukci měniče, ne-li zároveň k výměně trakčních motorů. Je to z větší části pouze domněnka založená na faktu, že změna SW možná je (viz. zpívající 1116 v Břeclavi http://www.youtube.com/watch?v=G6t9sU4cTOk ) a pokud by schválení pomohla, pak by půjčené 1216 zpívaly 33/100/300Hz už dávno...
registrovaný uživatel SYN 
08.10.2011 (18:18)  
Ten nákup od Rakušana (ojeté) by asi nebyl špatnej, ovšem je tu jedno velké kdyby - není jisté zda by rakušák chtěl vůbec prodat, sami těch 1216 nemají až tak moc, a asi by se musely nějaké upravit na standart "CZ" (je to tuším C?) protože těch nemají ani těch deset, a určitě by chtěli aby jim aspoň nějaké zůstaly...
Ale nějak si nedokážu představit že by v našem molochu měl někdo tu odvahu si vzít na bedra takové závažné rozhodnutí (jít do ojetých loko), když to vyjde nikdo ho moc nepochválí a když s tím bude problém tak dostane akorát po k....ch :(
  1 2 3 4 5 ... 24      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko