..: České dráhy podepsaly smlouvu na soupravy Siemens Viaggio Comfort :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy Praha/Vídeň — České dráhy dnes, po vleklém obchodním sporu se společností Škoda Transportation, definitivně objednaly 16 netrakčních souprav Siemens Viaggio Comfort známějších pod obchodním označením Rakouských spolkových drah jako railjet. Soupravy, za které České dráhy zaplatí 200 465 900 eur, budou dodány v letech 2013 a 2014. České dráhy je plánují nasazovat zejména na vlaky EuroCity jedoucí z Prahy do Hamburgu a z Prahy přes Vídeň do Grazu. Smlouva s výrobcem ale obsahuje ustanovení, která poskytují Českým drahám ochranu a umožňují jim příslušné jednotky neodebrat, pokud by se ukázalo nemožným jejich plnohodnotné nasazení na plánovaných trasách do Německa a Rakouska. Stejně tak si České dráhy vyhrazují právo soupravy neodebrat, pokud by jejich nasazení do provozu bránily technické požadavky úřadů, které se objeví po podpisu kontraktu. Na rozhodnutí soupravy neodebrat mají České dráhy 6 měsíců od podpisu smlouvy. Spolu s nákupem těchto netrakčních jednotek České dráhy také připravují výběrové řízení na 10 nových třísystémových lokomotiv, schopných jízdy rychlostí až 230 km/h.

Souprava Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, foto: České dráhy

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 30.9.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 24      Zpráv na stránku:   
03.10.2011 (12:51)  
Aleš Liesk
jak to píše Tarten, bylo to prostě moc úděsné až nepříjemné tak jsem tipl ... jestli náhodou nejeli víc ... přpadalo to jako tornádo ... on i ten Sobieski před ním jel jako prase.


Aleš Liesk - měl jsem pocit, že z Lipníka do Ostravy se může hrnooot 160 ...a to ne jen pendolinem ...


Tarten ... vidíš to mně nenapadlo ... super ...




Všem,

z obrázku je zřejmé, že soupravu Siemensu táhne Česká loko ze Škody Plzeň řada 380 ...

myslíte, že tyto dva systémy jsou na sebe kompatibilní, nebo to může být do budoucna problém a předmět nějaké záště
03.10.2011 (12:36)  
Prvni pershingoidni lokomotiva je to slovenske odporove dvojce pro tahani veletezkych nakladu pres hory. Tam vskutku o nejakou aerodynamiku neslo. A az se vyvijela nova pulzne rizena lokomotiva pro rychlou jizdu, sahlo se (asi pro usporu nakladu na formy, sablony a pripravky) pro uz navrzene kastli.
Skoda veleskoda, ze se nerozmohly vice 184, nebo ze 380 z ni nevychazi.
registrovaný uživatel Ujetej 
03.10.2011 (12:11)  
nebo název: VYMODLENÁ
registrovaný uživatel tarten 
03.10.2011 (12:08)  
Utajený: protože mám pocit, že tak oba 160 km/h a více ... to byl hukot a vítr ...

Tak ten vítr jste pocítil ne kvůli rychlosti, ale proto, že žlutý peršoun má kastli vydumanou Škodovkou v dobách socialistického plánování, která jí na základě nějaké pavědecké pověry vtiskla zcela atiaerodynamický tvar. Je to mnohem horší než u bobiny. :-P
Plýtvání trakční energií je nabíledni.
registrovaný uživatel tarten 
03.10.2011 (10:53)  
Navrhuji český název railjetu:
Žádná škoda (TM) :-D
03.10.2011 (10:16)  
Nejspíš to tu už zaznělo, ale stejně mi to nedá.

Jakkoliv můžu fandit dobrým soupravám za dobré peníze, tak to dopadlo jako vždycky. S velkým humbukem se tady propírá 16 souprav za 5 miliard a teprve ve chvíli, kdy je to ve finále a už není cesty zpět, se už jen tak mimochodem bokem upustí zpráva, že bude vlastně ale ještě třeba nakoupit mašiny za další miliardy, aby se to fakt dalo využít.

Za tohle si ale nezaslouží pětku ČD, ty jen dělají, co se jim hodí. Pětku si zaslouží česká média, která nekriticky zobou z ruky PR oddělením bez toho, aby u toho zapojily trochu kritického myšlení a začaly klást ty nepříjemné otázky, od kterých tu mají být.
03.10.2011 (10:07)  
Wawro
za které České dráhy zaplatí 200 465 900 eur... Při dnešním kurzu by to bylo lehce přes 5 bilionů korun. Mohl by mi prosím někdo potvrdit či vyvrátit tuto domněnku? Abych věděl na čem jsem :)
Pokud kupujete 1 Euro za 25 000 korun, tak to počítáte správně :-)

Tomáš Hejda
Čd masivně obnovují vozový park a za pár let už budou Béčka a 810 jenom v muzeu
Nějaké "masové obnovování" teda nevidím a 810 měly být v muzeu už před mnoha lety a ne se natřít na žlutozeleno a dál tu oxidovat pod obchodním názvem :-) Regijonoha...

Martin Utajený:
asi mu nestačí 1 lokomotiva, tak měl 1 vpředu a druhou vzadu ... mě by zajímalo jestli jedou oba fakt jen 140km/h, protože mám pocit, že tak oba 160 km/h a více
Dvě mašiny má RJ kvůli jejich záběhu (protože po delším odstavení a po velké opravě...)
Nad 160 km/h? U nás?? S loko 162??? Proberte se... dráha neni dálnice, kde si každej jezdí, jak se mu zlíbí...
03.10.2011 (9:25)  
Neumi 230 jet bachrata svycarska 465? I kdyz nevim, jak je na tom s TSI.
Co jsem se dozvedel v jine diskusi, tak problem 230+ je eurourednicky, loko pres 200 musi mit hromadu dalsich komponent navic, i kdyz samotna jizda tou rychlosti by technicky dozajista pro stavajici 380 nebyl problem po uprave softwaru pro rizeni motoru.
Proto taky Vectron jako nastupce Taurusu uz umi jen 200.
03.10.2011 (9:07)  
to Chary: Ano, měl jsme podezření na ironii, jenže tady nejsme na normální diskuzi, tady by něco podobného nemálo jedinců myslelo vážně. A já si těžko mohu pamatovat kdo rád používá ironii a kdo je jen mimo. Takže smajlík by pomohl:)

to Honza: 200 je jen pro papaláše? Teda, tak to asi musíte být opravdu sociální případ (a to to nemyslím zle). I když to není málo, tak to není tolik, aby to nebyl téměř kdokoli schopen zaplatit. Tedy nemyslím na každodenní dojíždění, ale třeba jednou za rok na trase Praha-Ostrava. Nehledě na to, že s InKartou to je tuším 100. Nicméně tu již nějaký ten pátek nemám, nebudu si kupovat kartu u které v době platnosti mění podmínky, taky by mohli zrušit slevu na ni (což se do určité míry již děje a v nejbližší době věřím, že se stane to, že lidé bez karty budou mít akční slevy za stejné či skoro stejné peníze jako inkarťáci). Každopádně papaláši se pohybují v jiných cifrách než 200kč. A nebojte, s ohledem na tlak konkurence věřím, že SC příplatek bude muset jít dolů.
registrovaný uživatel Ujetej 
03.10.2011 (8:06)  
Chary
Deadeye, SYNe, vždyť v té kauze se SIVICem škoda prohlašovala, že umí srovnatelné (lepší?) soupravy levněji. Takže určitě bude umět 382 levněji než kupovat Taura (nebo Taura TSI? http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/db/db164.html), navíc pokud srovnáte rychlost, s jakou jsou vyvíjeny, testovány, schvalovány a do masového provozu nasazovány 380, tak až ČD vypíše výběrko na těch deset mašin, škoda určitě bude mít hromadu es v rukávech, o tom nepochybuji.

Pokud po roce provozu těch 382 budou muset měnit podvozky kvůli trhlinám a špatným nicohlavům, jako dostala 380 007 podvozky tuším že ze šestnáctky a budou sbírat odpadlé tlumiče vrtivých kmitů, tak proč ne. A 380 012 už je taky na hadry. Tohle bude při rychlosti 230 určitě jen muška, že?!
  1 2 3 4 5 6 ... 24      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko