Praha/Vídeň — České dráhy dnes, po vleklém obchodním sporu se společností Škoda Transportation, definitivně objednaly 16 netrakčních souprav Siemens Viaggio Comfort známějších pod obchodním označením Rakouských spolkových drah jako railjet. Soupravy, za které České dráhy zaplatí 200 465 900 eur, budou dodány v letech 2013 a 2014. České dráhy je plánují nasazovat zejména na vlaky EuroCity jedoucí z Prahy do Hamburgu a z Prahy přes Vídeň do Grazu. Smlouva s výrobcem ale obsahuje ustanovení, která poskytují Českým drahám ochranu a umožňují jim příslušné jednotky neodebrat, pokud by se ukázalo nemožným jejich plnohodnotné nasazení na plánovaných trasách do Německa a Rakouska. Stejně tak si České dráhy vyhrazují právo soupravy neodebrat, pokud by jejich nasazení do provozu bránily technické požadavky úřadů, které se objeví po podpisu kontraktu. Na rozhodnutí soupravy neodebrat mají České dráhy 6 měsíců od podpisu smlouvy. Spolu s nákupem těchto netrakčních jednotek České dráhy také připravují výběrové řízení na 10 nových třísystémových lokomotiv, schopných jízdy rychlostí až 230 km/h.
Zdroj: České dráhy
http://www.flickr.com/photos/odyssey2812/5646747787/in/photostream/lightbox/
Hm, to zřejmě jo. I když ta mašina je těžší jen asi o tři čtvrtiny.
Jaká je to vlastně s magnetickou kolejovou brzdou co SVC má - přidává ten magnet kromě brzdného účinku i nějakou nezanedbatelnou sílu odolávající vykolejení?
I kdyz patrim k zastancum ridicich vozu a lehkych vozidel obecne, treba Studenka by mela (velmi pravdepodobne) mnohem horsi nasledky, pokud by byla masina vzadu. U vicevozovych jednotek by pak zalezelo na konkretni konfiguraci - treba zrovna slon ma do koncepce "loko se dvema" velmi blizko.
Na stranu druhou, klidne by mohla nastat situace, kdy je masina vpredu horsi - u vlaku vseobecne brzdi lip vagony nez lokomotiva. Pokud by v dusledku nejakych razu behem nouzoveho brzdeni doslo k pretrzeni sroubovoky, vlak s masinou vepredu (tedy ted uz bez ni) by zastavil, ale lokomotiva by se - jako neriditelna strela - valila dal. Tohle v pripade sunute soupravy mozne neni.
Takze je to zrejme vsecko jen tom, jak casto se jaky typ nehody muze prihodit a jak se tomu da predchazet. Vzdy tu nejake riziko zustava a na normotvurcich je pouze urceni, jaka mira rizika je spolecensky prijatelna.
Jaká je teď vlastně situace s detekcí vykolejení na podvozcích? Kdyby to znamenalo automatické rychlé sundání lokomotivy z výkonu, tak by uvedené riziko bylo minimalizované.
@Jiří Kocurek: Nebo se můžeme podívat ještě jižněji. V případě nákupu něčeho polského by mohlo jít o oboustranně výhodnou dohodu, protože 541 nemají přechodnost mezi Celjem a Mariborem.
Ale nějak si nedokážu představit že by v našem molochu měl někdo tu odvahu si vzít na bedra takové závažné rozhodnutí (jít do ojetých loko), když to vyjde nikdo ho moc nepochválí a když s tím bude problém tak dostane akorát po k....ch :(
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.