Praha/Vídeň — České dráhy dnes, po vleklém obchodním sporu se společností Škoda Transportation, definitivně objednaly 16 netrakčních souprav Siemens Viaggio Comfort známějších pod obchodním označením Rakouských spolkových drah jako railjet. Soupravy, za které České dráhy zaplatí 200 465 900 eur, budou dodány v letech 2013 a 2014. České dráhy je plánují nasazovat zejména na vlaky EuroCity jedoucí z Prahy do Hamburgu a z Prahy přes Vídeň do Grazu. Smlouva s výrobcem ale obsahuje ustanovení, která poskytují Českým drahám ochranu a umožňují jim příslušné jednotky neodebrat, pokud by se ukázalo nemožným jejich plnohodnotné nasazení na plánovaných trasách do Německa a Rakouska. Stejně tak si České dráhy vyhrazují právo soupravy neodebrat, pokud by jejich nasazení do provozu bránily technické požadavky úřadů, které se objeví po podpisu kontraktu. Na rozhodnutí soupravy neodebrat mají České dráhy 6 měsíců od podpisu smlouvy. Spolu s nákupem těchto netrakčních jednotek České dráhy také připravují výběrové řízení na 10 nových třísystémových lokomotiv, schopných jízdy rychlostí až 230 km/h.
Zdroj: České dráhy
Vážně sem musím psát smajlíky a nestačí to pochopit z obsahu sdělení? Tak tedy v kontextu kauzy SIVIC
(Ty 382) navíc určitě levněji než Siemens :D :D :D
Tak umět, o tom bych až tolik nepochyboval - i když je otázka jak dlouho by jim to trvalo, a především potom jak dlouho by trvalo to schválit ledaskde - ale jestli budou chtít, a případně za kolik, to už jsou úplně jiné otázky...
Dle mého názoru je to celé jen PR argument narychlo vydloubaný z nosu... :)
@Hawkey: Pochopitelně to první. To je z toho odkazu opravdu tak těžké pochopit, že je Siemens na sklad dělá(l)?
Chrome dela to samy (operu tu nemam) - text by se lamal, ale "roztahuje" ho prave obrazek.
Zrovna to - jako na potvoru - zakryva pocet prispevku, coz je zrejme jedine, podle ceho jde poznat, zda v diskusi pribylo neco noveho :-(
Sandik : Není důvodu se omlouvati, nidko navíc nemůže přeci znát vše, navíc při všech fabulacích co kolem RailJetu kolují světem se není ani čemu nějak moc divit..
Ujetej : Asi jsi mi přesně nerozuměl, já to myslel tak, že pořád se všichni ohání vysoutěženou cenou u OeBB ... ale nikoho už nezajímá, že cena, za kterou ČD nakupují je o cca 2 mil Euro na soupravu vyšíí, než jaká byla u OeBB vysoutěžena. Bohužel, jaké byly ty ostatní nabídky v soutěži na RailJety u OeBB se dnes těžko už nedovíme..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.