..: České dráhy podepsaly smlouvu na soupravy Siemens Viaggio Comfort :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy Praha/Vídeň — České dráhy dnes, po vleklém obchodním sporu se společností Škoda Transportation, definitivně objednaly 16 netrakčních souprav Siemens Viaggio Comfort známějších pod obchodním označením Rakouských spolkových drah jako railjet. Soupravy, za které České dráhy zaplatí 200 465 900 eur, budou dodány v letech 2013 a 2014. České dráhy je plánují nasazovat zejména na vlaky EuroCity jedoucí z Prahy do Hamburgu a z Prahy přes Vídeň do Grazu. Smlouva s výrobcem ale obsahuje ustanovení, která poskytují Českým drahám ochranu a umožňují jim příslušné jednotky neodebrat, pokud by se ukázalo nemožným jejich plnohodnotné nasazení na plánovaných trasách do Německa a Rakouska. Stejně tak si České dráhy vyhrazují právo soupravy neodebrat, pokud by jejich nasazení do provozu bránily technické požadavky úřadů, které se objeví po podpisu kontraktu. Na rozhodnutí soupravy neodebrat mají České dráhy 6 měsíců od podpisu smlouvy. Spolu s nákupem těchto netrakčních jednotek České dráhy také připravují výběrové řízení na 10 nových třísystémových lokomotiv, schopných jízdy rychlostí až 230 km/h.

Souprava Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, foto: České dráhy

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 30.9.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 24      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
03.10.2011 (7:22)  
Deadeye, SYNe, vždyť v té kauze se SIVICem škoda prohlašovala, že umí srovnatelné (lepší?) soupravy levněji. Takže určitě bude umět 382 levněji než kupovat Taura (nebo Taura TSI? http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/db/db164.html), navíc pokud srovnáte rychlost, s jakou jsou vyvíjeny, testovány, schvalovány a do masového provozu nasazovány 380, tak až ČD vypíše výběrko na těch deset mašin, škoda určitě bude mít hromadu es v rukávech, o tom nepochybuji.

Vážně sem musím psát smajlíky a nestačí to pochopit z obsahu sdělení? Tak tedy v kontextu kauzy SIVIC

(Ty 382) navíc určitě levněji než Siemens :D :D :D
registrovaný uživatel SYN 
03.10.2011 (5:07)  
Chary: Že by Škoda neuměla vytvořit 382 na 230 kompatibilní se sivicem? Ani nevíte jak moc bych se divil. Navíc určitě levněji než Siemens.
Tak umět, o tom bych až tolik nepochyboval - i když je otázka jak dlouho by jim to trvalo, a především potom jak dlouho by trvalo to schválit ledaskde - ale jestli budou chtít, a případně za kolik, to už jsou úplně jiné otázky...
registrovaný uživatel Honza  mail  
03.10.2011 (1:18)  
Zajímalo by mě, jestli ten SIVIC bude i pro normální lidi, nebo jen pro papaláše, kteří můžou jen tak vyhodit 200 Kč za povinnou rezervavi z okna.
03.10.2011 (1:13)  
Já bych z toho SIVICu problém nědělal. Buď se ho naučí 380 licenčně za prachy, nebo Siemens doplní podporu standardního protokolu, což mi přijde daleko logičtější. (Dost bych se divil, kdyby ho neměli dávno napsaný.)
Dle mého názoru je to celé jen PR argument narychlo vydloubaný z nosu... :)
02.10.2011 (23:14)  
to Chary: Na základě čeho soudíte, že levněji, zatím Škoda ze srovnání vychází téměř vždy dráže a to je asi ten zásadní problém.
registrovaný uživatel bugear 
02.10.2011 (23:13)  
@prastravak: Ten text není moc aktuální, reálně po proklikání tím seznamem je volná jedna, ale seznam zdaleka nemusí být kompletní.
@Hawkey: Pochopitelně to první. To je z toho odkazu opravdu tak těžké pochopit, že je Siemens na sklad dělá(l)?
registrovaný uživatel Sim 
02.10.2011 (22:08)  
Chary > ff 7.0 ... aktualne mi aktivni plocha prohlizece vychazi na 872x600. Prekryvani zmizi pri roztazeni nad 956 pixelu.

Chrome dela to samy (operu tu nemam) - text by se lamal, ale "roztahuje" ho prave obrazek.

Zrovna to - jako na potvoru - zakryva pocet prispevku, coz je zrejme jedine, podle ceho jde poznat, zda v diskusi pribylo neco noveho :-(
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
02.10.2011 (22:03)  
bugear : Čím mi necheš brát iluze? Že by se mašiny nedělaly na sklad a nebo, že Taurusy OeBB 1016 a 1116 mají jen jedny dveře z mašiny a to přes strojovnu? Nic z toho co tvrdím Tvůj odkaz nevylučuje...

Sandik : Není důvodu se omlouvati, nidko navíc nemůže přeci znát vše, navíc při všech fabulacích co kolem RailJetu kolují světem se není ani čemu nějak moc divit..

Ujetej : Asi jsi mi přesně nerozuměl, já to myslel tak, že pořád se všichni ohání vysoutěženou cenou u OeBB ... ale nikoho už nezajímá, že cena, za kterou ČD nakupují je o cca 2 mil Euro na soupravu vyšíí, než jaká byla u OeBB vysoutěžena. Bohužel, jaké byly ty ostatní nabídky v soutěži na RailJety u OeBB se dnes těžko už nedovíme..
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
02.10.2011 (21:56)  
Sime, v jakém rozlišení to proboha čteš? A v jakém prohlížeči? Opera láme text podle okna ;-) Fox a chrom ne :-/, Óčko na vás, jedna nula :D
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 24      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko