Praha/Vídeň — České dráhy dnes, po vleklém obchodním sporu se společností Škoda Transportation, definitivně objednaly 16 netrakčních souprav Siemens Viaggio Comfort známějších pod obchodním označením Rakouských spolkových drah jako railjet. Soupravy, za které České dráhy zaplatí 200 465 900 eur, budou dodány v letech 2013 a 2014. České dráhy je plánují nasazovat zejména na vlaky EuroCity jedoucí z Prahy do Hamburgu a z Prahy přes Vídeň do Grazu. Smlouva s výrobcem ale obsahuje ustanovení, která poskytují Českým drahám ochranu a umožňují jim příslušné jednotky neodebrat, pokud by se ukázalo nemožným jejich plnohodnotné nasazení na plánovaných trasách do Německa a Rakouska. Stejně tak si České dráhy vyhrazují právo soupravy neodebrat, pokud by jejich nasazení do provozu bránily technické požadavky úřadů, které se objeví po podpisu kontraktu. Na rozhodnutí soupravy neodebrat mají České dráhy 6 měsíců od podpisu smlouvy. Spolu s nákupem těchto netrakčních jednotek České dráhy také připravují výběrové řízení na 10 nových třísystémových lokomotiv, schopných jízdy rychlostí až 230 km/h.
Zdroj: České dráhy
http://rfe.railclub.ru/pix/at/electric/1116/cab/Mecanic.jpg
v dolnim rohu je vidět zmiňovaný Notausstieg...
Doufam ze ne a ze se budou dat vozy prehazet dle potreby a muze tak misto 16 ks 7-vozovych vzniknout treba nejaky pocet 5- a 9-vozovych. Zabotlamy se take v 90. letech poprepojovaly.
jaký nouzový východ máte na mysli? a jak funguje? děkuji
z obrázku je zřejmé, že soupravu Siemensu táhne Česká loko ze Škody Plzeň řada 380 ...
myslíte, že tyto dva systémy jsou na sebe kompatibilní, nebo to může být do budoucna problém a předmět nějaké záště
Z jakého obrázku? z toho schématu? Soupravu může v podstatě táhnout vše, co má alespoň topnou spojku. Sunutí už lze provádět s lokomotivami na to uzpůsobenými. Musí mít shodný komunikační kabel a komunikovat ve stejném datovém protokolu (stejným jazykem). Prosím, neberte mě za slovo, jestli zde použiju nepřesnou terminologii.
Delo by se to, ze by fira vylezl primo ze stanoviste nouzovym vychodem, ktery ma k dispozici...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.