Praha/Norimberk — V polovině března tohoto roku avizovaný záměr Českých drah se stává skutečností. 9. srpna 2009 vyjede první autobusová linka v režii našeho národního železničního dopravce. Tato linka spojí Prahu a bavorský Norimberk. Mezi oběma městy pojede bez jediného zastavení a plně využije kvalitní dálniční spojení. Cesta po železnici je dnes možná dvěma páry přímých vlaků (Jan Hus a Karel Čapek) a dvěma páry vlaků s přestupem ve stanici Schwandorf (Albert Einstein a Franz Kafka). Vlaky urazí celou trasu za 5 hodin a 3 minuty, resp. 5 hodin a 17 minut.
Hlavní výhodou nové autobusové linky bude právě rychlost. Celou trasu urazí za 3 hodiny a 45 minut. Denně pojede šest párů autobusů. Cestující veřejnost jistě uvítá i navýšení počtu přímých spojů s Norimberkem. Linku budou České dráhy provozovat ve spolupráci s německým národním dopravce Deutsche Bahn. Stanicemi v obou městech budou hlavní nádraží (v Praze stanoviště B2 ve Wilsonově ulici). Oba dopravci linku plně zaintegrují do systému železničních spojů. Cestující tak mohou využít jeden jízdní doklad pro libovolnou trasu z České republiky do Německa, při které použijí autobusovou linku. České dráhy povedou autobusy jako kategorii SuperCity Bus a Deutsche Bahn jako DB–Expressbus. Cena jednosměrných jízdenek bude 48 € do 2. třídy a 78 € do 1. třídy. Levnější jízdenky nabídne eShop a TeleTiket za 26 €. Jízdní řád dráhy zveřejní v polovině července. Obavy o kvalitu nejsou na místě; provozně linku zabezpečí německý dopravce se svými autobusy SETRA vybavených 1. i 2. třídou, toaletami, snack barem a dalšími palubními službami. V ceně 1. třídy bude i občerstvení.
Tento koncept není nový. Autobusy provozují také Rakouské spolkové dráhy. Od roku 2007 spojují spoje ÖBB InterCitybus města Graz a Klagenfurt, kdy trasu ujedou rychleji než vlaky přes Bruck a. d. Mur a Leoben. Poskytují místa 2. i 1. třídy, pro vozíčkáře a nejsou povinně místenkové, ale rezervace je doporučena — cestující nad kapacitu nejsou přepravováni. Autobusové spojení jsou vedeny v trase plánované Koralmbahn, jež má být jednou z největších novostaveb v Rakousku a spojovat právě Graz a Klagenfurt. Autobusy mají nalákat cestující a ytvořit budoucí poptávku. Od jízdního řádu 2008/09 nahradil jeden pár InterCitybus–ů vlakové spojení Klagenfurtu a Benátek.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, ÖBB, ŽelPage, Koralmbahn/Wikipedia

Asi proč Němci staví NBS v "souběhu" s dálnicí za dražší peníze, než kdyby šli úplně vlastní trasou?
1) kvůli ochráncům životního prostředí, kterým asi méně vadí další bordel v již zničeném dopravním koridoru
2) kvůli tomu, aby lidi viděli, že vlak je rychlejší, než gumokol a to i se starými křápy 2x rekonstruovanými, ale s podvozky na 200.
O kamionech jsem psal, protože Ti nebudu vykládat, jak někdo jede opráskanou Feldou u Cerhovic a předjíždí Pendolino (které tam možná ani nikdy nepojede). U Cerhovic bude totiž na dálnici 160, možná 180 podle toho jak se naši milí poslanci vyspí. A my tam zvyšujeme traťovou rychlost ze 100 na 120 (150 s Pinďou). Tož tak...
Ano, pokud se poslanci dobře vyspí, tak se možná....opakuji možná rychlost na dálnicích zvýší maximálně na 160 km/h (možná méně), ale pouze za suché vozovky a dostatečné viditelnosti. Stará felda u cerhovic možná 160 km/h dá, ale nebude to ani pohodlné a ani bezpečné a vykoupené šílenou spotřebou. Podívej, mně se také řešení některých oblouků na úseku Zdice-Hořovice nelíbí, ale prostě beru, že se zvolila koncepce s VRT a optimalizované úseky budou sloužit spíše jenom jako lokálka. Samozřejmě, pokud by se pak VRT nepostavila a toto sloužilo jako páteřní trať trvale, tak ten, kdo toto rozhodne, zaslouží nakopat do zadku.
Asi proč Němci staví NBS v "souběhu" s dálnicí za dražší peníze, než kdyby šli úplně vlastní trasou?
1) kvůli ochráncům životního prostředí, kterým asi méně vadí další bordel v již zničeném dopravním koridoru
2) kvůli tomu, aby lidi viděli, že vlak je rychlejší, než gumokol a to i se starými křápy 2x rekonstruovanými, ale s podvozky na 200.
O kamionech jsem psal, protože Ti nebudu vykládat, jak někdo jede opráskanou Feldou u Cerhovic a předjíždí Pendolino (které tam možná ani nikdy nepojede). U Cerhovic bude totiž na dálnici 160, možná 180 podle toho jak se naši milí poslanci vyspí. A my tam zvyšujeme traťovou rychlost ze 100 na 120 (150 s Pinďou). Tož tak...
Ale že se na rychlíky nasadí hnací vozidlo, které znamená zrušení jednoho přepřahu a teoreticky by s novou JŘ mohlo znamenat i kratší jízdní dobu toho rychlíku, opravdu nepovažuji za podstatné.
Mně hlavně do zcestné přijde srovnávat vlak a kamion. Oba tyto prostředky by se měly doplňovat a ne soutěžit. Podobně jako vlak a autobus. To, že autobusy zatím využívají dluh minulosti (spojení Praha - Plzeň nebo stále existující železná opona), je věc druhá.
Já tam tu souvislost nějak nevidím.
Jinak k tématu. Hlavně, že se na ty pofidérní R s velkou slávou začly nedávno nasazovat herkulesy...
Systemove nam to vychazi v podstate stejne s tim, ze ty tam mas jeste nejakou rezervu a ja ne. Samozrejme vim, ze to s rezervou byt musi, nicmene slo o reakci na to, ze nekdy v praveku se Praha-Brno jezdilo za X:XX. Ano, jezdilo. Ale neverim, ze se te jizdni doby dosahlo vzdy
Ostatní souhlas.
Praha - PU hodina,
PU - MUN - půlhodina
MUN - Brno - hodina, takže systémově Praha - Brno 2:30
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











