Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.
Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.
Zdroj: České dráhy; foto: Karosa

V provozu máme téměř polovinu trati provozovaných v roce 1989 (25 tys km > 15 tys km). Na ostatních regionálních tratích máme dve páry vlaků denně.
Věřte mi, nechcete opakování naše "restrukturalizace" v České republice...
Pozdrawiam
- jakékoliv rozhodnutí ČD nemá vliv na trať č. 149, protože na ní jezdí Viamont. Totéž na tratích č. 293, 312,...
- zastavení pravidelné osobní dopravy na jakékoliv trati neznamená automaticky zrušení téže tratě.
- vymazali jste tam i některé tratě, na kterých dosud je docela dobrá nákladní doprava (Podlešín - Středokluky, Brno - Hrušovany - Znojmo, Beroun - Rakovník, Zlín střed - Lípa nad Dřevnicí, žst. Libuň, žst. Lubná) nebo jde o spojnice větších celků (Havlíčkův Brod - Pardubice, Znojmo - Břeclav, Veselí nad Lužnicí - České Velenice.)
Zjednodušeně řečeno - ta mapa je úplně mimo.
(A to předpokládám, že autor této předělané mapy má svolení autora této mapy ke zveřejnění pozměněného díla. Pokud toto svolení nemá, je tu další úskalí.)
Zde je simulace mého kamaráda Iwana jakby pak mohla vypadat síť:
http://www.iwan.eu07.pl/infra/cdrzeznia.gif
S touto logikou bychom měli dotovat elekriku, ropu, vodu, těžbu surovin (a samozřejmě vlaky :))...prostě všecko.
Ono při plném hrazení nákladů řidiči by se jistě leckde ukázalo, že poptávka po veřejné dopravě je taková, že se vyplatí zavést vlaky :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
