..: Aktuality a články - ČR Olomoucký :..

8.1.2007 - 21:00 - Muž zemřel po střetu s vlakem

SebevraždaOlomouc - Čtyřicetiletého muže usmrtil v sobotu na železničním přejezdu v Olomouci nákladní vlak. "Muž před soupravu vběhl. Případ však zatím nebyl uzavřen," řekla mluvčí olomoucké policie Jitka Dolejšová. Strojvůdce sice ihned použil rychlobrzdu, ale střetu již nedokázal zabránit. "Případ se vyšetřuje, pravděpodobně však šlo o sebevraždu," uvedla mluvčí. Muž zemřel v sobotu před pátou hodinou ranní na železničním přejezdu v městské části Slavonín.

zdroj: Bleskově

Olomouc - Devětačtyřicetiletý cestující, který den před Vánocemi zahynul nedaleko Grygova na Olomoucku poté, co vypadl z vlaku, podle policistů zřejmě spáchal sebevraždu. Verzi, že by mohlo jít o nešťastnou náhodu, už dříve vyloučili vyšetřovatelé Drážní inspekce, sebevraždě naopak nasvědčují výpovědi ostatních cestujících.

Grygov - V sobotu 23.12.2006 došlo k záhadnému úmrtí cestujícího z vlaku IC 541 Hutník. Muž vypadl za jízdy mezi Grygovem a Brodkem u Přerova za dosud nejasných okolností.

ziva nadraziOlomouc - Ve stanici Olomouc hl.n. skončilo výběrové řízení na úpravy nádražních prostor v rámci projektu Živá nádraží, aniž by se ČD podařilo na tento projekt získat investora.

Ilustrační fotoUherské Hradiště - V tragédii vyústilo ve středu v noci na železničních kolejích neopatrné počínání 26 leté ženy z Uherského Hradiště. U mostu přes řeku Moravu mezi Uherským Hradištěm a Starým Městem ji smrtelně zranila přijíždějící vlaková souprava. „Strojvůdce zaregistroval postavu na kolejích ve tmě na poslední chvíli. Začal houkat a brzdit, ale střetu už nedokázal zabránit,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Českých drah Zdeněk Neusar. Vlak zasáhl mladou ženu přední částí jízdní soupravy, přičemž ji více než 10 metrů vlekl pod sebou. Přivolaná rychlá záchranná služba převezla dívku do nedaleké nemocnice, kde krátce poté zemřela. „Utrpěla rozsáhlá zranění, její šance na přežití byla minimální,“ řekl jeden z lékařů. Podle uherskohradišťské policejní mluvčí Jitky Zámečníkové nelze vyloučit ani sebevražedný motiv. Strojvůdce vypověděl, že žena na nechráněném přejezdu seděla v podřepu otočená zády k přijíždějící soupravě. Dechová zkouška prokázala, že strojvedoucí neměl v krvi alkohol. Nikdo z cestujících v motorovém vlaku neutrpěl při srážce zranění. Provoz na trati České dráhy obnovily po hodině.

Olomouc - Nákladní vlak v Olomouci-Hejčíně usmrtil v pátek ve 13:07 hod. jednačtyřicetiletou ženu. Podle olomoucké policie chodkyně vešla na přejezd ve chvíli, kdy tudy vlak projížděl. Nehodě již strojvedoucí nedokázal zabránit. Železniční doprava byla v těchto místech zastavena.

zdroj: Mladá fronta DNES, Právo

zelpageGłuchołazy - Po 58 letech byl 9.12.2006 znovuotevřen železniční hraniční přechod v polské stanici Głuchołazy. Od Šumperka a od Krnova vypravily České dráhy do Głuchołaz zvláštní vozy, ve kterých se vydávaly pamětní jízdenky a razítka. První české cestující v Głuchołazech vítal na peróně potlesk i svižná dechovka. Slavnostní otevření přechodu si nenechali ujít ani zástupci parlamentu, konzulátu, krajů, českých i polských drah, pohraniční policie. Logicky také nemohli chybět ani starostové Jindřichova ve Slezsku, Jeseníku, Zlatých Hor a dalších měst a obcí, které získaly přímé železniční spojení s Polskem. Na své si přišli i milovníci železniční nostalgie, protože české i polské dráhy vypravily do Głuchołaz vlak s parní lokomotivou. Nechyběl ani prezidentský vagon, takzvaný Dubčekův salonní vůz, a historické uniformy železničářů a pohraničníků. Po slavnosti odvážely české cestující autobusy zadarmo z nádraží na prohlídku centra Głuchołaz, které leží asi kilometr od nádraží.

Glucholazy leží patnáct kilometrů od stanice Jindřichov a devět kilometrů od stanice Mikulovice. V uplynulých 58 letech osobní vlaky tady sice běžně zastavovaly, ale nikdo z cestujících nesměl nastoupit ani vystoupit, podle mezinárodní smlouvy nesměl nikdo ani otevřít okno. Železná opona už konečně padla a komické na tom všem je, že trvala nejdéle v Evropě zrovna na hranicích dvou spřátelených zemí a zároveň "spolubojovníků" z bývalé Varšavské smlouvy. Polské dráhy v Głuchołazech v létě 2004 osobní vnitrostátní dopravu zcela zastavily, takže na nádražní tabuli odjezdů a příjezdů jsou dnes jen spoje do Česka. Cestující si mohou jízdenky do Głuchołaz i zpět koupit u pokladny v každé stanici nebo přímo u průvodčího. Zástupci ČD na slavnosti v Głuchołazech oznámili, že od ledna budou některé spoje z Głuchołaz pokračovat až do Opole.

zdroj: Moravskoslezský deník

Ilustrační fotoOlomouc - Železniční trať Šumperk - Zábřeh se v dubnu stane součástí Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (IDSOK). Potvrdil to včera radní Petr Polášek. "Pro cestující to znamená, že jedna časová jízdenka bude platit na vlak, autobus i městskou hromadnou dopravu," vysvětlil Polášek. Podle něj na třech tratích na severu kraje, které již jsou součástí IDSOK, letos vzrostl počet cestujících. "Dokonce jsme měli pro dráhy nachystáno více než 200 tisíc korun na krytí případné ztráty, ale vůbec jsme tuto rezervu nemuseli použít," řekl Polášek. Podobné by to mohlo být i s integrací 13 km tratě Šumperk - Zábřeh s 5 zastávkami. S integrací dopravy začal kraj před třemi lety. "Zvolili jsme uváženou hanáckou metodu, tedy postupné zavádění, ne jednorázový skok," komentoval situaci hejtman Ivan Kosatík. Dnes je v systému drtivá většina autobusových linek - vyjma Prostějovska a několik železničních tratí. Plné integrace má region dosáhnout na konci roku 2008. Olomoucký kraj letos dotoval autobusovou dopravu na území regionu 277 miliony korun a na železniční dopravu připlácel 290 milionů. I když jde přibližně o stejné částky, autobusy převezly asi 70 % všech cestujících, vlaky pouze 30 %.

zdroj: Olomoucký deník

desna-zelpageŠumperk - Vlastník 23 km dlouhé železniční tratě Šumperk - Kouty nad Desnou, Svazek obcí údolí Desné, připravuje elektrifikaci této trati včetně odbočky do Sobotína. Investice si podle předsedy svazku obcí Ondřeje Koppa vyžádá přibližně pět set miliónů korun. "Již v roce 2005 jsme nechali zpracovat podrobnou studii a během příštího roku chceme zvládnout vyřízení veškeré administrativy," řekl Právu Kopp.
Samotná stavba by údajně měla začít ve druhé polovině roku 2008 nebo až v roce 2009. Její dokončení majitelé odhadují na rok 2010. "O elektrifikaci rozhodlo hlavně to, že provoz elektrických souprav je ekologičtější a tišší na rozdíl od nafty," vysvětlil Kopp. Kvůli husté síti zastávek bude pak i proces častého brzdění vlaku po elektrifikaci snadnější. Záměr Svazku navazuje na elektrifikaci trati ze Zábřehu do Šumperka, kterou chystají České dráhy už na příští rok. "Elektrifikace nám pomůže dopravit se bez přestupů až do Zábřehu na Moravě nebo do Olomouce. Tím se místním obyvatelům usnadní zdlouhavé cestování za kulturním životem nebo za studiem," podotkl Kopp s tím, že i turisté mířící do údolí Desné díky elektrifikaci budou pohodlněji cestovat.

zdroj: Právo

843Jeseník/Głuchołazy - Dne 25.11.2006 se zde objevila pozvánka na slavnostní znovuotevření hraničního přechodu v Głuchołazech. V této zpravě jsme informovali o tom, že součástí oslav bude i jízda zvláštního parního vlaku. Podařilo se zjistit další podrobnosti ohledně průběhu oslav z oficiálních webových stránek města Gluchołazy.

pozorProstějov - Železniční přejezd v Olomoucké ulici, na kterém minulý měsíc zahynula jedenáctiletá dívka a druhá byla těžce zraněna, stále zabezpečuje pouze světelné signalizační zařízení. Podle původních plánů měl olomoucký krajský úřad v Olomoucké ulici vybudovat kruhový objezd, ale z technických důvodů je to zcela nemožné. Nedovolují to totiž předpisy Českých drah. Olomoucká ulice spadá do majetku Olomouckého kraje a prostějovští představitelé se snaží o zviditelnění nebezpečného přejezdu, ale s výraznější signalizací a závorami na železničním přejezdu do konce roku nemůžou počítat.

Podle místostarosty Vlastimila Uchytila však s tímto problémem nemůže radnice bez povolení majitele nic dělat. Podle očitých svědků nehody, při níž lokomotiva srazila žákyně nedaleké základní školy, se obě dívky zapovídaly a přehlédly signalizační zařízení. "Kdyby na přejezdu byly závory, nemusela se tragédie vůbec stát. Nechápu, proč na tak frekventovaném přejezdu nebylo a stále není lepší bezpečnostní zařízení," uvedla Martina Jakešová z Prostějova. "Sama mám dvanáctiletou dceru a vím, jak jsou děti v tomto věku lehkomyslné. Častokrát přecházejí křižovatkou a ani se pořádně nerozhlédnou. Vtloukat jim to do hlavy je zatím jediný způsob, jak zbytečným nehodám předejít," dodala.

zdroj: Prostějovský deník

151 014-8 Šumperk - Lepší spojení Šumperska a Jesenicka se zbytkem republiky a více vlaků vyšší kvality, které zastaví na nádraží v Zábřehu na Moravě. To jsou hlavní novinky, které České dráhy připravily pro cestující od nového jízdního řádu. Ten začne platit 10. prosince. "V Zábřehu na Moravě bude zastavovat šest vlaků vyšší kategorie Intercity a Eurocity. Souvisí to s dokončením rekonstrukce tohoto nádraží a posílením jeho role coby přestupního terminálu ve směru na Šumperk a Jeseník," sdělil mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

814Šumperk - Někteří lidé cestující osobními vlaky na regionální trati Šumperk - Zábřeh na Moravě si stěžují, že v odpolední špičce se sotva dostanou do vlaku. Přitom České dráhy nasadily na tuto trať moderní soupravy Regionova. Ty však nestačí pojmout odpolední návaly. Dráhy se stížnostmi už začaly zabývat. „Někdy si připadám jako sardinka. Máme tady sice moderní vlaky, ale k čemu to je, když jsme uvnitř tak namačkaní,“ postěžoval si Pavel Hudák ze Zábřeha. Cestující nechápou, proč České dráhy nepřidají k dvouvozové soupravě další vagon. „Přece to nemůže být tak složité,“ odhaduje Hudák.

Přednosta železniční stanice Zábřeh Vítězslav Šmelko problém vidí z jiného úhlu. „Je potřeba říct, že vlakové spoje mezi Šumperkem a Zábřehem se budou stále víc podobat tramvajovému provozu. Regionovy jsou také tak konstruovány. Většina míst je na stání, takže Regionovy opravdu slouží spíš jako meziměstské tramvaje, zvlášť při větším návalu cestujících,“ uvedl Šmelko. Podle něj Regionova pojme sto osmdesát lidí. „Podle dlouhodobého sčítání a rozborů by tyto soupravy měly i ve špičkách dostačovat. Ono stačí, když škola skončí řadě studentů dřív nebo zase má zpoždění rychlík. Potom se nakumuluje víc lidí. Ještě se ale nestalo, aby se někdo do vlaku nedostal,“ tvrdí Šmelko. České dráhy se přesto budou znovu problémem zabývat. „Pokud se to ukáže jako nezbytné, přidáme za moderní soupravu Regionova nevzhledný starý vagon. Zatím totiž České dráhy nemají třívozové Regionovy. Není ani zřejmé, kdy budou k dispozici a zda a kdy České dráhy některou z nich nasadí na zdejší trať,“ řekl Šmelko.

zdroj: MF DNES Střední Morava

Autor:

Olomouc - Františka Chrástecká, matka malého Matěje, který se zabil při pádu z jedoucího vlaku, půjde před soud. Soud sice trestní stíhání původně zastavil, ale státní zástupce se od verdiktu odvolal. Sedmatřicetiletá Františka Chrástecká je obžalována z ublížení na zdraví z nedbalosti. „Dospěli jsme k závěru, že je vhodné, aby se to před soudem projednalo. Chce to vidět, jak se k případu paní Chrástecká bude stavět. Někdo totiž tvrdí, že se o dítě dobře nestarala, podle jiných jde o neštěstí. Celé by se to mělo projednat a dát možnost všem se před soudem vyjádřit,“ řekl soudce krajského odvolacího soudu Jindřich Bayer.

Policisté ženu obvinili za to, že nechala odejít pětiletého syna samotného na toaletu v jedoucím vlaku a neměla jej tak pod dohledem. Matka syna začala shánět, až se vlak blížil do železniční stanice Olomouc hl. n. Za to, že nechala svého syna pobíhat bez dozoru po vagonech, může Františka Chrástecká strávit ve vězení až pět let. Státní zástupce ji však do vězení posílat nechce. „Nelze očekávat, že budu navrhovat nepodmíněný trest,“ doplnil žalobce. Vinu na straně Českých drah policisté během vyšetřování vyloučili.

Zdroj: MF DNES

Olomouc - Rychlík srazil ve 20:13 na trati u Červenky na Olomoucku člověka, který nehodu nepřežil. Podle drážních inspektorů se pohyboval v místě, kam je vstup zakázán. Doprava na páteřní trati spojující Olomouc s Prahou nemusela být kvůli nehodě přerušena, i když vlaky jezdily pouze po jedné koleji.

Vlak IC Hradčany mířící ze Žiliny do Prahy srazil ve středu večer neznámého muže ve Štěpánově u Olomouce. Jeho tělo ale železničáři objevili až o devět kilometrů dál ve stanici Červenka. Bylo zavěšeno na háku lokomotivy. Strojvedoucí tvrdí, že byla mlha a nic nezpozoroval. Podle Drážní inspekce došlo k nehodě ve 20:13, zřejmě ve "vjezdovém zhlaví" železniční stanice Štěpánov. Muž ve věku mezi dvaceti až čtyřiceti lety měl podle policie na sobě modrou bundu s nápisem Nike. Pod ní potom šedé triko a červenozelenou károvanou košili. "Na dolních končetinách byl bez oděvních svršků. Spodní části dolních končetin a chodidla jsou utrhané," uvedla mluvčí moravskoslezské policie Dagmar Bednarčíková.

newsku doplnili: -js-, -Payus-

zdroj: Novinky, krátké zprávy, Idnes.

olmOlomouc - Od včerejška se veřejnosti definitivně otevřel nový podchod spojující obě části olomouckých Hodolan. Tunel mezi přednádražím a staré Hodolany je nyní dlouhý 180 metrů. Poslední část propojení navázala na tři roky starý podchod, který prozatímně končil u čtvrtého nástupiště. "Nefunguje!", zakřičel na nás zkušeně starší občan, když jsme se pokoušeli přivolat výtah potřebný pro maminky s kočárky nebo pro vozíčkáře. Podobně to dopadlo s bezpečnostními kamerami. "V podchodu jich je sedm, ale fungují jen čtyři," potvrdil Václav John ze Správy dopravní cesty Olomouc. Zatím je signál z funkčních kamer přiveden do služebny ČD k výpravčímu. "Napojení kamer v podchodu na bezpečnostní systém městské policie projednáme s železničáři v nejbližší době. Předpokládám, že do Vánoc bude jejich signál viditelný na stanici v Kateřinské ulici," upřesnil olomoucký primátor Martin Novotný.

Poslední fáze budování podchodu stála přibližně 70 milionů korun. Jak připomněl Jan Komárek ze Správy železniční dopravní cesty, připojení města Hodolany k Olomouci bylo v roce 1919 podmíněno vybudováním podchodu pod hlavním nádražím. Stalo se tak až nyní. "Žijeme v době renesance železniční dopravy. Zájem o přepravu vlakem mezi cestujícími stále stoupá," podotkl generální ředitel Českých drah Josef Bazala. Dlouhodobé plány počítají s tím, že na straně starých Hodolan u vyústění podchodu vznikne v budoucnu i Železniční muzeum a patrně se sem v budoucnu přesune i autobusové nádraží. V mnohem bližší budoucnosti vznikne na hlavním nádraží i nové 5. nástupiště. "Souvisí to s dokončením modernizace olomouckého železničního uzlu. Stavba by mohla začít v roce 2009 a přijde na tři a půl miliardy korun," řekl Komárek. Podle něj pak bude současné páté nástupiště označováno jako šesté. České dráhy přepraví ročně asi 180 milionů cestujících. Olomoucké nádraží je třetí nejfrekventovanější v republice. Denně jím projde až 40 tisíc lidí.

zdroj: Olomoucký deník

« Novější zprávy | 1 ... 7 8 9 10 11 ... 13 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12