..: Vlaky jezdí přeplněné, stěžují si lidé :..
814Šumperk - Někteří lidé cestující osobními vlaky na regionální trati Šumperk - Zábřeh na Moravě si stěžují, že v odpolední špičce se sotva dostanou do vlaku. Přitom České dráhy nasadily na tuto trať moderní soupravy Regionova. Ty však nestačí pojmout odpolední návaly. Dráhy se stížnostmi už začaly zabývat. „Někdy si připadám jako sardinka. Máme tady sice moderní vlaky, ale k čemu to je, když jsme uvnitř tak namačkaní,“ postěžoval si Pavel Hudák ze Zábřeha. Cestující nechápou, proč České dráhy nepřidají k dvouvozové soupravě další vagon. „Přece to nemůže být tak složité,“ odhaduje Hudák.

Přednosta železniční stanice Zábřeh Vítězslav Šmelko problém vidí z jiného úhlu. „Je potřeba říct, že vlakové spoje mezi Šumperkem a Zábřehem se budou stále víc podobat tramvajovému provozu. Regionovy jsou také tak konstruovány. Většina míst je na stání, takže Regionovy opravdu slouží spíš jako meziměstské tramvaje, zvlášť při větším návalu cestujících,“ uvedl Šmelko. Podle něj Regionova pojme sto osmdesát lidí. „Podle dlouhodobého sčítání a rozborů by tyto soupravy měly i ve špičkách dostačovat. Ono stačí, když škola skončí řadě studentů dřív nebo zase má zpoždění rychlík. Potom se nakumuluje víc lidí. Ještě se ale nestalo, aby se někdo do vlaku nedostal,“ tvrdí Šmelko. České dráhy se přesto budou znovu problémem zabývat. „Pokud se to ukáže jako nezbytné, přidáme za moderní soupravu Regionova nevzhledný starý vagon. Zatím totiž České dráhy nemají třívozové Regionovy. Není ani zřejmé, kdy budou k dispozici a zda a kdy České dráhy některou z nich nasadí na zdejší trať,“ řekl Šmelko.

zdroj: MF DNES Střední Morava


| 20.11.2006 (11:02)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby

More from ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
Registered user Evík 
19.12.2006 (15:43)  
díky za zrušení všech spojů z Prahy do Přibyslavi! Nejen že jste vlaky zdražili, ale taky jste je posrali.Díky moc. Na vlaky už seru, a vím o hodně lidech, kteří jsou stejného názoru jako já. Pokud spoje nezměníte, myslím a doufám, že brzy zkrachujete! Líp jste to posrat nemohli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Děkuju a gratuluju
23.11.2006 (17:41)  
M: Hmm, pan chytrý se zas naváží. Tam by nestála jakási souprava, která by se využila jen v případě nahromadění lidí, ale byla by pravidelně nasazována na nejvytíženější vlaky. Ono totiž některé vlaky bývají přetíženy pravidelně, ne jen tak nahodile. A ty takové jakési soupravy, jak říkáš, tam jezdí v malé míře i teď, ale to ty samozřejmě nevíš. Jo, a dochází i k takovým případům, že souprava někde stojí a je využívána třeba jen o víkendu nebo v určitém období(např. víkendové rychlíky, posázavský pacifik). Tak se tomu tlem, no.
Registered user M 
22.11.2006 (5:25)  
...taky na poštu pro dva balíčky pojede kamionem?... - skvely priklad:-))

Opacne "dobre" je i "Jinak myslím, že nejvytíženější vlaky by mohly vozit snad i zamračené." - takze by tam pres tyden stala jakasi souprava, ktera by se pouzila pouze v pripade, kdyz by se nahromadili lidi. Ano, velmi ekonomicke:-)
21.11.2006 (19:44)  
K těm 843. s novým JŘ se PJ Krnov bohužel zruší, už dnes tam prakticky nic není. 843 jsou v Olomouci a jen tak se ze severní Moravy nehnou, protože je tu spousta úvratí a minimálně na rychlíky z Ostravy/Valmezu do Jeseníku tu musejí zůstat. Krom jedné vypůjčené 843 do Plzně se od výroby dodané 843 z Krnova/Olomouce nepohly.

Nejlepší ale je, že všichni chtějí dávat všude velké motory, akorát netuším, kde by je chtěli vzít. Už tak jich je málo.
21.11.2006 (18:39)  
k nasazování klasických souprav na motorových rychlících tzpů Plzeň-Domažlice, Ústí nad Labem-Liberec, ... - taky na poštu pro dva balíčky pojede kamionem? Celotýdenní vytížení na klasiku to rozhodně není.
21.11.2006 (17:49)  
S těmi velkými motory by nemusel být takový problém, kdyby si ČD neusmysleli třeba nasazování 854 na trati Plzeň-Domažlice nebo zrušení provozu provozu klasických souprav na tratích Liberec-Děčín a Nymburk-Rumburk(stejně by se ale ještě snad mohly nějaké pro trať Zábřeh-Šumperk najít, přinejhorším 851). Jinak myslím, že nejvytíženější vlaky by mohly vozit snad i zamračené.
Registered user M 
21.11.2006 (15:25)  
Jeseniky jsou pro prechod ze zeleznice na IAD jako delane. Tam je to v podstate jedno, jestli vlak nebo auto. Silnice jsou kvalitni, upravene, jizda na ridice neklade zadne zvlastni naroky
21.11.2006 (15:19)  
to Glagol
tech 13 kilometru si klidne zaplatim...Jinak letos tam sitovka na spojich Zeleznice Desna platila :-p Jel jsem na nu v nedelu nekolikrat.
Registered user xAnri05  mail  
21.11.2006 (15:18)  
majitel: bohuzel nepamatuju, ja jsem se tam k vam "prizenil" teprve pred par lety :)

cestujici: souhlasim, ale zatim to tak nevypada, pocet cestujich roste... zlepseni ja patrne i pres nektere ty excesy. Navic ja si nemyslim, ze by mel byt problem pridat vagonek. Pokud ho nekdo ten problem ma, je podle neschopny.
21.11.2006 (15:18)  
Ad 831: Buďte rádi, že po Vás ČD nechtějí příplatek za historickou jízdu:-) Těch 843 si tam užívejte, stačí aby nějaký kraj vypsal výběrové řízení a tyto vozidla jdou tam, jen nevím jak by ČD reagovaly, kdyby ta výběrová řízení proběhla všude..
Na Desira si taky asi ejště nějaký pátek počkáme, ty žádný kraj nezaplatí.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko