"Je to věc správy železniční cesty. Statistiky nehod na přechodech za poslední rok ale ukazují, že je úplně jedno, zda jsou tam pouze světla nebo závory. V Pardubicích byla například minulý týden havárie s vlakem na přejezdu i přesto, že závory byly dole. Neplatí, že světla a závory jsou něco jiného. Lidé porušují předpisy tak i tak," tvrdí Ondrůj. Podobný názor má i policie. "Přejezd v Olomoucké ulici je opatřen světly a zvukovým znamením. Takových železničních přejezdů je v Prostějově několik. Vždy jde bohužel o nepozornost nebo nekázeň lidí," řekl šéf Dopravního inspektorátu v Prostějově Jiří Procházka.
Fungují tu přece výstražná světla a zvukové znamení, shodují se úřady. Přesto si křížení vlaku s vytíženou silnicí a přechodem pro chodce za svou existenci vyžádalo už několik lidských životů a těžkých havárií. Nabízí se otázka, zda se poslední tragédii nedalo zabránit. Pamětníci vzpomínají na to, že za první republiky stával u přejezdu strážní domek. "Kdysi tam fungoval ajznboňák, který před každým průjezdem vlaku ručně stahoval závory," vzpomíná současný šéf dopravních policistů na Prostějovsku Jiří Procházka, který shodou okolností bydlí opodál. S následným nárůstem dopravy dráhy pochopitelně nemohly hlídat každý železniční přejezd. V Olomoucké ulici tedy začaly fungovat závory.
"Kdy zmizely, to si opravdu už nepamatuji. Bylo to někdy v sedmdesátých či osmdesátých letech. Tehdy jsme se tomu velmi divili. Od té doby je to čím dál tím horší," stěžuje si Bohumír Daneček, který bydlí přímo naproti přejezdu. Přes přejezd v Olomoucké se dnes musejí prodrat všechna auta, která z centra Prostějova směřují na Olomouc. Těch je několik tisíc denně. Za tratí je také rozlehlé sídliště. Každý den tak přes koleje tam a zpět musí přecházet stovky dětí, které směřují do škol v centru města. Prostějovská radnice ve čtvrtek oznámila, že se nebezpečnému přejezdu v Olomoucké ulici bude věnovat. "Starosta města bude iniciovat schůzku s Českými drahami ohledně této tragické události. V zájmu města je, aby všechny přejezdy ve městě, pokud možno, byly zabezpečeny závorami," uvedla mluvčí radnice Jana Gáborová.
zdroj: iDnes.cz, 2.11.2006
1 2 | Zpráv na stránku: |
A souhlasím s 1049an s tím, že by se měla provádět osvěta.
Dál... Svést veškerou dopravu do podjezdu je nerealizovatelná utopie. Na to zde není místo. Krom toho by ten podjezd musel být dostatečně hlubokej, aby se tam vlezly autobusy s plynovými nádržemi na střeše. Zároveň by se musela uzavřít ulice Sladkovského a Barákova na obou stranách trati, aby podjezd mohl nějak rozumně vyústit(pokud by nezavazely ještě i nějaké budovy).
A ještě je možnost, která popře jakýkoliv podchod - je možné, že ty podchody nepůjdou vyhloubit kvůli spodním vodám. Je to sice jen moje doměnka, nicméně, když se v minulosti pokoušeli vykopat podchod na hlavním nádraží, narazili prý na spodní vodu a zůstaly tam jen schody dolů. Po loňské rekonstrukci bylo schodiště zalito betonem a podlaha dodlážděna.
"Jestli vám tam ale vymyslí schodišťový podchod o šířce 2m..."
Oni nevymyslí. To jsou jen naše teorie. Budeme rádi, když tam hodí závory.
Ale to se mi to chytračí,co
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.