..: Aktuality a články - Evropa :..

Australská lokomotiva řady 3200Mnichov - 20 nových elektrických nákladních lokomotiv s typovým označením 3800 dodá Siemens australskému dopravci Queensland Rail (QR). Uzavřená smlouva má včetně dodávky náhradních dílů hodnotu téměř 3 miliardy českých korun (97 milionů eur).

Nové lokomotivy vyvine a vyrobí Siemens v Mnichově. Lokomotivy budou dodány v průběhu roku 2008. Jde již o druhou velkou zakázku od Queensland Rail (QR) během tří měsíců. Již v prosinci loňského roku obdržel Siemens od QR zakázku na modernizaci 60 elektrických nákladních lokomotiv typu 3100/3200 v hodnotě 4,5 miliardy českých korun (150 milionů eur).

Queensland Rail je jedním z největších australských železničních dopravců a bude nové lokomotivy používat jako tažná vozidla pro transport uhlí po železnici. Se 157 miliony tun přepraveného uhlí ročně patří QR v této oblasti první příčka na australském trhu. Do roku 2010 QR plánuje zvýšit přepravní kapacitu na 250 milionů tun. V tom by významnou úlohu měly sehrát nové lokomotivy, neboť při jejich trakčním výkonu 4000 kW a vlastní hmotnosti 132 tun bude pro transporty uhlí po železnici nutné nasadit méně lokomotiv než dosud.

Zdroj : Siemens

Evropský vlak 2006Evropská unie - V pondělí 24.4.2006 vyjede z Berlína Evropský vlak 2006. Ve vlaku bude cestovat 100 lidí, kteří projedou 7 zemí z "Evropské 25". Výchozí zemí bude Německo, vlak bude pokračovat přes Česko, Rakousko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Polsko zpátky do Německa. Cestující se setkají s lidmi z různých evropských regionů - budou mít příležitost vyměnit si názory, představit svou kulturu a poznávat rozmanitosti Evropy.
Do Berlína se vlak vrátí 1.5.2006 - v den výročí rozšíření Evropské unie. Cesta vlaku bude symbolizovat mobilitu a možnosti přeshraniční spolupráce v rozšířené EU. Ve vlakovém "Politickém salónu" budou probíhat rozhovory cestujících s politiky, vědci, novináři či intelektuály. Cestujícími budou mladí lidé ze všech zemí, kterými vlak během svého putování projede. V různých zemích a železničních stanicích se budou snažit oslovit prostřednictvím filmů, divadla, literatury, hudby či kulinářských specialit místní obyvatele. V jednotlivých městech tak oslaví svátek Evropy. Vlak spojí lidi, města, krajiny a iniciativy. Místo ve vlaku získali lidé díky svým kreativním nápadům.
Ohňostroj při vstupu ČR do EU Vlak projede těmito městy: Berlín (24.4./1.5.), České Budějovice (24.4.), Maribor (25.4.), Pécs (26.4.), Košice (27.4.), Kraków (29.4.) a Görlitz/Zgorzelec (30.4.). V němčině nese název Europazug 2006, v češtině Evropský vlak 2006, ve slovinštině Evropavlak 2006, ve slovenštině Vlak pro Európu 2006, v polštině Pociag Europa 2006 a v maďarštině Európavonat 2006.

Zdroj: Město Košice, Feman

EUBrusel - Evropská komise udělila jen dílčí souhlas plánu české vlády podpořit rozvoj kombinované dopravy do konce desetiletí sumou téměř 1,6 miliardy korun. Současně se rozhodla zahájit formální šetření, zda pravidlům Evropské unie odpovídá ta část zamýšlené státní pomoci, která má posloužit k pořízení určitých typů vagonů.

Komise přistupuje opatrně k možnosti povolit státní pomoc pro železniční vozový park. Je třeba potvrdit, že tyto vagony mohou být použity pouze pro kombinovanou dopravu, a ne pro běžnou železniční přepravu. Podle zdrojů z EK zatím nelze přesněji určit, jak velká část státní pomoci byla zpochybněna, protože Praha nahlásila Bruselu program jako celek, a to ve výši 1,58 miliardy Kč pro léta 2006 až 2010.
Program podpory kombinované dopravy, který má pomoci převést část nákladu ze silnic především na koleje, přijala česká vláda loni v říjnu, ale konečnou zelenou může dát až Brusel. Většina financí má podle návrhu jít na investice například do překladišť.

Loni železnice převezla 3,623 milionu tun zboží v kontejnerech. Dalších 256.000 tun zboží přejelo ve výměnných nástavbách. Zhruba 434.000 tun zboží převezly po dráze celé kamiony a asi 2000 tun zboží v kontejnerech převezly lodě. Mimo kontejnery ale všechny druhy dopravy přepravily několikanásobně více zboží. Celková nákladní přeprava na dráze loni dosáhla 88,843 milionu tun a na silnici dokonce 466,034 milionu tun. Lodě přepravily celkem 1,274 milionu tun a letadla 21.450 tun.

Zdroj : České noviny (ČTK)

návěstidlaBrusel - Evropská komise ve čtvrtek 30.3. přijala návrh, který má sjednotit železniční návěstidla a některé drážní bezpečnostní systémy v celé Evropské unii. V EU funguje 20 nejrůznějších signalizačních a kontrolních systémů, které komplikují přeshraniční dopravu. Vlaky totiž často musejí zastavit na hranicích a přepřáhnout na jinou lokomotivu.

"Toto rozhodnutí vytváří technické podmínky nutné pro jednotnou evropskou železniční síť," řekl novinářům komisař pro dopravu Jacques Barrot. "Rychlý rozvoj jednotného systému je rovněž důležitý pro lepší hospodářskou soutěž jednotlivých drážních společností a pro zlepšení kvality poskytovaných služeb a bezpečnosti. To by jen mělo potvrdit, že evropský železniční sektor je světovým lídrem," dodal.
Nové opatření by mělo snížit náklady železničních dopravců. V současnosti musí mít totiž každá lokomotiva, která je součástí mezinárodních spojů, zabudováno hned několik speciálních systémů pro každou zemi, jíž projíždí. Tato opatření jsou ale nákladná a v mnoha případech se do lokomotiv nedají přístroje ani zabudovat. Právě proto musí řada z nich zastavit na hranicích a cestující musejí počkat, než bude lokomotiva vyměněna.

Zdroj : České noviny (ČTK)

9.3.2006 - 10:47 - Orient Express pojede po zemích střední Evropy

VSOEOrient Express - V červenci 2007 projede v průběhu 7 nocí a dní legendární Orient-Express země střední Evropy. Cestující navštíví 5 středoevropských zemí a největšími atraktivitami se stane Vídeň, Krakov, Vysoké Tatry a Varšava.
V letošním roce se opět uskuteční pravidelné 4 jízdy VSOE přes Prahu. Vlak jede z Benátek přes Vídeň, Prahu, Frankfurt nad Mohanem a Paříž do Londýna. Z Itálie se vyjíždí vždy ve středu a do Velké Británie dorazí vlak v neděli. V Praze bude O.E. možné zahlédnout ve dnech 27.-29.4., 8.-10.6., 21.-23.9. a 19.-21.10.2006. Vlak by měl přijíždět ve čtvrtek okolo 17.hod. a odjíždět v sobotu okolo 15.hod., a to vždy z pražského Hlavního nádraží. Cena jednosměrné jízdenky pro 1 osobu je 2.610€.

Zdroj : Orient-express.com , VSOE u nás

6.3.2006 - 13:11 - DB chtějí údajně převzít Estonské železnice

Düsseldorf - Deutsche Bahn (DB) chce podle článku magazínu „WirtschaftsWoche“ převzít estonskou železniční společnost Eesti Raudtee (ER). Nákladní doprava s tratěmi patří z jedné třetiny státu a ze dvou třetin soukromým investorům (např. americká RDC z Pittsburghu/Pennsylvania). Investoři požadují za jejich podíl 150 až 170 milionů €. Estonská nákladní doprava má velký význam především pro sousední Rusko, které má tak přístup do přístavů, které nezamrzají.

Zdroj: Bahnnews

Evropská UnieBrusel - Evropské unii hrozí, že nebude mít dostatek peněz, na podporu velkých dopravních projektů, které jsou součásti takzvané transevropské dopravní sítě. Dopravní výbor Evropského parlamentu již ve středu varoval, že kvůli váznoucí komunikaci mezi politiky ohledně evropského rozpočtu na roky 2007 až 2013, se možná dostane peněz je na pět až šest projektů z celkových 30.

Případný nedostatek peněz by se výrazně dotkl i České republiky. Mezi třicítkou vybraných projektů se tři přímo týkají Česka: jde o kontroverzní přesun brněnského nádraží, výstavbu koridoru Drážďany-Praha s odbočkou na Linec a výstavbu dálnice, která by měla vést z polských Katovic přes Brno a dále na Vídeň.
Podle deníku Financial Times to však vypadá, že peníze budou jen na výstavbu železniční trasy Berlín-Palermo s výstavbou mostu mezi Itálií a Sicílií, na stavbu koridoru mezi Francií a Španělskem přes Pyreneje, na trasu Paříž-Štrasburk-Mnichov- Bratislava, na vybudování dálnice Lyon-Budapešť a na dálnici, která spojí Helsinky s Varšavou. České projekty se tak v přehledu neobjevily, což by znamenalo ztrátu mnoha miliard korun.

Zdroj : České noviny (ČTK)

ice3Frankfurt nad Mohanem - Od dnešního dne nabízejí DB AG mezinárodní jízdenky na vybraná spojení přes internet za pevně stanovenou cenu. V nabídce jsou přímá spojení z 12 německých měst do 24 evropských destinací. Všech 43 relací je bez přestupu a k dostání jsou pouze přes www.bahn.de. Nabídka platí jak ve vlacích ICE, tak ve spojích kategorie IC/EC a ceny za jednotlivou jízdu ve 2. třídě jsou od 19 do 59€ podle počtu volných míst a délky trasy. Minimální doba předprodeje činí 3 dny a zakoupit lze jak jednoduché, tak zpáteční mezinárodní jízdenky přes internet.
V nabídce jsou spojení např. z Hamburku do Krakova (29/39€), z Hannoveru do Amsterdamu (19/29€), z Berlína do Prahy (29/39€), z Kolína nad Rýnem do Vídně (39/59€), z Frankfurtu nad Mohanem do Bruselu (39/49€) či ze Stuttgartu do Štrasburku (19€). Nejvíce spojení je z bavorského Mnichova, odkud lze na Surf and Rail International cestovat do 13 evropských měst, mezi kterými jsou Lublaň, Záhřeb, Klagenfurt, Curych, Benátky či Budapešť.

Zdroj a foto: Tisková zpráva DB AG

23.1.2006 - 20:36 - Běloruské železnice mají novou soupravu

dr1Minsk - Soupravu DR-1 dodal Běloruským železnicím závod na výrobu železničních vozů v lotyšské Rize. Běloruská železnice měří 5.500 km, ale pouze 1.500 je elektrifikováno. Dieselová souprava s logem RVR jezdí v úseku Minsk - Gomel denně a trasu urazí za 4,5 hodiny. Během cesty zastavuje v 6 městech. Vlak má 6 vozů s kapacitou 390 míst v 1., 2. a 3. třídě. Jízdné za vzdálenost 300 km stojí od 90 do 220 Kč. Ve vlaku je také minibar ve druhém voze 1. třídy. Souprava dosahuje maximální rychlosti 120 km/h a stála 80 mil. Kč.

Zdroj, foto: Běloruské listy

strucnePraha - Evropské železnice budou lobbovat za zdražení mýtného. Prostřednictvím svých ministerstev dopravy chtějí prosadit směrnici, která ke zvýšení ceny povede. Zástupci železnic se dohodli v Praze.

Zdroj : iDnes.cz

Brusel, Praha - O tři roky později proti předpokládanému termínu, tedy až k 1.1.2010 dojde k úplné liberalizaci na evropských kolejích. Cestující si pak budou moci zvolit dopravce, se kterým budou cestovat v určitém úseku. Shodli se na tom ministři dopravy členských zemí EU na pondělní konferenci. Otevření trhu však bude omezeno řadou podmínek. Podle českého ministra dopravy Milana Šimonovského bude konkurence vpuštěna jen do části národního trhu, neboť aktivita cizích licencovaných dopravců na vnitrostátním území můsí být jen okrajovou záležitostí a jejich hlavní činností musí zůstat přeprava osob přes české území, nikoliv v jeho rámci.

Šimonovský dodal, že jde převážne o to, aby nebyla narušena a ohrožena obsluha území, kde je systémově objednávána ministerstvem dopravy. Tam, kde je nasmlouvána s místními dopravci, nebude vstup cizí společnosti povolen. V praxi to znamená, že například na trase z Budapešti do Berlína české úřady nepovolí cizímu dopravci přepravovat cestující mezi Břeclaví a Děčínem za nižší cenu, než jakou účtují domácí dopravci dotovaní státem.

EUBrusel / Praha - Ministři dopravy pětadvaceti členských zemí EU se shodli na otevření trhu mezinárodní osobní dopravy na železnici od roku 2010. Tato liberalizace bude omezena řadou podmínek, jež umožní vládám chránit vnitřní trh a své dopravce.

České dráhy, které jsou dominantním dopravcem v ČR, posun liberalizace v osobní dopravě vítají. Český ministr Milan Šimonovský nynější dohodu uvítal. Spočívá podle něj zejména v tom, že aktivita cizích licencovaných dopravců na vnitrostátním trhu musí zůstat okrajová; jejich hlavní činností musí být přeprava osob přes české území, nikoli v jeho rámci.
Ministři se dnes shodli také na zásadách odškodnění pro cestující v případě zpoždění na mezinárodních linkách. Pokud vlak přijede s více než hodinovým zpožděním, budou mít nárok na čtvrtinu ceny jízdného; zpozdí-li se o více než dvě hodiny, mohou žádat o polovinu ceny.
Šimonovský ocenil i další dohodu o jednotné licenci pro strojvedoucí a vlakové čety. Její nositelé budou moci vykonávat svou práci v celé unii, takže nebude nutné jako dnes na hranicích měnit posádky. Líbilo se mu, že požadavky na výcvik se snížily, takže získání licence bude méně nákladné.

Zdroj : České noviny (ČTK)

nachtzugFrankfurt nad Mohanem - Speciální nabídka DB NachtZug a EuroNight, která původně platila do konce října, je prodloužena až do 30.11.2005. V měsíci listopadu jsou vybrány 4 trasy s podobnými městy jako v říjnu, ale v jiném pořadí. Cena jízdenky včetně příplatku za lehátko je 199€, cena jízdenky včetně příplatku v lůžkovém voze se snídaní činí 399€.
Trasy - listopad
1. Berlín - Paříž - Mnichov - Milán - Kolín nad Rýnem - Varšava - Brusel - Berlín
2. Hamburk - Paříž - Mnichov - Milán - Kolín nad Rýnem - Varšava - Brusel - Hamburk
3. Kolín nad Rýnem - Milán - Mnichov - Paříž - Berlín - Brusel - Varšava - Kolín nad Rýnem
4. Mnichov - Milán - Kolín nad Rýnem - Varšava - Brusel - Berlín - Paříž - Mnichov

Cestující přijíždějí do měst v ranních hodinách, odjezd je zpravidla po 18. hodině. Přeprava mezi jednotlivými městy je bez přestupu v přímých nočních rychlících. Jízdenky je možno objednat pouze telefonicky na centrále DB NachtZug ve Frankfurtu nad Mohanem (Neu Isenburg), tel. č. 0049-6102-800575.

nachtzugFrankfurt nad Mohanem - Od 1. do 31.10.2005 mohou cestující jezdit po dobu 7 dní nočními vlaky a procestovat tak známé evropské metropole během 1 týdne. Cena 7denní jízdenky do lehátkové vozu (kupé pro 5 osob) je 199€ (jízdné + příplatky za ubytovací služby po dobu 7 dní) a do lůžkového vozu (oddíl pro 3 osoby) včetně 7 snídaní je 399€.

Cestující si mohou vybrat trasu ze 4 variant:
1. Berlín - Paříž - Mnichov - Milán nebo Kodaň - Kolín nad Rýnem - Varšava - Brusel - Berlín
2. Hamburk - Paříž - Mnichov - Milán nebo Kodaň - Kolín nad Rýnem - Varšava - Brusel - Hamburk
3. Kolín nad Rýnem - Kodaň - Mnichov - Paříž - Berlín - Brusel - Varšava - Kolín nad Rýnem
4. Mnichov - Paříž - Berlín - Brusel - Varšava - Kolín nad Rýnem - Kodaň - Mnichov
Rezervaci jízdenky pro vybranou trasu lze učinit pouze telefonicky na tel. čísle 0049-(0)6102800575.

130Štrasburk - Evropský parlament (EP) se vyslovil pro rychlejší liberalizaci osobní železniční dopravy. Evropská komise počítá s liberalizací mezinárodní přepravy od roku 2010, pro vnitrostátní linky nemá určen bližší termín. Evropský parlament navrhuje pro mezinárodní dopravu rok 2008 a pro vnitrostátní dopravu rok 2012. Návrhem EP se nyní budou zabývat jednotlivé členské státy EU. Například ČR zatím nesouhlasí s liberalizací vnitrostátní dopravy. Pro rychlejší liberalizaci hlasovalo v EP 402 poslanců (zejména pravicových), proti bylo 203 zástupců (zejména levicových) a hlasování se zdrželo 60 poslanců.

« Novější zprávy | 1 ... 6 7 8 9 10 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00