..: Aktuality a články - Švýcarsko :..

12.7.2005 - 12:28 - Matterhorn-Gotthard-Bahn objedná 5 jednotek u firmy Stadler

MG-Bahn udělá vše proto, aby byla při otevření Lötschberského tunelu „vyzbrojena“ novými jednotkami. Společnost objednala 5 nových Panorama-jednotek, které jsou odpovědí na stále se zvyšující poptávku mezi městy Brig a Zermatt. Nové jednotky budou také splňovat nové standardy v regionální přepravě. Smlouva byla podepsána 7. července 2005 a celková cena zakázky činí 42 mil.CHF.

Společnost CISLAPINO byla založena 23. listopadu 1993 italskými (FS Trenitalia) a švýcarskými (SBB) dráhami. Cílem společnosti je zajištění mezinárodní přepravy na železnici, s novou generací italských rychlovlaků ETR 470. Pendolina zajíždějí do 3 zemí – Itálie, Švýcarska a Německa. Vedení společnosti se nachází v Bernu. Opravy jsou prováděny italskými dráhami v Miláně. Vlakový personál pochází z řad FS, SBB a DB. Jízdenky se vydávají ustálenými kanály, tedy na přepážkách FS, DB a SBB či v cestovních kancelářích. V případě zpoždění nad 30 minut vrací společnost plnou výši příplatků. Provoz jídelního vozu zajišťuje firma Cremonini S.p.A z Říma.

23.6.2005 - 14:30 - Od roku 2007 rychleji na severojižní ose

Bern - Společnost Cisalpino AG, dceřiná společnost švýcarských drah (SBB) a italské Trenitalia, investuje 500 milionů CHF do 14 nových vlaků (Cisalpino Due). Ty by měly být nasazeny na Lötschbergskou osu v roce 2007, současně s otevřením nové vysokorychlostní trati. Jízdní doba by se tak měla silně redukovat. Nový design těchto naklápěcích vlaků byl médiím představen včera v Turíně. Vlaky jsou složeny z celkem 7 vozů (1. a 2. třída, Bordbistro, oddíly pro postižené), dodá je Alstom, návrh vytvořila italská firma Italdesign-Giugiaro S.P.A. Společnost Cisalpino rozšiřuje postupně svoje služby – minulý rok převzala odpovědnost za provoz 2 vlaků kategorie EuroCity (Zürich/Genova-La Spezia), modernizovaných jednotek Cinquterre a Canaletto, dále zajišťuje kompletní provoz na Simplonské a Lötschberské ose. Navíc se plánuje nový vlak „San Marco“, který by měl spojovat Benátky s Rýnem.

22.6.2005 - 20:33 - Ve Švýcarsku se zastavily vlaky

Bern - Prakticky všechny vlaky ve Švýcarsku dnes večer přestaly jezdit kvůli poruše na elektrickém zařízení, k níž došlo během večerní špičky. Ve vagonech je zablokováno podle odhadů až 100.000 cestujících. Švýcarská železniční společnost SBB uvedla, že zatím nezná podstatu problému, který dnes asi v 18:00 SELČ způsobil poruchu v dodávce elektřiny. Mluvčí SBB Jean-Philippe Schmidt řekl, že neví, kdy bude závada odstraněna. Závada těchto rozměrů je "naprosto mimořádná," řekl Schmidt švýcarskému rozhlasu. Televize SF1 zase odhadla, že ve velkém horku je ve stojících vlacích asi 100.000 lidí. V některých oblastech, kde jsou aspoň omezené dodávky elektřiny, bylo možné dopravit soupravy na nádraží, uvedla SBB. Jinde byly nasazeny dieselové lokomotivy.
Výpadek se kromě SBB týká i RhB (Rhätische Bahn), SOB (Südostbahn) a některých dalších společností.
ČTK

22.6.2005 - 20:24 - Cisalpino AG zavádí NAD během stávky v Itálii

Švýcarsko - Během 24-hodinové stávky nahradí společnost Cisalpino AG své rychlovlaky autobusy (do a z Itálie), to umožní pokračování v cestě z Brigu a Chiassa, ačkoli budou v Itálii všechny vlaky zastaveny. Stávka by měla začít zítra přesně ve 21:00 hod. Všechny mezinárodní vlaky jedoucí přes Švýcarsko začánají a končí ve stanicích Brig a Chiasso. Přednost na přepravu v autobusech budou mít cestující, kteří si zakoupili rezervaci míst. Více informací na stránkách www.cisalpino.ch.

22.6.2005 - 18:21 - SBB přepravily 32.000 automobilů přes Simplon

Brig - Obnovená přeprava automobilů přes Simplon se teší velké oblibě. Od uvedení do provozu 12. prosince 2004 využilo nabídku SBB mezi městy Brig a Iselle již 32.000 řidičů. Během uzavírky průsmyku na italské straně (z důvodu stavebních prací) registrovaly Švýcarské dráhy dokonce 700 vozů za den. Přeprava stojí 19,00 CHF (13,00 €) za auto v jednom směru. Přepravní lístky jsou k dostání přímo na místě nakládky v Brigu. Nabízeny jsou i zlevněné jízdenky pro více cest. V současnosti je v provozu mezi Brigem a Iselle 11 autovlaků. Od minulého víkendu přibyl navíc ještě jeden pár vlaků. Více informací k přepravě na www.sbb.ch/autoverlad.

6.6.2005 - 8:50 - SBB zavádí kampaň na podporu prodeje on-line jízdenek

sbbBern - Od 6.6.2005 začne na všech švýcarských nádražích marketingová kampaň na podporu prodeje jízdenek přes internet. V prvním pololetí letošního roku si jízdenku přes internet zakoupilo 165.000 zákazníků a zaregistrovalo se jich celkem 135.000. Celá akce proběhne od 6.6. do 3.7.2005 a měla by zákazníky informovat o výhodách prodeje on-line jízdenek, který byl spuštěn v listopadu 2004. Aby si mohl zákazník zakoupit jízdenku přes internet, potřebuje počítač či jiné zařízení s webovým prohlížečem a připojením k internetu, kreditní kartu a tiskárnu. Pro zvýšení atraktivity tohoto prodeje poskytují SBB slevy na jízdenky Click-Rail Billette pro Švýcarsko a cesty po Evropě.

29.5.2005 - 12:33 - SBB vybudovaly 10.000. parkovací místo

SBBBern - Švýcarské spolkové dráhy (SBB) vybudovaly od srpna 2000 již 10.000 parkovacích míst označených jako P+Rail-Platz. Celý projekt výstavby parkovacích míst bude ukončen v roce 2007. Do té doby chtějí SBB vybudovat ještě 12.500 míst a celkově chtějí disponovat 22.500 místy na 450 nádražích. Cílem je propojení individuální silniční dopravy s železnicí. V současné době vlastní 53.000 zákazníků měsíční nebo roční předplatné P+Rail. Výstavba více než 22.000 parkovacích míst přijde na 87 milionů švýcarských franků.

16.5.2005 - 11:23 - Rhätische Bahn kandiduje na zápis do seznamu UNESCO

Chur - Železniční trasa Albula-Bernina by měla být zapsána na seznam Světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Podle "Basler Zeitung" chce společnost Rhätische Bahn (RhB) zpracovat všechny potřebné materiály do léta roku 2006 a trať by mohla být zapsána na seznam v roce 2008. Vedle železniční trasy by měla být zapsána také krajina v okolí tratě.

tunelBern - 28.4.2005 byl proražen třetí nejdelší železniční tunel na světě, který je dlouhý 34.576 metrů. V Alpách se jedná o rekordně nejdelší železniční tunel. Z celosvětového hlediska je delší jen japonský Seikan, který je 54 km dlouhý a po něm následuje 50 km dlouhý Eurotunnel mezi Velkou Británií a Francií.

gpcMontreux - Od 5.5.2005 začne společnost GoldenPass Services jezdit v úseku Zweisimmen - Montreux. Nový vlak umožní cestujícím prožít jedinečný zážitek v duchu Orient Expressu. Železniční spoj jezdící z Luzernu do Montreux spojuje německy hovořící část Švýcarska s francouzským regionem.

glacier-expressBern - Za nejpomalejší expres na světě bývá označován švýcarský Glacier Express. Svou trasu z Zermattu přes Brig a Chur do Sv. Mořice urazí za 7,5 hodiny. Tato trasa je nejznámější panoramatickou tratí, která spojuje světoznámá střediska zimních sportů švýcarských Alp. V létě vyjíždí vlak 3x denně, v zimě jednou. Rezervace místenek je v části trasy povinná. První jízda vlaku se uskutečnila 22.6.1930. V letošním roce se 22.6. budou konat oslavy 75 let provozu "nejpomalejšího expresu na světě".

IDalší černý den dnes zažily švýcarské železnice.V 8.45 došlo k výpadku řídícího počítače na centrálním stavědle v Zürichu, který měl za následek výpadek řady "místních" stavědel. Následkem této závady byl zcela zastaven provoz mezi stanicemi Zürich HB – Thalwill, Zürich HB - Pfaffikon SZ, Zürich HB – Zürich Wipkingen a na ostatních tratích došlo k výraznému omezení propustnosti.

26.1.2005 - 17:59 - Dnešní den je černým dnem i pro švýcarské železnice

SBB-CFF-FFSŠvýcarsko - Černý den dnes zažívají železnice i ve Švýcarsku. Ráno v 6.45 vykolejila v Bernu jedna souprava společnosti BLS "NINA" na trase S2, která výrazně ovlivnila provoz téměř v celém Švýcarsku. Prakticky všechny vlaky jedoucí přes Bern byly zpožděny o několik desítek minut, řada spojů byla odřeknuta. Během dne byla opožděna řada vlaků z důvodu provozních poruch a na Švýcarské poměry téměř neuvěřitelného rekordu dosahuje CISALPINO "CIS 155" Stuttgart – Zürich HB – Milano Centrale, které kolem 17.00 vykazovalo již 300 minut zpoždění z důvodu poruchy jednotky. Řada provozních potíží provází švýcarské železnice již několik dní. Mimo to sníh zastavil v minulých dnech dopravu na některých tratích. Nejezdilo se z Andermatu do Sedrunu na MGB (bývalá FO), problémy byly na francouzském úseku Mont Blanc Expressu, problémy měla ozubnicová trať MOB na Rochers-de-Naye.

Autor: j_Miroslav Zikmund

 Švýcarsko - Ačkoli se to zdá neuvěřitelné, teprve v neděli 7. listopadu 2004 ve 4.30 hodin bylo dokončeno zdvojkolejnění celé trati Lausanne – Brig navazující na Simplonský tunel. Stalo se tak po 127 letech od zahájení provozu. Po šesti letech stavby byla dokončena stavba nového dvojkolejného úseku mezi stanicemi Salgech - Leuk v kantonu Wallis, který nahradil dosavadní jednokolejnou trasu - úsek omezující propustnou kapacitu tratě.

« Novější zprávy | 1 ... 4 5 6 7 8   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03