..: Lötschberský tunel proražen :..

tunelBern - 28.4.2005 byl proražen třetí nejdelší železniční tunel na světě, který je dlouhý 34.576 metrů. V Alpách se jedná o rekordně nejdelší železniční tunel. Z celosvětového hlediska je delší jen japonský Seikan, který je 54 km dlouhý a po něm následuje 50 km dlouhý Eurotunnel mezi Velkou Británií a Francií.

Železniční tunel Lötschberg spojuje švýcarská města Frutigen (kanton Bern) a Raron (kanton Wallis). Do provozu bude uveden v roce 2007 a počítá se s tím, že denně zde projede okolo 80 vlakových souprav, které budou dosahovat rychlosti až 250 km/h. Hlavním záměrem je přeprava nákladních automobilů po železnici. V současné době přejíždí přes švýcarské Alpy více než 4.000 nákladních vozů denně. Časté nehody a rostoucí znečištění prostředí mají řešit právě železniční tunely.

Proražený tunel bude součástí nové alpské železniční transverzály Neat, jejímž vyvrcholením bude souběžně dobudování Gotthardského tunelu, který bude 57 km dlouhý a stane se světovým rekordmanem. Tento tunel by měl být dostavěn za 7 let a cesta po železnici z Curychu do Milána se zkrátí na 2,5 hodiny.

Je pravděpodobné, že náklady na oba tunely (17,5 mld. švýcarských franků) se nikdy nevrátí. Podle TCS patří tunely ve Švýcarsku k nejbezpečnějším v Evropě.


CSPSV | 11.5.2005 (12:37)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Švýcarsko


Registrierter Benutzer comar 
11.05.2005 (21:11)  
Naklady se urcite vrati, jen se to proste neda nejak jednodusse spocitat. Musi se zohledni vsechny dopady na spolecnost a ekonomiku a to nejen narodni.
Jenze to u nas nikdo nedela. U nas se vezme cena a pripadne PRIME zisky a spocita se rozdil. Pokud je to negativni, tak se na to vykaslou.
Registrierter Benutzer Sergej
11.05.2005 (15:39)  
Nesnáším tohle přísně ekonomické uvažování. Ano, náklady se přímo viditelně do rozpočtu nevrátí, ale mnohonásobně se vrátí lepším životním prostředím, lepší konkurencí železnice oproti kamionům, mnohem rychlejší přepravou zboží apod. Nehledě na to, že těmito tunely se švýcarské tunelářství výrazně zviditelní ve světě (ne, že by nebylo dost viditelné už teď) a pochopitelně tím dostane výrazné akvizice pro další zakázky.
Takže když se to veme i čistě ekonomicky (ovšem s použitím mozku), tak se i ty náklady poměrně snadno vrátí. Třeba ne za 10 let, ale určitě NĚKDY ano.
Registrierter Benutzer -ps-
11.05.2005 (14:43)  
To zcela jistě. Švýcaři dobře vědí, proč to dělají, i když to není ziskové!!!
Registrierter Benutzer Evropan
11.05.2005 (14:26)  
Náklady se nevratí přímo zpátky do rozpočtu, ale pokud se jen trochu zamyslíte vrátí se mnohonásobně jinou formou. :)

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko