..: Od roku 2007 rychleji na severojižní ose :..

Bern - Společnost Cisalpino AG, dceřiná společnost švýcarských drah (SBB) a italské Trenitalia, investuje 500 milionů CHF do 14 nových vlaků (Cisalpino Due). Ty by měly být nasazeny na Lötschbergskou osu v roce 2007, současně s otevřením nové vysokorychlostní trati. Jízdní doba by se tak měla silně redukovat. Nový design těchto naklápěcích vlaků byl médiím představen včera v Turíně. Vlaky jsou složeny z celkem 7 vozů (1. a 2. třída, Bordbistro, oddíly pro postižené), dodá je Alstom, návrh vytvořila italská firma Italdesign-Giugiaro S.P.A. Společnost Cisalpino rozšiřuje postupně svoje služby – minulý rok převzala odpovědnost za provoz 2 vlaků kategorie EuroCity (Zürich/Genova-La Spezia), modernizovaných jednotek Cinquterre a Canaletto, dále zajišťuje kompletní provoz na Simplonské a Lötschberské ose. Navíc se plánuje nový vlak „San Marco“, který by měl spojovat Benátky s Rýnem.


CSPSV | 23.6.2005 (14:30)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Švýcarsko Itálie


Ivan Dolezel
02.08.2005 (4:52)  
Tak zaprve se ten vlak jmenuje Pendolino a za druhe ma jezdit jen v Italii.
Nemam to z vlastni hlavy,ale z www.trenitalia.com
Tak kde je pravda?
29.06.2005 (22:22)  
Srovnání podoby dvou věcí stejného druhu je subjektivní záležitost. Tvar vozidlové skříně, přesněji řečeno "čela" je podle autoraského práva chráněným dílem, takže by se musely platit autorské honoráře za užití díla. Ostatní tvary vozidlové skříně jsou v podstatě dány "průjezdným" průřezem kolejového vozidla, na tom nemůže konstruktér celkem moc měnit. Stejně se konstrukce dělá nějakým počítačovým programem …
Z technického hlediska je třeba srovnávat parametry obou typů drážních kolejových vozidel – přitom dojdeme ke zjištění, že v obou případech se jedná o sedmidílné vozidlo s naklápěcí skříní, které je způsobilé pro provoz na proudových soustavách 3 kV = / 15 kV 16,7 Hz / 25 kV 50 Hz. To znamená, že srovnáním těchto základních parametrů se v podstatě jedná o shodná vozidla … patrně budou mít i shodný průměr kol, ale s největší pravděpodobností i stejný typ podvozků … atd.
Registered user comar 
27.06.2005 (21:29)  
vidim, ze jste zuzitkovali muj link k obrazkum... :-)
Registered user comar 
23.06.2005 (21:14)  
Zikmund: Cisapino 2 ve CD680 zrovna moc nepodoba. Nejake fotky jsou na: http://www.lok-report.de/news/news_woche_freitag.html (v dolni pulce stranky).
23.06.2005 (21:05)  
Cisalpino Due - obzázky (formát PDF)publikovaly SBB v únoru 2004 - jako by vypadlo z oka EJ řady ČD 680. Sedm vozidel v soupravě, tři proudové systémy, ale v I. třídě 130 míst, ve II. třídě 299 míst, celkem o 98 míst více než má Pendolino, alternatovně počty I. tř. 104 místa, II. třída 308 míst = 412 míst (+ 81 míst navíc) … délka 187 metrů, proti 184,8 metrům Pendolina …
obrázek PDF je k mání

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko