Bern - Společnost Cisalpino AG, dceřiná společnost švýcarských drah (SBB) a italské Trenitalia, investuje 500 milionů CHF do 14 nových vlaků (Cisalpino Due). Ty by měly být nasazeny na Lötschbergskou osu v roce 2007, současně s otevřením nové vysokorychlostní trati. Jízdní doba by se tak měla silně redukovat. Nový design těchto naklápěcích vlaků byl médiím představen včera v Turíně. Vlaky jsou složeny z celkem 7 vozů (1. a 2. třída, Bordbistro, oddíly pro postižené), dodá je Alstom, návrh vytvořila italská firma Italdesign-Giugiaro S.P.A. Společnost Cisalpino rozšiřuje postupně svoje služby – minulý rok převzala odpovědnost za provoz 2 vlaků kategorie EuroCity (Zürich/Genova-La Spezia), modernizovaných jednotek Cinquterre a Canaletto, dále zajišťuje kompletní provoz na Simplonské a Lötschberské ose. Navíc se plánuje nový vlak „San Marco“, který by měl spojovat Benátky s Rýnem.
Nemam to z vlastni hlavy,ale z www.trenitalia.com
Tak kde je pravda?
Z technického hlediska je třeba srovnávat parametry obou typů drážních kolejových vozidel – přitom dojdeme ke zjištění, že v obou případech se jedná o sedmidílné vozidlo s naklápěcí skříní, které je způsobilé pro provoz na proudových soustavách 3 kV = / 15 kV 16,7 Hz / 25 kV 50 Hz. To znamená, že srovnáním těchto základních parametrů se v podstatě jedná o shodná vozidla … patrně budou mít i shodný průměr kol, ale s největší pravděpodobností i stejný typ podvozků … atd.
obrázek PDF je k mání
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.