..: Švýcarská trať mezi Lausanne a Brig zdvoukolejněna :..

 Švýcarsko - Ačkoli se to zdá neuvěřitelné, teprve v neděli 7. listopadu 2004 ve 4.30 hodin bylo dokončeno zdvojkolejnění celé trati Lausanne – Brig navazující na Simplonský tunel. Stalo se tak po 127 letech od zahájení provozu. Po šesti letech stavby byla dokončena stavba nového dvojkolejného úseku mezi stanicemi Salgech - Leuk v kantonu Wallis, který nahradil dosavadní jednokolejnou trasu - úsek omezující propustnou kapacitu tratě.

Stavba přeložky dlouhé 6 850 metrů probíhala v letech 1999 - 2004, zahrnovala dva tunely v délce 2 799 m (Leuk) a 1 365 m (Varen) a dva mosty v délkách 81 metrů (přes řeku Dala) a 180 metrů (přes řeku Rhôna). Plánované náklady činily 239 milionů Sfr (cca 4,9 miliardy korun). Trať je vybudována pro rychlost 160 km/h a dálkové vlaky budou jezdit touto rychlostí v uceleném 23 km dlouhém úseku Salgesch – Visp.

Zprovoznění nového úseku si vyžádalo nepřetržitou výluku v délce cca 28 hodin. Výluka trvala od ukončení provozu (v noci z pátku na sobotu) od soboty 6.listopadu 1.00 hod do zahájení provozu v neděli 7. listopadu 4.30 hodin. Vzhledem ke zcela odlišnému trasování přeložky, která v obvodu stanice Leuk kříží původní trať nebylo možné provést úpravy ve stanici Leuk za běžného provozu během krátkodobých výluk. Ve stanici Leuk byla zcela opuštěna stávající nástupiště u staniční budovy a cestující budou používat nově postavená nástupiště s bezbarierovým přístupem.

Souběžně s pracemi v Leuku bylo provedeno kolejové napojení na obou koncích přeložky, propojeno trakční vedení včetně zprovoznění zabezpečovacího zařízení.

Cestující byli v době nepřetržité výluky mezi stanicemi Siders a Gampel-Steg přepravování autobusy. Ubytovací vlaky EN 311 a 316 byly vedeny odklonem přes Bern–Lötschberg. Vlaky vedené vysokorychlostními jednotkami Cisalpino a TGV ukončily svoji jízdu v Brigu nebo Lausanne, další přeprava byla zajištěna jednak náhradní soupravou, jednak autobusem.

Podle místního zvyku provedl představitel katolické farnosti v Leuku ve 4.15 hod vysvěcení nové trasy a ve 4.30 projel novým úsekem jako první vlak IR 1700 Brig – Genéve Aeroport.


Miroslav Zikmund | 10.11.2004 (21:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Švýcarsko

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko