..: Aktuality a články - ČR Středočeský :..

koridorVýluky na koridorech - Na III.koridoru panuje velmi čilý stavební ruch. Mezi Třebovicemi a Rudolticemi v Čechách se začíná rýsovat přeložená 2. traťová kolej. Původní kolej je již dávno vytrhaná a pomalu zarůstá.

Dalším stavebním úsekem je část odb.Tatenice - Hoštejn, kde probíhá výluka 1.TK a liché skupiny v Hoštejně. Výluka bude ukončena 22.6.2005 v 19 hodin a 24.6.2005 v 7 hodin bude zahájena výluka 2.TK a sudé skupiny v Hoštejně. Stavba v 1.TK není ale ještě úplně hotova, protože zbývá dokončit úsek, který bude procházet novým tunelem Malá huba (324m). Během právě končící výluky byla modernizována část traťové koleje shodná s modernizovanou polohou TK. Zbytek bude dodělán po dokončení tunelu Malá huba.

páraKladno - Ve dnech 17. až 19. června 2005 proběhnou oslavy zahájení provozu největší české uhelné dráhy v Kladně.
V prostorách lokomotivního depa v sousedství železniční stanice Kladno proběhne výstava parních lokomotiv Českých drah, Klubu historie kolejové dopravy, Národního technického muzea a Společnosti Buštěhradské dráhy. Zároveň se budete moci v areálu depa projet přenosnou průmyslovou malodráhou ze Železničního muzea Zlonice.
Výstava bude pro veřejnost otevřena od 17. do 19. června vždy od 9.00 do 18.00 hod.

V sobotu a neděli pojedou navíc parní vlaky z Prahy Masarykova nádraží do Kladna a zpět. Další parní vlaky budou jezdit v okolí Kladna.

Ve všech posilových vlacích platí jízdné Českých drah včetně slev (podle Tarifu TR 10), neplatí jízdní doklady PID. Navíc můžete ušetřit až 50 % jízdného se slevou VLAK+ . S touto slevou můžete cestovat z kterékoliv železniční stanice nebo zastávky do stanice Kladno a zpět. Zpáteční jízdenky se slevou VLAK+ lze zakoupit ve dnech 17., 18. a 19. června 2005. Pro jízdu zpět je třeba si jízdenky nechat orazítkovat pamětním razítkem na výstavě lokomotiv. Jízdenky mají pro cestu zpět prodlouženou dobu platnosti až do půlnoci 20. června 2005.

Informace a jízdní řády zvláštních vlaků : www.cd.cz/kladno

bleskovkaPikovice - V Pikovicích nedaleko Prahy spadl dnes po poledni sedmnáctiletý mladík ze skály do kolejiště. Utrpěl mnohačetná zranění, která jej ohrožují na životě. Na trati byla kvůli tomu dočasně přerušena vlaková doprava, ale vlaky již kolem 15:30 znovu jezdí.
Nehoda se stala kolem 13:30. Mladík spadl při slézání skály přezývané Pikovická jehla. Podle policie nebyl jištěn a při slézání skály mu uklouzly nohy. Jeho záchrana byla komplikovaná, protože hasiči a záchranáři museli ke zraněnému dojít asi dva kilometry pěšky. Odnesli jej poté k vrtulníku, který jej transportoval do pražské nemocnice v Motole.
Zdroj : ČTK

PendolinoPraha - České dráhy upozorňují zájemce o jízdu rychlovlakem Pendolino řady 680, že ve dnech 13. až 20. června 2005 nebude tato souprava nasazena na vlaky R 772/777 Praha - Děčín - Praha z důvodu prezentace soupravy na mezinárodním veletrhu kolejové techniky Czech Raildays v Ostravě.
Po ukončení veletrhu se souprava Pendolino vrátí od 21. června 2005 k dalšímu zkušebnímu provozu s cestujícími na rychlíky R 772/777 na trase Praha - Děčín - Praha. Jak sdělil tiskový mluvčí ČD, Petr Šťáhlavský, zkušební provoz bude na této trase probíhat až do odvolání.
Tisková zpráva ČD

680.004 - Strančice680.004 - Doplněno 4.6. - V pátek v 19.35 přijelo do Prahy Vršovic čtvrté pendolino z italského Savigliana. Jednotka byla odtažena z Horního Dvořiště v 15.03 lokomotivou 240.053 (jako Sv 1.nsl 272 s předností vlaku kategorie R), v 16.13 souprava projela České Budějovice a mířila ku Praze. Rychlík 644, který měl z ČB odjíždět v 16.02 nabral 20 minut. Souprava 240+680 dojela do Soběslavi, kde došlo k přepřahu na 363.077 (Eso se nepodařilo dostat do HD). Po téměř hodině se souprava opět rozjela a po jízdě "za zadkem" osobního vlaku z Benešova do Prahy souprava přijela v 19.35 do Prahy Vršovic.

Na snímku souprava 363.077+680.004 za stanicí Strančice - Poborskiii

451Praha, Středočeský kraj - Pražská integrovaná doprava (PID) tvoří jednotný regionální dopravní systém hromadné dopravy na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje založený na preferenci kolejové dopravy (metro, tramvaje, vlaky). Na začátku roku 2004 bylo v systému PID zahrunto 221 stanic a zastávek v okruhu do 50 km od centra Prahy na více než 650 km tratí. Jízdní doklady PID využívá více než 65% cestujících a denně je přepraveno vlaky přes 80 tisíc osob. Za rok toto číslo dosahuje 23,5 mil., což je více než 13% objemu přepravy v celé síti ČD, a. s. (179 mil. cestujících za rok 2004). Dalších 6,5 mil. cestujících přijíždí do Prahy dálkovou dopravou.

Od 1.7.2005 dochází k razantnímu zdražení jízdenek MHD, o kterém je již rozhodnuto městskou radou. Ta ale nemá pravomoci na zdražení jízdenek pro Středočeský kraj, se kterým bude muset ROPID jednat. O zdražení jízdenek a doplňkových kuponů PID ROPID s vedením Středočeského kraje zatím nejednal, protože společnost ROPID, která je organizátorem městské a příměstské dopravy tyto ceny teprve počítá. Přestupní jízdenka v Praze na 60 minut zdražuje ze současných 12 na 20 Kč a bude platit 75 minut.

Například jízdenka z Prahy Masarykova nádraží do Čelákovic (2. pásmo, čtyřpásmová jízdenka P,0,1,2) stojí s tarifem PID nyní 24 Kč a je platná 120 minut (cestující jede 30 min. vlakem bez karty Z a poté může cestovat 90 min. MHD), oproti tomu vlaková jízdenka stojí 28 Kč (s Kartou Z), 40 Kč (bez Karty Z) a zpáteční 50 Kč (bez prokázání slevy), ale nelze používat MHD, kdy si cestující musí zakoupit ještě jízdenku např. za 12 Kč. Cenové zvýhodnění PID je proto nesporné. Podobná cenová zvýhodnění platí i pro měsíční, čtvrtletní a roční kupony.

nehodaSlaný - dnes v 7.10 hodin vzňala na zastávce Želenice u Slaného lokomotiva řady 751 nákladního vlaku jedoucího z Kralup nad Vlavou do Středokluk. Příčinou nehody je s největší pravděpodobností technická závada na lokomotivě. Strojvedoucí z nehody vyvázl bez zranění. Provoz na trati byl obnoven v 10.39 hodin, škoda je odhadována 200 tisíc korun na lokomotivě a 15 tisíc na prvním voze.
(Pozn.: přeprava cestujících nebyla narušena, na trati je podle nového grafikonu provozována pouze nákladní doprava.)

Zdroj : Pokračování

ilustrační fotoPraha / Prčice - v sobotu 21.5. odpoledne mezi Heřmaničkami a Ješeticemi spadla trolej, kdy došlo ke zkratu, který vyřadil z činnosti zabezpečovací zařízení na trati. Kvůli tomu nemohl odvézt zvláštní vlak účastníky pochodu Praha - Prčice a tak v Prčicích zůstalo čekat několik tisíc lidí na odvoz domů.
Dle informací od účastníků, došlo při zkratu k požáru trafostanice napájející zabezpečovací zařízení, kdy zasahovalo několik hasičských jednotek. Na trati byla zavedena NAD. Vlaky tažené dieselovými lokomotivami zažaly jezdit po 19 hodině.

Zdroj : NOVINKY.CZ a účastníci akce

451 mezi Uhříněvsí a HostivaříStrančice - Praha-Hostivař - SŽDC vyhlásila druhou veřejnou obchodní soutěž (=VOS) na zhotovitele stavby s názvem: "Optimalizace trati Strančice - Praha Hostivař". První VOS byla vyhlášena loni v listopadu a vyhrála jí firma GJW. Soutěž ale byla zrušena a nyní byla vyhlášena nová.
Součástí optimalizace je: 18,2 kilometrů dlouhý úsek trati (Strančice - Hostivař), 6 nových a 15 rekonstruovaných mostů, rekonstrukce 5  a novostavba 4 zdí, protihlukové stěny v délce 17 kilometrů, montáž a úprava trakčního vedení v celém úseku a novostavba tří budov, které budou sloužit jako trafostanice. Součástí optimalizace jsou také stanice Strančice, Říčany, Praha-Uhříněves.
Po dokončení optimalizace budou vlaky v tomto úseku jezdit rychlostí 105 - 140 km/h.
Pokud se podaří vybrat zhotovitele a bude s ním včas podepsána smlouva, začne se kopat v září tohoto roku. První má přijít na řadu úsek Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves + napojení vlečky Metrans do Uhříněvsi.
Celá stavba vyjde na 3,2 miliardy korun.

PantografPraha / Karlštejn - dnes krátce po poledni došlo ke vznícení jednoho vozu osobního vlaku jedoucího z Prahy do Berouna. Dým vycházející z posledního vozu pantografové jednotky zaregistroval výpravčí Zadní Třebáně a oznámil to výpravčímu do Karlštejna. Zde byl vlak odstaven a v dalším úseku odřeknut.
Podle zjištění Drážní inspekce si dosud neznámé osoby, které utekly, ve voze rozdělaly oheň, od kterého došlo ke vznícení obložení vozu. Předběžná škoda na vozu činí 2 tisíce korun, k žádnému zranění při nehodě nedošlo.
Zdroj: DI ČR

Ilustrační fotoLužná u Rakovníka - V letošním roce zahájilo Železniční muzeum ČD, a. s., v Lužné u Rakovníka již 7. sezonu, která začala 29.4.2005. Železniční muzeum organizačně spadá pod DKV Plzeň. Letos je to přesně 5 let, co muzeum přešlo pod České dráhy a v současnosti je největším železničním muzeem v Česku. V roce 2004 navštívilo železniční muzeum více než 26.000 osob.

V nejbližší době se koná 4.6. - Dětský den, 17. - 19.6. - oslavy 150. výročí založení Společnosti Buštěhradské dráhy (150 let parostrojní železnice na Kladně), 25.-26.6. - všeobecné setkání parních lokomotiv v Lužné, 5.-7.8. - jízdy parních vlaků v rámci Military show v Kolešovicích, 27.8. - Parní vlak na rozloučenou s prázdninami.

Otevírací doba:
1.6.-31.8. úterý až neděle od 9.30 do 17.00 hod.
1.9.-2.10. sobota a neděle (+28.9.) od 9.30 do 17.00 hod.

Vstupné: Dospělí 50 Kč, děti od 6 do 15 let 30 Kč, rodinné vstupné 130 Kč.

Ilustracni fotoPraha - Magistrát hl. m. Prahy připravil 2 varianty, jak by měl vypadat dopravní uzel Praha v budoucnu. První varianta počítá s tím, že se zmenší rozloha Masarykova nádraží a to se posune za prodloužené ústí Opletalovy ulice směrem do Karlína. Nádraží by se mělo propojit s hlavním přestupním uzlem MHD na Florenci. Druhá varianta počítá s tím, že Masarykovo nádraží zcela zanikne a v Praze vznikne jediný hlavní železniční uzel na hlavním nádraží. Z toho vyplývá, že plány na zahloubení nástupišť Masarykova nádraží definitivně padly. Po dobudování trasy D by na hlavním nádraží končily či projížděly i všechny příměstské vlaky.
Návrhy doposud neschválily ani České dráhy ani městská část. Jednotlivé strany už ale podepsaly memorandum o vzájemné spolupráci. Vybranou variantu by mělo zastupitelstvo definitivně schválit příští rok.
Podle původních plánů by měl být po roce 2008 postaven první úsek nové trasy D pražského metra z Hlavního nádraží do Nových Dvorů (nebo až do Písnice). Podle odhadů by trasa D včetně nákupu vlaků přišla na 44 mld. Kč. Tato trasa je lépe připravena než prodloužení trasy A pražského metra z Dejvic k ruzyňskému letišti přes motolskou nemocnici. Toto prodloužení je důležité i z hlediska výstavby železniční trati z Prahy Masarykova (či hlavního) nádraží na Letiště v Ruzyni a dále až do Kladna.

kolejniceVelké Popovice - K poslednímu březnovému dni letošního roku byl ukončen provoz na části vlečky od areálu firmy VOG ve Všechromech do pivovaru ve Velkých Popovicích. Na vlečce nebyla nikdy zavedena osobní doprava, i když se o ní několikrát uvažovalo. Pravidelně se zde konal tzv. Den Kozla, který je vážně ohrožen. Vlečka je dlouhá 5,5 km a vychází z žst. Strančice na trati č. 221. Do provozu byla vlečka do pivovaru uvedena v roce 1902, krátká odbočka do firmy VOG byla vybudována až v roce 1997.

ČD - České dráhy vypraví v sobotu 23. dubna zvláštní vlak pro fotbalové fanoušky na utkání 1. ligy Sparta Praha – Baník Ostrava.
Ve vlaku platí běžný tarif Českých drah. Zpáteční jízdenka například z Ostravy hl. n. do Prahy-Dejvic stojí 500 Kč, při nákupu skupinové jízdenky lze ušetřit i více než 200 Kč za osobu.
Pro zajištění pořádku a bezpečnosti cestujících během jízdy vlaku je zajištěn doprovod Policie ČR.

912001Řada 912
Nízkopodlažní motorový vůz, jehož prototyp již nyní jezdí na trati Praha Masarykovo nádraží - Rakovník, bude mít brzy další posily. První dvoudílné soupravy, které vznikají přestavbou starších motorových vozů řady 810 ve společnosti Pars Nova, se na tratích objeví v říjnu letošního roku. Zkoušky vlaků budou probíhat po celé republice. V Praze by se měly objevit až v roce 2006 a budou jezdit na trati směrem na Kladno. Nasazení na trati Posázavského pacifiku je nejisté. Zejména o víkendech je na této trati velká frekvence cestujících a jsou zde nasazovány patrové vlaky.
Zmodernizované vlaky budou podobné stávajícímu prototypu, ale budou mít jinou barevnou úpravu. V nové jednotce budou oba vagony průchozí a bude vybavena i informačním systémem. Motorové vlaky budou mít úspornější motory a budou rychlejší, díky čemuž by se mohly zkrátit intervaly na vybraných tratích.
471012Řada 471
Už v tomto roce by se měly objevit na pražských tratích další 3 třívozové pantografové soupravy. S jejich nasazením se počítá na tratích Praha - Kolín - Pardubice a na trati Praha - Beroun, kde jsou nasazovány zejména kvůli turistům, kteří míří na hrad Karlštejn. Poslední jednotku převzaly ČD v lednu. V roce 2005 tak celkem převezmou od společnosti ČKD Vagonka Ostrava 4 jednotky za celkem 800 mil. Kč. Pantografové soupravy řady 471 jezdí max. rychlostí 140 km/h, současných 16 jednotek je nasazováno na 71 spojích v okolí Prahy, jejich průměrný denní oběh činí 497 km. Hmotnost prázdné jednotky je 155 tun a jejich délka je zhruba 80 m. Celková kapacita jednotky je 310 míst (287 ve 2. třídě a 23 v 1. třídě). Nákup těchto jednotek financují ČD z úvěrů od Eurofirmy a částečně z vlastních zdrojů. ČD mají objednáno celkem 30 patrových elektrických jednotek této řady.
Nové řady
ČD, a. s., plánují v příštích letech i nákup jednopodlažních elektrických jednotek, které doplní patrové 471. Po dokončení Nového spojení by tak mohl být uskutečněn projekt městské železnice, kdy by vlaky jezdily v krátkých časových intervalech. K tomu není důležitá jen modernizace tratí, ale i obnova vozového parku. V ostatních regionech nahradí nové soupravy klasické vlaky tažené lokomotivou, které jsou provozně dražší.

« Novější zprávy | 1 ... 26 27 28 29 30 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00